DPF i regeneracija
- sasa lbg
- Postovi: 1569
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
- Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: DPF i regeneracija
Ta cadj na turbu dolazi ti odozdo,spoj turbine i katalizatora koji je ostvaren preko neke neobicne selne.
Postoji neka unapredjena selna ali ni ona ne daje dobar rezultat,ljudi obicno stavljaju paste koje to dodatno dihtuju.
Послато са SM-N970F помоћу Тапатока
Postoji neka unapredjena selna ali ni ona ne daje dobar rezultat,ljudi obicno stavljaju paste koje to dodatno dihtuju.
Послато са SM-N970F помоћу Тапатока
- Gaginh0
- Postovi: 8809
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: DPF i regeneracija
Eto sta sad mene najvise izludjuje kod ove teme, Kozmu radi ma 200km regeneraciju, Ivanu(?) nije uradio ni jednom na 180.000, i ko je sad lud?
Ako cemo ugrubo moj radi svakih 300km ili jednom nedeljno. Pre par dana je poceo da radi kad je t° vode bila na 80 stepeni, a t° ulja na 65 stepeni, znaci auto nije bio ni na pola zagrejan.
Znaci pada ona prica u vodu sa radi regeneracuju kad postigne temperaturu ili sam nesto prevideo?
Ako cemo ugrubo moj radi svakih 300km ili jednom nedeljno. Pre par dana je poceo da radi kad je t° vode bila na 80 stepeni, a t° ulja na 65 stepeni, znaci auto nije bio ni na pola zagrejan.
Znaci pada ona prica u vodu sa radi regeneracuju kad postigne temperaturu ili sam nesto prevideo?
Re: DPF i regeneracija
Nisi prevideo. Kod VW grupacije započinje i kada je na rezervi, i kada još ne dostigne radnu temperaturu. To na 300 km mi deluje previše često. Zavisno od načina vožnje (tj. potrošnje) mislim da je oko 600-700 km neka merka. Regeneraciju mora da radi, samo što kod nekoga to prođe neprimetno, kod nekoga ne.
Dakle određena količina sagorelog goriva daje određenu količinu čestica. Kada se nakupi, lupam, 50g tih čestica kreće regeneracija. Dakle regeneracija uvek počinje posle određene količine potrošenog goriva.
Dakle određena količina sagorelog goriva daje određenu količinu čestica. Kada se nakupi, lupam, 50g tih čestica kreće regeneracija. Dakle regeneracija uvek počinje posle određene količine potrošenog goriva.
Re: DPF i regeneracija
Kako misliš nije postigao temperaturu kada jeste. 80C je znatno iznad minimuma, obično je 60C vode donji prag radne temperature.
Naravno da je morala regeneracija "milion" puta da se desi tokom 180,000km, tu uopšte nema dileme.
Nemoguće je da postoji sagorevanje dizela bez stvaranja čvrstih čestica koksa/čadji, bar sa sadašnjom tehnologijom dostupnom u vozilima.
Druga je stvar što se kod ispravnih auta regeneracija bilo pasivna bilo aktivna teško primeti ako baš ne obratiš pažnju u tom trenutku, recimo stojiš pored vozila i pratiš rad motora i miris/smrad izduva.
U vožnji se ne primeti, opet osim ako ne pratiš vizuelno radne parametre motora recimo putem OBD komunikacije.
Bilo benzinac bilo dizelaš DPF/GPF su napravljeni da kako sistemi sa povratnom spregom se automatski prilagodjavaju dinamički bez uticaja vozača. I da što manje primeti, često nema nikakve indikacije da se radi aktivna regeneracija bilo porukom bilo lampicom.
Tek kada nastane kvar sistema pojavljuje se info o grešci u radu.
Naravno da je morala regeneracija "milion" puta da se desi tokom 180,000km, tu uopšte nema dileme.
Nemoguće je da postoji sagorevanje dizela bez stvaranja čvrstih čestica koksa/čadji, bar sa sadašnjom tehnologijom dostupnom u vozilima.
Druga je stvar što se kod ispravnih auta regeneracija bilo pasivna bilo aktivna teško primeti ako baš ne obratiš pažnju u tom trenutku, recimo stojiš pored vozila i pratiš rad motora i miris/smrad izduva.
U vožnji se ne primeti, opet osim ako ne pratiš vizuelno radne parametre motora recimo putem OBD komunikacije.
Bilo benzinac bilo dizelaš DPF/GPF su napravljeni da kako sistemi sa povratnom spregom se automatski prilagodjavaju dinamički bez uticaja vozača. I da što manje primeti, često nema nikakve indikacije da se radi aktivna regeneracija bilo porukom bilo lampicom.
Tek kada nastane kvar sistema pojavljuje se info o grešci u radu.
- Gaginh0
- Postovi: 8809
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: DPF i regeneracija
@ markoni - 90% puta su mi naseljena mesta i relacije manje od 15km, na pravi auto put ga isteram 1-2 puta mesečno, najviše se vozi u naseljenom mestu ili na putevima do 80km/h.
