DPF i regeneracija

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 14571
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: DPF i regeneracija

Post od Heinz » 04 Feb 2019, 11:29

Cozmo, nađi post gde je ddanijell objasnio kako ta vožnja na visokim rpm ne pomaže DPF, temperatura izduva ne raste sa rpm.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 04 Feb 2019, 11:49

Kod Peugeota je to savet proizvodjaca, da se vozi nizim stepenom prenosa do 20 minuta na otvorenom putu preko 2500 obrtaja (pozeljno 3000 i vise).
To se zove pasivna regeneracija. Aktivna je nesto drugo - u toku voznje autoputem kad vidis ogroman rast potrosnje od 5 do 20 minuta zavisno od vrste DPFa i nacina regeneracije ili u gradskim uslovima kada ukljuci ventilatore jer se dize temperatura ubrizgavanjem goriva i slicno da bi se regeneracija obavila. Tada obrtaji nisu bitni uopste.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17709
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: DPF i regeneracija

Post od nidza » 04 Feb 2019, 12:24

I za pasivnu regeneraciju je takođe preduslov visoka temperatura gasova, a ne njihov povećan protok. Istom brzinom na višim obrtajima smanjuješ temperaturu u izduvu, jer rasterećuješ motor i povećavaš protok vazduha.

Daj citat iz uputstva da protumačimo zajedno.

Na TDI upustvo savetuje samo opterećenje, ne obrtaje, a posebno ne kontraproduktivne savete:
To clean the filter, if allowed by the traffic conditions » , you should drive at a
speed between 50-120 km/h in the recommended gear.
Ovo radiš samo ako se upali lampica da je filter zapušen. Čak ni u gradskoj vožnji nama se ta lampica ne pali. Odradi on svoju regeneraciju da ni ne primetiš, sem da je digao 200 obrtaja na semaforu.

ljubitelj
Postovi: 6230
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 04 Feb 2019, 12:33

Slazem se.
Neophodnu visu temperaturu gasova obezbedjuju dopunsko ubrizgavanje goriva u izduvni takt i paljenje grejaca. Te 2 stvari idu zajedno i za 150-200C mogu da podignu temp sto je po pravilu dovoljno za automatski regeneraciju tokom voznje u pomenutom opsegu brzina.
Tako je barem napisao PSA u objasnjenju rada FAP sistema.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 04 Feb 2019, 12:34

Meni je samo napisao risk of filter blocking, a ne da je blokiran. Bazajuci po forumima moze da bude svasta... od greske na grejacu u trenutku aktivacije regeneracije, do gremlina u senzorima. Neki su cistili dpf, menjali egr, svasta nesto, i to je stajalo tako desetinama hiljada kilometara dok auto nije prodat. Valjda da je zapusen, pokazalo bi na proveri, a uostalom radio je regeneraciju normalno sa tom porukom.

Nemam to u uputstvu, nego postoji servisno uputstvo koje kaze voziti ne krace od 10 minuta na 3000 obrtaja minimum u IV stepenu prenosa, cak mislim da to pise i na Panteru (softver), ako sam dobro video.

Ja do sada nisam video auto kome se temperatura motora smanjuje na visem broju obrtaja, neki cak i fino podignu temp motora za koji stepen (recimo Corolla je u trecoj dizala malo temperaturu nego ako si vozio petom naprimer). Visi broj obrtaja je visi broj obrtaja. Protok vazduha je manji kad vozim 120 na 3000 i nesto obrtaja u IV stepenu nego na oko 2600 u V stepnu prenosa na Pezou na 130.
Poslednja izmena od cozmo u 04 Feb 2019, 12:40, izmenjeno 1 put ukupno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 04 Feb 2019, 12:37

