Servis - Razno
Re: Servis - Razno
moze biti i kriv disk
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Servis - Razno
I meni su kočnice prvo pale napamet, bumo videli uskoro
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Kompresor klime?
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Servis - Razno
Zezaš ili ozbiljno? Realno se malo čulo kao klinasti kad škripi, samo viša frekvencija...
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
Re: Servis - Razno
U tehnici 1+1=2, uglavnom gotovo uvek jasna uzroćno posledična veza nečega.
Pa da ponovim, ako ne grešim:-
-radi se o novijem autu a to znači da ima i noviji tip kompreosora klime bez kvačila
-radi se o klimi koja ne radi
-radi se o postavljenoj dijagnozi da je kompresor za zamenu
-radi se o konstataciji da cvili, škripi u predelu desnog točka
-radi se o klasičnoj konstrukciji prednjeg pogona sa poprečno postavljenim motorom, to znači da je prednji deo motora desno ispod hauba
-radi se o tome da se klima pogoni kaišem i da se taj kaiš psotavlja sa prednje strane (može i pozadi ali je ovo ubedljivo najčešće rešenje)
-radi se o tome da je zvuk konstatovan pri dužem radu pri povišenoj temperaturi ispod haube
-radi se o opisanom zvuku
- izdržao auto 450km vožnje sa tim problemom/zvukom
- kočnice su spaljene ako zaglave za 2-5km vožnje brzinama na autoputu, i obično osim zvuka stvaraju i miris/smrad paljevine koji se ne može ne primetiti
NIsam nikada zavirio ispod haube tog auta ali prostim dijagramom toka meni je postavljeno pitanje logičan ishod procesa dijagnostike opisanog zvuka kada se slože kockice pobrojanih stavki.
Dakle, kompresor klime glavi ili na drugi način ima problem otežane rotacije i pravi zvuk?
ps. pod kompresor novijeg tipa podrazumevam tehničko rešenje gde nema kvačila koje odvaja već se remenica i klipni mehanizam stalno okreću sa brojem obrtaja motora a regulacije protoka freona je putem reglera- venitla.
Znači stalno se okreće kompresor dok motor radi.
Ako isucri freon i nedostaje ulja za podmazivanje to znači da se nešto okreće sa par hiljada obrtaja u minuti mehanički bez podmazivanja.
LM, zvuk je posledica stanja vibracije nečega dakle npr. ležaja. Najčešće zvuk je kada postoji trenje na suvog nečega, izmedju 2 neke površine koje se okreću- pokreću a nisu podmazane.
Brisači i staklo su prost takav primer pri radu na suvo.
I da, blokada kompresora dok radi motor znači i mogućnost pucanja kaiša i potom lančano daljih havarija (pucanje-preskakanje zupčastog, lom radilice kompresora, razletanje klipova istog, itd...).
U prevodu, zvuk može da bude bezazlen a može da bude i opomena da se sprema havarija motora......od 0 do 100% stvarnog problema.
Ko je stigao do kraja, pročitao a i razumeo uvideće da se ne šalim, ko nije razumeo tok misli prosto preskoči i zaboravi i sačeka da se do kraja razvije dogadjaj/ problem ili plati drugome da razmišlja i rešava....već po individualnoj volji, mogućnostima, raposloženju, proceni...
