Servis - Razno

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8026
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Auris prva generacija 1.6 130ks.

Post od OMP » 08 Okt 2021, 21:38

ljubitelj je u fazonu za sve kako je fabrika predvidela nesto i knjiški primeri, što je ok mozda ali u praksi je sve to uglavnom retko izvodljivo iz vise razloga, a i jedno je teorija a drugo praksa, ja u teoriji mnogo toga znam ali dzabe kad to isto ne znam i u praksi

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7255
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Auris prva generacija 1.6 130ks.

Post od dag81 » 09 Okt 2021, 08:25

Ma kod skidanja volana ni teorijski nije u pravu. Pise da bi ispao profi, a ne zna ni sam sta je hteo reci.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8026
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 09 Okt 2021, 15:21

na to smo vec navikli :)

ljubitelj
Postovi: 10568
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auris prva generacija 1.6 130ks.

Post od ljubitelj » 09 Okt 2021, 22:15

dag81 je napisao:
08 Okt 2021, 20:47
Nisi ti ljubitelj skidao volan, cim si morao zestoko da cimas.
Nemas ti druze blage veze, i to sto imas, zakomplikujes da i ti ne razumes sta si krenuo reci.
Za tvoju informaciju, da nesto maucis, spulnaje zatvorena ne otvorena, i ne filozofiraj vise majke ti.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Kada se upleteš ko pile u kučine počevši od čudjenja i negiranja da postoji alat sada si se još dodatno pokazao da pojma nemaš o čemu pišeš, da nikada nisi ni video špulne u radu.
Čuj zatvorena, gde ćeš više fiolozofiranja od tvojih postova. Naročito su klizajući prsten špulne zatvorene, pa sve hit do hita tvoje objave.
E baš se našao ko bi da podučava :rofl:

To opet pokušavaš da ispadneš prepametan kao onomad što si nas pokušavao naučiti da se klima dopunjava vazduhom da bi se dostigao radni pritisak. Tako i nikako drugačije podučio "iz prakse" by Dag81.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7255
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Servis - Razno

Post od dag81 » 09 Okt 2021, 23:04

Jel moguce da ne shvatas!?
Ja ss upleo nisam, najgore je kad se covek uplete u svoju mrezu. Ako ti ne shvatas, imas nas x koji smo ti rekli suprotno, ne moze ti niko pomoci na zalost.

P.S. Klima vazduh, dopunjavanje.... Idi popi nesto za reset.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока




Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7255
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Servis - Razno

Post od dag81 » 09 Okt 2021, 23:10

Evo za tebe "otvorena" spulna.
A za druge da vide kako izgleda, da vide kako sopas.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


Slika

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8026
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 10 Okt 2021, 08:56

kako otvorena i zatvorena spulna, u kom smislu?

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7255
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Servis - Razno

Post od dag81 » 10 Okt 2021, 09:32

Mene pitas?

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8026
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 10 Okt 2021, 10:09

pa pitam generalno posto vidim da o tome raspravljate pa ne kontam na sta se misli pod tim otvorena i zatvorena spulna

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7255
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Servis - Razno

Post od dag81 » 10 Okt 2021, 10:35

Pitaj ljubitelja.
Ja znam samo za zatvorene. Mozda je na Volvu iz 1973-e otvorena. Ne znam stvsrno :)

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока



ljubitelj
Postovi: 10568
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 11 Okt 2021, 09:50

dag81 je napisao:
09 Okt 2021, 23:04

P.S. Klima vazduh, dopunjavanje.... Idi popi nesto za reset.

Ha, ha znači ipak te je sramota tog tvog podučavanja što si nam uživo na Košutnjaku pokušavao da "prodaš" da je klima toliko jednostavna da nikakav alat nije potreban u radu, kao što bi opet sada ovaj put na isti način "podučavao" da servisima nije potreban predvidjeni alat pri radu..
Pa stvano si hit koliko ne shvataš gde si zalutao.
ps. ima svedoka šta si trabunjao na skupu u Košutnjaku o tvojim izmišljenim metodima gde si nas nekoliko ubedjivao da duvanjem vazduha rešavaš manjak pritiska freona u sistemu.
Šteta što tvoje podučavanje nije zabeležno snimkom da te podseti koji je tvoj nivo razumevanja bio a nažalost izgleda i ostao čak danas potrebnih servisnih procedura.

ljubitelj
Postovi: 10568
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 11 Okt 2021, 09:59

OMP je napisao:
10 Okt 2021, 10:09
pa pitam generalno posto vidim da o tome raspravljate pa ne kontam na sta se misli pod tim otvorena i zatvorena spulna
Pa vidiš da nema pojma o temi pa je izmislio neke pojmove a sada ne zna da objasni tu podelu što je osmislio.
Sliku njegove "otvorene" imamo još i sliku njegove "zatvorene" da dobijemo.

