DPF i regeneracija
- pegazbre
- Postovi: 861
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: DPF i regeneracija
Ja sam se zato i ogranicio da na nasem autoputevima, zbog ogranicenja brzine, nikad u pasivnoj regeneraciji ne mozes dostici temperaturu izduva kao na aktivnoj, moras ici blize 200km/h da bi imao istu temperaturu. Zato kazem da cak i na autoputu, ti si tek na donjoj granici temperature da pocne ikakvo sagorevanje cadji kad pricamo o vozilima sa DPF sistemima koji ne koriste dodatne tecnosti i ako se postuje 130km/h ogranicenje.
Sreca pa aktivna regeneracija spasava stvar pogotovo kod onih koji malo voze po autoputu a pri tom nemaju DPF sistema koje koriste dodatne tecnosti za smanjenje potrebne temperature da bi se presla tacka gde se vise cadji sagori nego sto se natalozi u DPF-u a ja bi rekao da je to negde oko 500C bar kod mog modela auta.
Kako sam ja dosao do ovog broja.
U 6-toj na 130km/h temperatura izduva je tek nesto vise od 350C i primecuje se da se procenti zapusenosti sporije dizu i tako sam nasao info da tu pocinje sagorevanje cadji ali nedovoljno brzo tj vise se napuni nego sto se sagori.
Onda sam kratko isao nekih 145-150km/h i tu je temperatura bila visa od 400C i ja sam mislio da je to kriticna tacka u temperaturi gde pocinje prava (pozitivna) regeneracija tj vise se sagori cadji nego sto se napuni ali ipak nije, posle nekog vremena procenti su isli gore, sporije ali ipak su rasli.
E onda sam se vratio na 130km/h, ukljucila se aktivna regeneracija, izduv na 650C i procenti krecu ubrzano da padaju.
Probao sam u 5-toj 130km/h, krece temperatura izduva da pada ispod 600C a onda sam probao i u 4-toj istu brzinu i temperatura pada na 550C. I dalje se odvija regeneracija ali se procenti sporije spustaju i to je primetno u odnosu kad je izduv na +650C. Zato mislim da je na mom motoru potrebno minimum 500C na izduvu da on krene da vise sagoreva cadji nego sto se puni tj da pocnu procenti da se smanjuju.
Sreca pa aktivna regeneracija spasava stvar pogotovo kod onih koji malo voze po autoputu a pri tom nemaju DPF sistema koje koriste dodatne tecnosti za smanjenje potrebne temperature da bi se presla tacka gde se vise cadji sagori nego sto se natalozi u DPF-u a ja bi rekao da je to negde oko 500C bar kod mog modela auta.
Kako sam ja dosao do ovog broja.
U 6-toj na 130km/h temperatura izduva je tek nesto vise od 350C i primecuje se da se procenti zapusenosti sporije dizu i tako sam nasao info da tu pocinje sagorevanje cadji ali nedovoljno brzo tj vise se napuni nego sto se sagori.
Onda sam kratko isao nekih 145-150km/h i tu je temperatura bila visa od 400C i ja sam mislio da je to kriticna tacka u temperaturi gde pocinje prava (pozitivna) regeneracija tj vise se sagori cadji nego sto se napuni ali ipak nije, posle nekog vremena procenti su isli gore, sporije ali ipak su rasli.
E onda sam se vratio na 130km/h, ukljucila se aktivna regeneracija, izduv na 650C i procenti krecu ubrzano da padaju.
Probao sam u 5-toj 130km/h, krece temperatura izduva da pada ispod 600C a onda sam probao i u 4-toj istu brzinu i temperatura pada na 550C. I dalje se odvija regeneracija ali se procenti sporije spustaju i to je primetno u odnosu kad je izduv na +650C. Zato mislim da je na mom motoru potrebno minimum 500C na izduvu da on krene da vise sagoreva cadji nego sto se puni tj da pocnu procenti da se smanjuju.