ljubitelj je napisao:
04 Feb 2019, 12:33
Slazem se.
Neophodnu visu temperaturu gasova obezbedjuju dopunsko ubrizgavanje goriva u izduvni takt i paljenje grejaca. Te 2 stvari idu zajedno i za 150-200C mogu da podignu temp sto je po pravilu dovoljno za automatski regeneraciju tokom voznje u pomenutom opsegu brzina.
Tako je barem napisao PSA u objasnjenju rada FAP sistema.
Ali meni svi kazu da NE koristi grejace za regeneraciju. Svaki servis koji sam pitao, plus jos dosta njih ovako. A na nekim forumima pise da ih pali. Pitanje je kako to utvrditi i da li je napisao gresku zbog greske grejaca, u smislu postoji rizik da nece odraditi kako treba i slicno (iako je odradio nekih 20km nakon ispisane greske, odnosno odradi je TACNO na kilometrazi na kojoj je radio zanjih 5 u proseku). Dakle, odradio je regeneraciju kako treba i pored poruke greske grejaca ali nije sklonio poruku risk of blocking filter. Doduse cuo sam takodje da tu poruku uklanja tek posle nekoliko voznji.

Ako je do grejaca, onda cu ih zameniti, to je najmanji problem, jer druge greske na dijagnostici nije bilo. Auto je na minus 12 palio na pola kljuca... radio mirno maltene kao benzinac... cudi me da bi tako palio i radio da je neki grejac kaputt... naravno ispod minus 7 ili 8 nakratko blicne lampica grejaca na kontaktu... na visim temperaturama nikad nisam video tu lampicu.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 8648
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 5 e60, bmw 5 f10, bmw 3 e46
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od Ivan » 04 Feb 2019, 12:45

Nisu bitni rpm vec opterecenje, znaci treba gasiranje, u onom momentu kada prestanes da ubrzavas svejedno je jel 1500 ili 3500rpm.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 8648
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 5 e60, bmw 5 f10, bmw 3 e46
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od Ivan » 04 Feb 2019, 12:47

p.s. idealno uzbrdo, jer sporije ubrzavas, a lakse gubis brzinu, jer na pravcu ne mozes dugo da ubrzavas da ne odes debelo preko ogranicenja, 100ks vec lagano odrzava 140-150, a tek za vece konjaze treba konstantno preko 200kmh da bi zadrzavao kakvo takvo opterecenje, kod nas ti je venac blizu mozes tu da ga izgazis.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 04 Feb 2019, 12:48

Sad citam da se NE koriste grejaci:

The regeneration of the filter is controlled by the common-rail injection, which makes it possible by post-injection to raise the (in city traffic at about 150 ° C) temperature of the combustion gases at the outlet of the exhaust manifold to over 450 ° C.


This process for increasing the exhaust gas temperature takes place in two stages:

1. Dieselnacheinspritzung to the end of the power stroke leads to a post-combustion in the cylinder and to a temperature increase of 200 to 250 ° C.

2. By an additional afterburning, which is produced by an oxidation catalyst upstream of the filter, the unburned hydrocarbons formed during the post-injection are eliminated. The temperature can rise by more than 100 ° C.


A fuel additive ensures that the particles are already conditioned when they are generated in such a way that they burn even at 450 ° C instead of their natural ignition temperature of 600 ° C. The regeneration takes place without this being noticed by the driver. Even during this process, there is no smoke on the exhaust.


The regeneration consists in the regular combustion (depending on driving about every 700 kilometers) of the deposited in the filter and bound by him particles. These are essentially composed of carbon and hydrocarbons and burn with oxygen at a temperature of 550 ° C.

Even under the most adverse operating conditions, when the engine does not reach temperature, the temperature of the combustion gases can be increased to over 450 ° C by activating these measures.

A pressure sensor monitors the degree of clogging of the filter and starts regeneration as soon as necessary. A complete regeneration takes about two to three minutes.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
sasa lbg
Postovi: 1395
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: DPF i regeneracija

Post od sasa lbg » 04 Feb 2019, 15:57

Ugrejan motor , obrtaji 4500 u periodu 4-5 min ,1 x unutar 1000 km.
Ja tako vozim 1,6 hdi motor godinama i nema problema sa filterom.

Zamena grejaca bas i nije laka pogotovo na tako starom autu.
Aluminijum zapekne a nije bas pozicija grajaca bajna.

Za grejace koje spominjete prilikom regeneracije su grejaci stakla i retrovizora koji se aktiviraju a da i ne znas kako bi sto vise opteretili motor.

