Servis - Razno

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 9074
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Servis - Razno

Post od Darko » 02 Jan 2024, 13:28

Geza je napisao:
01 Jan 2024, 14:54
Nežno sa pedalom kvačila.


Mozda je ovde problem sa debljinom plastike.
Gledao sam danas na c klasi. Isto je od plastike ali je profil daleko robusniji.


Slika

lami
Postovi: 3275
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Servis - Razno

Post od lami » 02 Jan 2024, 13:49

Pogledaj sa desne strane kakva je. I ova sa Picassa ne deluje kao da moze tek tako da se polomi, ali kao sto rekose, mozda je neko stavio neku kopiju.Slika

Послато са SM-S918B помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Servis - Razno

Post od Bax » 02 Jan 2024, 14:04

Tako se slomi i ona nogica na kancelariskim stolicama, bar je nama pukla, ista izrada. Kad sam isao da kupim drugu ovaj prodavac rece to ne moze da pukne, a kod nas u rukama puknuta....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2119
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od Gazu » 02 Jan 2024, 14:17

Društvo, da li je problem ako je nivo ulja nešto iznad maksimuma, ili je to ipak relativno OK? Pitam za Astru G 2.0 DTI. Znači, ne za moj auto, a ovo je majstor rekao kako to nije problematično.🙄 Pretpostavljam da je ovo pola centimetra - centimetar iznad maksimuma, a ona razlika min-max je tu oko 1cm dužine na štapu.

A za odvađivanje ulja - za to najčešće koristite one pumpice? To beše bude u Lidlu da se kupu, u Woby Hausu i slično?

Bukira
Postovi: 6
Pridružio se: 01 Feb 2022, 18:03
Garaža: Gulietta 2.0

Re: Servis - Razno

Post od Bukira » 02 Jan 2024, 14:35

Kupi u apoteci veći špric i crevo za infuziju. Šire crevo kod mene nije moglo da prođe kroz cev merača.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8051
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 02 Jan 2024, 15:49

ako je 1cm iznad maximum to je ceo litar taj majstor koji je rekao da je to ok ocigledno nije majstor nego suster i pola litre moze da napravi probem kamoli vise, ulje nikad ne treba da bude iznad max...zavisno od konstrukcije motora uglavnom je tesko da odvadis tu kolicinu pa ce morati da se ispusti na karteru, to spric, crevce i sl. nema vajde to moze mozda nesto malo da izvadi

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Servis - Razno

Post od Bax » 02 Jan 2024, 16:45

Moze i sproc ali ce potrajati.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ljubitelj
Postovi: 10595
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 02 Jan 2024, 17:03

Heinz je napisao:
02 Jan 2024, 11:44
ljubitelj je napisao:
02 Jan 2024, 08:25
ps. pedale kvačila i kočnica su još od 80tih godina namerno plastične, u slučaju sudara umesto da metalne pedale lome noge vozaču pucaju plasitčne pedale a ostaju kosti nogu čitave.
Zanimljivo. Na kojim to modelima?
Pa na raznim. Pre bi bilo pitanje na kojim nije.
na prvu loptu Mercedesi razni, Saabovi moj Pug, moj Volvo (oni su to uveli sa modelom 760 1982.godine za USA) kod svih modela posle 1985. koji su došli,, Renoi, Fiati, Citroeni...valjda i svi koji prolaze uspešno EuroNCAP test zadnjih 20tak+ godina.

Negde je i pedala gasa plastična, na mom Pugu 307 npr, negde je pedala kočnice metalna i tako....ali nije to ništa novo kao rešenje da se primeni plastična ta neka varijanta.

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2119
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od Gazu » 02 Jan 2024, 20:02

OMP je napisao:
02 Jan 2024, 15:49
ako je 1cm iznad maximum to je ceo litar taj majstor koji je rekao da je to ok ocigledno nije majstor nego suster i pola litre moze da napravi probem kamoli vise, ulje nikad ne treba da bude iznad max...zavisno od konstrukcije motora uglavnom je tesko da odvadis tu kolicinu pa ce morati da se ispusti na karteru, to spric, crevce i sl. nema vajde to moze mozda nesto malo da izvadi
Hvala! Ja ću ovo preneti drugaru, a još ću i videti koliko je tačno iznad maksimuma.

Pored toga što kažeš, vidim, te pumpe su po 2-3 hiljade minimum. Na karteru odvaditi bi pre imalo smisla. Em što je količina, em što bi tu pumpu uzeo samo za taj jedan put, i kod zna kad bi se opet koristila.

Hvala!

