Servis - Razno
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Kad vec raspravljate o pezoima, po meni nije normalno sto sam vidjao kod nekih 307 da temperatura stoji maksimalno na 70-75c, retko kad do 80c, sto kod 508 ili novog 308 mk2 nije slucaj, kao ni kod drugih modela sa hdi motorom.
Re: Servis - Razno
Trebalo je kao kod BMW da zakucaju kazaljku na sredinu
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Pri kontaktu se sve lampice pale upravo da se uveri vozac da su sve ispravne, ako je neka kriticna van funkcije da se to sto pre otkloni, ako su tako resili kao sto se pise to je epic fail. Ili je mozda neko namerno onesposobio istu da ne bi sijala pred prodaju. Ima li cozmo plavog dima na izduvu i koliko dolivas ulja na 100km?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis - Razno
Moj nije restyle a ima zuti trougao.
A kako objasnjavas to sto se upali stop, pisti i na displeju ispise low oil pressure a lampica od ulja ne svetli, ali svetli zuti trougao, mada takodje na ekranu osim low oil pressure pise i nesto kao rizik da se dpf zapusi i da je baterija kljuca slaba a povremeno i da je nivo tecnosti za hladjenje nizak, sto nije tacno jer je na max, tu definitivno zeza senzor nivoa tecnosti kao i kod mene na c4 sto nekad prijavljuje.
Ulje pokazuje da je ok, ali zasto onda prijavljuje low oil pressure a ne pali lampicu za ulje, to mi nema logike, ako je senzor pritiska los, kako mnogi kazu da hoce da brlja, zar on nije povezan direktno sa lampicom za ulje, sto znaci da kad on zvekne mora da pali i lampicu pored znaka stop i poruke na tabli? mene buni sta onda pali lampicu za ulje i pokazuje stvarni pritisak kad padne u sistemu, zato mi sve ovo sto si objasnio zvuci nelogicno???
- cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Sve lampice se pale osim navedenih. Lepo pise u uputstvu zavisno od trzista. Te lampice su zamenjene zutim trouglom, to je jasno navedeno. Takodje ispisace poruku na velikom ekranu sa zvukom, sto je po meni mnogo bolje resenje nego mala lampica. Moj auto niti dimi, niti trosi ulje od servisa do servisa. Cak stavise auspuh je cist, kao nov. Ako nisi znao kod Pezoa imas digitalni merac ulja, obavestava te na malom ekranu gde su cajgeri. Ako je merac neispravan, pokazuje poruku.dragvorl je napisao:Pri kontaktu se sve lampice pale upravo da se uveri vozac da su sve ispravne, ako je neka kriticna van funkcije da se to sto pre otkloni, ako su tako resili kao sto se pise to je epic fail. Ili je mozda neko namerno onesposobio istu da ne bi sijala pred prodaju. Ima li cozmo plavog dima na izduvu i koliko dolivas ulja na 100km?
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
@OMP Nisi razumeo. Kod restajlinga su te dve lampice zamenjene zutim trouglom. On upozorava, sa porukom na ekranu i zvucnim signalom, sta ne valja kad palis auto. A sto se tice neispravnih senozora, nakacis dijagnostiku i odmah vidis. Ako ti je iole slabiji accu, ume da brljavi sve i svasta. Francuzi ne vole slab accu. Zato, pravac dijagnostiika.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Servis - Razno
pa ovaj moj nije restyle a ima zuti trougao, doduse 2005.god pa su mozda prvo kod njih ubacivali tu tablu pa u restyle.
mislim da dijagnostika ne moze da vidi neispravan davac pritiska ulja i sl. davace
mislim da dijagnostika ne moze da vidi neispravan davac pritiska ulja i sl. davace
Re: Servis - Razno
Nije nešto ispravno kod tih što si video.
Pošto sam merio i pratio temperaturu nezavisno od pkazivanja temp. na tabli opseg rada je nekih 79C (pri hladjenju kada se ugasi ventilator) do 101-102C (pri zagrevanju kada se uključuje ventilator).
I taj gornji opseg važi samo i jedino ako klima ne radi.
Kada radi klima tempe je 81C do 85C, to održava isti taj ventilator ali ima drugačiji pogon tj ranije se uključuje.
Ovo mi je bilo čudno pa sam pronašao u fabričkoj dokumentaciji da je to predvijdeno tj. projektovano tako ponašanje sistema.
Ovo je za seriju koju ja imam, i benzin i dizel motore.Pošto kod PSA za jedan te isti model nije isto tokom cele proizvodnje...bitna je nedelja kalndarska u kojoj je proizveden da bi se precizno bilo šta odredilo/ proverilo.
Ranije ili kasnije proizvedeni primerci mogu imati nešto drugačije temperature/ kontrolni softver.
Shvatio sam da u suštini bez originalne dokumentacije i baš dobrog razumevanja iste vrlo lako može pogrešan zaključak da se izvede o radu nekog sistema pa je stoga dijagnostika nekog problema (elektrike posebno) na PSA vozilima nešto drugačija a da zbog toga možda i bije Pežoe glas da im j elektronika lođa/problematična iako zapravo je prilično OK izradjena samio se treba pridržavati strogo fabirke tj.ne trpi improvizacije servisera kao što je moguće kod nekih drugih brendova.
