DPF i regeneracija

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
sasa lbg
Postovi: 1569
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: DPF i regeneracija

Post od sasa lbg » 19 Dec 2020, 21:48

Ta cadj na turbu dolazi ti odozdo,spoj turbine i katalizatora koji je ostvaren preko neke neobicne selne.
Postoji neka unapredjena selna ali ni ona ne daje dobar rezultat,ljudi obicno stavljaju paste koje to dodatno dihtuju.

Послато са SM-N970F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8809
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: DPF i regeneracija

Post od Gaginh0 » 20 Dec 2020, 08:48

Eto sta sad mene najvise izludjuje kod ove teme, Kozmu radi ma 200km regeneraciju, Ivanu(?) nije uradio ni jednom na 180.000, i ko je sad lud?
Ako cemo ugrubo moj radi svakih 300km ili jednom nedeljno. Pre par dana je poceo da radi kad je t° vode bila na 80 stepeni, a t° ulja na 65 stepeni, znaci auto nije bio ni na pola zagrejan.
Znaci pada ona prica u vodu sa radi regeneracuju kad postigne temperaturu ili sam nesto prevideo?
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9721
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: DPF i regeneracija

Post od Markoni » 20 Dec 2020, 09:24

Nisi prevideo. Kod VW grupacije započinje i kada je na rezervi, i kada još ne dostigne radnu temperaturu. To na 300 km mi deluje previše često. Zavisno od načina vožnje (tj. potrošnje) mislim da je oko 600-700 km neka merka. Regeneraciju mora da radi, samo što kod nekoga to prođe neprimetno, kod nekoga ne.
Dakle određena količina sagorelog goriva daje određenu količinu čestica. Kada se nakupi, lupam, 50g tih čestica kreće regeneracija. Dakle regeneracija uvek počinje posle određene količine potrošenog goriva.

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 20 Dec 2020, 09:26

Kako misliš nije postigao temperaturu kada jeste. 80C je znatno iznad minimuma, obično je 60C vode donji prag radne temperature.
Naravno da je morala regeneracija "milion" puta da se desi tokom 180,000km, tu uopšte nema dileme.
Nemoguće je da postoji sagorevanje dizela bez stvaranja čvrstih čestica koksa/čadji, bar sa sadašnjom tehnologijom dostupnom u vozilima.

Druga je stvar što se kod ispravnih auta regeneracija bilo pasivna bilo aktivna teško primeti ako baš ne obratiš pažnju u tom trenutku, recimo stojiš pored vozila i pratiš rad motora i miris/smrad izduva.
U vožnji se ne primeti, opet osim ako ne pratiš vizuelno radne parametre motora recimo putem OBD komunikacije.

Bilo benzinac bilo dizelaš DPF/GPF su napravljeni da kako sistemi sa povratnom spregom se automatski prilagodjavaju dinamički bez uticaja vozača. I da što manje primeti, često nema nikakve indikacije da se radi aktivna regeneracija bilo porukom bilo lampicom.

Tek kada nastane kvar sistema pojavljuje se info o grešci u radu.

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8809
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: DPF i regeneracija

Post od Gaginh0 » 20 Dec 2020, 09:35

@ markoni - 90% puta su mi naseljena mesta i relacije manje od 15km, na pravi auto put ga isteram 1-2 puta mesečno, najviše se vozi u naseljenom mestu ili na putevima do 80km/h.

@ ljubitelj - dobro, nisam se dobro izrazio, voda bide između 50 i 90, znaci na sredini od normalnog.

Ova tema je sudeći po stranicama prežvakana u poslednjih 10god, ali mi i dalje nije jasno šta da rade mala auta koja su s namerom kupljena da se voze samo po gradu, da rade dostave i slično? Na kom auto-putu da onj "pročiste" svoj dpf? Ili da ostave auto da radi svo vreme na leru dok ne zavrsi?
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9721
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: DPF i regeneracija

Post od Markoni » 20 Dec 2020, 10:04

Uopšte nije potreban autoput da bi se uradila regeneracija. Meni često odradi na putu do posla, tj. moram napraviti krug više jer stižem za 15 min. Po nekom mom iskustvu, od momenta paljenja automobila do momenta kada završi regeneraciju potrebno je oko 25min. Dakle nije drama, većina ljudi ima te ture.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 20 Dec 2020, 10:06

