Servis - Razno

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8051
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 04 Jan 2024, 10:43

ja nisam vidjao plasticne pedale kocnice to mi je suludo da postoji

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45833
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Servis - Razno

Post od Geza » 04 Jan 2024, 14:26

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

ljubitelj
Postovi: 10594
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 05 Jan 2024, 22:00

elMaestro je napisao:
04 Jan 2024, 06:05
. Na kom se autu lomi pedala kočnice po defaultu u udesu? Marka, model, godina, postoji li takav auto ili pričaš napamet?
Pročitah o tom Audijevom procon-ten sistemu i apsolutno nema veze sa lomljenjem pedala, niti sa pedalama generalno, već se povlači stub volana, a to povlačenje pedala mu dođe kao nus pojava navedene akcije. BTW, taj sistem nije u upotrebi još od 90-ih.
Već sam napisao, nego pitanje tebi postoji li auto, marka model i godina koji nema mehanizam zaštite nogu od pedala i kočnice i gasa i kvačila, ili pričaš napamet da to ne postoji?

Boldovao sam bitno da razumeš da je to sistem, nije nikakva nus pojava već namera konstruktora.
Već sam prethodno napisao samo što nisi izgleda baš i čitao sve napisano. A lepo sam napisao da Audijev sistem POMERA pedale tim sistemom za razliku od drugog sistema (napisao sam i koje marke vozila) gdese lome pedale na kontrolisani način.

Postoji li auto kome se lome pedale u sudaru, pa jel se ti sprdaš ili šta???
Kako misliš da prodje uspešno kreš testove, ijedan auto koji lomi noge vozaču umesto da ih štiti.
1. Pedal displacement is measured for all pedals with no load applied to them.
2. If any of the pedals are designed to completely release from their mountings during the impact,
no account is taken of the pedal displacement provided that release occurred in the test and
that the pedal retains no significant resistance to movement.
3. If a mechanism is present to move the pedal forwards in an impact, the resulting position of the
pedal is used in the assessment.

Strana 10 i strana 16 protokola testa bliže se bave ovim.
https://cdn.euroncap.com/media/75471/eu ... p-v921.pdf

Strana 8 https://issuu.com/globalncap/docs/asses ... ocol-adult

Ima još gomila javnih dokumenata o ovoj temi, probaj da se informišeš samostalno pre postavljanja pitanja o već dugo poznatim stvarima.
Takodje i NHTSA ima puno izveštaja sa testiranja model po model auta , ja nemam vremena da ti "sažvaćem" merenja a ima ih baš puno još od 70tih godina kada je tema pedala ozbiljno ušla u priču o bezbednosti i adekvatne mere konstrukcije sa tim u vezi.
Ai Folksam.se (osiguravajuća kuća) redovno objavljuje svoje statističke izveštaje i sa tim elementom pedala -povrede nogu iz stvarnih neseća.
Mislim da su počeli negde 1969. sa takvim analizama...i prosledili onda proizvodjačima vozila koji od tada konstruišu vozila i sa pažnjom na taj deo bezbednosti putnika.

Ako ne veruješ u tekstove stručnih organizacija na raspolaganju su brojni video klipovi sa testiranja a gde se izmedju ostalih vidi na delu tokom sudara i ta funkcija konstrolisanog loma i/ili pomeranja pedala.

Ako i to nije dovoljno da se uveriš u postojanje takvih mehanizama i takvih marki, modela i godišta automobila svuda oko nas, onda pogledaj neki slupani auto sa frontalnim sudarom i kako izgleda unutra deo sa pedalama.

ps. baš me čudi toliko iščudjavanje, nije to od juče konstrukcija već decenijama praksa auto industrije.
Sve što je trebalo sam već opisao u ranijim postovima.

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3235
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Servis - Razno

Post od elMaestro » 05 Jan 2024, 22:32

Meni je glupo sam sebe da citiram, ali evo da ponovim pitanje. Slično je i @Dare4x4 postavio:

Na kom autu se lomi pedala kočnice po defaultu u udesu? Marka, model, godina, postoji li takav auto ili pričaš napamet?

