Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova

Post od McGruja » 25 Jul 2014, 09:31

Da li ste menjali diskove, a plocice ostavili jer su presle samo 2-3.000 km?

I da li radite bed in diskova?

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21045
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova

Post od nidza » 25 Jul 2014, 09:41

Uvek menjam i pločice sa diskovima. Diskovi bi trebali da su spremni za ugradnju pravo iz kutije, a za vožnju odmah posle ugradnje. Bolji diskovi su ofarbani u zaštitnu boju, koju pločice skinu prilikom prvog kočenja.

Takođe bih poštovao proceduru da lagano kočim u početku dok sve ne legne, koliko god da su proizvodni procesi danas postali napredni. Stilu je bilo potrebno bar 2000km da ATE/ATE kombinacija počne stvarno dobro da koči. Toliko loše je bilo u početku da sam se vraćao da reklamiram (balans kočnica je bio perfektan, ali je sila kojom je trebalo da se deluje na papučicu bila preterana). Posle dosta vožnje je stvar legla i Stilo sad ima osećaj na papučici kakav bih želeo na svakom automobilu koji vozim.

Alfa je sa druge strane legla odmah, ATE/TextarPro kombinacija. Verovatno mekši diskovi.

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10563
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova

Post od Sloba » 25 Jul 2014, 09:43

Prvih 100-200 km bez naglih kocenja i sve legne.

Sent from my HTC One V

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova

Post od nikaragva » 25 Jul 2014, 09:53

Sta je bed in diskova?

Meni se nikad ne desi da moram da menjam disk, a plocice su skoro nove :)

Obicno jedan disk izdrzi 2,3 seta plocica. Odnosno jednom je tako bilo, nisam bas milioner :)

A i sto ne bi ostavio skoro nove plocice na novom disku? Posle par duzih kocenja ce sve leci na svoje.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova

Post od McGruja » 25 Jul 2014, 09:56

Bed in je proces prenosa materijala sa plocica na diskove (kako ja razumem)

Menjao sam sve u kompletu, izleteli mi fabricki diskovi, pa bih da ih stavim

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova

Post od nikaragva » 25 Jul 2014, 10:08

http://www.bikeradar.com/gear/article/w ... ads-31337/

E pa radim ja to. Dok ne pregrejem ulje :D
Onda se osecam sigurnije :)

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11046
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova

Post od Bax » 25 Jul 2014, 10:18

Zavisi i od plocica, cale je uzeo neke Lucas koje su maltene tvrdje od diska, sa njima bi upropastio novi disk...

Ja bi lepo uzeo smirglu i izravnjao plocice, samo ne smes to da udises, stavis maskicu. Smirglas preko drveta ili necega ravnog.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova

Post od dragvorl » 25 Jul 2014, 11:21

SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

KDman
Banned
Postovi: 335
Pridružio se: 29 Jan 2014, 22:14

Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova

Post od KDman » 25 Jul 2014, 11:29

bed in pločiča znači naleganje ili leganje poločica, prema disku, to jeste obostrano prilagođavanje. To nikako ne znači prenos materijala, nego mđusobnu obradu - struganje materijala do potpunog naleganja površina.
Prvih 500km (minimum), lagano kočenje bez preteranog pritiskanja pedale, i dugotrajnijih kočenja. Inače ode mast u propast.
Nov disk + nove pločice imaju najmanji period prilagođavanja, najbolja opcija.
Nikako ne šmirglati nove pločice. Stari disk se može šmirglati na mestima korozije, ili se obraditi. Nov disk, stare pločice - glupa varijanta. Ako već disk nije valjao, pločice su po defoltu sjeb..ane i tako neravne i otvrdle, da nov disk odma više nije nov. A ako je disk valjao, čemu ga menjati??

