Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Ja bih preporučio sledeće - velika količina destilovane vode i ispuštanje-dodavanje-ispiranje sve dok tečnost ne postane potpuno prozirna, tj. čista destilovana voda. Na kraju opet ispustiti vode koliko može, dodati koncentrat antrifriza i to količinu koja je polovina ukupne zapremine rashladne tečnosti. Ostatak dodati destilovanu vodu koliko može i time se dobija 50/50 mešavina antifriza plus ispran sistem.
Pod ispiranjem podrazumevam da se ispusti rashladne tečnosti koliko može, doda destilovana voda, zagreje motor na radnu temperaturu (plus puštanje grejanja u kabini na maksimum da bi se pokrenula tečnost iz malog hldanjaka, tj. grejača kabine), gašenje i hlađenje sistema i tako više puta dok tečnost ne postane maltene čista destilovana voda.
Ja sam isto imao problem izbacivanja tečnosti iz sistema - kapacitet je 6 litara, a na ventil ispod hladnjaka sam izbacivao maksimum 3 litre. "Masiranjem" creva (sa zatvorenim čepom) sam uspevao da izbacim još litar. Trebalo mi je 6 ili 7 puta da odradim ceo ciklus ali sam na kraju uspeo da izbacim stari antifriz i ubacim novu mešavinu. Nije 100%, ali jeste preko 95% "nova" rashladna tečnost u sistemu. Na hladnom vremenu mi je bio potreban ceo dan, prilično je smaranje ali na autu nisam našao ventil da izbacim rashladnu tečnost iz bloka motora a pumpa mi se nije skidala (kao ni termostat).
Pod ispiranjem podrazumevam da se ispusti rashladne tečnosti koliko može, doda destilovana voda, zagreje motor na radnu temperaturu (plus puštanje grejanja u kabini na maksimum da bi se pokrenula tečnost iz malog hldanjaka, tj. grejača kabine), gašenje i hlađenje sistema i tako više puta dok tečnost ne postane maltene čista destilovana voda.
Ja sam isto imao problem izbacivanja tečnosti iz sistema - kapacitet je 6 litara, a na ventil ispod hladnjaka sam izbacivao maksimum 3 litre. "Masiranjem" creva (sa zatvorenim čepom) sam uspevao da izbacim još litar. Trebalo mi je 6 ili 7 puta da odradim ceo ciklus ali sam na kraju uspeo da izbacim stari antifriz i ubacim novu mešavinu. Nije 100%, ali jeste preko 95% "nova" rashladna tečnost u sistemu. Na hladnom vremenu mi je bio potreban ceo dan, prilično je smaranje ali na autu nisam našao ventil da izbacim rashladnu tečnost iz bloka motora a pumpa mi se nije skidala (kao ni termostat).
Re: Servis - Razno
Meni majstor nekad davno na Coltu , roknuo crevo u hladbjak i udri.
Neki kazu da imas abtifrize koji se kombinuju sa cesmovacim.
Ja sam isto ispiroa sa obicnom destilovanom na opelu.
Neki kazu da imas abtifrize koji se kombinuju sa cesmovacim.
Ja sam isto ispiroa sa obicnom destilovanom na opelu.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Servis - Razno
Može i to sa crevom, ali ne bih preporučio česmovaču, kamenac itd.
Re: Servis - Razno
Koliko znam postoje neka sredstva za ispiranje tog sistema hlađenja, ali pitanje je da li uopšte toga ima u auto delovima i sličnim radnjama.
Ovu proceduru što je majstor odradio bukvalno mogu i sam da odradim, recimo odradim zamenu antifriza iz hladnjaka 2-3 puta godišnje i to bi se vremenom očistilo. Jedini problem mi je odzračivanje jer ne znam kako to ide, i sad se čuje zvuk vode kad nagazim gas u mestu.
Ovu proceduru što je majstor odradio bukvalno mogu i sam da odradim, recimo odradim zamenu antifriza iz hladnjaka 2-3 puta godišnje i to bi se vremenom očistilo. Jedini problem mi je odzračivanje jer ne znam kako to ide, i sad se čuje zvuk vode kad nagazim gas u mestu.
Re: Servis - Razno
Vazdusni cep moze da zaustavi cirkulaciju vode.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Servis - Razno
Koliko ja znam, ta sredstva za ispiranje hladnjaka se koriste za uklanjanje kamenca, korozije, itd. slično kao i sa sredstvima za ispiranje motora (koja se sipaju u ulje pred promenu). Nisam nikad koristio i mislim da u redovno održavanom autu nema razloga za tim, pogotovu što antifriz ima inhibitore korozije i slično. Samo dobro isperi sistem destilovanom vodom i vodi računa da napraviš mešavinu 50/50 i nema zime (bukvalno).