- 123456
- Postovi: 1960
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: DPF i regeneracija
Kada krene aktivna regeneracija, ti mozes da vozis koliko hoces jer ubrizgavaanje nafte je ono sto odrzava potrebnu temperaturu. Meni aktivnu pokrene po gradu i zavrsim vozeci na 60 km/h izvan grada.
Pasivnu regeneraciju nikada neces postići ako vozis po ograničenjima cak i da stalno vozis na autoputu. Osim ako ne divljas 170-180 km/h. Zato se i na auto putu aktivira aktivna regeneracija a ne pasivna ali je jedina razlika sto je to dosta dosta redje nego kada se auto gusi po gradu. Pisao sam kod mene taj odos je 150-200 km u najvećoj guzvi, dok na auto-putu na 800 km jos nije uradio (zanimalo me je pa stalno sam pratio trenutnu potrošnju, koja se digne za 1-2 l 15-20 min kao sto sam vec napisao i sto sigurno nebi spregledao).
Pasivnu regeneraciju nikada neces postići ako vozis po ograničenjima cak i da stalno vozis na autoputu. Osim ako ne divljas 170-180 km/h. Zato se i na auto putu aktivira aktivna regeneracija a ne pasivna ali je jedina razlika sto je to dosta dosta redje nego kada se auto gusi po gradu. Pisao sam kod mene taj odos je 150-200 km u najvećoj guzvi, dok na auto-putu na 800 km jos nije uradio (zanimalo me je pa stalno sam pratio trenutnu potrošnju, koja se digne za 1-2 l 15-20 min kao sto sam vec napisao i sto sigurno nebi spregledao).
- pegazbre
- Postovi: 861
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: DPF i regeneracija
Sreca pa imamo aktivnu regeneraciju kad vec nemamo ogranicenja brzine kao u Nemackoj...
Inace zovem me sad majstor kod koga je auto od juce ujutru i kaze mi da je neko brisao neke greske na racunaru pre 10 paljenja (nisam znao da se to moze videti na dijagnostici) i da on tu nema sta da radi, sto smo brisali greske. Pitam ja jel to znaci da je sve ok, kaze ne kaze on to vec da on tu nema sta da radi, a rekao sam mu da fizicki proveri senzore i motor. Auto bio kod drugog majstora koji je skidao akumulator i proveravao neke senzore i verovatno izazvao greske pa ih brisao sto je normalno ali da imate majstora koji proverava kad je neko brisao greske i nece da uradi fizicki/mehanicki pregled zbog toga to jos nisam doziveo...Da ne gresim dusu videcu sta je tacno radio ali po ceni rekao bi da je samo prikljucio dijagnostiku, znaci haos...
Inace zovem me sad majstor kod koga je auto od juce ujutru i kaze mi da je neko brisao neke greske na racunaru pre 10 paljenja (nisam znao da se to moze videti na dijagnostici) i da on tu nema sta da radi, sto smo brisali greske. Pitam ja jel to znaci da je sve ok, kaze ne kaze on to vec da on tu nema sta da radi, a rekao sam mu da fizicki proveri senzore i motor. Auto bio kod drugog majstora koji je skidao akumulator i proveravao neke senzore i verovatno izazvao greske pa ih brisao sto je normalno ali da imate majstora koji proverava kad je neko brisao greske i nece da uradi fizicki/mehanicki pregled zbog toga to jos nisam doziveo...Da ne gresim dusu videcu sta je tacno radio ali po ceni rekao bi da je samo prikljucio dijagnostiku, znaci haos...
- 123456
- Postovi: 1960
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: DPF i regeneracija
To je problem, ne zna se dal nas vise @ebu proizvodjaci automobila tim glupim a skupim resenjima ili majstori da proveravaju ta ista glupa a skupa resenja.
- pegazbre
- Postovi: 861
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: DPF i regeneracija
Izgleda da ovaj nije nista ni hteo da pogledao zato sto je neko pre 10 paljenja brisao neke greske na racunaru...vrh...nista trazim narednog majstora za Ford u NS...
- pegazbre
- Postovi: 861
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: DPF i regeneracija
Izgleda da sam donekle pogresio u vezi majstora, ipak je nesto pregledao, verovatno ga je neko naljutio pre nego sto je mene nazvao telefonom pa se istresao na meni...