@ ljubitelj - dobro, nisam se dobro izrazio, voda bide između 50 i 90, znaci na sredini od normalnog.
Ova tema je sudeći po stranicama prežvakana u poslednjih 10god, ali mi i dalje nije jasno šta da rade mala auta koja su s namerom kupljena da se voze samo po gradu, da rade dostave i slično? Na kom auto-putu da onj "pročiste" svoj dpf? Ili da ostave auto da radi svo vreme na leru dok ne zavrsi?
@ ljubitelj - dobro, nisam se dobro izrazio, voda bide između 50 i 90, znaci na sredini od normalnog.
Ova tema je sudeći po stranicama prežvakana u poslednjih 10god, ali mi i dalje nije jasno šta da rade mala auta koja su s namerom kupljena da se voze samo po gradu, da rade dostave i slično? Na kom auto-putu da onj "pročiste" svoj dpf? Ili da ostave auto da radi svo vreme na leru dok ne zavrsi?
Re: DPF i regeneracija
Uopšte nije potreban autoput da bi se uradila regeneracija. Meni često odradi na putu do posla, tj. moram napraviti krug više jer stižem za 15 min. Po nekom mom iskustvu, od momenta paljenja automobila do momenta kada završi regeneraciju potrebno je oko 25min. Dakle nije drama, većina ljudi ima te ture.
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: DPF i regeneracija
Kod mene regeneraciju radi cim tem. rashladne bude 60c. Mada ja vise i ne pratim. Dok sam vozio stalno van grada na dijagnostici je pokazivao proseke od 350 do 600km izmedju dve regeneracije. Od kako vozim samo po gradu sad zadnjih meseci i krace relacije na otvorenom, prosek je nekih 200 i kusur km. Vidim da voze.taksisti ovde auta sa istim motorom kao mojim, stani kreni, pali gasi... tako da cenim da je sistem dovoljno robustan i da mora debelo da se zapusti i ignorisu greske koje prijavi. Inace, pre pocetka regeneracije, pre oko 2 meseca na dijagnostici zapusenost od gradske voznje dolazi do 47 procenata. Posle regeneracije pada na 8 procenata. Sistem je ispravan i odlican do 75 procenata zapusenosti. Kad predje to, prijavice gresku.Gaginh0 je napisao:Eto sta sad mene najvise izludjuje kod ove teme, Kozmu radi ma 200km regeneraciju, Ivanu(?) nije uradio ni jednom na 180.000, i ko je sad lud?
Ako cemo ugrubo moj radi svakih 300km ili jednom nedeljno. Pre par dana je poceo da radi kad je t° vode bila na 80 stepeni, a t° ulja na 65 stepeni, znaci auto nije bio ni na pola zagrejan.
Znaci pada ona prica u vodu sa radi regeneracuju kad postigne temperaturu ili sam nesto prevideo?
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: DPF i regeneracija
kod mene je na dijagnostici pokazalo cini mi se 25% zapusenost, jednom do sad sam primetio da je odradio regenenraciju i par puta je prekinuta a da ja znam
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: DPF i regeneracija
Dok sam stalno vozio autoput, bilo je do 18 posto. Ali dokle god nije preko 75 posto, to je odlicno i ispravno. Otprilike na ispravnom sistemu retko ces videti preko 50 posto. Ono sto je bitno je zapusenost aditivom koji se ne razlaze. On trajno ostaje u DPF. Kod mene je 12 procenata sto znaci da bi DPF trebalo da gura jos ihihaj.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- Gaginh0
- Postovi: 8809
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: DPF i regeneracija
Moram reći Hasanu sledeći put da mi očita zapušenost DPF-a
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: DPF i regeneracija
To se stalno menja. Moze da bude 5 posto a posle 200km 50... zavisi od stila voznje i kako se vozi... ne dira se nista dok sistem je ispravan i drzi ga u propisanim granicama za taj tip DPFa. Zapusenost trenutna i talog nije isto... talog ostaje trajno, tj pepeo - "ash", dok "soot", odnosno cadj je ono sto prikazuje kao trenutnu zapusenost. DIjagnostikom pogledaj zapusenost tim pepelom. Cadj se ustvari uklanja regeneracijom. Pepeo ostaje trajno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: DPF i regeneracija
Kao kada ložiš peć na drva, čadj sagori a pepeo se sakupi u posudi ispod ložišta.
Neke suštine razlike nema ni sagorevanja dizela samo se posuda zove umetnički DPF
Neke suštine razlike nema ni sagorevanja dizela samo se posuda zove umetnički DPF
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: DPF i regeneracija
Tako, da. Bitnija je napunjenost pepelom, i kod FAP sistema, talogom aditiva.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: DPF i regeneracija
Moj mali doprinos ovoj temi
C4 1.6 blue HDI 88kw
C4 1.6 blue HDI 88kw
- Prikačeni fajlovi
-
- Screenshot_20201224-073837_FAP.jpg (98.17 KiB) Pogledano 1290 puta
-
- Screenshot_20201224-162427_FAP.jpg (100.31 KiB) Pogledano 1290 puta