Servis - Razno

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
BigMazzy
Postovi: 1638
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Servis - Razno

Post od BigMazzy » 14 Sep 2021, 16:41

Провери бобине. Не знам дал код тебе свака свећица има своју бобину.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11079
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Servis - Razno

Post od Bax » 14 Sep 2021, 17:19

Ako ces ga produvabati sipaj bocicu cistaca za dizne, na 15ak litara goriva, i onda ga produvavaj.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8045
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 14 Sep 2021, 20:18

Prvo sto moze biti je da je ispucala izolacija kablova na svecicama u onom delu koji ulazi u glavu pa kad dovati malo vlage onda hoce da zeza, obmotavanje izolir trakom moze da resi problem, mada kad se to desi onda obicno i pali check engine i prijavi missfire na nekom od cilindara ali opet i nemora da znaci, mozda je tek malo nacet neki kabl.
Ako je 16v motor bobina ume da pravi problem na njemu, jedna je ali ide u kompletu sa kablovima, ne moze odvojeno, cca 50-60e i sam je zamenis ali naravno treba prvo utvrditi da li je do nje sigurno, ona kad zeza hoce i neke pratece simptome da pravi tipa trzanje na malom gasu, u leru pravi neki cudan zvuk na auspuhu ali opet ne mora da znaci, sve zavisi u km je stadijumu kvar

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od Ivan » 14 Sep 2021, 20:55

Ne znam za clia konkretno, ali par primera, drugaru je honda civic 1.8vtec tresla u leru zbog nosaca motora, punto sport benzin zbog step motora, mislim da se tako zvao, on valjda regulise ler, na focusu 1.6 benz su "probijali" kablovi.

Moze biti dakle vise razloga, tako da verujem da mora majstor licno da pogleda.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Servis - Razno

Post od Morse » 15 Sep 2021, 11:00

OMP je napisao:
12 Sep 2021, 19:30
ja bih menjao na 10-12k km
Zavisi od načina eksploatacije, ali s obzirom da je van garancije itd. ništa ne smeta da se spusti na 10k, pogotovu ako ima kraćih vožnja, "otežanih uslova korišćenja" itd, naravno, ako se vozilo zadržava u posedu duže vreme.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8045
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 15 Sep 2021, 12:52

Naravno neces da menjas na 10k ako prelazis 3k godisnje.

btw, step motor kad ode onda obrtaji variraju i mora da se odrazi i na kazaljku a koliko sam razumeo njemu obrtaji ne variraju vec se cuje samo kao neko 'ispucavanje" na auspuhu sto mi najvise baca sumnju na kablove ili bobinu, jer sam imao slican slucaj doduse uz check engine i misfire poruku

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12315
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od shandu90 » 15 Sep 2021, 13:06

Nema pucanja iz auspuha, samo blago treskanje u leru.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8045
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 15 Sep 2021, 13:37

nesto sam ja prebacio setivsi se problema kod mene sto je bio. Mozda je zaprljan leptir usisa, to se da lako proveriti i ocistiti ili ovo sto sam vec rekao, pocetak zezanja bobine ili kablova posto kazes da su svecice menjane njih iskljucujem kao opciju

BigMazzy
Postovi: 1638
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Servis - Razno

Post od BigMazzy » 15 Sep 2021, 13:59

Ако се прелази мала километража на годишњем нивоу онда се уље мења једном годишње и то је препорука. Разлога има више ал један о основних ћу цитирати

"Zbog vlage, kiseonika i sličnog. Ukoliko se pređe manje od 5000km više se radi o vozilu “van upotrebe” u kome se dosta vode kondenzuje u ulju a već 0,1% diskvalifikuje ulje za upotrebu jer filter neće moći to da odstrani. Neka bi sintetička mogla i više ali nikako dve ZIME."

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока


ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 15 Sep 2021, 17:10

OMP je napisao:
15 Sep 2021, 13:37
nesto sam ja prebacio setivsi se problema kod mene sto je bio. Mozda je zaprljan leptir usisa, to se da lako proveriti i ocistiti ili ovo sto sam vec rekao, pocetak zezanja bobine ili kablova posto kazes da su svecice menjane njih iskljucujem kao opciju
Možda zaprljan leptir a možda i kaput, pričamo o Renovom 1,200ccm motoru 16V koji je išao i u Twinga, Clio itd sa 1 bregastom?

Da se stigne do leptira usisa, demontaža VN kablova, demontaža komplet kablaže sa injektora, demontaža sa map senzora, demontaža sa modula paljenja )(levo, zavučeno, jedva se vidi pa i zaboravi) demontaža sa leptira, potom demontaža usisne grane komplet, demontaža oba konektora sa ECU sa pratećim ukrućenjem sa desne strane gledano spreda.
Otkačiti a najbolje izvaditi akumulator da ne smeta usisnoj grani koja mora na desnu stranu da se zarotira.