Eto ja sam glup i navedi mi najbanalniji primer, recimo: "Na Opel Astri iz 92. godine se lomi pedala kočnice prilikom udesa." Jel to toliko teško ako ima toliko auta?
I nemoj poistovećivati ovo što sam pitao i to što ti predstavljaš da sam pitao. Nisam rekao da ne postoji zaštita koja obuhvata i pedale, nego sam se fokusirao na to da se pedala kočnice lomi prilikom udesa i da je to tako projektovano.

Edit:
S obzirom da sam pročitao i tu stranu i 10 i 16, izgleda da ne pričamo o istom dokumentu. Gde ovde piše da se lome pedale? Niko nije rekao da se ne povlače, ali ti pričaš o lomljenju pedale kočnice, što je u najmanju ruku nelogično.
Имам једно потпитање...

Korisnikov avatar
ChobbyNS
Postovi: 1036
Pridružio se: 30 Avg 2017, 15:25
Garaža: Alfa Romeo GT

Re: Servis - Razno

Post od ChobbyNS » 05 Jan 2024, 23:28

Daj bre, jel stvarno ocekujete odgovor na to pitanje?
Nema odgovora ni na konstataciju da puno automobila ima plasticnu pedalu kocnice, ja to nikad ni na jednom autu nisam video.
Mozda neki Volvo iz 70-ih, tipicno.

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3235
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Servis - Razno

Post od elMaestro » 06 Jan 2024, 01:21

@ljubitelj, nije u redu na pitanje odgovarati pitanjem. Pogotovo nije u redu, s obzirom da ja nisam rekao to što ti kažeš. Pitao sam te pitanje na koje je lako odgovoriti u 3 reči, a ti napisa pismeni sastav i ne odgovori. Ja tebi naravno da neću odgovoriti, jer to nisam ni rekao i svestan sam da postoji zaštita. Fascinantno mi je da na forumu koji je javno dostupan iznosiš toliki broj činjenica koje nemaju veze sa realnošću (neću reći gluposti...). Još mi je fascinantnije sa kojim žarom braniš te činjenice (neću reći gluposti...). I na kraju najfascinantnije što na forumu, koji je, kao što rekoh javno dostupan, u svim tim diskusijama ti tobože dokažeš te svoje činjenice (neću reći gluposti...), a u stvari si samo u sagovorniku ubio svaku trunku želje za bilo kakvom diskusijom.
Имам једно потпитање...

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Servis - Razno

Post od Bax » 06 Jan 2024, 03:10

https://patents.google.com/patent/EP1582426B1/en

Evo ga neki patent, gde je idejno reseno kako da se lomi neki pin koji filiksira pedalu u slucaju udesa, i tako oslobadja pedalu kocnice.

A evo ga jos jedan patent, ovde se izgleda, pedala oslobadja u slucaju udesa, a kontrolise se preko konekcije sa osovinom upravljackog sistema(koja u slucaju sudara, prenosi informaciju da se pedala oslobodi)....

https://patents.google.com/patent/EP0827885A1/en
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

ljubitelj
Postovi: 10594
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 06 Jan 2024, 11:05

@elMaestro citirao sam ti gde piše.

Evo ponovo u originalu
2. If any of the pedals are designed to completely release from their mountings during the impact,
I da pitanje tebi je tako prosto a izbegavaš da se izjasniš koji auto kojeg godišta i modela nema regulisano lomljenje ili povlačenje SVIH pedala od SVIH materijala pri sudaru a što je po tebi "glupost" koju sam napisao.

Ja tebi naravno da neću odgovoriti, jer to nisam ni rekao i svestan sam da postoji zaštita.
To jesi rekao i ponovio i zadnji put insistiranjem da se navede koji to auto ima zaštitiu. A ponavljam ti, svaki auto koji prolazi test odavno ima ili citirano pod 2 ili citirano pod 3.

