Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Ili je pogoni klinasti kaiš, i ako pukne kaiš ništa se ne dešava po razvod motora ili prema drugim zasebnim klinastim kaiševima (klima, alternator).
Radni vek vodene pumpe retko dostiže 300-350,000km (na motorima gde nije predvidjena zamena), obično na do 250,000km ide zamena bilo da je redovna po planu održavanja (160,000-240,000 kako na kom motoru) bilo da se pokvari usled habanja.
Radni vek vodene pumpe retko dostiže 300-350,000km (na motorima gde nije predvidjena zamena), obično na do 250,000km ide zamena bilo da je redovna po planu održavanja (160,000-240,000 kako na kom motoru) bilo da se pokvari usled habanja.
Re: Servis - Razno
Имам четири мјесеца Астру Ј 1.6 CDTI 100 kw. Јутрос сам снимио звук приликом покретања мотора, и приликом покретања се зачуо ланац, али се брзо изгубио звук. Истраживао сам и по страним и домаћим форумима и дошао сам до закључка да је проблем у шпанеру, јер на њему постоји превелика рупа и онда се уље излије када се ауто угаси и нпр када ауто стоји преко ноћи приликом паљења ујутру ће се вјероватно чути ланац све док пумпа не дигне притисак и док се не подмаже шпанер и ланац. За ова четири мјесеца можда се чуо још два пута, тј. ја сам два пута примјетио попшто сам га увјек палио када је хауба затворена. Колико знам ланац када пролупа то се најбоље примјети на леру и нижим обртајима, код мене је ауто и у леру и у вожњи прилично тих. Ево снимак:
https://voca.ro/1bgnGsx1ZdbG
Мене занима да ли само могу промјенити шпанер и убацити заптивку коју је Опел скоро направио, и она када се стави онда буде само мало рупа на шпанеру, кажу људи да је разлика са тим осјетна, и чуо сам да су неки само шпанер мјењали.
Овај звук пиштања, да га тако назовем потиче од ремена алтернатора, траје пар минута док се не загрије, треба и то да се ријеши.
На сату је 176 000 километара.
https://voca.ro/1bgnGsx1ZdbG
Мене занима да ли само могу промјенити шпанер и убацити заптивку коју је Опел скоро направио, и она када се стави онда буде само мало рупа на шпанеру, кажу људи да је разлика са тим осјетна, и чуо сам да су неки само шпанер мјењали.
Овај звук пиштања, да га тако назовем потиче од ремена алтернатора, траје пар минута док се не загрије, треба и то да се ријеши.
На сату је 176 000 километара.
Re: Servis - Razno
Španer se ne podmazuje, takodje nema rupu koja se zatvara dhitungom.
Da se zadrži ulje i nakon gašenja motora služi nepovratni ventil. On je taj koji zatvara odnosno odvara dotok ulja kada se dostigne odredjeni pritisak.
AKo je pohaban, španer se menja kao komplet za novi a takodje treba videti i kakvo je stanje uljnog sistema i naročito filtera jer od njega i započinje proces habanja. ( i špaenra i hidro podizača ventila- isti im je princip rada preko nepovratnog ventila i diferencije pritisaka).
Hidraulični španer je sastavni deo seta za veliki servis, tada se i menja u paketu sa lancem i lančanicima.
Ne znam za taj konkretan motor da li i na kojoj kilometraži je uobičajeno menjati španer...treba videti na nekom specijalizovanom forumu za taj motor kakva su iskustva ako je baš bitno,,,,,ili prosto zameniti i popraviti ovaj kvar na 176,000km. Ako je uopšte to prava kilometraža...
Da se zadrži ulje i nakon gašenja motora služi nepovratni ventil. On je taj koji zatvara odnosno odvara dotok ulja kada se dostigne odredjeni pritisak.
AKo je pohaban, španer se menja kao komplet za novi a takodje treba videti i kakvo je stanje uljnog sistema i naročito filtera jer od njega i započinje proces habanja. ( i špaenra i hidro podizača ventila- isti im je princip rada preko nepovratnog ventila i diferencije pritisaka).
Hidraulični španer je sastavni deo seta za veliki servis, tada se i menja u paketu sa lancem i lančanicima.
Ne znam za taj konkretan motor da li i na kojoj kilometraži je uobičajeno menjati španer...treba videti na nekom specijalizovanom forumu za taj motor kakva su iskustva ako je baš bitno,,,,,ili prosto zameniti i popraviti ovaj kvar na 176,000km. Ako je uopšte to prava kilometraža...
Re: Servis - Razno
Meni lanac tandrče zadnjih 10 godina, kako je motor još uvek ceo pojma nemam. Najviše se čuje pri prvom paljenju, nagazim gas za nekih 100 obrtaja više i više se ne čuje, kada se motor zagreje i sam promeni ritam rada pustim gas i više se ne čuje. U vožnji se oglasi recimo ako rano prešaltam u višu brzinu pa je motor pod većim opterećenjem dok izvuče i dobije obrtaje.
