Servis - Razno
- cozmo
- Postovi: 5030
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Imam ja, moj brat radi u Porscheu, odrzava ceo VW program preko 15 godina. Mogu ti poslati na PP.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Servis - Razno
Ajde posalji
Re: Servis - Razno
Imam čudan problem, ako je uopšte i problem.
Pre mesec/dva sam promenio antifriz u autu (BMW E87 116i). Uzeo sam SWAG G11 i po preporuci prodavca, kao i ilustraciji, razblažio ga sa destilovanom vodom 1/1.
To je trebalo meračem da pokaže zaštitu do -40 otprilike, ali je meni izbacivalo oko -20. Kasnije sam sipao nerazblažen, da ga pojačam, iako mi nije bilo najjasnije zašto je tolko visoka temperatura smrzavanja.
Malopre mi je palo na pamet da izmerim jačinu nerazblaženog antifriza direkt iz ambalaže i izbacilo mi je -40.
Kupio sam novi merač za svaki slučaj pre provere, tako da nije do njega. Da nije možda antifriz loš i šta da radim sad?
Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk
Pre mesec/dva sam promenio antifriz u autu (BMW E87 116i). Uzeo sam SWAG G11 i po preporuci prodavca, kao i ilustraciji, razblažio ga sa destilovanom vodom 1/1.
To je trebalo meračem da pokaže zaštitu do -40 otprilike, ali je meni izbacivalo oko -20. Kasnije sam sipao nerazblažen, da ga pojačam, iako mi nije bilo najjasnije zašto je tolko visoka temperatura smrzavanja.
Malopre mi je palo na pamet da izmerim jačinu nerazblaženog antifriza direkt iz ambalaže i izbacilo mi je -40.
Kupio sam novi merač za svaki slučaj pre provere, tako da nije do njega. Da nije možda antifriz loš i šta da radim sad?
Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Možda je već bio razblazen
Ispusti malo, pa dodaj čist
Ispusti malo, pa dodaj čist
- Saša
- Postovi: 13023
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Pa sve je o.k, šta te buni? Većina koncentrovanih antirfriza je -40, kad razrediš 50/50 dobiješ -20. To je to.
TT
TT
Re: Servis - Razno
Razblažen 50-50 mora da -42C najmanje pokaže.
Koncentrovani 100-0 je oko -25C.
G11 je vrsta, zavisi da li si kupio G11 koncentrat ili G11 već razlblažen i spreman za sipanje.
Piše na ambalaži. AKo je ovo drugo dodatnim razblaživanjem je sa -40 smanjena koncentracija do samo -20C.
Rešenje je izvaditi 2-3 litra postojećeg previše razblaženog i doliti isto toliko 100% koncentrovanmog.
Ostaje i mogućnost da je merač neispravan ili da se koristi na pogrešan način tj ne očitava pravilna skala za odabranu vrstu antifriza. Obično je merač 2 u 1, jedan isti fizički služi i za propilen i za etilen glikolne a naznačena je skala koja pripada jednom odnosno drugom.
Koncentrovani 100-0 je oko -25C.
G11 je vrsta, zavisi da li si kupio G11 koncentrat ili G11 već razlblažen i spreman za sipanje.
Piše na ambalaži. AKo je ovo drugo dodatnim razblaživanjem je sa -40 smanjena koncentracija do samo -20C.
Rešenje je izvaditi 2-3 litra postojećeg previše razblaženog i doliti isto toliko 100% koncentrovanmog.
Ostaje i mogućnost da je merač neispravan ili da se koristi na pogrešan način tj ne očitava pravilna skala za odabranu vrstu antifriza. Obično je merač 2 u 1, jedan isti fizički služi i za propilen i za etilen glikolne a naznačena je skala koja pripada jednom odnosno drugom.
Re: Servis - Razno
Zasto bi uopste i stavljao da mi antifriz bude do -40?Za nase podrucije nema potrebe,-20 je sasvim ok.A verovatno kada je ispustana stara tecnost nije sve ispusteno,verovatno je ostalo malo pa mozda zbog toga je razblazen.
Re: Servis - Razno
Zato što osim temperature i zaštite od zamrzavanja antifriz vrši i druge bitne funkcije, kao što su anikorozivna zaštita izmenjivača i podmazivanje pumpe, zaštita od pregrevanja leti.
Sa razblaživanjem opada koncentracija aditiva što posledično zahteva zamenu antifriza u kraćim rokovima, na manje od 2-3 godine za klasičan G11, kao što je uobičajeno.
Razblaženi i na manjoj temperaturi priključa što može biti bitno leti za našu ipak vrlo toplu klimu gde 35C je postalo redovna pojava.
Inače, i neke fabrike prvo punjenje na traci sipaju do -20C ili čak samo do -15C, uštede na antifrizu a ionako će izdražti novi auto period garancije pa ih mnogo ne zanima za dalje.
Neke fabrike to rade i sa uljem u menjaču, sipaju manje 0,2-0,3litra od potrebnog, uštede i menjač izdrži garanciju a posle nek se vlasnik češe.
