Cena servisa

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 6741
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cena servisa

Post od ljubitelj » 10 Maj 2020, 09:09

Španeri i klizači su sastavni deo razvoda sa lancem, i prave se da imaju isti očekivani radni vek. Veliki servis se ne radi kod kvalitetnih motora tog tipa razvoda, nema toga da se tek tako istegne lanac jer upravo španer služi tome da se to ne desi.

JTD 1,3 motor je po Fiatovoj preporuci radnog veka 250,000km, nije bilo predvidjeno da duže potraje. Malo su se zeznuli pa napravili kvalitetnije i praksa je poakzala da može još' dosta više. Jeste, menja se lančani razvod no to nije bila konstruktora, njihova ideja je bila da se menja motor tj. ceo auto i kupi novi...

Za taj motor ako su slično razmišljali u Mazdi po meni je porazno za brend takve reputacije pouzdanosti mehanike i za tu cenovnu kategoriju vozila.
Za 2,2 litra motor je tih 200k premalo, recimo može se porediti sa Mercedesovim 2,2 dizelom i njegovim dosta dužim intervalom za istu stvar.
Sam pojam veliki servis je bio vezan za zamenu kaiša dok se kod motora sa lancem nije radio već kao što si napisao traje večno, nije predvidjeno u fabričkom planu održavanja.

No kako je lanac postao jednoredni pa onda ni to nije bilo dovoljno nego i tanušan kao za bicikl što bi rekli u polušali ispostavilo se da lanac kod nekih motora bude toliko loše rešenje da ne izdrži ni u toku garancije niti 100,000km. Nema boljeg primera od fušarenja po tom pitanju od VAG sa nekim motorima.

Naravno, da znaju da naprave kako treba nego je pitanje da li hoće, šta je politika firme.

Ako Mazda po reklamama i po ceni koketira sa premijum kategorijom onda se nekako ta kilometraža ne uklapa u priču premijum kvaliteta....

Inače kada se menja lanac obavezno se menjaju i lančanici kojima se pohaba vrh. To je pravilo struke da ne bi stari lančanik vrlo brzo pojeo novi lanac a to ovde na primeru servisa Mazde nisu uradili. Verovatno da ne naraste cena do nivoa šokiranja klijenta, pretpostavljam. Mada jeftinije je sada odmah uraditi nego za 50-100,000km ponovo otvarati motor da se to propušteno uradi, a u servisu možda upravo i računaju na ponovni veliki servis ubrzo i novu zaradu....to možemo samo nagadjati.

Kao kada se menja kočioni disk uvek se stavljaju i nove pločice da ne bi došlo do ubrzanog habanja...

No kako god bilo svršenom poslu mane nema.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 2811
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: C4
Lokacija: Krusevac

Re: Cena servisa

Post od OMP » 10 Maj 2020, 09:33

Mozda se kod mazde ne menjaju lancanici cim ih nisu naveli, oni daju spisak stvari koje bi trebalo uraditi ne znaci i da je ovo konacna cifra, na vlasniku je da odluci da li ce sve ovo raditi ili ne, tako da kontam da bi stavili i zupcanike da je trebalo.

Ti pricas sta je teorija a ne praksa, mnogi motori bi u teoriji trebalo da guraju mnogo oduze nego sto je to u praksi ali se fabrikama ocigledno to ne isplati, davno su prosla vremena kvalitetnih vozila i mehanike.

Svi mi znamo kako i koliko bi trebalo da traje jedan kvalitetan motor sa lancem kad se sve uradi kako treba tako da u danasnje vreme prica da se kod takvih motora ne rade servisi i da traju vecno nemaju veze sa realnoscu.
Poslednja izmena od OMP u 10 Maj 2020, 09:41, izmenjeno 1 put ukupno.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

Korisnikov avatar
ChobbyNS
Postovi: 595
Pridružio se: 30 Avg 2017, 15:25
Garaža: Alfa Romeo GT

Re: Cena servisa

Post od ChobbyNS » 10 Maj 2020, 09:35

Da ne treba da se menja ne bi postojalo u radnji kao rezervni deo i to je kraj priče za mene.
Realno kad pričam s mnogima ljudima oni smatraju da su mnoge stvari predviđene da se nikad ne menjaju, na primer amortizeri...
Za većinu ljudi održavanje počinje i završava se zamenom pločica i filterima i uljem.

ljubitelj
Postovi: 6741
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cena servisa

Post od ljubitelj » 10 Maj 2020, 17:28

OMP je napisao:
10 Maj 2020, 09:33
Svi mi znamo kako i koliko bi trebalo da traje jedan kvalitetan motor sa lancem kad se sve uradi kako treba tako da u danasnje vreme prica da se kod takvih motora ne rade servisi i da traju vecno nemaju veze sa realnoscu.
Boldovao sam bitno. Naprotiv, realnost je da kvalitetan motor sa lancem ne vidi servis tako često kao da je kaiš u pitanju.
Kada lanac traje kraće od kaiša tu nešto nije u redu....