Sve treba menjati originalom u smislu senzora za ovo ili ono i onda radi OK.
Recimo ako je BSI kompjuter od jednog dobavljača za odredjeni model treba ga u slučaju potrebe zameniti za BSI od istog dobavljača, čak iako je dostupan BSI od recimo drugog dobavljača koji je išao u isiti model ali neke druge nedelje/ proizovdne serije.
Mešanje elektro modula/ECU sa raznih vozila obično dovede do problema negde i nekada, barem tako ja zaključujem iz dokumentacijekoja je puna raznih upozoorenja tog tipa o strogoj zameni delova prema part no. za odredjeni VIN.
Re: Servis - Razno
U pravu si, dijagnostika ne vidi ništa po pitanju raznih prekidača/senzora i potpuno je beskorisna.
Čak nema ni opciju u meniju da se biraju senzori, ni PP2000 ni Lexia. Jedino može da očitava ECU status, što jei logično jer oni jedino imaju komunikaciju po VAN/CAN mreži.
I meni nije baš jasna logika rada sistema. Zato sam pitao iskusnog čoveka koji je prešao blizu 600,000km sa raznim Pežoima i uverio me da to tako treba i da on nije imao problema (isto HDI 2,0) nikada sa uljnim sistemom, pritiskom potrošnjom i slično pa da ništa ne brinem.
Meni deluje da je stvar u softveru koji pokreće lampice i da su u PSA smislili da imaju jednu univerzalnu lampicu za sve tako da ako se aktivira bilo koji senzor upali STOP i taj trougao, ti staneš i zoveš šlep službu.
Nešto na foru lampica ti kaže da je auto kaputt stani i ne diraj ništa samostalno.
Senzor za pritisak ulja/prekidač morao bi da ima na bloku -uljnoj magistrali a to sam uveren pogotovu što je 2,0HDI blok a time i sistem ulja još iz polovine 80tih godina, recimo Pug 405/309 modeli koji nisu imali ove ECU već običnu tablu.
Recimo znam da je VW imao ranije 2 prekidača za pritisak ulja, jedan dole u bloku i drugi gore u glavi a oba su palila lampicu ulja samo na različtim pritiscima. Vrlo dobro i pouzdano rešenje za praćenje pritiska ulja.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
To je nivo punta iz 1999, pali troguao ako je crkla sijalica ili ako je nesto ozbiljnije u pitanju, a dijagnostika dosta primitivna.
Re: Servis - Razno
Pa nijedna dijagnostika ne raspoznaje stanje prekidača ili bilo koje druge pasivne komponente. Drugačije i ne bi moglo kada nema šta da vrati povratnu informaciju o stanju.
Peugeot Planet 2000 i jeste iz tog doba, Win XP se koristi. Uostalom 307 je konstruisan u prošlom veku...kako to davno zvuči
Da se vratim na lampicu ulja u 307. Malo pogledao u dokumentaciji i ima naravno prekidač pritiska ulja (0,80bara, montiran direktno u blok iznad hladnjaka ulja) koji je običan on-off koji je preko elektronike u kutiji osigurača ispod haube povezan na kutiju osigurača u kabini i dalje na BSI kompjuter.
E kada udje u crnu kutiju nema dalje sheme šta se dešava sa obradom signala.
Šta je tu je, ja sam slučajno primetio da nemam takvu posebnu lampicu, doduše nikakav problem nisam ni imao sa ulje do sada bilo sa potrošnjom bilo sa pritiskom.
Peugeot Planet 2000 i jeste iz tog doba, Win XP se koristi. Uostalom 307 je konstruisan u prošlom veku...kako to davno zvuči
Da se vratim na lampicu ulja u 307. Malo pogledao u dokumentaciji i ima naravno prekidač pritiska ulja (0,80bara, montiran direktno u blok iznad hladnjaka ulja) koji je običan on-off koji je preko elektronike u kutiji osigurača ispod haube povezan na kutiju osigurača u kabini i dalje na BSI kompjuter.
E kada udje u crnu kutiju nema dalje sheme šta se dešava sa obradom signala.
Šta je tu je, ja sam slučajno primetio da nemam takvu posebnu lampicu, doduše nikakav problem nisam ni imao sa ulje do sada bilo sa potrošnjom bilo sa pritiskom.
- cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Sve mozes da vidis na dijagnostici, svaki parametar. Cak i placena verzija Launcha cita naprimer sve iz BSI, ne samo iz ECU. Meni ocita da sijalica prekida a kamoli ostale senzore. Cita apsolutno sve. E sad, kazu serviseri da je drugacije na restajlu u odnosu na stari model. Cak i OBD nije na istom mestu, a ne znam ni da li stariji modeli ,tipa 2001 uopste ga i podrzavaju. Mozes uzivo sve da pratis od parametara. Sto se tice lampica, svaka greska se, uz zuti trougao i zvucni signal, ispisuje na ekranu tacno sta se desava. Posle imas uvid u greske preko menija, udjes u status vozila. Ako nesto ima, svaki put pri paljenju ce ti ispisati sta je, dok je ne otklonis. Ali ovo znam samo za verzije od 2006. pa nadalje.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Kod svih 1.6 HDI pokazivac stoji na 80c, tj malo iznad. Nema primerka koji na tabli pokazuje drugacije. 70 vec nije normalno. Pri tom polozaju kazaljke, na 80, motor je na radnoj temp. Zasto tako pokazuje, pojma nemam. Isto kao i na Picassu 2.0 HDI gde stoje samo dve crte na displeju kad je na radnoj. Zasto je tako, ko zna.ljubitelj je napisao:Nije nešto ispravno kod tih što si video.
Pošto sam merio i pratio temperaturu nezavisno od pkazivanja temp. na tabli opseg rada je nekih 79C (pri hladjenju kada se ugasi ventilator) do 101-102C (pri zagrevanju kada se uključuje ventilator).
I taj gornji opseg važi samo i jedino ako klima ne radi.
Kada radi klima tempe je 81C do 85C, to održava isti taj ventilator ali ima drugačiji pogon tj ranije se uključuje.
Ovo mi je bilo čudno pa sam pronašao u fabričkoj dokumentaciji da je to predvijdeno tj. projektovano tako ponašanje sistema.
Ovo je za seriju koju ja imam, i benzin i dizel motore.Pošto kod PSA za jedan te isti model nije isto tokom cele proizvodnje...bitna je nedelja kalndarska u kojoj je proizveden da bi se precizno bilo šta odredilo/ proverilo.
Ranije ili kasnije proizvedeni primerci mogu imati nešto drugačije temperature/ kontrolni softver.
Shvatio sam da u suštini bez originalne dokumentacije i baš dobrog razumevanja iste vrlo lako može pogrešan zaključak da se izvede o radu nekog sistema pa je stoga dijagnostika nekog problema (elektrike posebno) na PSA vozilima nešto drugačija a da zbog toga možda i bije Pežoe glas da im j elektronika lođa/problematična iako zapravo je prilično OK izradjena samio se treba pridržavati strogo fabirke tj.ne trpi improvizacije servisera kao što je moguće kod nekih drugih brendova.
Sve treba menjati originalom u smislu senzora za ovo ili ono i onda radi OK.
Recimo ako je BSI kompjuter od jednog dobavljača za odredjeni model treba ga u slučaju potrebe zameniti za BSI od istog dobavljača, čak iako je dostupan BSI od recimo drugog dobavljača koji je išao u isiti model ali neke druge nedelje/ proizovdne serije.
Mešanje elektro modula/ECU sa raznih vozila obično dovede do problema negde i nekada, barem tako ja zaključujem iz dokumentacijekoja je puna raznih upozoorenja tog tipa o strogoj zameni delova prema part no. za odredjeni VIN.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- Spa-Francorchamps
- Pobednik Garaža - Classic lige
- Postovi: 577
- Pridružio se: 03 Feb 2018, 12:02
- Garaža: Hyundai i20 1.2 GL Premium
Re: Servis - Razno
Neko me je na prakingu pošteno zveknuo po suvozačevim vratima, pretpostavljam kad je otvarao vrata.
Ulubljen je lim po vertikalnoj liniji(ne mnogo, ali dovoljno da se primeti, posebno kad se svetlo prelama i to me jako nervira), a na najisturenijem delu vrata je izgreban lak, jedno 5 x 5 cm površine, većim delom blago izgreban, ali ima i par "jačih" linija koje verovatno ne mogu da se poliraju.
Da li se ova sitna oštećenja rade u ovlašćenim servisima po nekim normalnim cenama ili oni odmah predlažu farbanje celih vrata?
S obzirom da je automobil u garanciji i biće još dugo, ne znam da li mogu da mi prave probleme ako ovo ne uradim kod njih?
Da li postoji neka metoda, neki vakuum, ili slično, da se ulubljenja isprave, a da se ne skida tapacirung sa vrata?
Ulubljen je lim po vertikalnoj liniji(ne mnogo, ali dovoljno da se primeti, posebno kad se svetlo prelama i to me jako nervira), a na najisturenijem delu vrata je izgreban lak, jedno 5 x 5 cm površine, većim delom blago izgreban, ali ima i par "jačih" linija koje verovatno ne mogu da se poliraju.
Da li se ova sitna oštećenja rade u ovlašćenim servisima po nekim normalnim cenama ili oni odmah predlažu farbanje celih vrata?
S obzirom da je automobil u garanciji i biće još dugo, ne znam da li mogu da mi prave probleme ako ovo ne uradim kod njih?
Da li postoji neka metoda, neki vakuum, ili slično, da se ulubljenja isprave, a da se ne skida tapacirung sa vrata?
- cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Steta sto je ostecen lak. U Zemunu ima odlican maser koji to pegla kao da je iz fabrike izaslo... ali ovo mora i farbar da odradi, to onda ne mozes kod masera. Svakako se skida tapacirung i kod masiranja.
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”