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3167
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Servis - Razno

Post od Dare4x4 » 02 Jan 2024, 21:51

ljubitelj je napisao:
02 Jan 2024, 17:03
Heinz je napisao:
02 Jan 2024, 11:44
ljubitelj je napisao:
02 Jan 2024, 08:25
ps. pedale kvačila i kočnica su još od 80tih godina namerno plastične, u slučaju sudara umesto da metalne pedale lome noge vozaču pucaju plasitčne pedale a ostaju kosti nogu čitave.
Zanimljivo. Na kojim to modelima?
Pa na raznim. Pre bi bilo pitanje na kojim nije.
na prvu loptu Mercedesi razni, Saabovi moj Pug, moj Volvo (oni su to uveli sa modelom 760 1982.godine za USA) kod svih modela posle 1985. koji su došli,, Renoi, Fiati, Citroeni...valjda i svi koji prolaze uspešno EuroNCAP test zadnjih 20tak+ godina.

Negde je i pedala gasa plastična, na mom Pugu 307 npr, negde je pedala kočnice metalna i tako....ali nije to ništa novo kao rešenje da se primeni plastična ta neka varijanta.
Ja nisam video plastičnu pedalu kočnice ni na jednom vozilu. Voleo bih da mi neko pokaže sliku.
Pedala kočnice je jako ozbiljan i odgovoran deo i mora da obezbedi kočenje koliko toliko i kada servo ne radi, tj kad ne radi motor. To znači da smeš da je stiskaš iz sve snage i ne sme da pukne. Još je na Zastavinim vozilima svaka pedala kočnice na sebi imala odštampan neki kao atest ili kontrolni broj koji potvrđuje da je proverena.

Korisnikov avatar
dunx81
Postovi: 5578
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Servis - Razno

Post od dunx81 » 02 Jan 2024, 23:02

Plastika je za slabiće :-D

Slika

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19279
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Servis - Razno

Post od Heinz » 02 Jan 2024, 23:03

Dobro je. Na spisku su Fiat, Citrus, Pug.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2119
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od Gazu » 02 Jan 2024, 23:50

Ljudi, meni je pukla bila metalna papučica kvačila na Yugo Floridi u vožnji.😆💪

Naravno, nije nastao nikakav incident, samo sam auto zaustavio. To možda i pre nešto manje od desetak godina. Zvao ćaleta, odšlepali ga do majstora, papučica se zavarila na mesto. Ubrzo auto prodat. Bilo je "**bem ti auto kome i papučica kvačila pukne".😂 Ta Florida je baš bila nepouzdana.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13053
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od Saša » 03 Jan 2024, 07:59

Meni nije jasno ni kako uopšte pukne ta papučica s obzirom da kada je pritisneš bukvalno dodirne patos u 99% automobila, dakle ne ostane "u vazduhu" pa je daljim pritiskom polomiš. Možda se prilikom sudara oslone ili udare u nju nogom punom težinom (umnoženom za ubrzanje) ili šta već? Možda nisu bili vezani pritom pa zato telo nastavi kretanje? Stvarno ne razumem kojoj situaciji ona puca?

ljubitelj
Postovi: 10595
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 03 Jan 2024, 08:35

Naječešće je jednostavno objasniti postojanje i funkcionisanje bezbednosnih sistema, što se vidi iz snimaka sa kreš testova.

Papučica kvačila je skroz leva i na mestu gde je obično mulda prednjeg točka.
U slučaju sudara komplet se sabija prednji deo pa i ta mulda a time uleću pedale u prostor gde su ranije bile noge a dok istovremeno samo telo vozaća (pa time i noge) usled inercionih sila se pomeraju u susret, napred, ka tim pedalama.
I onda se nešto lomil, ili pedale ili noge.

Mercedesi i Volvoi to lomljenje pedala imaju jako dugo a recimo Audi je imao adekvatno rešenje koje mehanički povlači (uvlači u motorni prostor) napred komplet set pedala -Procon Ten.

Tako je još 80tih godina rešavano i rešeno pasivno obezbedjenje nogu vozača, i u takvim autima gde su pedale dobro rešene vozač posle nesreće izlazi na svojim nogama obično. Dakle ti sistemi imaju svrhu i u praksi ne samo na kreš testovima.

Naravno, i metalne pedale mogu da se naprave da budu oslabljene na nekom mestu pa da se savijaju kontrolisano.

Kao recimo što je stub upravljača od metala a pri sudaru se lomi, savija i sabija na približno tek 1/3 prvobitne dužine.

To je još 70tih godina uvedeno i tim "pucanjem" stuba upravljača usled dejstva tela se sprečava probijanje pluća i uopšte teško povredjivanje vozača usled naletanja na volan.

Pre toga ( a i dosta kasnije na mnogim kolima) su stubovi upravljača bili bez tog elementa sabijanja i imali samo šipku.

Uz to su uvedeni i kardanski prenosi (vratila) upravljača čime se dodatno i povlači volan od vozača.


Sve je to mnogo pre Euro NCAP testova bilo primenjeno kod bezbednih konstrukcija vozila.


A koji god da je sistem zaštite pri normalnom korišćenju niti pucaju pedale, niti se stubovi upravljača raspadaju tako da je ovo neki izdvojeni slučaj i ko zna kako i zašto je dočlo do pucanja.
A možda je već pre taj auto bio u sudaru, npr a pedale nisu zamenjene kao što bi trebalo po PSu.

Odgovori