U principu njemu to sve deluje ok, nema nekog ociglednog problema. Temperaturni senzori su ok, senzor pritiska na DPF-u je proveravao nekim specijalnim uredjajem gde moze da simulira pritiske pa da proveri sta senzor pokazuje, kaze da je sve ok, creva od senzora mu isto deluju ok. Na motoru sve deluje ok, provozao ga je nema nikakvih problema, motor ide normalno. Doduse ogradjuje se oko dizni, moze biti da neka malo ostupa, on ne vidi nikakve siptome niti moze dijagnostikom to da ispita ali ni sa takvom diznom ne bi on toliko prljao DPF to mota biti dosta veci problem. Proverio je i creva da nije neko suplje isto sve deluje ok. Prosto i ako postoji neki problem, jos nije toliko izrazen da se moze primetiti a kaze tu je i fizicka starost DPF-a (na satu je ~172.000), on ima vek trajanja ma sta mu ti radio, materijal saca vremenom degradira, skuplja se pepeo (kao nusprodukt regeneracija) koji ne moze da se izbaci te smanjuje kapacitet DPF-a i dosta zavisi kako je prethodni vlasnik vozio pre mene, da li je to bio grad ili autoput, da li je prekidao regeneracije i sl.
Njegov zakljucak je da vozim auto dok god ne pokaze neke vece siptome (kad vec pratim dijagnostikom) a onda da reagujem i da ne cekam da upali lampicu i udje u limp mod vec da dodjem do njega.
U principu njemu to sve deluje ok, nema nekog ociglednog problema. Temperaturni senzori su ok, senzor pritiska na DPF-u je proveravao nekim specijalnim uredjajem gde moze da simulira pritiske pa da proveri sta senzor pokazuje, kaze da je sve ok, creva od senzora mu isto deluju ok. Na motoru sve deluje ok, provozao ga je nema nikakvih problema, motor ide normalno. Doduse ogradjuje se oko dizni, moze biti da neka malo ostupa, on ne vidi nikakve siptome niti moze dijagnostikom to da ispita ali ni sa takvom diznom ne bi on toliko prljao DPF to mota biti dosta veci problem. Proverio je i creva da nije neko suplje isto sve deluje ok. Prosto i ako postoji neki problem, jos nije toliko izrazen da se moze primetiti a kaze tu je i fizicka starost DPF-a (na satu je ~172.000), on ima vek trajanja ma sta mu ti radio, materijal saca vremenom degradira, skuplja se pepeo (kao nusprodukt regeneracija) koji ne moze da se izbaci te smanjuje kapacitet DPF-a i dosta zavisi kako je prethodni vlasnik vozio pre mene, da li je to bio grad ili autoput, da li je prekidao regeneracije i sl.
Njegov zakljucak je da vozim auto dok god ne pokaze neke vece siptome (kad vec pratim dijagnostikom) a onda da reagujem i da ne cekam da upali lampicu i udje u limp mod vec da dodjem do njega.
- 123456
- Postovi: 1960
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: DPF i regeneracija
Lepo, verujem, da ti je laknulo. Jednostavno, auti imaju tako naštiman software i mi tu jedino mozemo koliko toliko da promenimo stil voznje (korisitimo auto uglavnom za relacije) i ne nerviramo se, sto nije lako.
- pegazbre
- Postovi: 861
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: DPF i regeneracija
Ma ne vredi, dok ne bude neke opipljivijeg problema tj siptoma mislim da ce bilo koji majstor da ima ovakav zakljucak.
Od danas auto cu cesce voziti po gradu (7km do posla i isto toliko nazad, zena krenula na posao pa ne mogu da ganjam Focusa vise) pa cu videti kakve ce tu biti ciklusi regeneracija kad se vozi vise po gradu.
Od danas auto cu cesce voziti po gradu (7km do posla i isto toliko nazad, zena krenula na posao pa ne mogu da ganjam Focusa vise) pa cu videti kakve ce tu biti ciklusi regeneracija kad se vozi vise po gradu.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: DPF i regeneracija
Pasivnu regeneraciju mozes lagano da aktivirias, uopste nisu potrebne prevelike brzine, samo vece opterecenje.