Ko hoće pouzdano da koristi auto duži niz godina preporučujem da se drži dokazane i oprobane prakse od -40C mešavine.
Sa razblaživanjem opada koncentracija aditiva što posledično zahteva zamenu antifriza u kraćim rokovima, na manje od 2-3 godine za klasičan G11, kao što je uobičajeno.
Razblaženi i na manjoj temperaturi priključa što može biti bitno leti za našu ipak vrlo toplu klimu gde 35C je postalo redovna pojava.
Inače, i neke fabrike prvo punjenje na traci sipaju do -20C ili čak samo do -15C, uštede na antifrizu a ionako će izdražti novi auto period garancije pa ih mnogo ne zanima za dalje.
Neke fabrike to rade i sa uljem u menjaču, sipaju manje 0,2-0,3litra od potrebnog, uštede i menjač izdrži garanciju a posle nek se vlasnik češe.
Ko hoće pouzdano da koristi auto duži niz godina preporučujem da se drži dokazane i oprobane prakse od -40C mešavine.
- Mladen7
- Postovi: 2129
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Servis - Razno
Dobro je imati pravo odnos .
Nema tu filozofije mnogo ,da bi se sistem štitio i osd korozije i naravno da ima visoku tačku ključanja ,oko 125-130°. 50/50 sipan treba da štiti od -36° do -40°.
Ni previše 100% nije dobro ,postaje preagresivan za creva i ostale delove.
Nema tu filozofije mnogo ,da bi se sistem štitio i osd korozije i naravno da ima visoku tačku ključanja ,oko 125-130°. 50/50 sipan treba da štiti od -36° do -40°.
Ni previše 100% nije dobro ,postaje preagresivan za creva i ostale delove.
Re: Servis - Razno
antifriz je bar jeftin da bi se stedelo na litri gore dole, ne moras ga menjati ako padne na -20 ali ako vec menjas onda ga stavis da bude -40 i miran si
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Ih na cemu ljudi stede, a ne na antifrizu
Ranijih godina su bile aktivne diskusije dal se antifriz ikad menja, fabricki je najbolji, ne diraj nista i tako
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
Ranijih godina su bile aktivne diskusije dal se antifriz ikad menja, fabricki je najbolji, ne diraj nista i tako
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Meno se na dva auta vec desilo, kad izbacim fabricki da nesto propisa.... Slucajno ili ne....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Servis - Razno
Pise na kutiji da li je vec razblazen ili ne.
Ljubitelj je napisao koje su temperature u pitanju.
Skolski odnos je 50-50 %.
Posto vec ima razblazen, ne vidim zasto bi kupovao koncetrat, sem ako ne dolivas u sistem u kojem je pretezno voda. Pa dolivas, meris, ispustas, dolivas, meris, dok na namestis priblizno 50-50 %.
Jednostavnije od toga je da ispustis sve i dolijes vec napravljen rastvor. Verovatno ces potrositi manje vremena i mirna glava.
Menjao sam nekoliko puta na vise automobila i nikad nije propisalo nista posle menjanja. Prakticno se nista nije promenilo, sem sto sam ja znao da je promenjen. Uglavnom je menjan prilikom zamene termostata, koji obicno traje koliko i antifriz. U mom slucaju g12 oko 4 godine.
Ljubitelj je napisao koje su temperature u pitanju.
Skolski odnos je 50-50 %.
Posto vec ima razblazen, ne vidim zasto bi kupovao koncetrat, sem ako ne dolivas u sistem u kojem je pretezno voda. Pa dolivas, meris, ispustas, dolivas, meris, dok na namestis priblizno 50-50 %.
Jednostavnije od toga je da ispustis sve i dolijes vec napravljen rastvor. Verovatno ces potrositi manje vremena i mirna glava.
Menjao sam nekoliko puta na vise automobila i nikad nije propisalo nista posle menjanja. Prakticno se nista nije promenilo, sem sto sam ja znao da je promenjen. Uglavnom je menjan prilikom zamene termostata, koji obicno traje koliko i antifriz. U mom slucaju g12 oko 4 godine.
Re: Servis - Razno
E sad ljudi, nema sanse da propisa. Bio sam prosle godine u servisu da menjam antifriz. Ispustili su prvo antifriz, sipali destilovanu vodu i sipali sredstvo za ispiranje hladnjaka ( koje sam ja kupio), pa ostavili motor da radi jedno 15 minuta i posle ispustili sve. Pa onda sipali antifriz i demi vodu. Od tada dok nisam prodao auto presao sam 15000km i nije mi nigde pustalo, niti propisalo. Antifriz mi je uvek bio na maksimumu.
A mislim za mesanje antifriza nema potrebe da sipas jedno pa drugo. Uzmes neki balon od 5l sipas antifriz pola, pola demi vode pomeses i posle to sipas. Eto jednostavnog resenja. Znas makar da je 50:50.
A mislim za mesanje antifriza nema potrebe da sipas jedno pa drugo. Uzmes neki balon od 5l sipas antifriz pola, pola demi vode pomeses i posle to sipas. Eto jednostavnog resenja. Znas makar da je 50:50.