Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Lepo pise, samo raspon se podesava, toe in ili toe out, letve volana.
NE PISE da se mogu stelovati prednji tockovi vec su date kontrolne mere. Ako je nesto van tih mera deo trapa se menja novim, i nakon zamene NEMA nikakvog stelovanja.
NE PISE da se mogu stelovati prednji tockovi vec su date kontrolne mere. Ako je nesto van tih mera deo trapa se menja novim, i nakon zamene NEMA nikakvog stelovanja.
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Servis - Razno
Da li bi reglazu trebalo raditi nakon stavljanja novih guma, neposredno pre toga ili je sasvim svejedno ?
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Servis - Razno
nema nikakve veze, radi kad hoćeš. Ali balansiraj felge
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Servis - Razno
Citao sam naravno ali to nije bio odgovor na moje pitanje.
Hvala Pass.
Hvala Pass.
Re: Servis - Razno
Ok, moje mišljenje je da je žešća glupost raditi reglažu pri zameni guma ukoliko nemaš nikakvu sumnju ili simptome da je to potrebno raditi.
Zapravo, ako je sve u redu vrv će ti samo naplatiti pregled 300-500 dinara.
Zapravo, ako je sve u redu vrv će ti samo naplatiti pregled 300-500 dinara.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis - Razno
kod svakog auta se steluje toe tj otvorenost ili zatvorenost trapa preko krajeva spona, alfa 156 recimo i pozadi ima mogucnost tog stelovanja, nagib tockova je za serijsku upotrebu nepotreban i to retko koji auto ima, znam da npr. golf mk1 ima, bas sam se iznenadio kad sam svojevremeno imao taj auto i video da je fabrika postavila ekscentricni sraf. tako da u sulucaju neke havarije mozes doterati trap preciznije ili ko je sportski nastrojen vozac napravi veci nagib da auto bolje drzi napred...ja sam recimo kod jugica to uvek pravio, slicovao gornju rupu amorta i pravio ekscentricne podloske, to je moglo i pozadi isto pa cak i zatur moze da se napravi da se steluje
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Servis - Razno
Stavljam nove gume. Pogodio sam neke rupcage i hocu da budem siguran da mi je trap dobro centriran. Na 15" su mi proveru naplacivali 1000 dinara u Kemoimpexu, odande mam najbolja iskustva. Naravno da se centriranje mora uraditi nakon zamene spone ili izvoda letve jer se volan pomeri, barem je tako bilo kada god su meni menjali to. Ja to u svakom slucaju volim da radim jednom godisnje (na starijem autu), na ovom to jos nisam radio.
Re: Servis - Razno
Da kod oldtimera se moglo podesavati sto sta, ne samo Golf1.
Npr, Volvo 240 je imao fabricki slicovan gornji nosac/ solju/ amortizera a imao je i 2 razlicite viljuske (razlicite geometrije) u kombinaciji servo- non servo geometrije trapa.
Uz podloske mogao je i zatur da se podesi.
Ali uglavnom vec 80tih godina izbaceno iz novih modela auto industrije bilo kakvo stelovanje trapova. Vec tada je bilo moguce svesti gresku pri zavarivanju na toliko malu da naknadne korekcije trapova nisu vise bile potrebne. Vec Golf 2 nema stelovanje trapa, sve je fiksno.
Neke Mazde i Honde iz 80tih sa poluupraljiviom zadnjom osovinom i/ili sa volanom na sva 4 tocka su imale podesavanja zadnjeg trapa, Volvo 960 je imao mogucnost stelovanja zadnjeg trapa (prednji nema), i tako jos poneki modeli se nadju kao primer te Alfe.
Uglavnom, uopsteno za vecinu modela zadnjih 20 godina nema stelovanja na trapu niti se to radi.
Dovoljno je na recimo 200.000km/ 10-15 godina preventivno proveriti stanje trapova i ako ima neke potrebe zameniti silent blok ili nesto sto se pohabalo.
Inace nema sta da se brine o trapovima, to traje koliko i auto ako nije bilo sudara ili slicnog udara koji bi nesto pokrivio.
Ako je nesto lose sa trapom osim sto se oseti na volanu u voznji veoma brzo se i direktno vidi po nepravilnom trosenju gume/guma.
Npr, Volvo 240 je imao fabricki slicovan gornji nosac/ solju/ amortizera a imao je i 2 razlicite viljuske (razlicite geometrije) u kombinaciji servo- non servo geometrije trapa.
Uz podloske mogao je i zatur da se podesi.
Ali uglavnom vec 80tih godina izbaceno iz novih modela auto industrije bilo kakvo stelovanje trapova. Vec tada je bilo moguce svesti gresku pri zavarivanju na toliko malu da naknadne korekcije trapova nisu vise bile potrebne. Vec Golf 2 nema stelovanje trapa, sve je fiksno.
Neke Mazde i Honde iz 80tih sa poluupraljiviom zadnjom osovinom i/ili sa volanom na sva 4 tocka su imale podesavanja zadnjeg trapa, Volvo 960 je imao mogucnost stelovanja zadnjeg trapa (prednji nema), i tako jos poneki modeli se nadju kao primer te Alfe.
Uglavnom, uopsteno za vecinu modela zadnjih 20 godina nema stelovanja na trapu niti se to radi.
Dovoljno je na recimo 200.000km/ 10-15 godina preventivno proveriti stanje trapova i ako ima neke potrebe zameniti silent blok ili nesto sto se pohabalo.
Inace nema sta da se brine o trapovima, to traje koliko i auto ako nije bilo sudara ili slicnog udara koji bi nesto pokrivio.
Ako je nesto lose sa trapom osim sto se oseti na volanu u voznji veoma brzo se i direktno vidi po nepravilnom trosenju gume/guma.
- cozmo
- Postovi: 5042
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Objasni mi kako zamenis kraj spone i da ga navijes da bude navijen kao originalni? Pa naravno da mora da se podesi i uradi reglaza prednjeg trapa. Video sam to na jednom 407, a i meni ce tako kad budu menjali krajeve spona. Prvi put cujem da se odokativnim navijanjem spona ne treba raditi reglaza I da brojis navoje, nema sanse da vratis kao i prethodnu. Kuglu kad menjas ili stabilizator ne treba naravno. A vec sam ti i napisao i za amortizer - moj kum je razbio na A4 amortizer na neku rupetinu i skroz se rastelovao trap, mislim nije osetio u voznji vec kad je otisao da provere.
Trap ne moze da traje koliko i auto tu si u zabludi. Eto kod mene su otisli krajevi spona nakon 10.000km voznje po Srbiji. Na Picassu smo menjali sto sta za preko 200.000km. One kugle, solje... na Corolli sam menjao kugle, krajeve spona isto (a nikad nije bila u bilo kakvom udesu). I uvek je stelovan trap. Kod Corolle sam menjao i amortizere takodje. Kugle su joj stradale svakih par godina.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Servis - Razno
Što se jediš, ljubitelj i OMP lepo napisali i objasnili. Samo jedan parametar se podešava, od ukupno tri koji postoje na sistemu oslanjanja i upravljanja.
https://explorationoutfitters.com/pages ... -explained
https://explorationoutfitters.com/pages ... -explained
Re: Servis - Razno
za TOE cak i ne moras da ides na masinu za reglazu vec mozes preko "letvica" i metra da nastelujes u mm tacno kao i masina sto bi uradila, trebaju samo 2 coveka za to cak i postoje da se kupe setovi za "kucnu" upotrebu ... recimo na trkama se tako steluje trap kad je potrebna neka izmena na licu mesta a uglavnom treba makar provera
Re: Servis - Razno
Ili zategnutim kanapom, kao sto se nekada i stelovalo u servisima bez ikakvih fensi kompjutera.
-
- Postovi: 1536
- Pridružio se: 17 Jan 2012, 21:35
- Garaža: Audi A4 B9 Avant 2.0TDI
- Lokacija: München
Re: Servis - Razno
Hajde da pitam ovde, u pitanju je auto od brata: Fiat Sedici 2007 god (SX4 sa Fiat-ovom znackom)
U njemu je 1.9 jtd motor, i ima pogon na sva 4 tocka.
Menjac skoro da ne moze u prvu brzinu da udje, mora se kretati iz druge pri cemu i tu ne ulazi tako lagano ali nije strasno.
Po recima jednog majstora, geknuo je zupcanik prve brzine i navodno je problem naci i zameniti taj zupcanik.
Da li ima neko neki savet, ili da preporuci nekog majstora za menjace u NS i okolini?
U njemu je 1.9 jtd motor, i ima pogon na sva 4 tocka.
Menjac skoro da ne moze u prvu brzinu da udje, mora se kretati iz druge pri cemu i tu ne ulazi tako lagano ali nije strasno.
Po recima jednog majstora, geknuo je zupcanik prve brzine i navodno je problem naci i zameniti taj zupcanik.
Da li ima neko neki savet, ili da preporuci nekog majstora za menjace u NS i okolini?