Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Možda sam komplikovano opisao ali u suštini je jako prosto i od alata je potreban samo ključić koji odvija sisicu, npr okasti 8mm.
I jedan mali trik: pre nego što se pokuša odvijanje sisice, vrlo je korisno par puta je lupiti čekićem i pravcu kao da želimo da je ukucamo. Naravno, ne prejako i ne preko zaštitne gumice. Mnogo lako se odvije posle toga. Provereno u praksi.
Re: Servis - Razno
Nije Opel nista specijalan po tom pitanju. Ja sam pomagao majstoru kada je menjao tecnost mojoj Korsi. Ja drukam on ispusta. Nikakvih problema nije bilo. Ispustao sam tecnost na autu koji je bio 98 god i opet nista nije falilo. Odvrnuo, zavrnuo bez problema.
Re: Servis - Razno
Znaci i nije neki majstor, bas sam iznenadjen
Ja cu svakako prvo proveriti negde da li ima vlage ili nema tj menjati ili ne .. Iako ovo deluje kao neko lakse resenje, ocigledno nije
Izgleda da je veliki problem naci dobrog i postenog majstora, svi svoje hvale do jednom, a onda predju kod drugog i tako u krug , haos ..
Ja cu svakako prvo proveriti negde da li ima vlage ili nema tj menjati ili ne .. Iako ovo deluje kao neko lakse resenje, ocigledno nije
Izgleda da je veliki problem naci dobrog i postenog majstora, svi svoje hvale do jednom, a onda predju kod drugog i tako u krug , haos ..
Re: Servis - Razno
Vlage ima sigurno, samo je pitanje koliko. Prosto, prirodna zakonitost svakog alkohola, što je u suštini kočiona tečost.
-------------------------------------------
"komplikovano", u smislu teže opisati komplet postupak nego uraditi. Jedino ABS pumpa ne može, ili treba više puta, tim metodom baš dobro i lako da se odzrači.
-------------------------------------------
"komplikovano", u smislu teže opisati komplet postupak nego uraditi. Jedino ABS pumpa ne može, ili treba više puta, tim metodom baš dobro i lako da se odzrači.
Re: Servis - Razno
Kočiona tečnost je, čini mi se, higroskopna i zadržava vlagu iz svoje okoline.
Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Imam problem sa desnim farom na pezou.
Elem, da napomenem da sam u skorije vreme zamenio problematicnu rucicu ablendera zbog koje mi nisu radili migavci i duga svetla.
Na autu se desava sledece: Pozicije rade uvek. Sto se tice desnog oborenog i ponekad dugog, nekad se ukljuce, nekad ne.
Pomislio sam da je problem u xenonima, pa sam kupio nov balast i novu sijalicu. Opet ista prica. Prebacim xenone sa levog na desni, opet ista prica.
Okej, pomislim da je do instalacije. Uhvatim momenat kad desno svetlo nece da se ukljuci, izmerim unimerom napon na buksnama do xenona, znaci fabricku instalaciju, uredno pokazuje napon. Posle par drndanja palice, ukljuce se.
Da napomenem, sijalica pokusava da se ukljuci, ali nekad uspe, nekad ne.
Posto sam iz elektro struke(nisam laik), ne ide mi u glavu: Kako je moguce da na instalaciji ima napona, a nekad hoce, nekad nece da ukljuce svetlo?
Ako neko ima ideju, bio bih zahvalan.
Inace, auto sam vozio kod "elektricara" po preporuci, koji je uzeo 1000 din da sredi svetla, ali opet ista prica se desava.
Elem, da napomenem da sam u skorije vreme zamenio problematicnu rucicu ablendera zbog koje mi nisu radili migavci i duga svetla.
Na autu se desava sledece: Pozicije rade uvek. Sto se tice desnog oborenog i ponekad dugog, nekad se ukljuce, nekad ne.
Pomislio sam da je problem u xenonima, pa sam kupio nov balast i novu sijalicu. Opet ista prica. Prebacim xenone sa levog na desni, opet ista prica.
Okej, pomislim da je do instalacije. Uhvatim momenat kad desno svetlo nece da se ukljuci, izmerim unimerom napon na buksnama do xenona, znaci fabricku instalaciju, uredno pokazuje napon. Posle par drndanja palice, ukljuce se.
Da napomenem, sijalica pokusava da se ukljuci, ali nekad uspe, nekad ne.
Posto sam iz elektro struke(nisam laik), ne ide mi u glavu: Kako je moguce da na instalaciji ima napona, a nekad hoce, nekad nece da ukljuce svetlo?
Ako neko ima ideju, bio bih zahvalan.
Inace, auto sam vozio kod "elektricara" po preporuci, koji je uzeo 1000 din da sredi svetla, ali opet ista prica se desava.
Сад му није ништа...
Re: Servis - Razno
Napon na instalaciji je deo priče, drugi deo je struja koja mora da teče da bi potrošač radio. A struja direktno zavisi od otpora u strujnom kolu, Kirhofova pravila. Preveliki otpor, ne teče dovoljno jaka struja da bi se upalio Xenon.
U konkretnom slučaju ne valja instalacija, po opisu deluje da je moguće mesto kvara relej (kontakti na štampanoj ploči) u BSI modulu. Ili negde u kontaktima tj spojevima kablaže.
Kvar se popravlja vadjenjem BSI, totalnim rasklapanjem sendviča štampanih ploča i prelemiljivanjem/zamenom.
