Servis - Razno

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 27 Mar 2024, 08:17

pisano je na temu tih 1.6 hdi motora dosta po forumu

Korisnikov avatar
member
Postovi: 3673
Pridružio se: 17 Jul 2012, 15:19

Re: Servis - Razno

Post od member » 27 Mar 2024, 10:25

Mares je napisao:Neka preporuka za Volvo servis u NS ili uza okolina? Vidim sve vise Volvo vozila po gradu a ne verujem da se svi cimaju za Bg u ovlasceni.

Merkam XC60 (2018.-) pa me interesuje i servisna mreza tj. gde bi ga odrzavao.

Sent from my RMX2170 using Tapatalk
-KM servis kod AMSS na futoškom putu, i Vlada na Sajlovu.
Šta znam, meni su ti Volvo XC60 su lepi na prvi pogled, i to mu je sve što ima.

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3235
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Servis - Razno

Post od elMaestro » 27 Mar 2024, 20:35

Djolee je napisao:
27 Mar 2024, 00:35
Postovanje, hteo bih da kupim Ctroena C4 kupea 2006 sa 1.6 HDI motorom od 80kw/109hp, pa me zanima kako se auto pokazao, na sta da obratim paznju najvise pri kupovini, iskustva itd, unapred hvala najlepse! :)
Ovde ćeš na forumu verovatno pročitati da troši 5l kad ga gaziš, da se ne kvari i da se ne čuje kad radi. :)

Što se mene tiče, dobar motor uz dobro održavanje. Što se tiče te ranije verzije 1.6 hdi, duže sam ga vozio u Fokusu (2006. 80kw) i C4 (2009. 66kw). Fokusa sam ja vozio od 160 do 190kkm (zaista su ti kilometri bili, bio kod porodičnih prijatelja maltene otkad je bio nov, tj. dve godine star je kupljen) i od problema što se tiče motora nisam imao ništa što je uobičajeno za taj motor (tipa sito uljne pumpe i sl.), ali je dihtung glave stradao što i nije baš ok za tu kilometražu, počeo da troškari vodu, sređeno i voženo tako do prodaje. Što se tiče C4, on je u porodici i dalje, mislim da sad ima preko 350k na satu. EGR je prvi put počeo praviti probleme relativno skoro, zatvoren softverski i vozi. Ono što je bio veći problem je kad je popustio dihtung dekle i ulje se slivalo na izduvnu granu i zapalilo se. Pukom srećom izbegnuto da izgori auto (doduše I brzom reakcijom), ali to je opet nešto što nije uobičajeno. Na tom C4 je i dalje fabrički turbo, dizne takođe i nikada sa tim nije bilo problema. Verzija je bez DPF-a pa ti tu ne mogu reći iskustvo iz prve ruke. Potrošnja je neka realna 6,5-7l (uglavnom magistrala). BG špicevi npr. ako uđu u matematiku to je više.

Ono što bih ti preporučio jeste da gledaš 66kw motor, nema čuvenog plivajućeg zamajca, taj problem sita uljne pumpe je bio valjda više izražen kod verzije od 80kw. Razlike u performansama i nema neke posebne, ni jedan ni drugi nisu stvoreni za trke.

Što se samog auta tiče, najviše obrati pažnju na trap i elektroniku, da nema fantomskih grešaka i sl. Trap prednji je njemu na srpskim putevima prilično potrošna roba, ali je i relativno jeftin. Što se tiče vožnje nećeš u njemu dobiti neku direktnost, ali je barem udoban.
Имам једно потпитање...

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od cozmo » 27 Mar 2024, 21:08

Nikakve razlike nema u odnosu na 66kw sto se tice sita uljne pumpe :)

Taj motor kad je ispravan ne sme da se cuje u kabini na leru kao klasican dizel, to mogu da garantujem - a imam i snimke da pokazem :) Motor cujes tek na konstantnoj brzini od preko 160kmh. Naravno, cuje se kao i svaki dizel kad dodas gas i ubrzavas, sto je i logicno. To "necujno" se odnosi samo na rad na leru kad je motor ugrejan i prilikom konstantne voznje. Dok je hladan cuje se onako priguseno u kabini. Normalno je da prepoznas da je dizel, i ne moze biti drugacije. Drugo, masa uvezenih Fordova, 307, 308, C4 i slicno ima poskidanu SVU izolaciju te je s toga moguce da vlasnici kazu da se " jako cuje". Bukvalno od 10 primeraka raznih koje sam video, 9 nije imalo ni I od izolacije osim one na haubi. A ni susplehove koji dosta znace.

Drugo, svi modeli od pocetka 2007 su opozvani na skidanje onih malih sita iz cevi turbine (ja sam proverio preko PSA aplikacije kod lika koji ima pristup).

Trece - izuzetno je stedljiv, ja ne znam kako nekome trosi toliko na otvorenom putu :) Moj dugorocni prosek, za preko 85.000 predjenih km je 4,8 L na 100km. Potrosnju preko 5,5 vidim samo na preko 130kmh i u gradu (u gradu moze da bude zimi i 7,3-7,4L, a leti je to litar manje, opet zavisi koji je grad i slicno). Ogradjujem se oko potrosnje, ja vozim 307, mozda je C4 tezi ili drugaciji na trapu pa utice, tu moras naci iskustva vlasnika, ali znam dosta ljudi koji ga voze u 307 i imaju istu potrosnju kao i ja.

Ja do sada nisam cuo da je nekome toliko pustala dekla i da se toliko slivalo da je moglo da se zapali. Imao je drugar taj problem, ali je curkalno nista bitno. Vise je mastilo. Resava se zamenom dekle (10.000 din). Pre ce da ti pusta na spoju creva vazduha sa deklom i separatorom uljnih para (resava se debljom gumicom, ali ja nisam imao taj problem). Vise treba obratiti paznju na podloske dizni, umeju da bale i da naprave problem oko dizni. DPF nikad nije problem ako ima aditiva i ako je sve ostalo ispravno (EGR, Turbo, dizne i grejaci). DPF obicno samo treba da se ocisti od natalozenog aditiva (cerin) koji ne moze da se ukloni regeneracijom (ja sam video nivo na dijagnostici i preventivno ocistio). EGR sam menjao, to im je mana posle cca 200.000km, elektronski deo zaglavi. Mehanicki bude ok. Nov original je 18.000 dinara (Valeo). Plivajuci zamajac traje dugo, maltene koliko i sam motor ako postujes kvacilo kako treba i kako se uci u auto skoli :) Obavezno redovan servis na 15.000km ili jednom godisnje - preporuka Mobil 1 5W30 ESP ulje i Purflux filteri i nema glava da te boli.

Sito mozes preventivno da ocistis, ali recimo moje je bilo - cisto! Prljavo je samo kod zapustenih i neredovno odrzavanih vozila. Verzija od 109KS ide mnogo bolje od verzije sa 90KS. Dokazano i provereno u praksi.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23811
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis - Razno

Post od dragvorl » 27 Mar 2024, 21:13

Preporuka za Mobil 1, jer servis gde teras sipa to ulje?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3235
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Servis - Razno

Post od elMaestro » 27 Mar 2024, 22:23

Dihtung dekle je puštao, ne mnogo, ali dovoljno, mada kažem, to je bilo, sređeno, teraj dalje. Dihtung dekle zamenjen i od tada je auto prešao par desetina hiljada km, svakako ispalo sve ok, a moglo je da ne bude. Prosek za 85000km ti je 4,8? Sam si u nekoj prilici skoro napisao da ti bord pokazuje više nego čep metoda, jel ti stvarno veruješ u to da taj auto troši 4,5l u proseku? Stvarno nemam ništa protiv, ali jednostavno mi se kosi sa zdravim razumom, tim pre što sam se navozao sa tim motorom. To da ide drastično bolje, eto u pravu si, nemam drugi komentar, ne bi me čudilo da ide bolje i od 2.0 od 136ks. Što se tiče buke i vibracija, ja se nadam da to "nečujan" pišeš figurativno, jer ni u 208ici 2016. nije nečujan. Tiši jeste od PD TDI motora, ali je otprilike tu negde sa ostalim generacijski sličnim CR dizelima, 1.3 mjet recimo.

Opet kažem, samo treba biti realan i ne preuveličavati. Sa tim motorom i vožnjom kakvu ti pominješ i gradskom koju pominješ je po mom mišljenju nemoguć taj prosek potrošnje za tih 85000km.
Poslednja izmena od elMaestro u 27 Mar 2024, 22:26, izmenjeno 1 put ukupno.
Имам једно потпитање...

sarajevo123
Postovi: 242
Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
Lokacija: BiH

Re: Servis - Razno

Post od sarajevo123 » 27 Mar 2024, 22:25

sarajevo123 je napisao:Pozdrav,

Malo prljavstine sam nasao na crijevu koje ide u tzv anti shudder valve.Nema friskog ulja da kapa ili nesto slicno.

Slika ispod.

Slika



Auto ne trosi ulje, nema dimova…sve okey.

Trebam li se zabrinuti ili?

2.0 tdi CR 2011g, 125kw - cfgb kod motora


Sent from my iPhone using Tapatalk
Iko? Ista? Slika


Sent from my iPhone using Tapatalk

ljubitelj
Postovi: 10593
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 28 Mar 2024, 07:50

Obriši, dotegni šelnu i teraj dalje....zanemarivo da bi se uopšte bavilo time.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od cozmo » 28 Mar 2024, 14:57

elMaestro je napisao:
27 Mar 2024, 22:23
Dihtung dekle je puštao, ne mnogo, ali dovoljno, mada kažem, to je bilo, sređeno, teraj dalje. Dihtung dekle zamenjen i od tada je auto prešao par desetina hiljada km, svakako ispalo sve ok, a moglo je da ne bude. Prosek za 85000km ti je 4,8? Sam si u nekoj prilici skoro napisao da ti bord pokazuje više nego čep metoda, jel ti stvarno veruješ u to da taj auto troši 4,5l u proseku? Stvarno nemam ništa protiv, ali jednostavno mi se kosi sa zdravim razumom, tim pre što sam se navozao sa tim motorom. To da ide drastično bolje, eto u pravu si, nemam drugi komentar, ne bi me čudilo da ide bolje i od 2.0 od 136ks. Što se tiče buke i vibracija, ja se nadam da to "nečujan" pišeš figurativno, jer ni u 208ici 2016. nije nečujan. Tiši jeste od PD TDI motora, ali je otprilike tu negde sa ostalim generacijski sličnim CR dizelima, 1.3 mjet recimo.

Opet kažem, samo treba biti realan i ne preuveličavati. Sa tim motorom i vožnjom kakvu ti pominješ i gradskom koju pominješ je po mom mišljenju nemoguć taj prosek potrošnje za tih 85000km.
Da, tolika je potrosnja za 85.000km mereno metodom od cepa do cepa. Uvek merim od cepa do cepa, a povremeno proverim to sa bordom. Bord pokazuje 0,15L vise u proseku od metode od cepa do cepa. Vec sam napisao da imam drugare sa istim modelom (isto godiste) i da je potrosnja bukvalno identicna u svim intervalima kao i kod mene i u ovkiru je specifikacije koje smo dobili u knjizici uz auto. Naravno nije bas idealno kao u knjizici, ali je 90%. 307 break sa 1.6 HDI 80KW trosi 4,3L po fabrickoj specifikaciji, u proseku kod mesovite voznje. Znaci ja sam na pola litra vise, sto je malo vise od 10% odstupanja. Sto se tice buke - rado cu ti demonstrirati snimkom (ili vise njih). Cisto posto vidim da se ne veruje. Sto se tice snage, pogledaj moju temu u sekciji Garaza i videces da motor nije sav svoj, odnosno da ima "dodatak". Znaci nemoj porediti sa regularnom verzijom :) Izneo sam i podatke o medjuubrzanjima. Svakako se cuje motor - ne kazem da je necujan, to se odnosilo na rad u leru kad je zagrejan motor, dizel je pobogu, a recimo 1.3 Mjet je ipak bucniji u svim rezimima rada (ja sam se sokirao bukom motora u novoj, tek kupljenoj, Corsi pre 10tak godina). Cak i 1.6 TDI u generacijski visem Golfu 6 je bucniji (imao prilike da direktno uporedim, pa cak sam uporedo merio i ubrzanja i samu buku jer sam hteo da menjam za isti pa odustao zbog toga).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1645
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od zdushan » 28 Mar 2024, 15:07

Šta je "dodatak"?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 28 Mar 2024, 15:10

To su neki tajanstveni dodaci koje nece da otkrije, mozda neki nasa svemirski modulator, ipak nije za sirenje po netu razumem ga i ipak to nije obican pezo sto vec znamo :cool!:

sarajevo123
Postovi: 242
Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
Lokacija: BiH

Re: Servis - Razno

Post od sarajevo123 » 28 Mar 2024, 15:16

ljubitelj je napisao:Obriši, dotegni šelnu i teraj dalje....zanemarivo da bi se uopšte bavilo time.
Sa zadnje strane je ovako kao sto se vidi s prednje ali uz citavu duzinu crijeva…ruka crna izadje skroz…


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
elMaestro
Postovi: 3235
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Servis - Razno

Post od elMaestro » 28 Mar 2024, 18:36

@cozmo, sve je to ok, ali...

Sam si pisao da imaš neke suludo male prosečne brzine po gradu, znači imaš i gradske vožnje dosta. Sa svom tom gradskom vožnjom (o 192 sa još prostora da ne govorim, taj auto ni fabrika nije tako deklarisala) i svim tim, tebi je prosek za 85000km 4,7l. Da ga ne voziš po gradu i da ga ne gaziš, bilo bi 3,5, a recimo u 206ici (u koju se taj motor takođe ugrađivao) koja je lakša bi ti verovatni trošio 2,5l agresivne vožnje.
Имам једно потпитање...

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od cozmo » 28 Mar 2024, 20:19

OMP je napisao:
28 Mar 2024, 15:10
To su neki tajanstveni dodaci koje nece da otkrije, mozda neki nasa svemirski modulator, ipak nije za sirenje po netu razumem ga i ipak to nije obican pezo sto vec znamo :cool!:
Nije nikakav modulator, neki stage jeste... :)
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8050
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 28 Mar 2024, 20:26

Znas da je cipovan ili nagadjas?

Odgovori