DPF i regeneracija

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9721
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: DPF i regeneracija

Post od Markoni » 12 Avg 2020, 10:30

Videću kad stigne auto (C3 Picasso). Tražio na YT, ali ništa za njega ne nađoh.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 12 Avg 2020, 11:45

Pogledas iza zadnjih tockova, ili ima kesa ili plasticni rezervoar. I samo originalna dijagnostika, nista mambo dzambo.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Moma
Banned
Postovi: 141
Pridružio se: 30 Apr 2020, 21:32

Re: DPF i regeneracija

Post od Moma » 15 Nov 2020, 21:33

Koliko je normano često da se aktivira regeneracija na 1,3 multijet motoru (u pitanju je fiat 500)? Vozi se 30% grad, ostalo po našim brdima i vrletima. Šta može da bude uzrok smrada iz auspuha koji štipa za nos, kad je hladan motor? Malo je popustila pletenica, treba da se zameni. I je li normalno kad počne regeneraciju, u vožnji kad se baš potopi gas da izbija beo lagan dim, ali baš primetan? Inače u vožnji nema dima, ne svetli bilo kakva lampica a i smrad nestane kad se ugreje motor (možda i auspuh ako s time ima veze). Ne troši ulje. Ako neko ima iskustva, hvala unapred.

Moma
Banned
Postovi: 141
Pridružio se: 30 Apr 2020, 21:32

Re: DPF i regeneracija

Post od Moma » 16 Nov 2020, 22:47

Ima li neko iskusan za gornje pitanje :)

kami
Postovi: 932
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: DPF i regeneracija

Post od kami » 16 Nov 2020, 23:05

Beli dim dok se ne zagreje imam i ja i otprilike na 2000obrt se pojavi i to je to, kao da "probije". Bas sam danas imao voznju od 150km , nisam ga forsirao. Nekih 50km autoputa 100-110 i ostatak magistrala do 100kmh. Dok sam vozio nista cudno nisam primetio, dok nisam stao na semafor nakon 100km odvozenih. Izbacim iz brzine, pustim kvacilo i ocekujem da se ugasi zbog SS, kad on osta da radi, ispise da SS ne radi trenutno i neko cudno brundanje sam cuo. Pretpostavih da radi regeneraciju.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk


Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 17 Nov 2020, 11:00

Ispravan motor i DPF ne smeju da imaju ni trunku dima pri regeneraciji, a ni u bilo kojim uslovima voznje.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

kami
Postovi: 932
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: DPF i regeneracija

Post od kami » 17 Nov 2020, 11:02

Nije bilo dima kada sam stao na semaforu, samo cudno brundanje. Ovi mjet svi malo zadime dok ne dignu temperaturu. Bas obracam paznju po gradu, ovih fiat 500 bar ima dosta. Moj oresao 129.000, lravih, licno ga uvezao.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk


Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: DPF i regeneracija

Post od nidza » 17 Nov 2020, 11:55

cozmo je napisao:
17 Nov 2020, 11:00
Ispravan motor i DPF ne smeju da imaju ni trunku dima pri regeneraciji, a ni u bilo kojim uslovima voznje.
Ne delim iskustvo, vrlo često na semaforu, graničnom prelazu ili drugde gde stoje automobili dugo u mestu, iz nečijeg auta šiba dimčić, jer nije usput završio regeneraciju. Naravno, ne ovako grdno kao na snimcima, ali vrlo primetno:
https://www.youtube.com/results?search_ ... generation

Svoj auto je teže primetiti, ali zna da se oseti miris ako se zaustavi auto ubrzo nakon početka regeneracije.

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 17 Nov 2020, 14:50

cozmo je napisao:
17 Nov 2020, 11:00
Ispravan motor i DPF ne smeju da imaju ni trunku dima pri regeneraciji, a ni u bilo kojim uslovima voznje.
Ne bih se složio.
Regeneracija filtera je drugo ima za pravljenje dima spaljivanjem ugljovodonika koji su zadržani u njemu.

Slično kao kada zapališ vatru u kaminu recimo.
Čista hemija, tj proces nekotrolisane oksidacije.
Ispravan motor i DPF treba da pravi dim, ako nema baš nikakvog dima znači da se ne vrši funkcija regeneracije.

Druga je stvar koliko je dim vidljiv, pri kojim svetlosnim uslovima, koliko dugo, koliko jako...što je promenljivo i na jednom te istom autu zavisno od stanja količine taloga u filteru koji se nije oksidirao putem pasivne regeneracije.

Kao što je nidža opisao, isto iskustvo.

Skoro kako je zahladnilo na mom 307. Parkiram i ostavim i dalje uključen motor dok izvadim nešto više stvari iz gepeka jer treba da preparkiram.
Osetim nešto smrdi, reko negde iz okoline.
Pogledam vidim dim iz mog auspuha onako sivkasti.
U trenutku se setim i pogledam napred ispred haube a ono tutnji ventilator hladnjaka i brunda motor.
Ukapiram da je krenutla aktivna regeneracija.
Dam malo gasa da ubrzam ali nemam sreće, trajalo je jedno dobrih 7-8 minuta i kada sam primetio po zvuku ispred motora da je gotovo ugasio.
Posle par sati kada sam kretao, ponovo upalim motor, pogledam iza čisto, nema nikakvog dima.