Relej može biti mehanički ili poluprovodnički. Odgovarajuči za tu namenu poluprovodnički nedavno sam našao u Mikropricnu po nekih 200 dinara, uzeo 2 poslednja komada koja su imali. Oznaku ne znam napamet, FET tranzistor automotive tipa, koristi se u automatici motora pokretnih kapija.
U konkretnom slučaju ne valja instalacija, po opisu deluje da je moguće mesto kvara relej (kontakti na štampanoj ploči) u BSI modulu. Ili negde u kontaktima tj spojevima kablaže.
Kvar se popravlja vadjenjem BSI, totalnim rasklapanjem sendviča štampanih ploča i prelemiljivanjem/zamenom.
Relej može biti mehanički ili poluprovodnički. Odgovarajuči za tu namenu poluprovodnički nedavno sam našao u Mikropricnu po nekih 200 dinara, uzeo 2 poslednja komada koja su imali. Oznaku ne znam napamet, FET tranzistor automotive tipa, koristi se u automatici motora pokretnih kapija.
Re: Servis - Razno
Da, u pravu si sto se tice struje. To sam i ja pomislio.
Stvar je u tome sto retko koji elektricar hoce da se bavi time, svi bi da uzmu pare bez mnogo truda.
Moram naci nekoga ko je spreman da pregleda komplet instalaciju.
Stvar je u tome sto retko koji elektricar hoce da se bavi time, svi bi da uzmu pare bez mnogo truda.
Moram naci nekoga ko je spreman da pregleda komplet instalaciju.
Сад му није ништа...
- dag81
- Postovi: 7234
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
A koji si amblender uzeo, kineski?
Prvo njega iskljuci tj. ispitaj. Napisao si posle drndanja palice ukljuci se
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Prvo njega iskljuci tj. ispitaj. Napisao si posle drndanja palice ukljuci se
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Da, uzeo sam rucicu sa Aliexpressa-a. Nisam siguran da to ima veze, kad god ukljucim duga/kratka svetla, napon postoji na dzekovima. (I kad hoce da se ukljuce, i kad nece.)
Pod "drndanje" sam mislio da par puta ukljucim, iskljucim svetla, ne da je pomeram u raznim pravcima.
Dakle, rucica ne gubi kontakt, uredno ukljucuje prekidace i baca napon na dzekove.
Pod "drndanje" sam mislio da par puta ukljucim, iskljucim svetla, ne da je pomeram u raznim pravcima.
Dakle, rucica ne gubi kontakt, uredno ukljucuje prekidace i baca napon na dzekove.
Сад му није ништа...
Re: Servis - Razno
Ja bih napravio eksperiment. Uzeo bih običnu sijalicu za far i povezao na džek. Ona troši više od ksenona pa bih znao da li je struja dovoljno jaka da je upali kako treba ili bi samo tinjala...
Re: Servis - Razno
Dobra ideja, imam rezervne halogene sijalice. Danas cu da stavim u problematican far sijalicu, pa cu ispratiti narednih dana.
Hvala na savetu
Hvala na savetu
Сад му није ништа...
Re: Servis - Razno
Corsa D 1.3 CDTI gori check engine lampica, udjem sa opcom kaze:
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Valve Stuck
(61) - Not present (ovo znaci da greska trenutno nije aktivna)
Izbrisem lampica se ugasi, posle 2 dana se opet upali... ne dimi (turimam do 5k RPM ne baca dim nimalo) nema promena u radu motora, davno me je malo zezao EGR ali tada se lampica nije palila i nije primao gas nekih 5min dok nisam uspeo da nabijem obrtaje, DPF ovaj model fabricki nema i euro 4 je standard motora zbog toga
Jedino sto sma davno primetio da se turbina cuje kao sistanje vazduha (taj zvuk se odjednom javio jedne zime kad nekog pitam on ne cuje nista ali ja cujem jer je pre toga zvuk turbine bio sa manje sustenja vazduha) kao da negde izbija pomalo kad predje 2k obrtaja ali to traje tako vec 2 godine bez promena u radu motora
PS: pre nego sto mi se upalio check engine isao sam 5min iza nekog kombija koji me je totalno udavio u dimu ako to moze da ima veze ikakave)
P0400 - Exhaust Gas Recirculation Valve Stuck
(61) - Not present (ovo znaci da greska trenutno nije aktivna)
Izbrisem lampica se ugasi, posle 2 dana se opet upali... ne dimi (turimam do 5k RPM ne baca dim nimalo) nema promena u radu motora, davno me je malo zezao EGR ali tada se lampica nije palila i nije primao gas nekih 5min dok nisam uspeo da nabijem obrtaje, DPF ovaj model fabricki nema i euro 4 je standard motora zbog toga
Jedino sto sma davno primetio da se turbina cuje kao sistanje vazduha (taj zvuk se odjednom javio jedne zime kad nekog pitam on ne cuje nista ali ja cujem jer je pre toga zvuk turbine bio sa manje sustenja vazduha) kao da negde izbija pomalo kad predje 2k obrtaja ali to traje tako vec 2 godine bez promena u radu motora
PS: pre nego sto mi se upalio check engine isao sam 5min iza nekog kombija koji me je totalno udavio u dimu ako to moze da ima veze ikakave)
Re: Servis - Razno
Pa treba nastaviti započetu dijagnostiku nakon očitanog koda greške./prvog koraka/
Može biti komandni signal, neko crevo, usporen rad zaprljanog EGR, može i protokomer da pogrešno očitava i daje onda sistemsku takvu grešku...
Može biti komandni signal, neko crevo, usporen rad zaprljanog EGR, može i protokomer da pogrešno očitava i daje onda sistemsku takvu grešku...