Pa da ponovim, ako ne grešim:-
-radi se o novijem autu a to znači da ima i noviji tip kompreosora klime bez kvačila
-radi se o klimi koja ne radi
-radi se o postavljenoj dijagnozi da je kompresor za zamenu
-radi se o konstataciji da cvili, škripi u predelu desnog točka
-radi se o klasičnoj konstrukciji prednjeg pogona sa poprečno postavljenim motorom, to znači da je prednji deo motora desno ispod hauba
-radi se o tome da se klima pogoni kaišem i da se taj kaiš psotavlja sa prednje strane (može i pozadi ali je ovo ubedljivo najčešće rešenje)
-radi se o tome da je zvuk konstatovan pri dužem radu pri povišenoj temperaturi ispod haube
-radi se o opisanom zvuku
- izdržao auto 450km vožnje sa tim problemom/zvukom
- kočnice su spaljene ako zaglave za 2-5km vožnje brzinama na autoputu, i obično osim zvuka stvaraju i miris/smrad paljevine koji se ne može ne primetiti
NIsam nikada zavirio ispod haube tog auta ali prostim dijagramom toka meni je postavljeno pitanje logičan ishod procesa dijagnostike opisanog zvuka kada se slože kockice pobrojanih stavki.
Dakle, kompresor klime glavi ili na drugi način ima problem otežane rotacije i pravi zvuk?
ps. pod kompresor novijeg tipa podrazumevam tehničko rešenje gde nema kvačila koje odvaja već se remenica i klipni mehanizam stalno okreću sa brojem obrtaja motora a regulacije protoka freona je putem reglera- venitla.
Znači stalno se okreće kompresor dok motor radi.
Ako isucri freon i nedostaje ulja za podmazivanje to znači da se nešto okreće sa par hiljada obrtaja u minuti mehanički bez podmazivanja.
LM, zvuk je posledica stanja vibracije nečega dakle npr. ležaja. Najčešće zvuk je kada postoji trenje na suvog nečega, izmedju 2 neke površine koje se okreću- pokreću a nisu podmazane.
Brisači i staklo su prost takav primer pri radu na suvo.
I da, blokada kompresora dok radi motor znači i mogućnost pucanja kaiša i potom lančano daljih havarija (pucanje-preskakanje zupčastog, lom radilice kompresora, razletanje klipova istog, itd...).
U prevodu, zvuk može da bude bezazlen a može da bude i opomena da se sprema havarija motora......od 0 do 100% stvarnog problema.
Ko je stigao do kraja, pročitao a i razumeo uvideće da se ne šalim, ko nije razumeo tok misli prosto preskoči i zaboravi i sačeka da se do kraja razvije dogadjaj/ problem ili plati drugome da razmišlja i rešava....već po individualnoj volji, mogućnostima, raposloženju, proceni...
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Servis - Razno
Zvuči razumno. Pitao sam da li se šališ zbog povremenih takvih postova na forumu, ne tvojih. 770km juče. Kroz maglu se prisećam da sam sličan zvuk čuo u maju na ostrvu, od tada se prešlo još 770km do Bgd i nešto sitno po gradu, gde se ne čuje pa sam zaboravio.
Jbm ti život ako u Grčkoj budem kupovao nov kompresor klime. Mada ko zna, ovde ima baš puno ovih vozila, možda i nisam jedini kome je ovo za zamenu.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
Jbm ti život ako u Grčkoj budem kupovao nov kompresor klime. Mada ko zna, ovde ima baš puno ovih vozila, možda i nisam jedini kome je ovo za zamenu.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Ako ima tamo više vozila, ako je to toplija klima (a jeste, dakle ima više generalno potebe za servirisanjem klima u autu), ako je to EU zona pretpostavljam da je kudikamo lakše, brže i jeftinije kupiti novi kompresor i/ili naći servis da odradi remont odnosno brzu zamenu.
Ali pitanje pre svega, zašto je na tako mladom autu uopšte stradao kompresor- problem u konstrukciji ili faličan primerak izrade sa greškom.
Kvar je rešen tek pronalaskom uzroka zašto je uopšte nastao.
U zadnje vreme sam čuo 10tak žalbi od različitih ljudi na novijim autima sa tim novijim kompresorima a čuo sam i komentare da je na nekim modelima auta crkavanje i zamena kompresora maltene redovna pojava.
Čak da je to problem i sa jednom tzv. premijum markom, tj da je previše često da bi bilo slučajnost.