Načekaćemo se da Dag odgovori konkrektno šta je mislio kada je to uveo :)

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 859
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Servis - Razno

Post od pegazbre » 13 Okt 2021, 14:33

pegazbre je napisao:
16 Sep 2021, 13:58
Pitanje posto sam na Tari na odmoru trebutno. S-Max 2014 2.0 TDCI. Set kvacila sa zamajcem zamenjen pre 10.000km.

Nakon duge voznje po usponima i nizbrdicama, kocenje motorom i kocnicama, 2-3 brzina, stajem kod smestaja i slucajno skontam u leru da se cuje zvuk cangrljanja/mlevenja koji se isto cuje ako tako u leru sa otpustenim kvacilom ugasim auto. Ako pritisnem kvacilo, zvuk nestaje (znaci nije druk lezaj), takodje ako ugasim auto sa stisnutim kvacilom sve ok. Ako stisnem/otpustim kvacilo do pola isti zvuk se cuje tacno tu gde hvata/razdvaja lamela. Inace menjac ne krci, ubacuje se u sve brzine bez problema, vuce uz strme uzbrdice bez problema i nekih cudnih zvukova isto tako kod kocenja sa motorom. Inace u kabini sa zatvorenim prozorimo gotovo da se ne cuje nista.

Zvao majstora, kaze nije do seta sta god da si radio ne moze za 10.000km da ode (a nista nije radjeno sto steti zamajcu sem sto se par puta za tih 10k km ugasio zbog neodgovarajuce brzine i gasa) u pitanju je neki lezaj u menjacu vozi tako bez problema.

Medjutim, danas ujutru idem da preparkiram auto kad ono apsolutno nema nikakvih zvukova, sve uredu u svim gore opisanim situacijama nema promene zvuka, kao da nista nije bilo.

Sad mi stvarno deluje da je nacet neki lezaj u menjacu, ujutru je ovde hladno, ulje u menjacu gusto pa drzi sve na okupu i ne cuje se.

Sta vi mislite sta moze biti? Nadam se da ce sve izdrzati jos 500km do kuce.
Mali update sto se tice ovoga. Tek sad sam nahvatao majstora da skine menjac i proveri sve. I ima sta da vidimo tj postoje tri problema.

Prvo spojnicka osovina na menjacu ima poprilicno lufta i po hotizontali i a narucito pri okretanju i tu se tacno cuje to krkljanje lezaja , Majstor rece otisao lezaj spojnicke.

Drugi problem je sto je zbog tog lufata u spojnickoj osovini, nacet i zamajac i on je dobio malo lufta. Majstor mi rece da to ide jedno sa drugim. Ako je los zamajac moze da osteti menjac a ako je menjac u problemu moze da osteti zamajac. Zamajac u principu moze jos dosta da izdrzi ali ne koliko je planirano a i zbog treceg problema treba da se promeni.

Treci problem je sto je zamajac skroz zardjao sa spoljne strane i nije nam u pocetku bilo jasno kako je doslo do toga. Onda sam se setio da je menjac (i deo motornog prostora oko menjaca) pran jer kad sam imao problema sa curenjem pumpe visokog pritiska, ceo menjac i taj deo motornog prostora je bio od dizela i morao se prati, Voda je usla sa gornje strane menjaca na zamajac koji je sav izrdjao. Lamela je ok kao i korpa koja samo na jednom mestu ima tragove povrsinske rdje koja se prstom skine.

Po majstoru menjamo samo zamajac jer ostatak je ok jer sam presao samo 10.000 pa nema smisla menjati sve. Zvao sam majstora za menjace u Sapcu (Srecko) i cim sam mu rekao za luft, kaze to je lezaj spojnicke otisao, remont za taj menjac ce biti 120evra ako nije jos nesto nestandarno otislo ali ne veruje, radio je vec takav menjac i uvek odu iste stvari. Bice gotovo za 2-3sata.

Tako da opet je dopro ispalo sto nisam nastavio tako da vozim bez obzira sto je zvuk bio neprimetan u nekom regularnom rezimu voznje i gasenja auta.

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11073
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Servis - Razno

Post od Bax » 13 Okt 2021, 16:22

Zar nisu to mogli da prekontrolisu kad su ti menjali kvacilo pre 10k?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 859
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Servis - Razno

Post od pegazbre » 13 Okt 2021, 16:46

Kazu da je bilo sve ok, ispustali su ulje i gledali da nema opiljaka i u ulju i na onom magnetu. To je bilo pre godinu ipo dana.

Moguce da je tada luft bio minimalan a da je lezaj dodatno nacet kad sam ganjao auto po Tari jer do tad menjac je radio u nekom normalnom rezimu po magistrali i autoputu i ovo je prvi put da je auto skoro 200km tokom 5 dana bio vozen u rezimu 2-3 brzina, usponi i kocenje motorom na nizbrdicama.

Odgovori