OMP je napisao:plus ti je ukljucena kontrola proklizavanja, iskljuci je i onda ce tockovi moci lakse da porklizaju i kad stoje pravo ako ti je to nesto bitno a generalno kod 4x4 auta je to manje izrazno nego kod prednje vuce.
Neka je, ja to volim tako.Da ne proklizava.
Kad sam rekao da pokusavam da ga natjeram da proklize to je bilo na fazon da pokusavam da istestiram pogon, kako radi isl.I radi savrseno.
Bilo mi cudno sto je na suhom proklizo pa sam zato pitao, ali je do polozaja guma def.
Većina auta uopšte i nema da im se radi optika, kako fabrika jednom napravi tako je podešeno za ceo životni vek auta (osim kada je slupan, pokrivljeno. pohabano nešto) što se tiče podešavanja.
Zavaren je pravilan položaj elemenata koji nose trap za "šasiju". Golf običan npr. je takav. (ne znam za R i slične sport varijante vešanja da li je isto ili je drugačiji, čitati kompleksiniji trap konstrukciono).
Jedino što se podešava je raspon letve volana, i njena simetrija mada je i to retko potrebno.
Većina auta je takva, ima i onih kojima se podešavaju uglovi trapova kako napred tako i pozadi i oni idu na komplet optiku
ps. Samo se po potrebi menjaju kugle ili silenti kada se pohabaju mehanički. I tada se isto ništa ne podešava.
Mora da postoji način da se šteluju svi uglovi na svim točkovima. Jedino kod onih sa krutom zadnjom osovinom možda pozadi nema, npr kod pikapova ili Lade Nive gde je ceo zadnji most iz jednog komada. Kod ovih sa nezavisnim zadnjim oslanjanjem mora da postoji štelovanje jer nemoguće je već u proizvodnji sve delove napraviti potpuno identične...
Golfovi, Astre, Pugovi (od 307 i noviji), Fiati.... modeli mas produkcije imaju obično krutu, sve zavareno nema šta da se podešava.
I napred je uglavnom McPherson opružna noga, isto zavareno nema šta da se podešava.
To su najjeftinija rešenja za proizvodjača a više nego dovoljna da zadovolje potrebne karakteristike vozila koje većina kupaca traži.
Da, ima auta kojima se podešavaju uglovi ali ovi gore navedeni preovladjuju sa "H" zadnjom (ili još pokukruta kako u nemačkom području nazivaju a kod nas kruta osovina).
A i kada je nezavisno vešanje pozadi nije obavezno da se išta treba podešavati oko trapa.
bacih pogled na kp i naidjem na ovog kod kog sam slao moje dizne pre 4 godine, mislim da sam negde procitao ok reci za njega pa sam mu zato i poslao.... jeste da je prevashodno serviser renoovih motora ali radi i ostale i vrlo korektan lik je bio tada, rekao posalji da ih proverim i javljam stanje, pozvao i rekao da su dizne manje vise ok, 2 malo odstupaju ali nista bitno, kaze mogu da se ociste ultrazvucno ali i ne moraju, ja sam ih ocistio kad sam vec poslao...mogao je da kaze nisu dobre, mora remont, cisto da uzme pare za nista ali nije tako uradio, takodje sam od jos par ljudi posle cuo/procitao da su imali ok iskustvo sa njim. Dao mi je tad i neku garanciju god. dana.
A sto se tice cena eto kod njega bas se nisu maltene ni promenile nista bitno, ja platio 15e a sad je 20
@OMP hvala ti i izvini sto kasnim sa odgovorom.
Bas tom servisu u obrenovcu sam i planirao da posaljem dizne. Znaci mi informacija da si imao dobro iskustvo i da si cuo od drugih su ok. Pogotovo korektan odnos da jave kakvo je stanje a ne odmah da naplate pun iznos za sve dizne.
Ono sto mi je upalo u oko, da je remont dizne kod njih 50e. U NS sam od dva servisa cuo da traze do 80-90e za isti posao. Nadam se da manja cena ne utice na kvalitet radova.
Kod mene dijagnostika na dve dizne pokazuje korekcije preko 2.5, sto se najvise oseti u radu hladnog motora. Koliko sam razumeo tolerisu se maksimalne korekcije do 2.0.
