DPF i regeneracija

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
stejer
Postovi: 392
Pridružio se: 11 Mar 2018, 03:04
Garaža: Audi A3 1.9 TDI Sportback, VW Scirocco 2.0 TSI DSG, BMW F10 525d Xdrive
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od stejer » 16 Feb 2020, 22:16

cozmo je napisao:Mogu da te spojim sa mojim bratom iz Porschea da ti proveri auto, ako zelis... on radi sve na njima.
Nemam nista protiv, pusti mi na pp informacije koje mislis da mi trebaju. :)

KBDNK
Postovi: 5
Pridružio se: 06 Jul 2020, 21:36

Re: DPF i regeneracija

Post od KBDNK » 06 Jul 2020, 23:10

Unazad godinu dana sam vlasnik peugeot 308, 2015. godište, 1.6 hdi, 68 kw.
Prešao do sada 156700 km...mali servis urađen pre 8000 km. Pre oko 300 km me obavesti kompjuter da mi je nivo aditiva nizak i da preti opasnost od zapušivanja filtera i da je potrebno reparirati motor ili tako nekako...
Pošto sam totalni glupander za mehaniku, kao i svi odem na čuveni google ali slaba fajda. Pročitam sve ili barem gotovo sve i saznam generalno da je potrebno doliti taj aditiv i resetovati kompjuter ali da je to potrebno uraditi u ovlašćenom servisu zbog toga što je neophodno potrebna neka originalna dijagnostika. Pametnom dosta ali ne i meni...
Meni je najbliži servis 100 km i kao vrhovni glupander, umesto da odem u taj servis udaljen 100 km, ja odem kod renomiranog majstora u gradu koji mi kaže da je to mačiji kašalj...napominjem da sam ja totalni glupander za kola. Istom prilikom mi majstor kaže da on sarađuje sa najvećim peugetovim servisom i da taj aditiv kupuje od njih. Predamnom majstor zovne tog nekog vlasnika servisa i kaže nema problema poslaće mu veliku ambalažu tog aditiva a onda će oni to doliti koliko treba i posle dijagnostikom to rešiti jer imaju originalnu peugeotovu dijagnostiku. Ja poverujem, normalno.
Odvezem jutros kola, ostavim i čekam. Danas me zove i kaže mi da su dolili aditiv i da imaju problem sa isključenjem greške jer sada navodno dijagnostika javlja da ne valja pumpa za aditiv odnosno da ista ne radi i da auto slabije vuče. Baš onako kako piše po forumima da će se desiti ako se ne uradi u ovlašćenom servisu i ukoliko se uradi sa neoriginalnom dijagnostikom. Juče sam se inače vratio sa puta i auto je išao kao zmaj! Danas probam auto u servisu i vidim da auto ne ide, ne prima gas, ne verujem da može da prebaci 100-110 km/h i obrteje preko 2500-2700.
Ostane auto kod majstora navodno sutra će on to da reši...Kako? Nemam pojma!?!?!
Ne znam šta će on ali meni predstoji neprospavana noć.
Pitanje očajnika je šta sad da radim?
Nemojte molim Vas šta sam trebao da radim jer sad znam šta sam trebao da radim nego šta da radim sutra...da li je neko imao sličan problem? Da li je moguće da je pumpa riknula u momentu dolevanja aditiva ili je pak dijagnostika neodgovarajuća. Ah da...kada ga pitam jel su pokušali tom njihovom originalnom dijagnostikom za koju su mi rekli daje imaju oni mi kažu da s njom nisu pokušali jer je nikada je ranije nisu koristili ali da imaju oni saradnike sa kojim sarađuju i koji su maheri za to...Šah-mat!?!?!?! Majko moja...

ljubitelj
Postovi: 10580
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 06 Jul 2020, 23:27

Normalno stanje, nije resetovan kompjuter za aditiv i auto smatra da nedostaje aditiva pa je u safe modu.
Sve radi baš kako je predvidjeno.
Problem ne postoji zapravo, samo treba ukucati tj javiti autu da je sipan aditiv. Naravno to se javlja putem softvera i znanja da se softver koristi, uopšte nije potrebna nikakva dijganostika bilo čega da se radi- sve je ispravno.

