Servis - Razno
Re: Servis - Razno
vrv lezaj spojnicke koji najcesce strada, imao sam taj problem na par kola, vozi slobodno, moze biti i luft u srcu lamele bez obzira sto je nova, ima dosta losih satro originala na trzistu pa se desava da i kad je novo za kratko vreme pravi probleme.
- pegazbre
- Postovi: 861
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Servis - Razno
A da li obadva problema koje si naveo mogu da se ne javljaju kad je auto hladan?
Za neki lezaj koji je unutar menjaca, u ulju ima smisla jer je ulje kad je hladno gusce nego kad se menjac ugreje. Ne znam gde se taj lezaj spojnicke nalazi, unutar ili izvan menjaca?
Isto pitanje i za luft u srcu lamele, da li kad je hladna lamela nema tog zvuka?
Za neki lezaj koji je unutar menjaca, u ulju ima smisla jer je ulje kad je hladno gusce nego kad se menjac ugreje. Ne znam gde se taj lezaj spojnicke nalazi, unutar ili izvan menjaca?
Isto pitanje i za luft u srcu lamele, da li kad je hladna lamela nema tog zvuka?
Re: Servis - Razno
Za lamelu ne znam.
Za lezaj moze da bude ali ne mora da znaci, meni se npr na jednom auto stalno cuo nebitno dal je toplo ili hladno, kod drugog auta se isto cuo ali manje kad je hladno, to vrv zavisi od toga koliko je nacet lezaj.
Za lezaj moze da bude ali ne mora da znaci, meni se npr na jednom auto stalno cuo nebitno dal je toplo ili hladno, kod drugog auta se isto cuo ali manje kad je hladno, to vrv zavisi od toga koliko je nacet lezaj.
Poslednja izmena od OMP u 16 Sep 2021, 14:38, izmenjeno 2 puta ukupno.
Re: Servis - Razno
Kad se zagreju delovi dobiju prave dimenzije, ne verujem da ulje ima veze s tim.
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
- pegazbre
- Postovi: 861
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Servis - Razno
Zato me i cudi, jer ja sam probao auto nekih sat ipo nakon sto smo dosli, zvuk je i dalje postojao ali vec je bio slabiji. Medjutim kad se auto ohladio tokom noci, auto se ponasao potpuno normalno bez ikakvih cudnih zvukova.
Koliko ja znam, kad se otpusti kvacilo, lamela nalegne na zamajac i u menjacu pocinju da se okrecu zupcanici i lezajevi sve sem u diferencijalu. To znaci da je problem negde na relaciji zamajac, lamela, nesto u menjacu.
Koliko ja znam, kad se otpusti kvacilo, lamela nalegne na zamajac i u menjacu pocinju da se okrecu zupcanici i lezajevi sve sem u diferencijalu. To znaci da je problem negde na relaciji zamajac, lamela, nesto u menjacu.
Re: Servis - Razno
Počinju da se okreću neki zupčanici i neki ležajevi dok neki zupčanici i neki ležajevi miruju, zavisno od odabranog položaja ručice menjača- ako pričamo o klasičnom manuelcu.
Ono što se uvek okreće je ulazni ležaj u menjač (2 komada na tom vratilu/ osovini) i izlazni ležaj na zamajcu (radilici), u toj opisanoj situaciji kada je pušteno kvačilo i lamela hvata.
Ležajevi difernecijal se okreću samo kada je vozilo u kretanju, nevezano od položaja ručice menjača (pa i kada je menjač u neutralnom ler položaju a auto se kreće, inercijom npr).
Takodje potisni ležaj /druklager može da se stalno okreće ili da je varijanta da se okreće samo kada se stisne kvačilo, a pravi zvuk kada nije u redu sa zazorima.
Najbolje je uzeti stetoskop i poslušati spolja po kutiji menjača da se bliže locira zona odakle dopire zvuk.
Ono što se uvek okreće je ulazni ležaj u menjač (2 komada na tom vratilu/ osovini) i izlazni ležaj na zamajcu (radilici), u toj opisanoj situaciji kada je pušteno kvačilo i lamela hvata.
Ležajevi difernecijal se okreću samo kada je vozilo u kretanju, nevezano od položaja ručice menjača (pa i kada je menjač u neutralnom ler položaju a auto se kreće, inercijom npr).
Takodje potisni ležaj /druklager može da se stalno okreće ili da je varijanta da se okreće samo kada se stisne kvačilo, a pravi zvuk kada nije u redu sa zazorima.
Najbolje je uzeti stetoskop i poslušati spolja po kutiji menjača da se bliže locira zona odakle dopire zvuk.
Re: Servis - Razno
Druk lager prvi na listi sumnjivog iz opisa, pogotovu vruće hladno stanje. Drugi na listi igličasti ležaj radilice- zamajca.pegazbre je napisao: ↑16 Sep 2021, 13:58Pitanje posto sam na Tari na odmoru trebutno. S-Max 2014 2.0 TDCI. Set kvacila sa zamajcem zamenjen pre 10.000km.
