HKS je napisao: garanciju 30 godina na rdju (zato sam Mercedes naveo), sta moze da se uradi sa tom garancijom?
Sent from my m2 using Tapatalk
Nije bas garancija na rdju, obicno je ta garancija 24 meseca i nazivaju je garancija na lak.
To sto navodis kao visegodisnju garanciju se odnosi na trulenje limarije, misli se na vrlo uznapredovalu koroziju nosecih elemenata do te mere da nastanu rupe, fale celi komadi lima i slicno zbog cega auto ne moze da prodje tehnicki pregled i registruje kao ispravan.
Nemci to zovu Durchrost a kod nas cesto prohrdjalost. Poenta je u ovome Durch/ kroz sto znaci da kada pritisnes to mesto nekim predmetom dolazi do prolaska tog predmeta kroz lim jer je zapravo potpuno truo.
Uobicajeno je da ta garancija koju si pomenuo daje na 8-12 godina, Mercedes je podigao na 30 ali je vise bezvredno parce papira.
MB A klase prve serije ili G klase su poznati da ekspresno korodiraju (usled konstrukcionih detalja)do nivoa trulezi kada jednom krene pa opet koliko znam retko je ko iskoristio tih 30 godina garancije. Uveke se nadju neka sitna slovca u ugovoru o garanciji a pre svega redovna kontrola i popravka limarije pre nego dodje do toga kao obaveza. A to retko koji kupac auta sprovodi.
U praksi ne bi trebalo da postoji problem korozije/ trulezi bar 20 godina i potrebe za limarom, pre bi se taj problem i potreba takve garancije odnosilo na neke izuzetke tj pojedinacne modele koji se pokazu kao falicni po tom pitanju.