Ozračivanje - ja sam konkretno vodio računa da lepo napunim sistem, podrignem creva i izbacim vazduh što je više moguće. Idealno bi bilo koristiti ovakav levak:
Ja ga nažalost nisam našao pa sam išao na varijantu da upalim motor, pustim mehuriće da izađu, uz stalno stiskanje creva da pomogne protoku preostalog vazduha. Naravno, konstantna provera temperature motora itd. Kapiram da sam dosta rizikovao, kao što reče Bax vazdušni čep može da zaustavi protok tečnosti, ali je sve bilo ok. Čim bi prestali mehurići da izlaze i sistem povukao tečnost, dolivao bih do vrha i zatvarao čepom da može da postigne temperaturu i nabije pritisak.
Idealna opcija je da se skine pumpa, da se otvori ventil na samom motoru ako postoji i da se na sve načine izvuče sav postojeći antifriz, ali čak ni tada neće moći sve jer nešto ostaje u malom hladnjaku. U svakom slučaju menjaj dok je hladno napolju, bar nećeš morati da čekaš dugo da se ohladi motor.
Ozračivanje - ja sam konkretno vodio računa da lepo napunim sistem, podrignem creva i izbacim vazduh što je više moguće. Idealno bi bilo koristiti ovakav levak:
Ja ga nažalost nisam našao pa sam išao na varijantu da upalim motor, pustim mehuriće da izađu, uz stalno stiskanje creva da pomogne protoku preostalog vazduha. Naravno, konstantna provera temperature motora itd. Kapiram da sam dosta rizikovao, kao što reče Bax vazdušni čep može da zaustavi protok tečnosti, ali je sve bilo ok. Čim bi prestali mehurići da izlaze i sistem povukao tečnost, dolivao bih do vrha i zatvarao čepom da može da postigne temperaturu i nabije pritisak.
Idealna opcija je da se skine pumpa, da se otvori ventil na samom motoru ako postoji i da se na sve načine izvuče sav postojeći antifriz, ali čak ni tada neće moći sve jer nešto ostaje u malom hladnjaku. U svakom slučaju menjaj dok je hladno napolju, bar nećeš morati da čekaš dugo da se ohladi motor.
Re: Servis - Razno
Mora da postoji način da se blok motora isprazni. Treba potražiti čep ili skinuti neko crevo koje je najniže. Pumpa ne mora biti najniža tačka rashladnog sistema. Isto, da bi se lakše ispustila tečnost, ja sam skidao i gornje crevo od grejača kabine. Kasnije sam sistem punio tako što sam sipao levkom baš u to crevo od grejanja. Time sam postigao da antifriz odmah uđe u blok motora i ne ostane skoro ništa vazduha. Sipanjem u hladnjak može se desiti da ostane vazduh u bloku i da termostat ne otvori blagovremeno, a onda idu moguće posledice... Kod vozila na plin, mora da se nalije antifriz i u creva ka isparivaču jer neće uvek da krene da cirkuliše odmah pa onda zaledi isparivač.
Re: Servis - Razno
Mislim da postoji neki inbus šraf na motoru koji služi za to, ali ko zna gde se nalazi i koliko je pristupacan. Videću u toku sledeće nedelje šta misli majstor.
Re: Servis - Razno
postoje cepovi na bloku motora koji sluze da izbiju u slucaju velikog pritiska u motoru ili ledjenja tecnosti a mogu se koristiti i za ispiranje vodenih kanala u bloku kad se radi remont bloka motora ali to nisu cepovi koji su predvidjeni za neka brza i laka skidanja i vracanja, to su jednokratni cepovi koji kad se izbjaju time se ostete pa se stavljaju novi a za takvu intervenciju uglavnom mora motor da se vadi iz auta ili bar dobar deo motornog prostora ocerupa da bi se pristupilo cepovima, sve zavisi gde se nalaze na bloku. Desavalo se i da cepovi istrule pa tu da pusta a ljudi su to uglavnom resavali dvokomponentnim lepokovima, tecnim metalima i sl., ko da vadi motor i zeza se sa tim, skupa intervencija a cep kosta 200din
Re: Servis - Razno
Na mom motoru nažalost ne postoji inbus šraf, pregledao servisno uputstvo. Možda ima čep kakav je OMP opisao, ali ja lično se s tim se ne bih igrao.
Re: Servis - Razno
I ne treba da se igras sa tim cepom, to i nije namenjeno takvim stvarima vec sam napisao koja im je funkcija.
- somi-car
- Postovi: 2237
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Servis - Razno
Da li neko zna koliko se orijentaciono krecu cene reparacije letve volana? Npr za opel combo, mislim da je klasican servo u pitanju.
Re: Servis - Razno
za ono sto ja znam za par vozila kod lika u Trsteniku 100-120e bez demontaze i montaze na auto, te cifre sam cuo da se i kod drugih krecu
-
- Postovi: 48
- Pridružio se: 31 Maj 2020, 20:27
Re: Servis - Razno
Da li znate majstora za preporuku za rad na Mercedesima, u pitanju je redovno odrzavanje, mali servis, konkretno radi se o w213 200d modelu.
Moze da bude oko Beograda, Lazarevac, Cacak, svejedno mi je.
Moze da bude oko Beograda, Lazarevac, Cacak, svejedno mi je.
Re: Servis - Razno
Servis Lukic, kod plavog mosta na strani Medaka.
http://www.autoservislukic.rs/
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
http://www.autoservislukic.rs/
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.