Послато са Mi A2 уз помоћ Тапатока




Poslednja izmena od sasa lbg u 04 Feb 2019, 15:57, izmenjeno 1 put ukupno.

ljubitelj
Postovi: 6230
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 04 Feb 2019, 16:01

Treba citati u celini opis rada FAP sistema, koristi dodatno ubrizgavanje i grejace motora, grejac zadnjeg stakla i ventilator hladnjaka.
Uslov za regeneraciju da se pokrene je da check lampica ne svetli.

TO je napisao Pezo u svom zvanicnom dokumentu uopsteno za HDI motor.

Sama ta regeneracija i nije kod Pezoa problematicna jer se dodaje u dizel automatski aditiv (gvozdje cerin) koji snizava potrebnu temperaturu pa se lako obavi oksidacija. U normalnim okolnostima voznje po otvorenom i pri opterecenju motora skoro da i ne treba da se dogadja ili vrlo retko.
Pezo kaze na priblizno 1.200km se ocekuje.


Inace u 307 postoje 3 razlicita nacina rada regeneracije DPF zavisno od modela samog filtera/ godista.
Od 2 razlicita proizvodjaca su ECU sa 3 razlicita softvera pa zavisno od trzista, meseceve mene, raspolozenja Jean Luc-a itd pa je svaki komad prema VIN broju potrebno zasebno posmatrati kako i sta ce raditi i pod kojim okolnostima

Kod greske grejaca je P1350/1351 i nije slucajan vec je uvek posledica neisrpavnosti.
cozmo je napisao:
04 Feb 2019, 12:34


Ja do sada nisam video auto kome se temperatura motora smanjuje na visem broju obrtaja,
Na svakom dizelu se temperatura izduvnih gasova smanjuje pri istoj brzini a sa vise obrtaja, okacio je veoma detaljno @ddanijel konkretne cifre.
Dizel ciklus je takav, nema leptira i sa vise obrtaja je veci protok svezeg (hladnog) vazduha.

U softveru za FAP se isto vidi smanjenje temperature kada se iz V prebaci u IV brzinu a zadrzi se brzina kretanja, recimo 110.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: DPF i regeneracija

Post od cozmo » 04 Feb 2019, 16:17

ljubitelj je napisao:
04 Feb 2019, 16:01
Treba citati u celini opis rada FAP sistema, koristi dodatno ubrizgavanje i grejace motora, grejac zadnjeg stakla i ventilator hladnjaka.
Uslov za regeneraciju da se pokrene je da check lampica ne svetli.
Kod mene ne svetli check engine lampica. Svetleo je samo zuti trougao kad je ispisao poruku risk of filter blocking. Medjutim, i sa tom porukom odradio je regeneraciju. E to mene buni. Zasto je uredno odradio regeneraciju, filter zapusen samo 18 procenata, pritisci i temperature u redu, pise da je odradio regeneraciju, prosek zadnjih 5 regeneracija i slicno, ako mu treba grejac?

Da li je moguce da je u nekom momentu se poklopilo da ukapira gresku na grejacu i pocetak regeneracije, pa je posle opet probao da je uradi i uspeo? I, da, ta greska stoji odavno, pa je normalno radio regeneracije.

Mislim da voznja na 4500 obrtaja kod ovog motora moze samo da unisti menjac itekako. Ja ga vozim nekad par minuta 160 ili 170kmh u petom stepenu prenosa, mislim da ga nema potrebe ganjati toliko. I na autoputu provedem preko 70 posto voznje na 130kmh. E sad ono sto je bio problem zadnjih mesec dana je sneg i klizavi putevi pa nisam isao svaki put 130, vec uglavnom 100 do 110 i generalno je bilo hladnije, brzina manja... Regeneracija se redovno dogadja u pravilnom intervalu, bez obzira sto vozim dosta puno na autoputu.

