Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Na 99% kola u tom delu uvlaci vazduh, pozicija filtera nije bitna moze biti i u kaseti ali vazduh mora da uvlaci negde odozgo
- Gruja1595
- Postovi: 919
- Pridružio se: 26 Maj 2015, 07:22
- Garaža: BMW F30 320eD
- Lokacija: Kragujevac
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Koje ulje da sipam u e87 120d 163 konja m47 motor, sa dobrih 300.000km... fabrika kaze 5-30, ali daleko je on od novog, tako da 10-40 ili nesto drugo?
https://www.bademantili.rs - prodaja bade mantila
Re: Servis - Razno
Mozes da sipas sintetiku dokle god zelis.
Nece ona pokvariti motor, niti ce ga polusintetika popraviti.
Nece ona pokvariti motor, niti ce ga polusintetika popraviti.
Re: Servis - Razno
Samo je pitanje koju ce gradaciju koliko trositi
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
- somi-car
- Postovi: 2237
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Servis - Razno
Probas sa fabrickom gradacijom. Ako ne trosi, onda si na konju...
Re: Servis - Razno
Neko pravilo je da se sa vecom km prelazi na gusce ulje
Re: Servis - Razno
Pa jeste pravilo i praksa, predjes 350-450.000km kada se vec prvi tragovi habanja primecuju kroz potrosnju ulja pa se uzme za jedan stepen gusce ulje.
Sve dok je motor u okviru fabrickih zazora, proizvodne tolerancije, i ne trosi ulje a radni pritisak ulja normalan nema potrebe da se prelazi na ulje vece gustine.
Ali, i ako se doliva ulje treba jasno utvrditi da li se trosi ili negde curka na nekom dihtungu. Curenje na dihtungu se ne resava guscim uljem pa nema svrhe.
Na konkretno pitanje, u motor sa 300.000km ja bih sipao sintetiku gradacije koja je i inace preporucena od fabrike ako trosi u granicama 0.2-0.3litra na 1.000km i ne bi isao na gusce ulje vec dolivao.
Sve dok je motor u okviru fabrickih zazora, proizvodne tolerancije, i ne trosi ulje a radni pritisak ulja normalan nema potrebe da se prelazi na ulje vece gustine.
Ali, i ako se doliva ulje treba jasno utvrditi da li se trosi ili negde curka na nekom dihtungu. Curenje na dihtungu se ne resava guscim uljem pa nema svrhe.
Na konkretno pitanje, u motor sa 300.000km ja bih sipao sintetiku gradacije koja je i inace preporucena od fabrike ako trosi u granicama 0.2-0.3litra na 1.000km i ne bi isao na gusce ulje vec dolivao.
- cozmo
- Postovi: 5036
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Meni je auto presao preko 200.000km i vise, sipam 5w30 i ne trosi nista (za 10.000km spadne za 1 milimetar na meracu) - 1.6 HDI.
2.0 HDI u Picassi nam svuce, za 10.000km, manje od pola izmedju MIN i MAX, a presao je preko 400.000km. U njega sipamo 5W40. Mislim da ispravan motor i ne sme da trosi ulje koje je preporucila fabrika (max do pola litre na 10.000km).
I za Pezo i za Picasso u uputstvu stoji dozvoljena potrosnja ulja je 0,6L na 1000km. Eto, Citroen presao preko 400k a trosi oko pola litre ulja na 10.000km.... smesno za 16 godina star auto i ogromnom kilometrazom.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Servis - Razno
Nisu to nikakve ogromne kilometraze, pogotovu za jedan dizel motor. Sve je to normalna potrosnja u okviru proseka.
Gusto ulje ide na 600-700.000+ km motora, barem je tako kod starijih klasicnih motora vece kubikaze koji nisu mnogo termicki optereceni.
Ovi noviji iz downsizing produkcije izgleda i ne dobacuju uopste do vecih kilometraza.
Gusto ulje ide na 600-700.000+ km motora, barem je tako kod starijih klasicnih motora vece kubikaze koji nisu mnogo termicki optereceni.
Ovi noviji iz downsizing produkcije izgleda i ne dobacuju uopste do vecih kilometraza.
Re: Servis - Razno
U motor sa nekih 400.000 km sam sipao mobil 1 new life 0w40. Ne moze veca sintetika od toga za civilinu upotrebu.
Sve 10/10 i sa motorom i sa uljem.
Tako da ja ne bih nista menjao od onoga sto je fabrika preporucila, sem ako ne postoji ne razlog.
Sve 10/10 i sa motorom i sa uljem.
Tako da ja ne bih nista menjao od onoga sto je fabrika preporucila, sem ako ne postoji ne razlog.
Re: Servis - Razno
Ja bih mali savet, po fabrici mi ide 5w40, prethodni vlasnik od kog sam uzeo auto, na zadnja 3 mala servisa sipao 10w40.
Sad, nastaviti po starom ili se vratiti fabrickoj preporuci?
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Sad, nastaviti po starom ili se vratiti fabrickoj preporuci?
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Ja bih isao na fabricku preporuku, i ako nema problema nastavio tako.
Ako je uvecana potrosnja ulja usled pohoabanosti motora onda 10W40 a kasnije i 15W40 mada je tako gusto ulje obicno znam da je generalna popravka trajno resenje.
Ako je uvecana potrosnja ulja usled pohoabanosti motora onda 10W40 a kasnije i 15W40 mada je tako gusto ulje obicno znam da je generalna popravka trajno resenje.
Re: Servis - Razno
Generalno nema problema za motor ako se vratim na fabricku gradaciju, bez obzira sto je prethodno sipana druga?
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Nema.
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Servis - Razno
Ortak kupio Oktaviju A5, 2007 godiste, vrhunski ocuvana, moli me da proverim sa vama gde ima radnja sa pouzdanim delovima za auto, tipa zmigavci u retrovizorima a iovako generalno.