DPF i regeneracija
Re: DPF i regeneracija
HDI motor nema problema sa DPF, u predvidjenom roku trajanja filtera.
Ne uključuje se upozorenje, nema ni razloga pošto je regeneracija automatizovana redovna operacija.
Može jednom nedeljno ili jednom godišnje svejedno, a i ne mora.
Kod HDI motora je nebitno da li se vozi otvorenim putem ili u lokalu/gradska vožnja.
DPF sistem treba da se servisira na 160,000km potom 320,000km pa 480,000km, shodno planu održavanja auta.
Ne uključuje se upozorenje, nema ni razloga pošto je regeneracija automatizovana redovna operacija.
Može jednom nedeljno ili jednom godišnje svejedno, a i ne mora.
Kod HDI motora je nebitno da li se vozi otvorenim putem ili u lokalu/gradska vožnja.
DPF sistem treba da se servisira na 160,000km potom 320,000km pa 480,000km, shodno planu održavanja auta.
- cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: DPF i regeneracija
Ulgavnom je tako. Servisiranje podrazumeva dopunu Eolysa i masinsko ciscenje DPFa.
Dovoljno je to jednom uraditi u veku trajanja automobila.
Moze nekad da prijavi gresku "Risk of filter blocking", ima par uzroka:
1. Nekoliko puta prekinuta regeneracija (desava se ponekad svima)
2. Manjak aditiva (nekad prikaze ovako a ne "Filter Additive Low/Minimum")
3. Crkli grejaci motora
4. Zapusten DPF sistem, neodrzavan
Uglavnom ako je broj 1 u pitanju, ugasice gresku cim odradi regeneraciju do kraja.
Ostale tri ce drzati upozorenje dok se ne resi konkretan problem.
Ja sam dopunio Eolys i cistio DPF, auto je 2007. godiste. Problema za 80.000km nisam imao sa DPF-om, bez obzira gde se i kako vozio. Cistio sam u sklopu tog redovnog odrzavanja, jer se u samom DPFu nagomila ostatak Eolys aditiva koji moze da stvori pritisak, zato i sluzi redovna provera nakon odredjene km. Kod mene stoji na 180.000km (da se radi dopuna/provera).
Dovoljno je to jednom uraditi u veku trajanja automobila.
Moze nekad da prijavi gresku "Risk of filter blocking", ima par uzroka:
1. Nekoliko puta prekinuta regeneracija (desava se ponekad svima)
2. Manjak aditiva (nekad prikaze ovako a ne "Filter Additive Low/Minimum")
3. Crkli grejaci motora
4. Zapusten DPF sistem, neodrzavan
Uglavnom ako je broj 1 u pitanju, ugasice gresku cim odradi regeneraciju do kraja.
Ostale tri ce drzati upozorenje dok se ne resi konkretan problem.
Ja sam dopunio Eolys i cistio DPF, auto je 2007. godiste. Problema za 80.000km nisam imao sa DPF-om, bez obzira gde se i kako vozio. Cistio sam u sklopu tog redovnog odrzavanja, jer se u samom DPFu nagomila ostatak Eolys aditiva koji moze da stvori pritisak, zato i sluzi redovna provera nakon odredjene km. Kod mene stoji na 180.000km (da se radi dopuna/provera).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: DPF i regeneracija
Pozdrav svima!
Koji dizelaš novije generacije (otprilike neko 2015-2019 godište) se generalno pokazao kao najzahvalniji za gradsku vožnju i ima najmanje problema sa DPF-om, čestim regeneracijama, crkavanjem EGR-a, Adblue sistema i slično? Za VAG grupaciju (TDI motori) znam iz ličnog iskustva da je u tom godištu katastrofalno rešen sistem regeneracije DPF-a i da postoji mnogo pratećih problema...
Koji dizelaš novije generacije (otprilike neko 2015-2019 godište) se generalno pokazao kao najzahvalniji za gradsku vožnju i ima najmanje problema sa DPF-om, čestim regeneracijama, crkavanjem EGR-a, Adblue sistema i slično? Za VAG grupaciju (TDI motori) znam iz ličnog iskustva da je u tom godištu katastrofalno rešen sistem regeneracije DPF-a i da postoji mnogo pratećih problema...
- cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: DPF i regeneracija
HDI, ali i oni imaju problema sa Adblue pumpom sad, tako da nema nekog generalnog saveta...
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: DPF i regeneracija
Mislim da su rešili adBlue problem 2019e. Ako nisu, generalno se lako rešava za 100eur sada
- cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: DPF i regeneracija
Da, iskljuci se pumpa.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: DPF i regeneracija
Koji tačno TDI motor je bio problematičan? I kakve si sve probleme imaoMunja666 je napisao: ↑26 Jul 2023, 13:56Pozdrav svima!
Koji dizelaš novije generacije (otprilike neko 2015-2019 godište) se generalno pokazao kao najzahvalniji za gradsku vožnju i ima najmanje problema sa DPF-om, čestim regeneracijama, crkavanjem EGR-a, Adblue sistema i slično? Za VAG grupaciju (TDI motori) znam iz ličnog iskustva da je u tom godištu katastrofalno rešen sistem regeneracije DPF-a i da postoji mnogo pratećih problema...
- carov2
- Postovi: 4177
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: DPF i regeneracija
1.6 TDI recimo, ukoliko bude mnogo gradske vožnje.(kratke relacije)
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Re: DPF i regeneracija
Problematični su svi TDI motori posle 2008. godine odnosno CR motori sa DPF-om. Da li 2.0 tdi, 1.6 tdi mislim da nema neke preterane razlike svi rade regeneraciju na isti fazon, regeneracija može da te iznenadi kad se najmanje nadaš (obično kad kreneš da se parkiraš sačeka te ista), ne postoji neki mehanizam da se ista odvija samo kad si na otvorenom putu, nemaš nikakvu indikaciju osim što se podignu obrtaji i oseti se smrad iz auspuha i povišena temperatura DPF-a, odnosno izduva. Pri tom česte regeneracije utiču i na samu potrošnju goriva i znaju da budu jako dosadne ako treba se voziš 15-tak kilometara neplanirano samo da bi istu završio...
- carov2
- Postovi: 4177
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: DPF i regeneracija
Pa sad, prva rečenica je malo prejaka, uzmimo za primer Audi A4 B8 koji je jako čest auto, za njega ne mogu da kažem da je DPF problematičan, naprotiv, moj konkretno sada ima 345k km, što se tiče DPFa, jednom je promenjen senzor diferencijalnog pritiska, koji košta 3k rsd.
Tom logikom svi su problematični, ja sam recimo pre neki dan video X5 F15 kako purnja crni dim, a jako često vidim BMW koji purnja crni dim za razliku od Audija recimo.
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Tom logikom svi su problematični, ja sam recimo pre neki dan video X5 F15 kako purnja crni dim, a jako često vidim BMW koji purnja crni dim za razliku od Audija recimo.
Sent from my LE2121 using Tapatalk
- AleksandarAca
- Postovi: 771
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 14:54
- Garaža: VW Tiguan 2.0TDI Elegance 4Motion
- Lokacija: Beograd
Re: DPF i regeneracija
@carov2 koji su bili simptomi kad je otisao taj senzor?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- carov2
- Postovi: 4177
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: DPF i regeneracija
Auto je upalio grešku, check engine ukoliko se ne varam.
Auto staje sa regeneracijom, tako da treba zameniti što pre.
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Auto staje sa regeneracijom, tako da treba zameniti što pre.
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Re: DPF i regeneracija
Konačno da vidim nekog ko vodi detaljno statistiku troškova. Ja u fueluo unosim bukvalno svaki trošak.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
- carov2
- Postovi: 4177
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: DPF i regeneracija
To sam za A4, za A5 dosta slabije, dok za S7 ne smem, strah me.
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Sent from my LE2121 using Tapatalk
- Gazu
- Postovi: 2119
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: DPF i regeneracija
Ja sebi čuvam "račune" od majstora, to mi dođe podsetnik, ali ovo je korisno imati i u Fuelio-u. Pohvala za to! Mogao bi i ja da vidim baš da unesem sebi te stvari iz računa koje sam pomenuo.
@carov2 Taj strah je uvek opravdan!
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
@carov2 Taj strah je uvek opravdan!
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk