Cena servisa

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11083
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Cena servisa

Post od Bax » 20 Okt 2021, 15:01

Jutros uradjen mali servis za dizelku 1.7 CDTI , gm 5w30 ulje, plus filteri, plus ruke 8000. Neovlasceni Opel servis u BG.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Cena servisa

Post od OMP » 20 Okt 2021, 15:08

koliko je bila samo ruka tu?

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Cena servisa

Post od nikaragva » 20 Okt 2021, 15:10

Ispran motor, zamenjeno ulje, zamenjeni svi filteri, zamenjena kociona tecnost, zamenjene plocice na svim tockovima.

Ako je 4700 dinara puno za sve to, onda nemam reci.
Nije ni cudo sto se voze onda krsevi.

dispy
Postovi: 556
Pridružio se: 13 Okt 2019, 18:01
Garaža: Astra K 1.6CDTi 2019

Re: Cena servisa

Post od dispy » 20 Okt 2021, 15:43

Astra k 2019, 1.6d, ovlašćeni servis autopromet, zamena ulja i filtera ulja, vazduha, kabine i goriva, 30.000din.

Sent from my RMX2155 using Tapatalk


Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Cena servisa

Post od Stjepa » 20 Okt 2021, 15:43

Markoni je napisao:
15 Maj 2020, 06:29
Evo za Ford Fiestu ST

4450 din. - 5 lit. ulja Shell Helix Ultra 5w30 AF
0550 din. - filter ulja MANN
1960 din. - filter vazduha MANN
1790 din. - filter polena MANN
0760 din. - sredstvo za ispiranje motora LIQUI MOLLY
0950 din. - tečnost za kočnice ATE SL.6 ABS ESP 1 lit.
4850 din. - prednje pločice Galfer
2700 din. - zadnje pločice Galfer
4700 din. - usluge mehaničara

22710 din. ukupno

Sent from my SM-A500H using Tapatalk
Interesuje me ovaj boldovani deo - ispiranje motora.

https://tektion.rs/auto-kozmetika/aditi ... je-motora/
Prema ovde napisanom to sipaš u radionici kad doteraš auto. Ispustiš staro ulje, sipaš novo i to je to.

Nema neki deo s "pročišćavanjem", odnosno da ne ostane taj čistač u tragovima s novim uljem pa napravi džumbus u narednih par hiljada kilometara?
I koliko zaista radi posao ili je malo placebo, obzirom da sipaš u staro ulje i to tako odstoji 10-15 minuta? Nema muljanja i sl.

Cena sredstva je beznačajna ako zaista radi posao. Pogotovu za dizelaše koji su po pravilu prljaviji od benzinaca. Naravno ne da je svaki put koristiš, ali tipa svaki treći ili četvrti servis.

Markoni, kakav je tvoj komentar kao korisnika? :)

Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Cena servisa

Post od Morse » 20 Okt 2021, 17:26

nikaragva je napisao:
20 Okt 2021, 15:10
Ispran motor, zamenjeno ulje, zamenjeni svi filteri, zamenjena kociona tecnost, zamenjene plocice na svim tockovima.
Ispiranje motor i nije neki posao, čak ni ako je izvukao malo ulja da bi sipao sredstvo za ispiranje; zamena ulja generalno nije neki posao; zamena filtera je u principu posao od 5 minuta, osim ako nije baš neki komplikovan model; kočiona tečnost verovatno nije zamenjena cela, već je izvučeno samo iz posude i dosuta nova tečnost, mada sa vakuum pumpom ni ovo ne uzima vreme; za pločice najviše vremena zahteva skidanje i vraćanje točkova.

Po meni ok cena za ove poslove, ni previše ni premalo. Nisu neki komplikovani zahvati, ali nakupi se, skidaj točkove, vraćaj točkove, skidaj šus-pleh, vraćaj šus-pleh (ili poklopac ili vratanca ili šta već ima), skidaj kasetu, vraćaj kasetu itd...
Stjepa je napisao:
20 Okt 2021, 15:43
Nema neki deo s "pročišćavanjem", odnosno da ne ostane taj čistač u tragovima s novim uljem pa napravi džumbus u narednih par hiljada kilometara?
I koliko zaista radi posao ili je malo placebo, obzirom da sipaš u staro ulje i to tako odstoji 10-15 minuta? Nema muljanja i sl.
I ja sam se pitao za tu količinu čistača koja bi ostala u tragovima, ali sve info koje sam dobio su ukazivale na to da je u pitanju zaista mala količina i da samo ulje ionako sadrži istu ili sličnu količinu i tip deterdženata kao što je i sam čistač. Uvek možeš da za svaki slučaj posle ispiranja motora sipaš neko najjeftinije ulje, provozaš ga malo i ispustiš, u tom slučaju ni ti tragovi ne ostaju...

Da li zaista radi, teško je reći bez otvaranja motora, a čak ni tada nije 100% sigurno jer ne znaš kako je vozilo korišćeno i kakvo ulje je korišćeno (i koliko dugo) da bi se uporedilo sa nečim. Inače, čistač ne odstoji samo 10-15 minuta, već auto radi u leru (ili lagana vožnja, zavisi koga pitaš) koliko da procirkuliše sredstvo kroz ceo sistem. Čisto ako anegdota - kad sam ispirao motor na Aygu, procureo mi je dihtung poklopca ventila odmah posle toga, tako da može da se kaže da je čistač "odradio" posao, uklonio naslage i probio dihtung :)

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Cena servisa

Post od OMP » 20 Okt 2021, 20:26

Napisah u pogresnoj temi odgovor za ispiranje motora pa evo da ponovim ovde....

Totalno nepotreban posao i trosak i cak se i ne preporucuje posebno ne ako se ulje redovno menja, od cega ga ispiras? Naslage ne mogu da se stvore ako se koristi adekvatno ulje i redovno menja, mnogi majstori to ne savetuju a i na mnogim forumima cete procitati isto, ima gomila tema na tu temu.
Ima smisla eventualno kad je auto dugo stojao i nije vozen tipa par godina, pa ulje uzeglo i natalozilo se, neki su praktikovali i naftom da isperu motor.. Generalno ti engine flush preprarati su bacanje para bez obzira sto nisu skupi, nema boljeg ispiranja motora od redovne zamene ulja, pritom ne mislim na servisne intervale koje su fabrike propisale i vise slucajeva pogresile na 20-30k km nego na 10-15k.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11083
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Cena servisa

Post od Bax » 20 Okt 2021, 20:34

OMP je napisao:
20 Okt 2021, 15:08
koliko je bila samo ruka tu?
Neznam tacno samo znam da je placeno 8000 sve djuture, i to je neka cena koju godinama placam za 1,7 CDTI, mozda je bilo nekad i 7000 u Zrenjaninu.

Prvi servis sam se zajebao u Auto Prometu, tipa 20.000, i od tada vise ne....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Cena servisa

Post od OMP » 20 Okt 2021, 20:38

ma bezi bre ovlasceni su bezobrazni derači, pa ne rade generalnu motora pa da treba da brines o kvalitetu delova nego zamena ulja i filtera, nisu njihovi filteri i ulje 3x bolji od ostalih pa da toliko vise naplacuju, ko da su od zlata.

Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Cena servisa

Post od Morse » 20 Okt 2021, 20:46

Ako uopšte i zamene bilo šta...

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9724
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Cena servisa

Post od Markoni » 20 Okt 2021, 22:30

@Stjepa
To sipam samo prvi put kada menjam ulje na nekom automobilu koji je malo više prešao. Nemam neki utisak da je nešto posle toga bolje, samo psihički me opusti. :)

