Servis - Razno

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11084
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Servis - Razno

Post od Bax » 12 Jan 2024, 15:10

pod uslovom da meri kad auto prenoci.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
MarjanKG
Postovi: 218
Pridružio se: 02 Avg 2022, 15:45

Re: Servis - Razno

Post od MarjanKG » 12 Jan 2024, 15:28

Auto mi je teže palio, napolju stoji na ulici, ili parking na poslu i temperatura od -1 do -10 C°. Skinuo juče akumulator i punjač Lidlov izmerio je 13,2V ali od četiri crte pokaže samo dve. Posle 7 sati punjenja, napunio do vrha i pokazivao mi je 13,6V . Sačekao da prenoći akumulator i premerio multimetrom da vidim da li će da spadne ispod 12V. Namontirao na kola i probao da pali i bilo je na pola ključa. Ostaje mi do sutra da izmerim posle posla (radim do 14h) da li će da padne napon. Pare su spremne za nov, šta drugo da radim.

Послато са M2101K6G помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15138
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od Kuzmanovic » 12 Jan 2024, 16:06

Malo je 7 sati punjenja. Iako punjac pokazuje 4 crtice i dalje traje proces punjenja, sve dok simbol akumulatora oko tih crtica ne prestane da treperi. 27 sati je trebalo tom lidlovom punjacu da napuni akumulator za Punta 1.2, imao je 12.5V napon i isto dve crtice na pocetku punjenja.

Korisnikov avatar
MarjanKG
Postovi: 218
Pridružio se: 02 Avg 2022, 15:45

Re: Servis - Razno

Post od MarjanKG » 12 Jan 2024, 16:22

Nije više treperelo. Dok ga je punilo, izguralo je do 13,6V i tu je stalo. Inače , nikako da svratim do radnje sa akumulatorima, da mi izmere sa profi testerom zdravlje akumulatora. Inače ovaj Vartin aku D24 540 60Ah stoji u kolima od kada je uvezen u Srbiju pre dve godine. Koliko je star nemam pojma.

Послато са M2101K6G помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8051
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 12 Jan 2024, 18:02

Ako teze pali i posle punjenja onda nije dobar akumulator ali najtacnije ces znati ako ga odneses u servis...ja sam skoro nosio jedan na reklamaciju, varta u garanciji, napunjenost mu je bila ful ali udarna snaga opala, probila neka celija ili sta vec bese, ovaj kaze to je zato jer se auto malo vozi i kad se vozi krace su relacije, sto jeste bio slucaj ali jebes takav akumulator onda ako za god dana propadne od takvog koriscenja

Korisnikov avatar
MarjanKG
Postovi: 218
Pridružio se: 02 Avg 2022, 15:45

Re: Servis - Razno

Post od MarjanKG » 12 Jan 2024, 18:35

Sad pali ko munja, na pola ključa. Sutra mi je bitno da vidim, kada posle arbajta budem palio auto. Tada ću znati kakav mu je status, ako upali na pola ključa, moći će da gura do jeseni sigurno. Sve u svemu alanser je repariran, alternator izmerio električar i ima snagu za punjenje. Hvala na objašnjenjima.

Послато са M2101K6G помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
MarjanKG
Postovi: 218
Pridružio se: 02 Avg 2022, 15:45

Re: Servis - Razno

Post od MarjanKG » 13 Jan 2024, 16:25

Čisto da javim, dopuna akumulatora je bila isplatljiva. Jutros mraz, pali na pola ključa, prošao 8km do posla. Posle arbajta isto pali, što mi je bilo bitno.

Послато са M2101K6G помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10401
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Servis - Razno

Post od sebekkg » 13 Jan 2024, 17:12

Evo danas prvi put palio auto posle 2 meseca. Prvo ga stavio na punjač, počeo je sa 12.7v. Posle 1.20h punjenja zakucao na 13.2v, a proces punjenja stao na 3/5 crtica gde je treća treperila.

Uzeo da upalim auto i jeste za nijansu teže upalio. U sistemu je prikazivao 30% baterije. Onda sam izašao na autoput da se provozam nekih 130km da protegne auto noge i napuni se akumulator do kraja. Kontam da kada sam auto punio na početku on ga je sam ograničio do koje vrednosti će ga puniti, a da je preko te neke vrednosti mogao samo uz alternator.