Pitao sam mehaničara kako bi to moglo da se popravi i nije bio baš zainteresovan da mi to sredi. Citiram: "To je veliki posao, pošto ne voziš mnogo ne moraš da diraš ništa". Uzeo bi auto na moje insistiranje, ali to bi ostavio sa strane i dobio bih auto nazad na proleće ako imam sreće.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Pitao sam mehaničara kako bi to moglo da se popravi i nije bio baš zainteresovan da mi to sredi. Citiram: "To je veliki posao, pošto ne voziš mnogo ne moraš da diraš ništa". Uzeo bi auto na moje insistiranje, ali to bi ostavio sa strane i dobio bih auto nazad na proleće ako imam sreće.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Мана овог мотора је ланац, знало се десити да се промјени на 50 000 километара. Баш се не разумијем у аута и зато сам погрешно схватио тај принцип рада. Ево слика:ljubitelj je napisao: ↑28 Nov 2021, 17:55Španer se ne podmazuje, takodje nema rupu koja se zatvara dhitungom.
Da se zadrži ulje i nakon gašenja motora služi nepovratni ventil. On je taj koji zatvara odnosno odvara dotok ulja kada se dostigne odredjeni pritisak.
AKo je pohaban, španer se menja kao komplet za novi a takodje treba videti i kakvo je stanje uljnog sistema i naročito filtera jer od njega i započinje proces habanja. ( i špaenra i hidro podizača ventila- isti im je princip rada preko nepovratnog ventila i diferencije pritisaka).
Hidraulični španer je sastavni deo seta za veliki servis, tada se i menja u paketu sa lancem i lančanicima.
Ne znam za taj konkretan motor da li i na kojoj kilometraži je uobičajeno menjati španer...treba videti na nekom specijalizovanom forumu za taj motor kakva su iskustva ako je baš bitno,,,,,ili prosto zameniti i popraviti ovaj kvar na 176,000km. Ako je uopšte to prava kilometraža...
Re: Servis - Razno
Pa ništa posebno onda, menjaj sve tj remont razvoda komplet. Poseti majstora da pregleda stanje i daće ti mišljenje i spisak šta sve treba da se uradi....i to je to.
Re: Servis - Razno
lanac moze da se proveri kakav je, kad vec menjas spaner moras proveriti i stanje lanca pa po potrebi zameniti sve jer nije bas mali posao ni spaner zameniti
Re: Servis - Razno
Обавезно ће бити и провјерено стање ланца, а иначе како се то може провјерити, питам само зато што ме занима, наравно нисам механичар па да знам и да покушавам нешто
Претпостављам да се може провјерити и стање осталих дијелова развода.
Re: Servis - Razno
Vizulnim pregledom moze da se vidi kakvo je stanje, ima li ostecenja i nekih naznaka habanja i da li je labav...postoje i neke metode da se meri razuvcenost lanca, ne znam tacno kako ali ja kad sam terao jednu mazdu u ovl. servis oni su videli da je lanac istegnut preko granice dozvoljenog. Nisam siguran kako su merili jer nisam bio u garazi ali dali su mi neke cifre po kojima se videlo da je los, tipa maksimalna dozvoljena istegnutost je bila 11,5 necega, kolko se secam, a ovaj je bio preko 12, da li su to milimetri ili sta ne znam, inace taj lanac smo i mi znali da je los jer se bas cuo kad radi auto i u voznji tako da je bio za zamenu svakako i bez te provere ali eto oni su hteli da vide da li je i koliko hitno za zamenu a bilo je hitno jos pre nekoliko hiljada km
Re: Servis - Razno
Lako se meri istegnutost lanca sa sublerom, bar kad je lanac za bicikl u pitanji, a lanac ko lanac....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Servis - Razno
Osciloskopom se danas meri, ionako ima "milion" senzora pa se uzmu 2 pogodna da se izmeri faziranje i lepo se vidi na ekranu da li je ok ili zamenu...
Slično kao što se osciloskopom vidi da li dizne bacaju nepravilno gorivo bez intervencije na njima direktno. Kod dizela se baš lepo vidi.
Slično kao što se osciloskopom vidi da li dizne bacaju nepravilno gorivo bez intervencije na njima direktno. Kod dizela se baš lepo vidi.
Re: Servis - Razno
Bio sam pre koji dan kod mehaničara radi zamene antifriza, ali ništa nismo postigli. Ispustio je ono iz hladnjaka i creva, nekih 2, 2.5 litara, dok je oko 3-4 lit ostalo u motoru. Nasuo je čist antifriz nekih 2 litara jer će se na taj način smeša "pojačati" uz onaj stari antifriz iz motora. Ovo po meni nema veze s mozgom, tako da neće ostati na tome već planiram da ispustim "bućkuriš" koji imam sad u motoru i sve u kompletu zamenim novom mešavinom. U prilog tome ide da je antifriz bio mutan i prljav, ne vredi da ono ostaje u motoru iako je delimično poboljšana situacija. Dok dođem na red kod mog redovnog mehaničara zanima me da li A klasa 170cdi ima još neki čep gde može da se ispusti kompletno antifriz ili mora da se skida i vodena pumpa?
Pretpostavljam da @ljubitelj zna odgovor na ovo pitanje
Pretpostavljam da @ljubitelj zna odgovor na ovo pitanje