OMP je napisao: ↑22 Okt 2021, 08:45
Za 2 god iskreno ne znam ali znam da je kod mnogih kola 30k km propisan interval, zato je PSA i imao problema sa 1.6 hdi na pocetku
Za 2 godine ili 30,000km preporuku znam da skoro svi proizvodjači odavno daju interval s obzirom da propisuju lakotekuća sintetička ulja.
PSA je imao problem ne zbog intervala od 30,000km i samog ulja kao takvog nego usled pogrešne konstrukcije filtera pomoćnog/dodatnog za dovod ulja u turbinu koji se zapušavao a nema u sebi bypass ventil (kao što je trebao da ima ako su ga već stavili tamo gde se inače i ne stavlja kod drugih motora i drugih proizvodjača).
2,0HDI nema taj filter.
Uputstvo PSA za rešenje je bilo da se potpuno izbaci taj filter ulja i više ne stavlja novi u motor, tu verziju 1,6HDI.
Dodatno su u PSA i ne baš sretno rešili odvod ulja iz turbine što je dodatno pogoršavalo stvari.
I to je problem bio samo kod PSA-Ford dizela u koprodukciji, samostalni PSA dizeli nisu imali problem sa podmazivanjem ni pre ni posle te epizode.
Dakle, nije interval tog propisanog ulja (sintetike) pogrešan nego sama konstrukcija sa falinkom a zamena ulja na 1/3 intervala je privremeno rešenje da se umanji problem odnosno zaobidje uzrok i sam problem.
Posle su u samom PSA i Fordu naravno ukapirali i izmenili konstrukciju pa novija verzija 1,6HDI nema problem podmazivanja,
Sličan problem sa podmazivanjem je pre toga imao i VW sa svojim dizel šestakom, falilo je ulja za podmazivanje petog i šestog cilindra koji su onda ubrzano stradali...posle izmenjeno u reviziji motora.
SAAB je imao problema sa karterom i zapušavanjem usisa ulja.
Itd itd...
I drugi proizvodjači su imali epizoda problema sa podmazivanjem, reklo bi se čudno s obzirom na toliko simulacija i kontrola pre finalnog dizajna motora i puštanja u proizvodnju ali eto dešava se.