Bas zato sto kazes da je prigusivac je i razlog zasto ce da utice na udobnost auta. Amortizer ima svoj opseg prigusenja i svoje maksimalno prigusenje. Amortizer koji ima veci opseg prigusenja i vece maksimalno prigusenje ce omoguciti autu da u teoriji zbog veceg opseg u proseku bude udobniji, a da vece maksimalno prigusenje mu da na stabilnosti, dok amortizer koji ima uzak opseg prigusenja iako moze da ima manje maksimalno prigusenje, moze da bude neudobniji jer u proseku radi sa vecom silom, ali nema tu maksimalnu silu da omoguci autu da bude stabilan.dragvorl je napisao: ↑07 Sep 2020, 23:06Ne znam sta podrazumevas pod ponasa. Amortizer je kao prvo pogresan izraz, kao i shock absorber na engleskom. Mnogo je bolji izraz damper, sto i kaze-prigusivac. Ti mozes sa auta da skines amortizere i on ce bez problema dalje ici. Amortizeri uticu na to koliko ce tockovi biti u kontaktu sa podlogom pri prelasku na naravninama. Uticu na udobnost u smislu da auto nece da se ljuljuska na neravninama, to si u pravu. Ali covek se zalio da je auto tvrd, mislim da to amortima nece resiti.
Zamena opruga ce tesko da promeni nesto sem ako se fabricke nisu sabile i auto slegao pa oslanjanje vise nema propisan hod i sleze se do odbojnih guma na trapu pri vecim neravninama. Postoje neke cake u konstrukciji opruga da se postigne progresivna tvrdoca, tj da je tvrda sto se vise sabija tj vecina je takva, samo je stvar koliko je izrazen taj efekat, ali te izrazene su vecinom specificne samo za neke proizvodjace aftermarket opruga za spustanje.
Silen blokovi nemaju velikog uticaja sem ako nisu propali pa se neki udari prenose na "tvrdo" ili ako se ne stavljaju neke trkacke komponente.
inace zamena uljnog amortizera u gasni sada obicno znaci udobniji auto, posto gasni amortizeri su pre 30 godina bili prakticno vezani samo za sportske amortizere, a danas gasni amortizeri obicno su vezani za amortizere koji su kvalitetniji, a kao sto je vec iznad objasnjeno, kvalitetniji amortizeri imaju siri opseg rada i mogu preciznije da budu dozirani potrebama auta.
Nije bas tacno kako funkcionise, ali jako uprosceno, ako imamo amortizer koji radi u opsezima od 5cm i 15cm hoda amortizera, to znaci da ce ne bitno da li je 1cm ili 4cm neravnina, on pruzati otpor kao da je 5cm neravnina, ako je neravnina 5.5 ili 9.5cm, on ce prigusiti kao da je 10cm neravnina. Dok amortizer koji ima siri opseg, recimo radi na opsegu od po 15mm, to znaci da ako je neravnina 1cm, radice prigusenje od 1.5cm, 4cm ce biti prigusenje od 4.5cm itd... Tu gde je neravnina od 4cm ce mozda biti jako slicno, ali na 1cm ce biti drasticna razlika. Isto tako na 5.5cm ce biti drasticna razlika u odnosu na 9.5cm kod amortizera sa vecim opsegom prigusenja.
Stoji da zamena starog amortizera za novi ako je isti model i proizvodjac da ce dati obicno povecanje tvrdoce jer je stari oslabio, mada ne mora da bude, jer nekad amortizer zna da zariba ili da toliko lose prigusuje oscilacije opruge da dolazi do udaranja u odbojnu gumu na amortizeru.