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk


Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Cena servisa

Post od Stjepa » 21 Okt 2021, 09:49

Hvala na odgovoru/odgovorima :)
OMP je napisao:
20 Okt 2021, 20:26
pritom ne mislim na servisne intervale koje su fabrike propisale i vise slucajeva pogresile na 20-30k
OMP, sigurno imamo temu na forumu koja je adekgavtnija za ovu polemiku pa da ne razvodnjavamo ovu (iako sam sam doprineo s pitanjem o čišćenju motora) pa možda možemo u toj nekoj adekvatnijoj temi nastaviti polemiku po ovom pitanju.
U principu:
- nisam siguran da smo ovde tehnički potkovani/stručni ad polemišemo o tome dali je fabrika pogrešila s definisanjem servisnog intervala;
- možemo pričati o teorijama zavere (kako mi to vidimo), ali sigurno je neko uložio više truda u proučavanje tog servisnog intervala nego naša šacometrija;
- svako od nas voli videti da je redovno održavan polovnjak kad ga kupuje, ali aj sad šta možeš prebaciti za (ne)redovno održavanje ako auto iz uvoza ima servisni istorijat na svakih 30k km a i u knjižici proizvođača piše da je to redovan servisni interval. MOžeš samo izraziti svoj stav "ja bih to radio na 7k km", ali teško da možeš zameriti neredovno održavanje/zapuštanje vozila;
- za moje prethodno vozilo je u servisnoj knjižici proizvođača pisalo da je servisni interval 15k km/1 godina. Poštovao sam tih 15k km, sipao adekvatno ulje čak se i trudio da to bude baš taj brend koji forsira fabrika automobila. Jednom je bio drugi brend ali iz iste grupacije. Moj (neovlašćeni) serviser je uredno upisivao da mi je naredni interval servisa za 10k km;
- za trenutno vozilo mi u knjižici piše 30k km/1 godina. Ja se opet držim 15k km, (neovlašćeni) serviser uredno upisuje preporučeni sledeći servis za 10k km. Opet kao u slučaju iznad sipamrelevantno ulje brenda koji preporučuje fabrika automobila.
Niti mogu činjenicama tvrditi da je moj stav najispravniji u zadnja dva slučaja, ali isto tako me ni majstor ne može ubediti da je njegovo mišljenje/stav da servis treba(m) raditi na 10k km ispravno. Siguran sam da je on više vremena i proučavanja potrošio od mene, ali sam isto siguran da smo i on i ja zanemarivo malo vremena posvetili tome, a i imamo znanja spram celokupnog sistema jedne fabrike koaj na rkaju stoji iza svojih uputstava.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Cena servisa

Post od OMP » 21 Okt 2021, 10:19

konkretno PSA grupacija je pogresila u servisnom intervalu kod 1.6 hdi motora koji je prvobitno bio 30k km pa su ga posle skratili na 20k km kad su videli da su mnogi motori imali problema sa zacepljenjem uljnih kanala (nisam siguran ali mislim i da su zvanicno to priznali ili sam tako nesto citao i shvatio) a mnogo fabrika posle dugog proucavanja ipak napravi neke mane bilo da su u pitanuju motori, automobili ili bilo kakvi uredjaji tako da ne znaci da ako fabrika ima toliko strucnih ljudi, resursa i cega vec sve da ne moze i da pogresi.
Svakako bilo kako bilo sigurno niko nece pogresiti ako menja ulje sto cesce na kracim intervalima bilo da je km ili na godinu dana.
Druga bitna svar je kvalitet delova pa i ulja u Srbiji i u svetu, sigurno da nije isti kvalitet, sto zbog kopija sto zbog samog trzista pa samim tim i servisni intervali mogu/trebaju zavisiti od toga. Nije isto i kad fabrika ugradi delove poput kaisa, pumpe, spanera, itd. koji traju i do 200k km na savremenim kolima (kod mnogih kola prvi veliki servis se radi na 140, 160 pa do 200k km) i kad isto to ti posle stavis kupljeno kao aftermarket i traje ti 60-70k km koliko obicno kod nas servisi daju garancije isto nije za poredjenje, tako da ima dosta da se prica i pise na ovu temu ali i ne moramo dalje, svako radi kako misli da je najbolje za svoj auto, ne zelim nikog da ubedim sta je bolje niti sam neki strucnjak, samo iznosim svoj stav kao i za mnoge stvari koje pisemo po forumu.

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4176
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Cena servisa

Post od carov2 » 21 Okt 2021, 10:21

Markoni je napisao:@Stjepa
To sipam samo prvi put kada menjam ulje na nekom automobilu koji je malo više prešao. Nemam neki utisak da je nešto posle toga bolje, samo psihički me opusti. :)

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Primamljivo je to sredstvo, nema šta. Slika

Sent from my SM-G980F using Tapatalk


Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Cena servisa

Post od Morse » 21 Okt 2021, 10:24

Stjepa je napisao:
21 Okt 2021, 09:49
- za trenutno vozilo mi u knjižici piše 30k km/1 godina.
Baš tako piše, bez ikakvih napomena, uslova, preporuka itd? Vrlo hrabro od strane proizvođača ako je tako.

Odgovori