Korozija na novijim vozilima
Re: Korozija na novijim vozilima
Mislim da bi DW trebalo da se "ispovedi" u onoj drugoj temi, zašto je "zaluđenik" za Opela?
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- Day Walker
- Postovi: 23306
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Korozija na novijim vozilima
Da pratis malo vise desavanja, znao bi zasto sam bas Opel izabrao
U mom "fanatizmu" nije cilj da kazem da je opel najbolji i savrsenstvo kao npr reno, vec da ga odbranim od nekih koji ga ne vade iz usta a dodirne tacke sa njim nisu imali.
Ako te bas interesuje koju marku najvise volim to je Audi i Mercedes..
U mom "fanatizmu" nije cilj da kazem da je opel najbolji i savrsenstvo kao npr reno, vec da ga odbranim od nekih koji ga ne vade iz usta a dodirne tacke sa njim nisu imali.
Ako te bas interesuje koju marku najvise volim to je Audi i Mercedes..
Brzine idu u H-a !!!
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23798
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Korozija na novijim vozilima
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Korozija na novijim vozilima
Da ponovim pitanje na koje nisam dobio odgovor.
Pitanje nije prozivka. Stvarno me interesuje što se to dešavalo. Postoji li neki "viši" razlog ili ne.Nego kad se povela tema, zna li neko razlog tolikih opelovih problema sa korozijom u prošlosti? Za Fiat mi je jasno da je matori Anjeli napravio politički dil sa Rusima koji je uključivao isporuku ruskih limova koji nisu bili dovoljno kvalitetni.
Re: Korozija na novijim vozilima
Što se korozije tiče, postoji dvojaka priča. Prva je sam kvalitet lima, a druga antikorozivna zaštita.
Limove za autoindusriju nekada je moglo da radi par željezara da valja. Drugo, taj lim je imao i posebne uslove skladištenja, morao je da "odleži" itd...
Kako se menjala tehnologija presovanja, limovi su postajali kvalitetniji, otporniji na cepanje u alatima i sl. Prvi alati su bili drveni, pa tako stari auti tipa "bube" su bili obli, jer je teško bilo raditi oštre prelaze.
Tu je postojala i podela na tanje i legirane limove (čelične) u žargonu, i standardne debljine. Čelični limovi su uglavnom korišćeni na francuskim automobilima. Oni su nešto tanji, jer zbog svojih mehaničkih karakteristika mogli su biti presoivani kao takvi. Zato je bila priča da francuski auti imaju "tanak" lim. Ovi limovi su bili jako otporni na koroziju i nisu patili od dubinske korozije. Ali standard francuskih starih automobila je bio da praktično nisu imali zaštitu osim par osnovnih premaza.
Ruski automobili, naša Zastava i sl automobili, Opel, pa delom nekada i Fiat, imali su limove koji su patili od dubinske korozije. Ta kotozija se ne može očistiti, u vidu je malih tačkica, koje jako duboko prodiru u lim i nema mu spasa, zaštite, čišćenja i sl.
Danas se limovi galvanizuju (na normalnim vozilima ali opet ne svim ) i tu postoje razni postupci i redosled radnji. Cela priča značajno otežava presovanje i izradu. tako neka vozila imaju cinkovan lim, ali korodiraju oko varova i punktova koji su rađeni naknadno (primer nekih Hondi i Tojota i sl) itd....
I sad kad čujem priču da bi Smederevo moglo da proizvodi lim za Fiat, ubijem se od smeha. Kad Zastava bila najjača, nije postojala mogućnost da Smederevo radi tako nešto za Juga, po ma koju cenu. Tako da se svašta može čuti
Limove za autoindusriju nekada je moglo da radi par željezara da valja. Drugo, taj lim je imao i posebne uslove skladištenja, morao je da "odleži" itd...
Kako se menjala tehnologija presovanja, limovi su postajali kvalitetniji, otporniji na cepanje u alatima i sl. Prvi alati su bili drveni, pa tako stari auti tipa "bube" su bili obli, jer je teško bilo raditi oštre prelaze.
Tu je postojala i podela na tanje i legirane limove (čelične) u žargonu, i standardne debljine. Čelični limovi su uglavnom korišćeni na francuskim automobilima. Oni su nešto tanji, jer zbog svojih mehaničkih karakteristika mogli su biti presoivani kao takvi. Zato je bila priča da francuski auti imaju "tanak" lim. Ovi limovi su bili jako otporni na koroziju i nisu patili od dubinske korozije. Ali standard francuskih starih automobila je bio da praktično nisu imali zaštitu osim par osnovnih premaza.