Ne znam godište tog tvog auta, ali ako je freon Y1234f spremi se da dobro odrežiš kesu za punjenje klime, možda bude koštalo koliko i sam novi kompresor.
Želim ti da što bezbolnije prodješ ali se bojim da optimizam da bude brzo i jeftino rešeno nema mnogo osnova.
Nego, jel postoje kurirske službe i dostava na ostrva tamo ?
Ali pitanje pre svega, zašto je na tako mladom autu uopšte stradao kompresor- problem u konstrukciji ili faličan primerak izrade sa greškom.
Kvar je rešen tek pronalaskom uzroka zašto je uopšte nastao.
U zadnje vreme sam čuo 10tak žalbi od različitih ljudi na novijim autima sa tim novijim kompresorima a čuo sam i komentare da je na nekim modelima auta crkavanje i zamena kompresora maltene redovna pojava.
Čak da je to problem i sa jednom tzv. premijum markom, tj da je previše često da bi bilo slučajnost.
Ne znam godište tog tvog auta, ali ako je freon Y1234f spremi se da dobro odrežiš kesu za punjenje klime, možda bude koštalo koliko i sam novi kompresor.
Želim ti da što bezbolnije prodješ ali se bojim da optimizam da bude brzo i jeftino rešeno nema mnogo osnova.
Nego, jel postoje kurirske službe i dostava na ostrva tamo ?
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Servis - Razno
Postoje, OK je dostava. Meni je iz Japana stiglo nešto za ribolov gde je sam transfer bio brz ali DHL u Atini, no comment. Iz EU bude brzo, plus su na ostrvu nabrojani na snalaženje.
Nije taj gas nego r134a, kad sam radio dopunu ili punjenje nije bilo više nikad od 3000-3500 din.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
Nije taj gas nego r134a, kad sam radio dopunu ili punjenje nije bilo više nikad od 3000-3500 din.
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
Re: Servis - Razno
cena malog servisa za mazdin 2.2 motor
a ova je cifra za gumice balans stangle i krajeve spona, bas preterano
menjanje spona i gumica stangle jedva nesto malo skuplje sto se rada tice nego zamena ulja i filtera a koliko veci posao
a ova je cifra za gumice balans stangle i krajeve spona, bas preterano
menjanje spona i gumica stangle jedva nesto malo skuplje sto se rada tice nego zamena ulja i filtera a koliko veci posao
Re: Servis - Razno
Filter ulja 20 Eur, filter vazduha 30 Eur, filter klime 36 Eur... Da stavljaju platinu, bilo bi jeftinije. Što je najgore, makar jedan od filtera nije ni pipnut., ali je uredno naplaćen. Posebno je zabavno ovo "dolivanje" antifriza i kočione tečnosti, da je moj auto insistirao bih da mi objasne kako/zašto auto gubi tečnosti.
Podloška 1.43 Eur
Podloška 1.43 Eur
- dag81
- Postovi: 7259
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Ok je cena malog servisa.
Nego sta je sa sponama,? Koliko auto ima km?
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Nego sta je sa sponama,? Koliko auto ima km?
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Nista nije naplaceno a da nije ugradjeno auto se kod njih odrzava valjda od pocetka, mislim da je kupljen nov u srbiji a cene delova jesu jake ali jbg tako vlasnik hoce bar sto se tice tih redovnih servisa jer na to ima i garancija. Za dolivanje antifriza nisam pitao a kociona tecnost je promenjena nije dolivana.
Auto ima oko 210.000km, spone nisu hitne za zamenu ali pozeljno je promeniti ih.
Auto ima oko 210.000km, spone nisu hitne za zamenu ali pozeljno je promeniti ih.
Re: Servis - Razno
Garanciju ima od svakog servisa (na papiru) ali je prilično diskutabilno kako bi se realizovala za npr. filter kabine ili filter ulja.
Šta se tu garantuje??
