DPF i regeneracija

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: DPF i regeneracija

Post od nidza » 20 Feb 2022, 17:57

Nije zamenio nego su komplementarni sistemi, a nije tako ni napisano iznad, nisi dobro razumeo. Svaki ima svoju funkciju.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 20 Feb 2022, 20:18

Munja666 je napisao:
20 Feb 2022, 17:54
@cosmo
Nema mi logike da je kod novijih PSA dizela Adblue zamenio Eolys pošto Adblue nema veze sa regeneracijom DPF-a već sa neutralinisanjem azotnih oksida.
Izbacen je Eolys mislim 2016. godine. Ostao je samo Adblue. Ne znam kako radi regen sad taj motor.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: DPF i regeneracija

Post od dzonic87 » 20 Feb 2022, 21:23

Ima i dalje Eolys. Tj neki derivat koji je malo blaži (jeftiniji), ali i dalje naši majstori stavljaju klasičan eolys

Munja666
Postovi: 155
Pridružio se: 19 Mar 2016, 02:31
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od Munja666 » 20 Feb 2022, 22:37

Koliko mi se čini trebalo bi da ide oko 3 litra Eolys aditiva u proseku u HDI motor. A boca od 3l plavog Eolys aditiva je oko 10000 dinara, što nije malo, ali ako se uzme u obzir da bi ta količina trebalo da traje minimum 80-tak hiljada km to i nije neki veliki trošak. Više mi je tu problematično cena pumpi, dizni i sličnih stvari koji ubrizgavaju Eolys a nisu nimalo jeftini. Slična stvar sa Adblue tečnošću, sama tečnost nije skupa i ne sipa se toliko često, ali elektronika košta Boga oca...

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: DPF i regeneracija

Post od OMP » 21 Feb 2022, 08:12

Savremena sranja, sad ne znam sta bih mogao/smeo da kupim od tih modedrnijih dizelasa, trista nekih cuda i ludila stavili a vecina toga samo probleme pravi....takva kola su samo iz salona da se isteraju voze 100k km i na oglase....ebale ih tecnosti i ostale gluposti.
Kod mene na c4 kapljao eolys iz posude, dok nisam provalio gde curka i zalepio. Eno jos stoje fleke po trotoaru ispred kuce, nisam smeo u dvoriste da uterujem na behaton.
A kapljalo je samo kad parkiram auto, napravi fleku cca 5cm precnika i to je to, posle danima moze da stoji i nista, dal je bilo pod pritiskom ili sta ne znam.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: DPF i regeneracija

Post od pegazbre » 21 Feb 2022, 08:22

Ajde da pitam opet posto vidim da dosta ljudi nije odusevljeno ovim.
pegazbre je napisao:
20 Feb 2022, 12:18
Kakav je vas stav sto se tice fizickog uklanjanja DPF-a , gasenje EGR-a i softverski modifikacije racunara da isprati te mehanicke intervencije u cilju resavanje trenutnih i buducih muka sa DPF-om/EGR-om.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: DPF i regeneracija

Post od OMP » 21 Feb 2022, 08:48

Nije problem to ukloniti ali a sta ces sa tehnickim kad uvedu obavezan dpf ? Ja se iskreno nadam da do toga nece ni doci ali ipak je mogce pa treba razmisljati o tome. Svakako postoji opcija da sacuvas taj dpf pa posle vratis sve na staro ako i kad zatreba ali opet zezanje je sve to i kosta.

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: DPF i regeneracija

Post od dzonic87 » 21 Feb 2022, 08:55

Iskreno, kao što reče OMP, ne isplati se zbog neizvesnosti oko procedura na tehničkom pregledu.
Uklanjanje i ponovno vraćanje koštaće te i kao rešavanje, eventualnih, problema sa DPF-om

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: DPF i regeneracija

Post od pegazbre » 21 Feb 2022, 10:14

Apsolutno se slazem sa vama. Posto vozim Forda, pratim i nas Ford forum i tamo cim spomenes DPF, odma ide recenica: "Izbaci to djubre" i razne varijace u pravcu izbacivanja svega toga i kako to rade i u EU i svi prolaze tehnicki...ali mi smo Srbija, setite se za sta su na pocetku vracali ljude sa tehnickog kad su ga poostrili prosle godine, sta mislite sta ce biti kad krenu da proveravaju DPF i katalizatore a zna se da je polovina (ako ne i vise) vlasnika dizela to povadilo u Srbiji.

Inace, odvezao sam kod (treceg) majstora auto da pregleda DPF, sinoc se vratili sa puta od 245km (80km autoput ostatak magistrala), kad smo krenuli pokrenuo regeneraciju (na 150km od prethodne) i kad smo se vracali opet pokrenuo regeneraciju (180km od prethodne), moram da saznam sta se desava da li su senzori ili motor.

Munja666
Postovi: 155
Pridružio se: 19 Mar 2016, 02:31
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od Munja666 » 21 Feb 2022, 10:18

Definitivno je fakat da novije dizelaše (2010>) kao polovnjake treba izbegavati u širokom luku. Ali da ironija bude još veća na oglasima je bezmalo 90% dizelaša. Neke modele je nemoguće naći u benzinskoj varijanti. Da li je tome uzrok potražnja dizelaša u Srbiji pa se ovi drugi ni ne uvoze ili jednostavno ti koji ne voze dizelaše mnogo manje prelaze pa ih ni ne prodaju tako brzo...(ovo pričam za vozila 2015> gde su mahom sve dizeli na oglasima a po logici stvari - problema sa DPF-om i potrošnjom benzinaca koji su se približili dizelašima trebalo bi da bude obrnuto!)