Ruski automobili, naša Zastava i sl automobili, Opel, pa delom nekada i Fiat, imali su limove koji su patili od dubinske korozije. Ta kotozija se ne može očistiti, u vidu je malih tačkica, koje jako duboko prodiru u lim i nema mu spasa, zaštite, čišćenja i sl.
Danas se limovi galvanizuju (na normalnim vozilima ali opet ne svim ) i tu postoje razni postupci i redosled radnji. Cela priča značajno otežava presovanje i izradu. tako neka vozila imaju cinkovan lim, ali korodiraju oko varova i punktova koji su rađeni naknadno (primer nekih Hondi i Tojota i sl) itd....
I sad kad čujem priču da bi Smederevo moglo da proizvodi lim za Fiat, ubijem se od smeha. Kad Zastava bila najjača, nije postojala mogućnost da Smederevo radi tako nešto za Juga, po ma koju cenu. Tako da se svašta može čuti
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Korozija na novijim vozilima
Ma to se ne vidi
Salu na stranu, cuo sam za taj slucaj jer je bas DW okacio link (bas me cudi sto je toliko opsednut korozijom ) i svakako je za osudu ali cini mi se da je izolovan problem koji se otklanja u garanciji.
Neverovatno je kod BMW-a dok je kod Opela sasvim normalno.Laki021 je napisao:Neverovatno...
Inace i ja sam imao problem sa korozijom na Alfi 147, tada staroj 4 godine i sredjeno je u garanciji.
Mislim da sam pisao o tome...ovde ili na starom forumu.
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Korozija na novijim vozilima
Priča, doduše nepotvrđena je da su Rusi izgradnju fabrike u Toljatiju koja je proizvodila Lade (Fiat 124) deo su platili su isporukama čelika.paja je napisao:Pitanje nije prozivka. Stvarno me interesuje što se to dešavalo. Postoji li neki "viši" razlog ili ne.
Evo jedan pasus sa Wikipedije:
Unfortunately the Beta gained a reputation for being rust-prone, particularly the 1st Series vehicles (built from 1972 to 1975). A widely circulated rumor states that the cars used Russian steel supplied to Fiat in return for building the Lada factory,[10] however these claims have never been verified and the steel problems are more likely due to poor rustproofing techniques as well as the prolonged strikes that plagued Italy at that time than the metal's origin.
Širim haos!
Re: Korozija na novijim vozilima
Novija vozila (neka) imaju garanciju 12 godina na limariju. Da li je tu garanciju moguce iskoristiti, ukoliko nemas pojma ko je prvi vlasnik, gde je kupljeno auto, i ako auto odavno ne odlazi u ovlasceni servis?
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Korozija na novijim vozilima
Ne može, obavezno je održavanje u ovlašćenom i pregledi u istom
Re: Korozija na novijim vozilima
Pih, ko ce 12 godina placati dranje koze sa ledja. Za razliku u ceni, mozes ga komplet ofarbati i uraditi generalnu
Re: AW: Korozija na novijim vozilima
Meni je korozija na Alfi sredjena free preko garancije za limariju iako nemam pojma ko je pre bio vlasnik a osnovna garancija je istekla. Istina, auto je uvek odrzavan u ovlascenom serv.
Gesendet von meinem GT-I9505
Gesendet von meinem GT-I9505
Re: Korozija na novijim vozilima
Upravo tako. Bilo je slucajeva da su ljudi imali problema sa realizacijom reklamacije rubova na Loganima jer su posle 2 godine prestali da posecuju ovlacene. Da bi zadrzali pravo garancije na koroziju morali su se jos naredne 4 godine pojavljivati na pregledima koji su propisani servisnim uputstvom. Al verujem da to ni 10% vlasnika to nije radilo...nisam ni ja.Grujic je napisao:Ne može, obavezno je održavanje u ovlašćenom i pregledi u istom
- Kuzmanovic
- Postovi: 15136
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Korozija na novijim vozilima
Evo Renoove limarije(ono malo sto ima ). Rub zadnjeg tocka na meganu 2004. godiste, ovako go lim stoji vec 5 godina pod svim vremenskim prilikama i ne pokazuje trag korozije. Mozda stoji i duze, ali tih 5 godina je auto kod nas.
P.S. Ode Mad Max sa foruma?
P.S. Ode Mad Max sa foruma?
- kvcali
- Postovi: 3008
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Korozija na novijim vozilima
GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Korozija na novijim vozilima
Da ne bude da BMW nije pravi "Švaba":
http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... usty+wings
http://www.e46fanatics.com/forum/showth ... p?t=792171
http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... usty+wings
http://www.e46fanatics.com/forum/showth ... p?t=792171
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!