E onda kada se okrene naopačke usisna grana sa njene donje nevidljive strane je konektor od leptira koji treba otkačiti nekim pogodnim alatom, prilično je nepristupačni osigurač i ne vidi se pa na osećaj.
Tek posle toga se može prići leptiru i skinuta, usput proveriti O gumicu koja dihutje leptir na plastičnu usisnu granu.

ps. šrafovi koji drže usisnu granu nisu iste dužine pa dobro zapamtiti ili obeležiti položaj koji gde ide.

Uglavnom isplanirati jedan full radni dan za akciju čišćenja.

I usput, i sam leptir i sama kablaža su "poznati" problemi kod tog motora u smislu da je preporuka da se sve menja u kompletu, a zna da ode i ECU usled defekta kablaže pa je i on na listi za zamenu pri tim simptomima.

Uglavnom, užasan motor za rad u smislu nepristupačnosti elektro instalacije i veoma kratkih konektora- sve je nekako nategnuto i na svakom konektorskom spoju fali po 10tak cm dužih žica.

I da, MAP senzor je nežan, hoće da pukne plastika, ne mestu gde se ubada po principu žabice tapacirunga. Bude krto od godina i zalomi se, tako da nije loše isplanirati uz akciju i nabavku/zamenu MAP senzora pre početka radova.

Usisna grana pri vraćanju treba da dobije novi dihtung (kaže fabrika) mada prolazi i sa primenom diht masa.

Posle svega, treba odraditi ciklus učenja starog leptira, po proceduri. Ne treba za to čitač kodova/dijagnostika.

Ako se pojavi kod greške da je problem u napajanju sa + strane leptira a koji se ne že obrisati dijagnostikom, obično je uzrok u lošoj konekciji onih tanjih pinova na konektoru leptira. Oni deblji pinovi (2 komada) su ok, za sam elektro motor leptira.

Ovo je sve iz iskustva sa motorom tog tipa do revizije, negde juna 2001. godine.

Uglavnom nije komplikovano demontirati samo je dosta obimno.
I obratiti pažnju na šraf usisne grane neposredno kod anlasera, da obavezno bude otkačen akumulator kada se vraća.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8045
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 15 Sep 2021, 19:48

Nisam znao da je toliki sex taj leptir sad gledam na yt i na 1.4 a vrv i 1.6 je tako, bas bez veze napravili

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od Saša » 15 Sep 2021, 20:00

Pa kod mene na Puntu je to 2 minuta posla, mogu ga svaki dan skidati iz zabave. :D

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8045
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP » 15 Sep 2021, 21:05

da kod fiata je laganica, kod mene je malo zeznutije u odnosu na klasican 1.4 ali opet nije neki mnogo veci posao

ljubitelj
Postovi: 10587
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj » 15 Sep 2021, 22:05

Pa nije strašno koliko deluje po opisu, ne radi se često možda jednom u 10 godina.
Samo se treba pripremiti i sa alatom i sa vremenom i sa strpljenjem i ne planirati da će se uraditi na brzaka.

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Servis - Razno

Post od pegazbre » 16 Sep 2021, 13:58

Pitanje posto sam na Tari na odmoru trebutno. S-Max 2014 2.0 TDCI. Set kvacila sa zamajcem zamenjen pre 10.000km.

Nakon duge voznje po usponima i nizbrdicama, kocenje motorom i kocnicama, 2-3 brzina, stajem kod smestaja i slucajno skontam u leru da se cuje zvuk cangrljanja/mlevenja koji se isto cuje ako tako u leru sa otpustenim kvacilom ugasim auto. Ako pritisnem kvacilo, zvuk nestaje (znaci nije druk lezaj), takodje ako ugasim auto sa stisnutim kvacilom sve ok. Ako stisnem/otpustim kvacilo do pola isti zvuk se cuje tacno tu gde hvata/razdvaja lamela. Inace menjac ne krci, ubacuje se u sve brzine bez problema, vuce uz strme uzbrdice bez problema i nekih cudnih zvukova isto tako kod kocenja sa motorom. Inace u kabini sa zatvorenim prozorimo gotovo da se ne cuje nista.

Zvao majstora, kaze nije do seta sta god da si radio ne moze za 10.000km da ode (a nista nije radjeno sto steti zamajcu sem sto se par puta za tih 10k km ugasio zbog neodgovarajuce brzine i gasa) u pitanju je neki lezaj u menjacu vozi tako bez problema.

Medjutim, danas ujutru idem da preparkiram auto kad ono apsolutno nema nikakvih zvukova, sve uredu u svim gore opisanim situacijama nema promene zvuka, kao da nista nije bilo.

Sad mi stvarno deluje da je nacet neki lezaj u menjacu, ujutru je ovde hladno, ulje u menjacu gusto pa drzi sve na okupu i ne cuje se.

Sta vi mislite sta moze biti? Nadam se da ce sve izdrzati jos 500km do kuce.

Odgovori