Nakon duge voznje po usponima i nizbrdicama, kocenje motorom i kocnicama, 2-3 brzina, stajem kod smestaja i slucajno skontam u leru da se cuje zvuk cangrljanja/mlevenja koji se isto cuje ako tako u leru sa otpustenim kvacilom ugasim auto. Ako pritisnem kvacilo, zvuk nestaje (znaci nije druk lezaj), takodje ako ugasim auto sa stisnutim kvacilom sve ok. Ako stisnem/otpustim kvacilo do pola isti zvuk se cuje tacno tu gde hvata/razdvaja lamela. Inace menjac ne krci, ubacuje se u sve brzine bez problema, vuce uz strme uzbrdice bez problema i nekih cudnih zvukova isto tako kod kocenja sa motorom. Inace u kabini sa zatvorenim prozorimo gotovo da se ne cuje nista.
Zvao majstora, kaze nije do seta sta god da si radio ne moze za 10.000km da ode (a nista nije radjeno sto steti zamajcu sem sto se par puta za tih 10k km ugasio zbog neodgovarajuce brzine i gasa) u pitanju je neki lezaj u menjacu vozi tako bez problema.
Medjutim, danas ujutru idem da preparkiram auto kad ono apsolutno nema nikakvih zvukova, sve uredu u svim gore opisanim situacijama nema promene zvuka, kao da nista nije bilo.
Sad mi stvarno deluje da je nacet neki lezaj u menjacu, ujutru je ovde hladno, ulje u menjacu gusto pa drzi sve na okupu i ne cuje se.
Sta vi mislite sta moze biti? Nadam se da ce sve izdrzati jos 500km do kuce.
Druk lagera postoje 2 konstrukcije što se tiče okretanja, time i situaciju u kojoj se zvučno javljaju.
- pegazbre
- Postovi: 861
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Servis - Razno
Znaci po vama nesto sa novim setom kvacila/zamajca nije u redu a ne u menjacu?
Mene majstor koji odrzava samo Fordove ubedjuje da druk lezaj se okrece tek kad stisnem kvacilo i da ne valja tad bi se culo brujanje i cudni zvuci.
Doduse spomenuo je i kao moguce neki lezaj na radilici prepostavljam da je to ovo sto je @ljubitelj rekao. Prepostavljam da je to lezaj na vratilu koje izlazi iz motora i na koje naleze zamajac?
Sad vi meni recite da li ce sve to izdrzati put od 500km do kuce. Sad planiramo da ga predjemo zbog ovog iz dva dela. Svratili bi do mog strica na po puta cisto da budu dve krace relacije a ne jedna velikia.
Mene majstor koji odrzava samo Fordove ubedjuje da druk lezaj se okrece tek kad stisnem kvacilo i da ne valja tad bi se culo brujanje i cudni zvuci.
Doduse spomenuo je i kao moguce neki lezaj na radilici prepostavljam da je to ovo sto je @ljubitelj rekao. Prepostavljam da je to lezaj na vratilu koje izlazi iz motora i na koje naleze zamajac?
Sad vi meni recite da li ce sve to izdrzati put od 500km do kuce. Sad planiramo da ga predjemo zbog ovog iz dva dela. Svratili bi do mog strica na po puta cisto da budu dve krace relacije a ne jedna velikia.
Re: Servis - Razno
Meni menjac na Toyoti huci vec 2-3 godine, da ja znam.
Neki od tih stvari mogu da traju kolko hoces, sa tim defektima.
Neki od tih stvari mogu da traju kolko hoces, sa tim defektima.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Tesko je reci sigurno, ali najverovatnije ce izdrzati ne 500km, nego 5.000km ili mnogo vise cak, mislim vidjao sam da ljudi voze sa neispravnim zamajcem, kvacilom, menjacem desetinama hiljada km i godinama, ja licno ne bih smeo tako, ali ocigledno se ne raspada to bas tako lako da te ostavi na putu.
Re: Servis - Razno
Zna li neko koje su opcine za dodavanje bluetooth-a ili aux-a na ovu vw navigaciju?
Re: Servis - Razno
ja sam vozio par hiljada km sa riknulim lezajem u menjacu, nikakvih simptoma nije bilo sem sto se cuo u mestu kad stoji sa otpustenim kvacilom, u voznji nikakve zvukove nije pravio
- pegazbre
- Postovi: 861
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Servis - Razno
Presao sam prvih 200km puta, sve proslo kako treba. Kao sto kazes u voznji se nista ne primecuje, kvacilo mekano, lamela lepo odvaja, brzine menjas sa dva prsta, auto normalno vuce, nikakvih cudnih zvukova tokom voznje.
Kad sam stigao iz kabine nista ne mogu da skontam, moram da otvorim prozor da bi cuo da dolazi do promene zvuka kad pustim kvacilo ili drzim pritisnuto na po kvacila. Ko zna koliko dugo to vec traje, sreca pa sam primetio.
Kad sam stigao iz kabine nista ne mogu da skontam, moram da otvorim prozor da bi cuo da dolazi do promene zvuka kad pustim kvacilo ili drzim pritisnuto na po kvacila. Ko zna koliko dugo to vec traje, sreca pa sam primetio.
Re: Servis - Razno
To kod FIata, tako bude fabricki, a i kod Renaulta....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Servis - Razno
Dok ne krene da ispada iz brzine, da trese ručicu menjača ili sl. - teraj.