Pozovi ih i raspitaj se oko detalja pre nego posaljes.... sto se tice same korekcije dizni, dijagnostike cesto pokazuju razlicito, ne znam kako si gledao ali kao najbolje je proveriti ih voznjom u 5. ili 6. brzini na nekih 2500rpm a najrealnije stanje ce se viditi kad se skinu i provere na stolu, aparatu ili kako se vec to zove.
2.5 je prevelika korekcija, koliko se secam kod tih motora ne bi trebalo preko 1.5 (taj broj oznacava milimetara kubnih po taktu ako se ne varam)pa i do 2 moze da se tolerise ali nikako i preko toga, takodje ne smeju biti ni u minusu, onda nalivaju vise goriva.
Ta korekcija koju očitava dijagnostika nije vezana za dizne, uopšte ne mora da bude uzrok dizna a da postoji korekcija 2 i 3 bilo u plus bilo u minus.
Može da bude problem u ventilu reicmo i opet će se videti to očitavanje korekcije.... a da su dizne savršeno dobre.
Dijagnostika uopšte ne vidi stanje samih dizni, bilo mehaničko bilo da su zaprljane.
Ljudi, može mala pomoć?
Probali smo da uparimo telefon sa radiom u bmw-u e91 2007.
Pratili smo klip ali radio neće da pokaže ekran kao na 00:50 sekundi klipa.
Inače isti je radio, ima taster sa slušalicom na sebi, a ima i na volanu.
Da li neko zna šta da mu uradimo kako bi se ponašao kao na klipu?
Pozovi ih i raspitaj se oko detalja pre nego posaljes.... sto se tice same korekcije dizni, dijagnostike cesto pokazuju razlicito, ne znam kako si gledao ali kao najbolje je proveriti ih voznjom u 5. ili 6. brzini na nekih 2500rpm a najrealnije stanje ce se viditi kad se skinu i provere na stolu, aparatu ili kako se vec to zove.
2.5 je prevelika korekcija, koliko se secam kod tih motora ne bi trebalo preko 1.5 (taj broj oznacava milimetara kubnih po taktu ako se ne varam)pa i do 2 moze da se tolerise ali nikako i preko toga, takodje ne smeju biti ni u minusu, onda nalivaju vise goriva.
Mehanicar je gledao u leru korekcije.
Kako god, za motor sa nepunih 300kkm i 17 god verujem da necu pogresiti ako ih posaljem da ih pogledaju i utvrde da li nesto treba da se radi na njima. Sta god da im urade, rezultat na ovako starom motoru ce se sigurno osetiti.
Da, jedna od cetiri dizne mi je u minusu 2.5.
Naravno, pre skidanja dizni pozvacu servis da se dogovorimo. Znaci mi informacija da su korektni i iskreni.
Ta jedna je bas u banani ali opet kazem ne mora da znaci i da je dijagnostika pokazala sve kako treba ali svakako dizne ne mogu biti u extra stanju posle tolko km i godina sem ako nisu menjane. Sto se tice korektnosti ovih majstora rekoh vec, tako je bilo tada a sad...???
Motor 2.0 fsi, pri zameni svecica primeceno je malo ulja na sve cetiri bobine i svecice na gornjem delu svecica tj donjem delu bobina. Da li bi zamena dihtunga dekle resila ovaj problem ili je pak nesto drugo po sredi i kako ovaj problem resiti?
Dare4x4 je napisao:Ljudi, može mala pomoć?
Probali smo da uparimo telefon sa radiom u bmw-u e91 2007.
Pratili smo klip ali radio neće da pokaže ekran kao na 00:50 sekundi klipa.
Inače isti je radio, ima taster sa slušalicom na sebi, a ima i na volanu.
Da li neko zna šta da mu uradimo kako bi se ponašao kao na klipu?
Нема блутут модул. Постоје те верзије професионал али са и без БТ модула. И ја сам имао исто тај "проблем" , постоје све команде, припрема, ал нема БТ.
Мораш имати тзв MULF модул, он се налази у гепеку иза задњег седишта испод тепиха, тамо где је резервни точак или сет за репарацију. Без њега ништа. Ако постоји у ауту онда је врв цркао.
Гуглај "BMW MULF".