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova

Post od Laki021 » 25 Jul 2014, 11:35

Citao sam svojevremeno o ovome, iznenadilo me je da se zapravo za razliku od ovoga sto vi ovde pisete savetuje sa novim kocionim sistemom nekoliko vezanih snaznih kocenja po odredjenoj proceduri.
Tokom ovog procesa, diskovi se jako zagreju, treba nakon toga da dobiju i onu plavicastu boju sto bi znacilo da smo ih termicki obradili...

E sad bar od diskova renomiranih firmi bih ocekivao da su vec prosli kompletnu termicku obradu u fabrici dok za losije marke ovo ima smisla jer se inace pokrive brzo pa ih treba stavljati na strug...

Svakako kontrolisano uhodavanje sa par jakih kocenja ima smisla, jer je bolje da ih uhodamo kada je bezbedno i nakon toga imamo max kocioni efekat nego da zatreba u pravoj situaciji snazno kocenje a tebi sistem jos nije razradjen pa slabije koci...

KDman
Banned
Postovi: 335
Pridružio se: 29 Jan 2014, 22:14

Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova

Post od KDman » 25 Jul 2014, 11:39

Disk uopšte ne zahteva da se greje - pregreje - kali. To je štetno, a kod novih pločica grejanje diska je neravnomerno, što može izazvati i krivljenje istoga, pa čak i pucanje. Greje se samo jedan mali pojas ili 2-3 takva. Jako prerevanje kočnica je štetno, ali ovo posebno. a materijal ferode, pošto hvata malim delom lako pregori na tim mestima, postane tvrd, pišti, haba disk, loše koči, to jeste ne može laqko ni da nalegne kasnije.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21045
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova

Post od nidza » 25 Jul 2014, 11:50

Laki, pročitaj link sa powerbrake sajta, koristan je. Veoma je bitno da pločice dobro naležu na disk, ne samo zbog veće sile trenja, nego zbog ravnomernog zagrevanja diska. Definitivno period naleganja materijala mora da postoji i par stotina kilometara pažnje nije neki deranžman sa sistem koji treba da te bezbedno zaustavlja desetinama hiljada kilometara posle.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova

Post od nikaragva » 25 Jul 2014, 11:53

Laki021 je napisao:Citao sam svojevremeno o ovome, iznenadilo me je da se zapravo za razliku od ovoga sto vi ovde pisete savetuje sa novim kocionim sistemom nekoliko vezanih snaznih kocenja po odredjenoj proceduri.
Tokom ovog procesa, diskovi se jako zagreju, treba nakon toga da dobiju i onu plavicastu boju sto bi znacilo da smo ih termicki obradili...

E sad bar od diskova renomiranih firmi bih ocekivao da su vec prosli kompletnu termicku obradu u fabrici dok za losije marke ovo ima smisla jer se inace pokrive brzo pa ih treba stavljati na strug...

Svakako kontrolisano uhodavanje sa par jakih kocenja ima smisla, jer je bolje da ih uhodamo kada je bezbedno i nakon toga imamo max kocioni efekat nego da zatreba u pravoj situaciji snazno kocenje a tebi sistem jos nije razradjen pa slabije koci...
Pa ja bas tako radim.

Kocnice koce k'o blesave posle toga. Nikad mi nisu cvilele kocnice, niti skripale. Nikad nisam imao kriv disk.
Koristio sam sem prve ugradnje, textar pro diskove/plocice i meyle plocice.

E tako se to radi :D
http://www.youtube.com/watch?v=g4fQUMT0ul0

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova

Post od McGruja » 25 Jul 2014, 12:29

Nije to termicka osoba

Proces je slican kao zagrevanje tockova na drag race. Slepis malo gume i na asfalt, pa imas bolji grip.
Tako i ovde preneses sloj sa plocica na disk, i bolje koci. A i trajniji je disk

Boja diskova nakon bed in nije termicki izazvana, nego sloj sa plocica

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova

Post od Grujic » 25 Jul 2014, 12:59

Pa to nema logike jer se oba materijala trose, i to sto preneses ces da ostruzes brzo :)

Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk

Odgovori