Sto se tice zamene grejace, brat mi je rekao da cim krenes da okreces kljuc da ga odvrnes, odmah se vidi dal ce puci ili ne i onda se busi valjda ili tako nesto. Kaze samo debil moze da ga polomi, mislim debil majstor ako je neki.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ljubitelj
Postovi: 6230
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: DPF i regeneracija

Post od ljubitelj » 04 Feb 2019, 16:53

Treba mu ispravan grejac, ne zna ECU unapred da li ce biti potrebno da se aktivira bas u tom ciklusu regeneracije ili ce biti dovoljno vreli gasovi usled opterecenja motora.
Greska grejaca uvek pali kod greske i pali check lampicu uz poruku antipolution fault.

To sto si procitao na displeju je upozorenje pred stanje zapusavanja jer nije odradio kako treba prethodnu regeneraciju. To treba shvatiti kao savet kompjutera samog DPF da je potrebno voziti na specifican nacin da ne bi doslo do trajnog i stvarnog zapusenja.
To je normalno, da ispise i nakon toga proba da sagori sakupljeno.

Ima citav niz elemenata u algoritmu rada ECU filtera, temperature i diferencijalni pritisak su samo delic price kada, koliko dugo i uz koje ostale aktivacije biti realizovana regeneracija.
Ukoliko imas volje, mogu da ti posaljem komplet koje je PSA izdao za skolovanje zvanicnih servisa oko FAP sistema, nekih 120 strana se time bave.
I filmic o tome su snimili, ako treba

Svaka regeneracija je svoj zasebni set parametara i nacinaa/vremena kako ce se odraditi.

U tom sklopu pale se grejac zadnjeg stakla i ventilator kako bi povecali otpor motoru tj njegovo opterecenje. Kao i grejaci u glavi koij trose oko 60Ampera zajedno.

Kod mene je konkretno Marelli ECU filtera, koji odvojeno od ECU motora pravi strategiju regeneracije.

Kako god nema razloga za brigu kod PSA za FAP, oni su to jo 1998. pustili u rad i tokom godina sredili softver da korektno odradi sve sto treba a vozac ni ne primeti.
Ja sam samo jednom primetio tu regeneraciju, i to po smradu jer je auto stajao u mestu.
U voznji odardi neprimetno.

Ja ne bih brinuo a taj grejac zamenio ako je potrebno. Ja sam promenio 2 grejaca, jedan koji je crkao a drugi ispravan greskom.
(Kod Pezoa se naopako broje cilindri pa ne ide 1-2-3-4 kao sto je uobicajeno vec 4-3-2-1 gde je broj 1 kod menjaca. I naravno ko ne cita uputstva onda radi dupli posao :kezo: )

18% je nista, opasno je kada se dodje u zonu 60-80% a izostane regeneracija zbog necega, onda se lako predje u stanje da ne pomaze automatski ciklus.

Korisnikov avatar
pankoz
Postovi: 352
Pridružio se: 09 Avg 2014, 21:05
Garaža: Citroen C4 Grande Picasso 1.,6 hdi , Citroen C3 1,4 hdi
Lokacija: Vojvodina

Re: DPF i regeneracija

Post od pankoz » 04 Feb 2019, 17:07

Ja sam zbog tih regeneracija koje su kod Opela stvarno bile vrlo česte i gotovo po nepisanom pravilu,uvek pred sam kraj vožnje je počinjao ciklus i prešao sa Opela na Citroena.Do sada sam sa Picassom prešao nešto malo manje od 3k km,i apsolutno ni jednom nisam provalio kada radi regeneraciju,a za taj period je definitivno morao da je odradi minimum 3-4 puta.Kod francuza je to mnogo uglađenije i bolje rešeno nego kod Opela,sada mogu i sam da dam konačan sud.

Korisnikov avatar
sasa lbg
Postovi: 1395
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: DPF i regeneracija

Post od sasa lbg » 04 Feb 2019, 17:09

Cozmo
Jel ti pada na pamet da ga na 4000 obrtaja mozes voziti 3 brzinom.
Tacno je da auto sam ulazi u regeneraciju kad mora ali kad nakupis vise neuspesnih regeneracija koje su prekinute mozes imati takve znakove koje ti imas.

Misim da previse pridajete paznje grejacima, ne moraju oni biti 100% ispravni kao sto obicno kod matorih dizela i nisu.

A mozda ti je dpf i izvadjen :)

Послато са Mi A2 уз помоћ Тапатока



Odgovori