Sent from my SM-G780G using Tapatalk

Slika

DesertRose
Postovi: 43
Pridružio se: 28 Jun 2023, 11:18
Garaža: Audi A3

Re: Servis - Razno

Post od DesertRose » 13 Jan 2024, 17:47

Evo i ja da se javim.
Za one koji nisu citali:
Usijan mi je bio zadnji desni disk i smrdeo na paljevinu, posle krace voznje je popustio i nije vise bio vruc)

Malo pre uzela auto od majstora, prvo je sumnjao da klesta imaju problem pa je dog bio da ih salje na reparaciju ali kad je skinuo tocak video je da su klesta dobra ali da je sajla rucne u problemu ( sto je u skladu sa onim sto sam se zalila da visoko hvata i kad uhvati ne drzi nego krcka ).

Zamenjene obe zadnje sajle rucne rucna sad radi odlicno, ali mi je od majstora do kuce taj isti disk bio topliji od ostala tri opet. Ne vreo kao onda ali vidno topao. Majstor kaze da ce biti ok samo da sve legne.

E sad ne znam dal to ipak moze biti problem za sebe nevezan za rucnu...

Korisnikov avatar
MarjanKG
Postovi: 218
Pridružio se: 02 Avg 2022, 15:45

Re: Servis - Razno

Post od MarjanKG » 13 Jan 2024, 20:00

Ne bi smeo da greje tako. Verovatno nije vratio klip na kleštima do kraja ili se disk malo deformisao od temperature. Naleganje koliko me sećanje služi važi samo kad se menjaju pločice ili diskovi ili oba. Proprati par dana i ako se bude i dalje zagrevao više od drugih prošetaj do majstora.

Послато са M2101K6G помоћу Тапатока


A170T
Postovi: 2132
Pridružio se: 30 Jun 2013, 13:47

Re: Servis - Razno

Post od A170T » 13 Jan 2024, 20:12

Ne da se nalegne, već dok se paknovi malo skinu u vožnji. Verovatno je malo agresivnije naštelovao ručnu, regulisaće se vremenom. Možeš da podigneš taj točak i proveri kako se okreće.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока


DesertRose
Postovi: 43
Pridružio se: 28 Jun 2023, 11:18
Garaža: Audi A3

Re: Servis - Razno

Post od DesertRose » 14 Jan 2024, 08:56

Plocice sam menjala pre oko 20ak dana.

Da li to znaci da diskovi ne treba ni malo da budu topli?

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13050
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Servis - Razno

Post od Saša » 14 Jan 2024, 09:21

Moraju da budu topli zbog trenja koje se stvara prilikom kočenja. No nije dobro ako si normalno vozila (bez puno jakih kočenja ili na ravnom) a oni vreli na dodir (da se opečeš). Odnosno, situacija da je jedan vreo a ostali nisu. To ukazuje na problem sa tim klipom/kleštima.

ljubitelj
Postovi: 10593
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 14 Jan 2024, 14:47

elMaestro je napisao:
05 Jan 2024, 22:32
Meni je glupo sam sebe da citiram, ali evo da ponovim pitanje.

Na kom autu se lomi pedala kočnice po defaultu u udesu? Marka, model, godina, postoji li takav auto ili pričaš napamet?

Eto ja sam glup i navedi mi najbanalniji primer, recimo: "Na Opel Astri iz 92. godine se lomi pedala kočnice prilikom udesa." Jel to toliko teško ako ima toliko auta?
I nemoj poistovećivati ovo što sam pitao i to što ti predstavljaš da sam pitao. Nisam rekao da ne postoji zaštita koja obuhvata i pedale, nego sam se fokusirao na to da se pedala kočnice lomi prilikom udesa i da je to tako projektovano.

Edit:
S obzirom da sam pročitao i tu stranu i 10 i 16, izgleda da ne pričamo o istom dokumentu. Gde ovde piše da se lome pedale? Niko nije rekao da se ne povlače, ali ti pričaš o lomljenju pedale kočnice, što je u najmanju ruku nelogično.
Citirao sam ti gde piše u tom dokumentu, i to 2 puta.
Nelogično može da bude samo tvoje zaključivanje da se lome noge vozača nego da se lome pedale kada je takav način zaštite primenjen.

Naravno da ima toliko auta gde se ne noge vozača čuvaju, i naravno da decenijama se praktikuje i jedno i drugo rešenje, i opet piše ti eksplicitno u Euro NCAP protokolu i jedno i drugo da je predvidjeno postojanje.