Cak sto je slabiji auto lakse je odraditi pasivnu regeneraciju jer duze mozes da drzis pun gas da ne odes u neke prevelike brzine.
Vec nakon recimo dve sekunde punog gasa temperatura izduva ode na 500-600c i ako mozes da drzis pun gas desetak sekundi, recimo od 50-150 za neki prosecan auto spalices vise grama cadji nego za nekoliko minuta aktivne regeneracije.
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
Cak sto je slabiji auto lakse je odraditi pasivnu regeneraciju jer duze mozes da drzis pun gas da ne odes u neke prevelike brzine.
Vec nakon recimo dve sekunde punog gasa temperatura izduva ode na 500-600c i ako mozes da drzis pun gas desetak sekundi, recimo od 50-150 za neki prosecan auto spalices vise grama cadji nego za nekoliko minuta aktivne regeneracije.
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
- pegazbre
- Postovi: 861
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: DPF i regeneracija
A sta mislite da li aditivirana goriva tj dizel moze da utice na DPF? Ja od kad sam uzeo auto 2019-te sipam aditivirani dizel na OMV pumpi. Mnogi mi kazu da promenim pumpu i probam obican dizel.
- Kabe
- Postovi: 993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 05:47
- Garaža: Japanska vozila
- Lokacija: https:://localhost/Novi_Sad/
Re: DPF i regeneracija
Bacaš pare. Sipaj "klasičan" i pun gas...
- pegazbre
- Postovi: 861
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: DPF i regeneracija
Mene pretezno zanima da li ti aditivi mogu da uticu na sagorevanje pa da se DPF brze prlja, mada cu bas probati par rezervoara obicnog dizela da vidim sta se desava.
- Kabe
- Postovi: 993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 05:47
- Garaža: Japanska vozila
- Lokacija: https:://localhost/Novi_Sad/
Re: DPF i regeneracija
Po normalnoj logici i rezonu ne bi trebali da utiču na njegovo funkcionisanje. U suprotnom bi proizvođač izričito naveo šta sme, a šta ne sme da se koristi da bi DPF funkcionisao u normalnom režimu (a samim tim i vozilo).
Aditivi su takođe "klizna stvar" i zavise od perioda godine, prosečnih temepratura itd. Proizvođač isporučuje gorivo u zavisnosti od situacije. Ovde pre svega mislim na otpornost prema niskim temperaturama itd.
Aditivi su takođe "klizna stvar" i zavise od perioda godine, prosečnih temepratura itd. Proizvođač isporučuje gorivo u zavisnosti od situacije. Ovde pre svega mislim na otpornost prema niskim temperaturama itd.
- pegazbre
- Postovi: 861
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: DPF i regeneracija
Jedino sto sam pronasao u onoj knjizici koja se dobija uz auto da se ne preporucuje koriscenje aftermarket aditiva za gorivo. Da li to vazi i za aditivirana goriva to je pitanje, Na Ford forumu mi svi kazu da sipam obican dizel i da koriscenje aditiviranih goriva moze biti problem, pogotovo ako 90% vremena sipam na istoj pumpi isti tip goriva.
Re: DPF i regeneracija
Uff baš komplikovana tema. Jer i sam klasičan dizel već ima aditive.
Razlog za izbegavanje dodatno aditiviranih goriva može biti do samih aditiva - nikada ne znaš tačno koje i koliku koncentraciju dodatnih aditiva imaju ta goriva.
Možda neki aditivi mogu predstavljati problem i ostavljati neki mali trag u sagorevanju, naročito kada je motor hladan (čitaj - kratke relacije).
Razlog za izbegavanje dodatno aditiviranih goriva može biti do samih aditiva - nikada ne znaš tačno koje i koliku koncentraciju dodatnih aditiva imaju ta goriva.
Možda neki aditivi mogu predstavljati problem i ostavljati neki mali trag u sagorevanju, naročito kada je motor hladan (čitaj - kratke relacije).