Pod dijagnostika mislim na postupak, sam uredjaj za pristup računarima se često pogrešno zove dijagnostika, iako to nije jedina namena, inače običan interfejs protokola izmedju 2 računara da ih poveže.

Iz opisa deluje da majstor možda nije imao susreta sa tako svežim modelom auta ili nije platio pretplatu na softver tj licencu PSA za pristup i rad u programskim alatima.
Rešiče verujem, pitaće...

Korisnikov avatar
jovanvuk
Postovi: 443
Pridružio se: 08 Feb 2015, 23:30
Garaža: Q5 40TDi Quattro, Meredes A klasa W169
Lokacija: SM
Kontakt:

Re: DPF i regeneracija

Post od jovanvuk » 06 Jul 2020, 23:49

nixa je napisao:Kad citam o dpfovima, fapovima... Pozelim da uvek vozim atmo benzinca, po mogucnosti japanske proizvodnje.
I kad stisneš gas , a na ubrdici si on ubrza već prekosutra Slika


Sent from my iPhone using Tapatalk

KBDNK
Postovi: 5
Pridružio se: 06 Jul 2020, 21:36

Re: DPF i regeneracija

Post od KBDNK » 07 Jul 2020, 08:10

ljubitelj je napisao:
06 Jul 2020, 23:27
Normalno stanje, nije resetovan kompjuter za aditiv i auto smatra da nedostaje aditiva pa je u safe modu.
Sve radi baš kako je predvidjeno.
Problem ne postoji zapravo, samo treba ukucati tj javiti autu da je sipan aditiv. Naravno to se javlja putem softvera i znanja da se softver koristi, uopšte nije potrebna nikakva dijganostika bilo čega da se radi- sve je ispravno.

Pod dijagnostika mislim na postupak, sam uredjaj za pristup računarima se često pogrešno zove dijagnostika, iako to nije jedina namena, inače običan interfejs protokola izmedju 2 računara da ih poveže.

Iz opisa deluje da majstor možda nije imao susreta sa tako svežim modelom auta ili nije platio pretplatu na softver tj licencu PSA za pristup i rad u programskim alatima.
Rešiče verujem, pitaće...
Prijatelju, jel ima ta dijagnostika tj uređaj za pristup računaru, kako ti stručno kažeš, neki naziv kako bi se razlikovale jedna od druge.
Inače slažem se da majstor verovatno nije imao kontakte sa ovako svežim moedlima. Auto je star 5 godina i mnogi od vozila tog uzrasta na našim putevima su oko 150.000 km kada počije da se javlja problem sa dolivanjem aditiva.

ljubitelj
Postovi: 10580
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 07 Jul 2020, 09:06

Dolivanje aditiva nije kvar niti problem već spada u redovno održavanje, predvidjeno u planu održavanja za vozilo od strane proizvodjača. PSA koristi taj sistem sa Eolys aditivom još od 1998., znači 20 godina je već normalna servisna procedura. U početku na 120,000km a kasnije na 160,000km je predvidjeni interval dolivanja.

PSA licenca se kupuje online i takodje se pristupa podacima online, preko PSA Box portala. Mogu i zvanični servisi a može i svako fizičko lice da kupi licencu za nekoliko sati, ili koliko već treba. Sam naziv fizičkog kabla kojim se pristupa CAN BUS magistrali tj uredjaj nije bitan toliko koliko softver i odgovarajuće licence.
Čak možeš i sam da proveravaš stanje DPF /FAP sistema tokom vožnje preko Andorid aplikacije FAPlite odosno Pro.

Sličnan način rada na vozilu sa licencama imaju i neki drugi proizbvodjači, negde je za zamenu akumulatora potrebno softversko aktiviranje, negde za zamenu kočionih pločica softverski pristup treba...za aute novijih godišta očekuje se posećivanje servisera umreženih sa fabrkom. što zbog održavanja što zbog update-a firmvera auta.