I onda se setim da nisam mesecima dok je bilo toplo vreme primetio da radi regeneraciju, a dosta sam proveo na otvorenom.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od Ivan » 17 Nov 2020, 15:43

Cosmo je u pravu apsolutno, skroz ispravan motor i dpf ne dime.

Cak ni relativno mlad auto sa niskom kilometrazom ne mora biti skroz ispravan, a pogotovo ovi sto su stari 10-15g sa vise stotina hiljada km.
Vozno stanje ne znaci skroz ispravno stanje pogotovo sistema za emisiju gasova.

Meni se nebrojeno puta desavalo da se parkiram u garazu i shvatim da je auto trenutno u rezimu regeneracije i apsolutno dima nikakvog nema.

Da vidjao sam razne automobile da dime, sto benzince sto dizele, takodje sam vidjao da se kvare automobili i pod garancijom, ali nisam jos video da automobil sa skroz ispravnim motorom i dpfom dimi tokom regeneracije.

Nazalost u svesti ljudima je uglavnom vozno stanje = skroz ispravno stanje, sto naravno nije istina, ni blizu.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: DPF i regeneracija

Post od nidza » 17 Nov 2020, 15:50

Nema dima jer si ga uhvatio u toj fazi regeneracije. Nema šanse da ti pod nosom započne regeneraciju, a da se to ne oseti.

kami
Postovi: 932
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: DPF i regeneracija

Post od kami » 17 Nov 2020, 16:31

Sve je pitanje i do proizvodjaca kako je go reseno, u kom trenutku ce ti gasovi izaci. Npr kod BMW-a kojeg vozimo u kuci zadnjih 6 godina, nikada nisam prinetio da radi regeneraciju. Niti da dimi, niti da brunda, bas nista. Sto se fiata tice, prvih par dana sam primetio da ne radi SS, da putnja kao lud i da trosi vise po Bgu nego moj f10 520xd. Medjutim nakon nekih 100km voznje se sve stabilizivalo, SS radi normalno, trosi normalno i primetim dim jedino lada je hladan na oko 2000obrt. Ono sgo me jos buni je kada ga vozim nizbrdo i izbacim iz brzine, obrtaji variraju od 600-1400 otprilike, skacu i padaju samo od sebe.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk


Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 17 Nov 2020, 16:45

Ne sme da dimi. Svi serviseri su mi to rekli. Znak regeneracije je OPOR miris iz auspuha. Motor cak i ne sme da ima grublji rad, niti bilo kakvo trzanje, gubljenje snage...

Ja povremeno zakacim na dijagnostiku da pogledam stanje aditiva i DPF-a, sve je u redu, redovno radi regeneracije, DPF filter je u dobrom stanju. Do sada nisam imao nijednu prekinutu regeneraciju u zadnjih 12 meseci, niti neuspelu.

Nikad nisam primetio bilo kakav dim ili cudan rad motora. U leru kad ga ostavim dok radi regeneraciju sam jedino primetio taj miris i nista vise.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Moma
Banned
Postovi: 141
Pridružio se: 30 Apr 2020, 21:32

Re: DPF i regeneracija

Post od Moma » 17 Nov 2020, 17:11

Cosmo nije u pravu, to jeste ne može se generalno definisati problem "dima pri regeneraciji". Ono što sam ja primetio u mojem slučaju dim nastane pri malo većem gasu, ali samo na početku regeneracije, verovatno dok je izduv - cevi i auspuh i DPF hladni. Posle tog dima praktično nema, jer verovatno dodatno gorivoo u vrelom auspuhu bolje sagoreva i ima učinkovitost. Možda na nekim automobilima softver ne dozvoljava dim, to jeste laganije zagreva DPF i sistem. Možda je i DPF prljaviji bio, možda sistem ubrizgavananja nije baš u savršenom stanju. Uglavnom ne gori nikakva signalna lampica tada. Samo se vidi po ler gasu od 1000 rpm, gde s enšto dešava. I miris izduva je specifičian. Ima dosta smimaka kako baš jako dimi MJET motori pri prinudnoj regeneraciji. Kod mene je slučaj da kad se potpoi gas pri regeneraciji, zadimi na par sekundi pa onda stane, a kad se već ugreje DPF više nema dima, (rekao bi). Znam za slučajeve pežžo dizel motora u Fordovima, da pri regeneraciji u vožnji znaju da pokrive klipnjače. Možda kad je regeneracija ne treba silovati auto.

Malo sam nov u ovome, ako neko ima iskustvo, posebno s aFiat 1,3 mjet nek piše

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 17 Nov 2020, 17:18

Kod HDI motora kao kod mene ima Eolys aditivi koji drasticno smanjuje temperaturu potrebnu za regeneraciju pa nema tih nusprodukata.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Odgovori