Inače, ne može da se istegne lanac a da se ne pohabaju lančanici, to je jedno sa drugim direktno uslovljeno i vezano. I u teoriji i u praksi nevezano za brend.

Korisnikov avatar
Heineken
Postovi: 5672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Cena servisa

Post od Heineken » 10 Maj 2020, 19:16

Vecina evropskih motora sa lancem je problematicna u zadnjih 10-15 godina, BMW , PSA, VW, Renault, Fiat. Izgleda da jedino je Merc zadrzao koliko toliko kvalitet sto se tice toga..

ljubitelj
Postovi: 6741
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cena servisa

Post od ljubitelj » 11 Maj 2020, 07:33

Reno 2,0DCI nema nikakvih problema sa lancem, BMW šestak takodje, evo skoro sam se vozio u jednom Mercedesu C 202 model 2,2dizel sa 430,000km koji isto nema problema.
Doduše on se raspada usled korozije.

ljubitelj
Postovi: 6741
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cena servisa

Post od ljubitelj » 11 Maj 2020, 08:26

Zainteresovalo me to pitanje lanca kod Mazde i gle čuda Mazdi je to poznato kao sistemski problem.
Postoji opoziv za te motore, fabrička greška.
Mazda pokriva troškove zamene komplet razvodnog mehanizma, prema VIN broju, uz uslov da je auto održavan redovno u ovlašćenom servisu i da je to zabeleženo.

Problem postoji još od 2012. godine i nije rešen a dešava se u širokom rasponu, kod nekih je lanac bio gotov već na 40-50,000km u još unutar garancije od 2 godine na novom autu.
Mazda je uradila update dodatnim senzorom i softverom koji pali lampicu kada je lanac hitno za zamenu.
Ovaj update je obavezan da bi važila garancija na motor.

Sve u svemu, ovaj motor 2,2 je problematičan po tom pitanju habanja lanca sa mehanizmom preko svake mere.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 2811
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: C4
Lokacija: Krusevac

Re: Cena servisa

Post od OMP » 11 Maj 2020, 11:54

Kod ove mazde se upalila lampica DPF i ovaj u servisu kaze cim je upalio tu lampicu to je signal da je lanac za zamenu. Meni bese nelogicno zasto dpf lampica ali nisam zalazio u dalju pricu
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

ljubitelj
Postovi: 6741
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cena servisa

Post od ljubitelj » 11 Maj 2020, 12:47

To je taj update. U Mazdi nisu znali/mogli druačiju lampicu da pronadju pa su uzeli tu za DPF. Kada se promeni ugao lanca za 10,50 stepeni upali se taj alarm za hitnu posetu radi remonta.
Zapravo senzor prati razliku uglova radilice i bregaste ali da ne ulazimo u detalje.

Mazda refundira troškove popravke u UK, to bi ovlašćeni servis trebao da zna i da ne naplaćuje krajnjem korisniku. Ja bih pisao Mazdi i tražio zvanično objašnjenje za račun koji si uslikao.

Korisnikov avatar
Heineken
Postovi: 5672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Cena servisa

Post od Heineken » 11 Maj 2020, 16:04

ljubitelj je napisao:
11 Maj 2020, 07:33
Reno 2,0DCI nema nikakvih problema sa lancem, BMW šestak takodje, evo skoro sam se vozio u jednom Mercedesu C 202 model 2,2dizel sa 430,000km koji isto nema problema.
Doduše on se raspada usled korozije.
Zaboravio sam da izuzmem 2.0 dci sto se tice Resoa. Prvih par godina umeo je da pravi problem lanac do 200.000 km. Licno znam za Lagunu novu kupljenu kojoj je lanac zveknuo nesto malo pre te km. Posle su to sredili i lagano vozi do 300.000 a i preko. Zato su 1.6 dci zbrljali kao i 1.2 tce

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 2811
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: C4
Lokacija: Krusevac

Re: Cena servisa

Post od OMP » 11 Maj 2020, 16:51

ljubitelj je napisao:
11 Maj 2020, 12:47
To je taj update. U Mazdi nisu znali/mogli druačiju lampicu da pronadju pa su uzeli tu za DPF. Kada se promeni ugao lanca za 10,50 stepeni upali se taj alarm za hitnu posetu radi remonta.
Zapravo senzor prati razliku uglova radilice i bregaste ali da ne ulazimo u detalje.

Mazda refundira troškove popravke u UK, to bi ovlašćeni servis trebao da zna i da ne naplaćuje krajnjem korisniku. Ja bih pisao Mazdi i tražio zvanično objašnjenje za račun koji si uslikao.
auto jos nije otisao na servis, treba krajem nedelje, rekao sam vlasniku da proveri u mazdi ovu pricu mada sumnjam da ce oni to da pokriju... jel imas neki zvanican podatak gde si to procitao da se eventualno njima posalje mailom posto ako nema svrhe ovo rekla kazala forumske price pisemo ili pominjemo
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

ljubitelj
Postovi: 6741
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cena servisa

Post od ljubitelj » 11 Maj 2020, 17:11

Mazda je uradila opoziv, a prema broju šasije vlasnik treba da proveri svoje pravo na otklanjanje fabričke greške. Inače, info za opoziv Mazde za 2,2 motor je pročitan u javnoj izjavi servisera Mazde u UK,dalje nisam tražio da li je u našem regionu slično poznato.

Ništa ga ne košta da uputu zvaničan email Mazdi tj uvozniku ovde lokalno sa kopijom maila u Japan jer onda mora i da dobije bilo kakav zvaničan odgovor.

Ne vidim zašto ne bi i ovde bila greška otklonjena o trošku proizvodjača kada su to iste Mazde sa istim problemom kao i drugde po svetu. Sa druge strane razumem i da se servis pravi malo neobavešten, ovako odmah naplate od mušterije sve dok za opoziv moraju da pišu papire i izveštaje i da još čekaju da se njima refundira.

No s obzirom da je Mazda japanska firma verujem da ne mi smelo biti problema.

Nevezano za auto tematiku, zvanično sam dobio od Panasonica mail da je usled Corona virusa svakom kupcu Panasonic proizvoda automatski za 90 dana produženo trajanje garancije i da sve troškove ako nastanu preuzima Panasonic na sebe. I da se o tome dalje obaveste svi kupci, tj klijenti.

Znači, ne za neki uredjaj u kvaru/već primljen u servis/ već za sve ispravne uredjaje produžena dobrovoljno garancija za 3 meseca.

Japanci imaju sasvim drugačiju poslovnu etiku, iz saradnje sa njima stekao sam utisak da im je obraz važniji od sitnog novčanog ćara.

Ja mislim da je Mazdu sramotra da su prodali auto sa felerom i da još naplate popravku. Prisećam se i onog masovnog povlačenja Takata vazdušnih jastuka u milionima japanskih vozila raznih brendova usled sumnje da možda nisu dovoljno pouzdani.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 2811
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: C4
Lokacija: Krusevac

Re: Cena servisa

Post od OMP » 11 Maj 2020, 17:35

ok vrv cu ja opet terati taj auto na servis zajedno sa vlasnikom pa cemo videti. Kako mi je rekao auto je uvek odrzavan u mazdinom ovl. servisu
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 2811
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: C4
Lokacija: Krusevac

Re: Cena servisa

Post od OMP » 11 Maj 2020, 17:41

ljubitelj je napisao:
11 Maj 2020, 08:26


Problem postoji još od 2012. godine i nije rešen a dešava se u širokom rasponu, kod nekih je lanac bio gotov već na 40-50,000km u još unutar garancije od 2 godine na novom autu.
a cekaj sad ovo malo zbunjuje, da li to isto vazi i za modele proizvedene pre 2012. konkretno ova je FL model 2010. god. sa njim je i poceo da se ugradjuje taj 2,2 sa 170 konja
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

ljubitelj
Postovi: 6741
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cena servisa

Post od ljubitelj » 11 Maj 2020, 18:22

VIN broj, jedini merodavan da se kroz podatke sa porizvodne linije i istorije održavanja sazna koja je verzija komplet lančanog mehanizma ugradjena, i da li je već radjen update.
Tražiti zvaničan papir od servisa, šta god da napišu ostaje pisani trag i mogućnost da direkcija Mazde ima adekvatnu informaciju.

Prvi motori nisu imali senzor+softver za detekciju problema lanca, to je naknadno dodavano. A bilo je i izmena u samom lancu, drugi broj rezervnog dela je onaj iz update.

Odgovori