KBDNK
Postovi: 5
Pridružio se: 06 Jul 2020, 21:36

Re: DPF i regeneracija

Post od KBDNK » 10 Jul 2020, 08:15

Juče me je zvao majstor da mi kaže da je ispitao pumpu i da je pumpa ok tj da nije crkla. U međuvremenu, njegova dijagnostika koja je originalna je namenjena za vozila do 2014. godine ali će istoj danas biti izvršen update nakon čega će da pokuša da pokrene sistem. Gde i kako se vrši taj apdejt dijagnostike ne znam ali znam da je slao tu svoju dijagnostiku negde nekom...Kome? Nemam pojma.
Pre neki dan sam zvao u jedan od ovlašćenih servisa koji su mi rekli da je gotovo nemoguće da je pumpa crkla pošto je auto dovežen kod majstora sa normalnom pumpom ali da je najverovatnije isključen sistem za ubrizgavanje aditiva i da je za njegovo uključenje potrebna dijagnostilka. Od tog servisa iz peugeotove mreže sam dobio i predračun koliko bi me koštala zamena posude, pumpe, dolevanje aditiva, aditiv, reset kompjutera i sve što je potrebno da bi se auto normalizovao i dobio cenu od oko 46000 dinara.
Majstor mi je rekao još i to da ukoliko ne uspe da pokrene pumpu da će on odvesti auto u Bgd u taj servis sa kojim on sarađuje i da će to tamo srediti za pola sata tako da...
Kako bi uštedeo na vremenu pozvao sam nekoliko oglasa koji prodaju polovne delove i u jednom momentu dobio želju da počnem da im razbijam glave. Za pumpu sa posudom (jer to ide u kompletu) traže od od 60 e do neverovatnih 500 e. Ovog što mi je tražio 500 e pitao sam da li je mentalno zdrav!?!?!
I tako....show must go on...čekam danas popodne eventualno sutra...Ako ništa ne uspe posle ponedeljka idem u Bgd...
Majstor koji mi održava kola je više nego korektan. Činjenica je da je to auto koji je tek izašao iz garancije i da nije imao prilike da radi sa vozilima tog "uzrasta" jer svako u garanciji vozi kola u ovlašćeni servis. Ako ništa drugo naterao se da apdejtuje svoju dijagnostiku koja će mu služiti i za druga, naredna vozila koja budu dolazila kod njega.
Bez obzira na ovaj peh Peugeot je dobra kupovina. U tom cenovnom rangu su još C4 i Megan...možda i I30...ali opet bih kupio Peugeot u konkurenciji napred navedenih vozila.
Hvala na interesovanju. Nadam se da ću se večeras javiti sa dobrim vestima.
Pozzz

ljubitelj
Postovi: 10580
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 10 Jul 2020, 08:58

Što bi kupovao i menjao ispravnu posudu i ispravnu pumpu? Što ne bi kupio i menjao ispravan kompjuter aditiva? Što ne bi kupovao i menjao ispravni kompjuter ubirzgavanja goriva? ... što bi se menjali inače ispravni delovi ???
Tipična priča ovlašćenih, najradije da se zameni auto nakon isteka garancije.

Update je online, znači u realnom vremenu, Danas uradiš sa današnjim datumom, sutra je već novi update sa sutrašnjim datumom....isto kao što se radi periodični update Windowsa Androida, mapa navigacije ili bilo kog softvera uz online dijagnostiku stanja baze podataka u softveru sa čekiranjem uradjenog nakon updatea.

Auto je kompjuter, ima tu još ponekih delova - točkova, nešto mehanike i tako to :) ali sporedno za ovaj "problem" i shodno tome se slično održava.

Peugeot ima svoj online portal, Box, ako nije teško pogledati šta fabrika nudi. Ima solidna uputstva kako se može korisititi uključujući i za mnoge stvari/kvarove dijagnostičke procedure detaljno opisane.

Zašto peh, slično je i za druga vozila potreban adekvatan alat, a softver je alat koji se zanavlja redovno...

Korisnikov avatar
pankoz
Postovi: 706
Pridružio se: 09 Avg 2014, 21:05
Garaža: Citroen C4 Grande Picasso 1.,6 hdi , Citroen C3 1,4 hdi
Lokacija: Vojvodina

Re: DPF i regeneracija

Post od pankoz » 10 Jul 2020, 22:55

Drugar je nedavno kupio Pug-a 308 2015-to godište sa blue hdi agregatom.Ima rezervoar za Ad blue tečnost i u dilemi je da li njegov Pug koristi aditiv za fap (dpf) filter ili je tu ulogu sada preuzela Ad blue tečnost?
Ako može malo pojašnjenje oko te situacije sa tim aditivom (Eolys fluid) i Ad blue tečnosti u tim blue hdi dizel agregatima.