Gaginh0 je napisao:Eto sta sad mene najvise izludjuje kod ove teme, Kozmu radi ma 200km regeneraciju, Ivanu(?) nije uradio ni jednom na 180.000, i ko je sad lud?
Ako cemo ugrubo moj radi svakih 300km ili jednom nedeljno. Pre par dana je poceo da radi kad je t° vode bila na 80 stepeni, a t° ulja na 65 stepeni, znaci auto nije bio ni na pola zagrejan.
Znaci pada ona prica u vodu sa radi regeneracuju kad postigne temperaturu ili sam nesto prevideo?
Kod mene regeneraciju radi cim tem. rashladne bude 60c. Mada ja vise i ne pratim. Dok sam vozio stalno van grada na dijagnostici je pokazivao proseke od 350 do 600km izmedju dve regeneracije. Od kako vozim samo po gradu sad zadnjih meseci i krace relacije na otvorenom, prosek je nekih 200 i kusur km. Vidim da voze.taksisti ovde auta sa istim motorom kao mojim, stani kreni, pali gasi... tako da cenim da je sistem dovoljno robustan i da mora debelo da se zapusti i ignorisu greske koje prijavi. Inace, pre pocetka regeneracije, pre oko 2 meseca na dijagnostici zapusenost od gradske voznje dolazi do 47 procenata. Posle regeneracije pada na 8 procenata. Sistem je ispravan i odlican do 75 procenata zapusenosti. Kad predje to, prijavice gresku.

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: DPF i regeneracija

Post od OMP » 20 Dec 2020, 10:30

kod mene je na dijagnostici pokazalo cini mi se 25% zapusenost, jednom do sad sam primetio da je odradio regenenraciju i par puta je prekinuta a da ja znam

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 20 Dec 2020, 10:33

Dok sam stalno vozio autoput, bilo je do 18 posto. Ali dokle god nije preko 75 posto, to je odlicno i ispravno. Otprilike na ispravnom sistemu retko ces videti preko 50 posto. Ono sto je bitno je zapusenost aditivom koji se ne razlaze. On trajno ostaje u DPF. Kod mene je 12 procenata sto znaci da bi DPF trebalo da gura jos ihihaj.

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8809
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: DPF i regeneracija

Post od Gaginh0 » 20 Dec 2020, 10:34

Moram reći Hasanu sledeći put da mi očita zapušenost DPF-a :kezo:
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 20 Dec 2020, 10:53

To se stalno menja. Moze da bude 5 posto a posle 200km 50... zavisi od stila voznje i kako se vozi... ne dira se nista dok sistem je ispravan i drzi ga u propisanim granicama za taj tip DPFa. Zapusenost trenutna i talog nije isto... talog ostaje trajno, tj pepeo - "ash", dok "soot", odnosno cadj je ono sto prikazuje kao trenutnu zapusenost. DIjagnostikom pogledaj zapusenost tim pepelom. Cadj se ustvari uklanja regeneracijom. Pepeo ostaje trajno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 20 Dec 2020, 11:13

Kao kada ložiš peć na drva, čadj sagori a pepeo se sakupi u posudi ispod ložišta.
Neke suštine razlike nema ni sagorevanja dizela samo se posuda zove umetnički DPF :)

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 20 Dec 2020, 11:58

Tako, da. Bitnija je napunjenost pepelom, i kod FAP sistema, talogom aditiva.

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
masaivan
Postovi: 1209
Pridružio se: 16 Jan 2012, 14:32
Garaža: Citröen C4 1.6 BlueHDi 120

Re: DPF i regeneracija

Post od masaivan » 24 Dec 2020, 17:40

Moj mali doprinos ovoj temi
C4 1.6 blue HDI 88kw
Prikačeni fajlovi
Screenshot_20201224-073837_FAP.jpg
Screenshot_20201224-073837_FAP.jpg (98.17 KiB) Pogledano 1290 puta
Screenshot_20201224-162427_FAP.jpg
Screenshot_20201224-162427_FAP.jpg (100.31 KiB) Pogledano 1290 puta

markoue
Postovi: 907
Pridružio se: 21 Nov 2016, 15:56
Garaža: Passat B7 2.0 TDI, PUG 307 1.6 16V

Re: DPF i regeneracija

Post od markoue » 24 Dec 2020, 21:16

Sta znaci ovaj parametar deposits in fap?
Сад му није ништа...

Odgovori