1. Mercedes model W126 iz 1979.https://youtu.be/riKFGJHDPKQ?t=32
Ne može biti jasnije navedeno rešenje da pedale pucanjem štite vozača, i dat primer konkretnog frontalnog sudara.

Već sam ti naveo i Volvo 760 još na početku, uz MB kao pionire uvodjenja takvog rešenja.
Za te brendove sam sigurno znao pa sam ih odmah i naveo.

Nije teško nego je jako glupo navoditi auto po auto model...upravo zbog toga što ima toliko auta.
Plus NCAP testove model po model koji odavno testiraju i objavljuju rezultate pedala na kreš testovima.
Eto ja sam glup i navedi mi najbanalniji primer, recimo: "Na Opel Astri iz 92. godine se lomi pedala kočnice prilikom udesa." Jel to toliko teško ako ima toliko auta?
Ne verujem da si glup nego uporno ne želiš da prihvatiš činjenično stanje postojanja 2 načina zaštite delovanjem na pedale.
A oba sam naveo u citatu EURO NCAP.
Moji odgovori su više nego jasni da takvi auti postoje.

Ako ti i dalje nije jasno koji su to sve modeli auta dizajnirani na te načine slobodno istraži model po model, godinu po godinu ili kako već želiš sam da sebe uveriš jel to toliko teško ako ima toliko auta.
Poslednja izmena od ljubitelj u 14 Jan 2024, 14:51, izmenjeno 1 put ukupno.

ljubitelj
Postovi: 10593
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 14 Jan 2024, 14:49

OMP je napisao:
08 Jan 2024, 20:30
ljubitelj je napisao:
08 Jan 2024, 18:38


Pa u Formuli 1 su pedale (i kočnice) od "plastike" (pečenih ugljenih vlakana) , a tamo valjda koče tim pretpostavljenim nabadanjem svom silom nogu.
Nemoj da mesas plastiku i karbonska vlakna jer to nema veze jedno sa drugim,
IMa itekako veze, sve to nije metal, a zato i piše "plastika" jer ih ima vrlo različitih po svrsi upotrebe.
Naveo si da nije moguće da pedale u autu budu od plastike jer ne bi izdržale jako pritiskanje nogom, u skladu sa time je i odgovor.
Nogom se može pritisnuti 30-70kg, noga se povredjuje na oko 140kg...pedale se prave da puknu sa opterećenjem negde izmedju.
Pomenuo sam pedale, dakle sve 3, da se mogu praviti da pucaju i da to nije ništa novo.
I da je predvidjeno u slučaju sudara da bi zaštitili noge vozača.
I naveo Euro NCAP protokol koji se time bavi.
SAE se takodje bavi temom pedale kočnice pri frontalnom sudaru, technical paper #980359
I još gomila istraživanja objavio što SAE što IIHS a što je uključeno u NCAP testiranja tokom godina.
Npr. ispitivanje u periodu 1979-1986. iz podataka NASS bazirano na troškovima saniranja povreda.


Mazda je patentom zaštitila svoje rešenje loma i otpadanja pedale kočnice pri sudaru, EP 1 767 420B1 pod nazivom anti- instrusion brake pedal.
brake pedal is designed to in such a way that the fastener releases in the event of a frontal collision and the pedal drops away
https://www.mazda.com/en/archives/safet ... rakepedal/

Reno ima takodje svoju anti-intrusion pedalu kočnice part number 465A27286R

Mitsubishi u prodajnoj brošuri Pajero Sport na 3. stranici (brošura ima 13) navodi pedale koje se lome kao bezbednosni element vozila.
4 Stars for Safety brošura
The brake pedalfolds forward and inward during a frontal collision to help protect the driver's legs.
John-erik Andersson iz Stenungsund-a i Bjorn Roger Lofving iz Gothenburg-a (Geteborga) su zaštitili patent u SAD u ime Volvo Corporation.

Itd, itd... pitanje je koji brend nema rešeno pitanje pedala, mene mrzi da tražim brend po brend da bi ti poverovao da se pedale lome /polome, slome, zalome, izlome,pokrive, iskrive, ispadnu, otkače ,kako god da ti je lepše da nazoveš/ pri sudarima kao nešto unapred predvidjeno i deo opšte poznate strukture pasivne bezbednosti vozila.
Jer si naveo da nisi nikada video auto nakon sudara da su pedale odreagovale.

Odgovori