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: DPF i regeneracija

Post od pegazbre » 21 Feb 2022, 10:30

Pazi mi smo S-Maxa (a trazena Zafira) uzeli u dizel varijanti samo zato sto nije postojao ni jedan primerak u benzinskoj varijanti (2.0 145hp atmosferac). Isti slucaj sa Zafirom, Renault Scenic, Citroen Picasso. Zafira je bila sa metanom i turbobenzincem a to je preslo boga i oca, Renault i Citroen po 1-2 primerka malih 1.2 turbobenzinaca a S-Max ni jedan mladji od 2011 (bio je jedan 2007 2.5 petocilindras turbak). Za nas nije dizel jer imamo dva auta i sa ovim predjemo oko 8000 godisnje ali kad nema benzinaca.

Sledece auto ce biti benzinac i to po mogucstvu atmosferac (Mazda, Honda) pa nek trosi 15l ovo obletanje oko dizela DPF, EGR pa vozi na otvorenom da se ne zacepi, prati dijagnostikom jer ovako nema sanse uvek da uhvatis kad uradi regeneraciju...ne treba mi to u zivotu vise nikad. Ja bre mog starog Focusa 1.6 benzinca upalim kad hocu i vozim bez ikakve bojazni oko kojekakvih filtera pa nek i trosi 10l u gradu, koje je to olaksanje kad ne moras da brines...

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: DPF i regeneracija

Post od OMP » 21 Feb 2022, 10:37

pegazbre je napisao:
21 Feb 2022, 10:14
sta mislite sta ce biti kad krenu da proveravaju DPF i katalizatore a zna se da je polovina (ako ne i vise) vlasnika dizela to povadilo u Srbiji.

Bice sexa ako stvarno to uvedu, svi koji su povadili ili ce placati neke vrv lude cifre za nove tj polovne dpf-ove i kat. ili ce prodavati te automobile po znatno nizim cenama e sad ko je bio "pametan" a verujem da je malo takvih da je skinuo dpf ili kat i ostavio ga po strani za nedaj boze taj ce bolje proci, ali taj ko je skidao je uradio to zato jer je bio zacepljen a nije hteo da baca pare za ciscenje manje je onih koji su preventivno izbacili, zato i kazem jedino ta varijanta se isplati ako ga skines i sacuvas ali opet ce kostati.
Egr nije problem da blokiras to ne kosta puno i ne smeta na teh. vrv.
Mozda se prica oko tih dpf i kat i nece sprovesti u delo na teh. pregledima ali treba misliti o tome svakako, ako ne dodje za 2 mozda za 4 god, mozda nikad ali ko ce ga znati.
Svakako i prodaja kola kojima su skinuti kat i dpf ce biti teza bez obzira na nizu cenu koja bi morala biti u tom slucaju, treba misliti i o tome.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: DPF i regeneracija

Post od pegazbre » 21 Feb 2022, 10:57

Metoda otklanjanja je malo naprednija i nazalost bas zbog toga nemas vise stari DPF, tj nemozes ga vratiti. Znaci DPF se ne skida fizicki sa auta i stavlja cev umesto njega jer je to ocigledno da je izvadjeno. Ima i toga naravno ali ne znam ko bi to radio. DPF se skine, i cilj je da ostane katalizator ali da se DPF sace izbije i onda se DPF vrati fizicki na auto, Mana ovoga je sto obicnim kucanjem mozes da skontas da je DPF prazan a nekad se mora praviti rez sa gornje strane da bi se izbilo sace. Jos naprednija varijanta da se otvori DPF, ubaci neka cev unutar njega i jos nesto odrade da se ni kucanjem ne skonta da unutra nema nista i jedini nacin je da se fizicki skine i kamerom pogleda unutra da li sa izlazne strane postoji sace (sa ulazne se ostavi katalizator). Naravno tu mora da ide i zatvaranje EGR-a i kvalitetno softversko iskljucivanje tj stavljanje softvera koji ne zna za DPF i EGR inace ce auto izbacivati greske, dimiti ako je motor bio u problemu i sl.

Tako da postoje vec razradjene seme kod nas sto se tice skidanja DPF-a ali opet to je za mene i dalje veliki rizik na tehnickom, pogotovo sto ti vise nemas stari DPF i onda moras da platis ili novi ili polovan ili zamenski + vracanje starog softvera.

Zato sad pokusavam da nadjem nekog Ford majstora u Novom Sadu koji hoce da proveri sve sto se tice DPF-a i motora a ne da mi sa vrata kaze, vozi dok ne izbaci gresku pa onda dodji...

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: DPF i regeneracija

Post od OMP » 21 Feb 2022, 11:16

Zaboravih na tu varijantu, ali ima i onih koji su radili downpipe tj cevku umesto dpf-a (posebno kad rade tuning) ali isto moras da pravis prikljucke za senzore ne znam bas detalje kako sta a mislim da treba je pozeljno i remap da se radi onda.... a sto se katalizatora tice tu se uvek i stavljala cev umesto lonca ko je hteo da skida kat.

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: DPF i regeneracija

Post od dzonic87 » 21 Feb 2022, 11:32

To oko DPF-a je baš "pipavo" - mislim da može lako da se sazna na tehničkom dal je isti isključen ili ne. Jer kad pogledamo oglase na zapadnim stranicama - prisustvo DPF-a se posebno naglašava (zbog taksi koje su dosta manje ako vozilo poseduje ispravan DPF filter).

Odgovori