Послато са Redmi Note 9S помоћу Тапатока


ljubitelj
Postovi: 10580
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 11 Jul 2020, 00:09

Ima i jedno i drugo.
Eolys aditivi je OKSIDACIONI, Ad blue (urea) je REDUKCIONI aditiv.
Ovaj prvi oksiduje CxHx tj čadj do CO2 i H20 a ovaju drugi redukuje NOx do N2 i H2O.

Eolys se troši u gramima, i to samo kada se sipa u rezervoar više od približno 8litara dizela (to znači da ako sipađ za 1,000 dinara tada nema korišćenja Eolysa tj ne potroši se nijedan jedini gram.) Naravno, posledično to otežava regeneraciju FAP ali produžava istovremeno i njegov radni vek (sporije će se zapušiti od ostataka nesagorelog Eolysa).
Resetovanje Eolys aditiva tokom sipanja goriva se vrši preko magneta ugradjenog u čep goriva kao senzora i kompjutera za Eolys koji preračunava preko Board kompjutera stanje potrošenog i ulivenog goriva.
Tako barem piše PSAu uputstvu o tom sistemu.

Ad Blue se troši u decilitirma, i doliva se relativno često tj sipa se na pumpi kao i dizel samo na drugom automatu. Stane zavisno od modela do modela negde 10-15 litara.

Treba obratiti pažnju na razliku, da ako se ostane bez Eolys aditiva auto nastavlja da radi i možda predje u safe mode ali se može voziri i ponovo ulaliti motor.
Ako ostane bez Adblue može se završiti započeta vožnja ali nema sledečeg pokretanja motora i nema više vožnje dok se ne dolije-

Takodje, Eolys se ne zamrzava zimi dok se AdBlue zamrzava pa auto koji to ima treba zimi parkirati u toplčim garažama . Jeste ima grejač za Adblue ali električni a kao što znamo akumulator je zimi najviše opterećen i lako se može desiti da nema dovoljno akumulacije da bi još i grejao satima/ danima Ad blue rezervoar. Takodje se i dizel greje elektro grejačem a tu je i elektro grejač vazduha kabine.
U zbiru treba dizelu puuuuno struje zimi obezbediti.

Draži Euro 6 dizelske tehnike :)

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 11 Jul 2020, 10:55

Neubrizgavanje Eolysa skracuje radni vek FAP filtera, u praksi nema regeneracije i vrlo brzo se zapusi filter. Iskustva bar 90 posto korisnika Peugeot klub Srbija koji sipaju za "iljadu". Savet je uvek sipati pun rezervoar. Mozda je tako kod novog FAP filtera, u pocetku, ali kada predju preko 200.000km, onda je bolje da regeneracije budu sto redovnije.

Inace traje jako dugo, preko 200.000km i vise u praksi, 3L. Jako mala kolicina se ubrizga, kazu 2 do 5ml maksimalno.

Originalna dijagnostika ima proceduru za resetovanje Eolysa kad se sipa nova kolicina. U praksi kazu 1L je dovoljan za sigurno 80.000km. Ali je bar 70e sa dolivanjem.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: DPF i regeneracija

Post od dzonic87 » 11 Jul 2020, 11:00

Moj prvi post na ovom forumu - iako već dugo pratim.

Elem bitno je samo dopuniti aditiv kada se javi poruka. Kada se poruka pojavi na ekranu da je aditiv na niskom nivou - imate još nekih 3000km da dopunite isti.
Dopuna aditiva je krajnje jednostavna kod servisa koji su imali dodira sa PUG-ovima (dolije se 1 do 3l i onda se samo resetuje nivo preko dijagnostike).

Veoma je bitno dopuniti afitiv da se filter ne bi zaprljao.
Ja imam c5 2011-o godište 2.0HDi sa 320k km na satu i još je originalni DPF filer i bez ikakvih problema, samo redovno dolivanje aditiva (inače se veoma malo troši - ja sam sa jednim punjenjem izgurao oko 150k km, pa onda posle toga dopunio još jednom i još guram sa istim)

ljubitelj
Postovi: 10580
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 11 Jul 2020, 12:05

Predvidjeni interval dopujne Eolysa je 160,000km tako da se i ovo tvoje iskustvo poklapa sa očekivanim.