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1645
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od zdushan » 06 Jan 2024, 11:24

Evo i mene zanima, zaista ne znam:
Na kom autu se lomi pedala kočnice po defaultu u udesu?
Ne pitam za uvlačenje, teleportovanje, ili pretvaranje u kuvanu testeninu pedale kočnice. Samo lom, ako postoji takvo vozilo.
Forum sluzi za edukovanje, posebno od starijih i iskusnijih. Hvala

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8051
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 06 Jan 2024, 11:35

A na kom autu je pedala kocnice od plastike???? to mi je to talno suludo jer bi ta plastika mogla da pukne i pri nekom jakom stiskanju kad nabodes svom silom nogu na kocnicu pa to bi moralo da puke isto kao i pri sudaru...ja sam video dosta slupanih kola i to bas zestokih udesa ali pedale stoje na svom mestu i nisu slomljene, mislim na sve pedale, dobro mozda se jesu malo pomerile ali popucale nisu

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3235
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Servis - Razno

Post od elMaestro » 06 Jan 2024, 12:03

The procon-ten system was available for cars such as the 100 / 200 and the V8, as well as the 80 / 90. It was discontinued in 1994, with the introduction of the new A4 and A8 series, and the 100-based Audi A6, all in 1994, for the 1995 model year.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Procon-ten

Opet kažem, nisam rekao da se ne pomeraju i ne povlače pedale, nego da se ne lome ko grisine kako si ti predstavio. Imaš li sliku nekog auta posle kreš testa sa slomljenom pedalom?

Napisao si poimence taj audijev sistem i kad uđeš u taj članak na Wikipediji piše jasno da se taj sistem ne koristi od 90-ih. Naravno da je sigurnost zone nogu i dalje prioritet, ali taj procon-ten se više ne ugrađuje, nema ga, ne postoji, ne koristi se, nije u opticaju...
Имам једно потпитање...

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8051
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 06 Jan 2024, 12:15

sad sam gledao taj procon ten i tu se vidi da se samo volan uvlaci putem neke sajle koju pogura motor i menjac kad krenu nazad a pedale ne videh da se mrdaju???
Jos vw buba je imala sistem da volan upije udarac tako sto se sipka volana naguzva tako da to i nije nesto ne znam sta sto je audi smislio ali pedale su ovde pitanje a ne volan

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3235
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Servis - Razno

Post od elMaestro » 06 Jan 2024, 13:20

https://lanxess.com/en/Media/Press-Rele ... sports-car

@ljubitelj, šta imaš da kažeš povodom ovog članka? Ja iz njega nisam razumeo da su plastične pedale kočnice u upotrebi još od 70-ih. Mislio sam da je do jezika, ali kad sam preveo, opet nisam našao da se ugrađuju od 70-ih.

Koji je tvoj komentar? Da li je ovaj članak laž? Ili si ti sve vreme lupao gluposti pokušavajući da ispadneš pametniji od nas neukih? Ne vidim treću opciju.
Имам једно потпитање...

sarajevo123
Postovi: 244
Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
Lokacija: BiH

Servis - Razno

Post od sarajevo123 » 07 Jan 2024, 22:17

Malo mi se na vecim brzinama cuje ventilator kabine.Zamjena je jefnostavna, da imam torx da skinem pretinac mogo bi i sam.

Pitanje, jel bolje kupovat novo ili traziti polovno ma otpadu? Kakav je kvalitet zamjenskih dijelova? Valeo je prva ugradnja.

A3 2011 tdi.

Sretan Bozic :))


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10402
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Servis - Razno

Post od sebekkg » 07 Jan 2024, 22:22

Pozovi u ovlascenom i vidi koja je cena. Iskreno ja bih ili oe ili original. Ostale bih zaobišao.

Sent from my SM-G780G using Tapatalk

Slika

Odgovori