A cene su neverovatne, filter kabine sa nekakvim anti (gljivica, budji, itd) premazima sa aktivnim ugljem je u nabavci reda 500-600 dinara (doduše za PSA program), kraj spone je ispod 15 evra za maltene bilo koji auto (OEM) a ovi drugi aftermarket su još jefitniji.
Jel bio udaran auto (fizički oštećene ) u spone ili tek tako su za zamenu? Očekivao bih da Mazda ima bolji kvalitet.
Ali ako vlansnik baš želi da plaća 5 i više puta skuplje deo što da ne, izbor postoji a uvek je bilo (i biće) takvih mušterija koje ovlašćeni samo čekaju na penalu.
Rad/ usluga je jedna stvar i to ne volim da komentarišem cenu jer svako ceni svoj rad kako misli da treba ali za materijall/ robu smatram da je bezobrazno sa takvim marginama bilo šta prodavati. To obrtanje (robe, bez dodavanja ikakve vrednosti iste) kroz papire po žestoko uvećanim cenama je jako loš manir,ostavlja gorak ukus nepoštovanja prema klijentima.
Barem meni je neshvatljiv taj odnos.
Šta se tu garantuje??
A cene su neverovatne, filter kabine sa nekakvim anti (gljivica, budji, itd) premazima sa aktivnim ugljem je u nabavci reda 500-600 dinara (doduše za PSA program), kraj spone je ispod 15 evra za maltene bilo koji auto (OEM) a ovi drugi aftermarket su još jefitniji.
Jel bio udaran auto (fizički oštećene ) u spone ili tek tako su za zamenu? Očekivao bih da Mazda ima bolji kvalitet.
Ali ako vlansnik baš želi da plaća 5 i više puta skuplje deo što da ne, izbor postoji a uvek je bilo (i biće) takvih mušterija koje ovlašćeni samo čekaju na penalu.
Rad/ usluga je jedna stvar i to ne volim da komentarišem cenu jer svako ceni svoj rad kako misli da treba ali za materijall/ robu smatram da je bezobrazno sa takvim marginama bilo šta prodavati. To obrtanje (robe, bez dodavanja ikakve vrednosti iste) kroz papire po žestoko uvećanim cenama je jako loš manir,ostavlja gorak ukus nepoštovanja prema klijentima.
Barem meni je neshvatljiv taj odnos.
Poslednja izmena od ljubitelj u 08 Jul 2021, 10:11, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Servis - Razno
Za PSA neki aftermarket filteri za polen ne ispunjavaju ceo otvor, ostane nekih pola cm, tako da ja kad hocu sam da zamenim, kupim u ovlascenom, a cena je tu oko 1500- 2000 za filter sa aktivnim ugljem.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Moguće, kao i sa svaklm rezervnim delom u ponudi ima falša sa pogrešnim dimenzijama.
Ne mislim i ne ograničavam se na filtere.
Ako je filter manji, neodgvarajući, ja vratim isto kao za bilo koji deo koji ne odgovara.
Tako sam vraćao i gumice za kočnice u ATE setu, krivica je bila do prodavca koji je pokušao da uvali slični deo sa istim brojem ali različitim sufiksom. Često mi se desi da prodavci ne umeju da pročitaju katalošku oznaku dela (ne umeju jer su funkcionalno nepismeni često a ponekad i sa smišljenom namerom da uvale) pa uvek sam isproveravam pre ugradnje tačne oznake.
Ne mislim i ne ograničavam se na filtere.
Ako je filter manji, neodgvarajući, ja vratim isto kao za bilo koji deo koji ne odgovara.
Tako sam vraćao i gumice za kočnice u ATE setu, krivica je bila do prodavca koji je pokušao da uvali slični deo sa istim brojem ali različitim sufiksom. Često mi se desi da prodavci ne umeju da pročitaju katalošku oznaku dela (ne umeju jer su funkcionalno nepismeni često a ponekad i sa smišljenom namerom da uvale) pa uvek sam isproveravam pre ugradnje tačne oznake.