Inače, regeneracija FAP se vrši i bez ubrizgavanja Eolysa, ni fabrički se Eolys ne ubrizgava svaki put već samo kada kompjuter proceni da je previše hladno sagorevanje tj nije dostignuta potrebna EGT temperatura. (to je zimi i vožnja po gradu, uglavnom takvi neki radni režimi gde nema dovoljno toplote u uzduvnim gasovima da zagreju FAP.)

Sam Eolys se polako taloži , zapušuje filter, jer on ne sagoreva potpuno. Njegova osnova je Feoksid tj gvoždje. Zato se i ubacuje tek nekoliko grama po rezervoaru. PSA ima jako lepu prezentaciju sa tim objašnjenjem.

Gomila auta uopšte nema FAP aditiv pa im se ne zapušava filter.

KBDNK
Postovi: 5
Pridružio se: 06 Jul 2020, 21:36

Re: DPF i regeneracija

Post od KBDNK » 11 Jul 2020, 15:28

ljubitelj je napisao:
10 Jul 2020, 08:58
Što bi kupovao i menjao ispravnu posudu i ispravnu pumpu? Što ne bi kupio i menjao ispravan kompjuter aditiva? Što ne bi kupovao i menjao ispravni kompjuter ubirzgavanja goriva? ... što bi se menjali inače ispravni delovi ???
Tipična priča ovlašćenih, najradije da se zameni auto nakon isteka garancije.

Update je online, znači u realnom vremenu, Danas uradiš sa današnjim datumom, sutra je već novi update sa sutrašnjim datumom....isto kao što se radi periodični update Windowsa Androida, mapa navigacije ili bilo kog softvera uz online dijagnostiku stanja baze podataka u softveru sa čekiranjem uradjenog nakon updatea.

Auto je kompjuter, ima tu još ponekih delova - točkova, nešto mehanike i tako to :) ali sporedno za ovaj "problem" i shodno tome se slično održava.

Peugeot ima svoj online portal, Box, ako nije teško pogledati šta fabrika nudi. Ima solidna uputstva kako se može korisititi uključujući i za mnoge stvari/kvarove dijagnostičke procedure detaljno opisane.

Zašto peh, slično je i za druga vozila potreban adekvatan alat, a softver je alat koji se zanavlja redovno...
Da mi je samo da znam gde i kako uspeš da ovo naučiš... za mene je ovo kao paštu jezik ali sam morao da uđem u "problematiku" jer me pritiska i to čvrsto...
Dakle, majstor je apdejtovao dijagnostiku za vozila do 2017 ili 2019. godine. Rekao mi je koliko je to platio ali sam zaboravio. Sve u svemu nije to nešto puno. Pokušao juče sa tom apdejtovanom dijagnostikom i ništa... Ponovo zove servis i kaže im da dijagnostika izbacuje poruku da je potreban on line apdejt ili on line licenca ili šta već i oni mu tek tada kažu da prilikom prethodnog razgovora nisu obratili pažnju da ta serija peugeota traži on line apdejt dijagnostike ili on line registraciju ili šta već te da će da pokušaju da kupe taj on line apdejt ili licencu za ovog mog majstora za jedan dan pa ako uspeju majstor će resetovati kompjuter a ako ne uspeju onda će ga majstor staviti na šlepku i odvesti u ovlašćeni servis da oni to resetuju tamo u servisu.
Ovo pišem pre svega da bi pitao ljubitelja, kojeg sam procenio da je expert za ove skalamerije, gde i kako se kupuje taj on line apdejt ili licenca, da li ima neki link ili sl., kako se plaća, koliko košta otprilike ili neki drugi detalj oko te kupovine. Cenim da to znaš čim to pišeš...
Hvala ljubitelj na odgovoru.
Pozz

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od Vladapetr » 11 Jul 2020, 18:07

Nije to toliko komplikovano koliko deluje. Malo pročita, malo više improvizuje i izmisli, naravno što duži tekst kako bi svako ko preleti pomislio da je teška filozofija u pitanju. Eto, toliko je prosto
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Odgovori