Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova
Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova
Gledao sam emisiju ali nisam shvatio koja mera je osnovica od koje se računa tih 20%. Da je 20% sile kočenja, to bi treslo nenormalno.
Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova
Ma granica je verovatno nenormalno niska ako često i novi delovi ne mogu da je ispoštuju.
Kao i uvek kod nas, uvede se neko sranje od odredbe i onda drž' ne daj pa se menja kad nastane cirkus.
Kao i uvek kod nas, uvede se neko sranje od odredbe i onda drž' ne daj pa se menja kad nastane cirkus.
Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova
Ovo je totalna sprdnja. Ja bih razumeo da oni imaju neki davač sile na pedali, da to bude konstantno. Ovako od toga kako je Pera stisnuo pedalu tebi zavisi da li ćeš proći tehnički ili ne.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova
Koliko sam razumeo gledaju displej gde se prikazuje sila kočenja. Prvo koče maksimalno da dobiju dijagrame i utvrde sile kočenja a onda koče polovinom sile i tada se meri ovalnost.
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova
Imaju taj merač sile koji stave na pedalu i pritiskaju preko njega.
Nego meni nije jasno od čega se uzima tih 20%. Mora da postoji osnovica ili glavnica od koje se uzima procenat. U suprotnom nema smisla iskazivati u %.
Jasno mi je kada onaj lik meri koliko disk "baca" pomoću komparatera. Samo bacanje ne mora da zavisi samo od diska, već i od ležaja i od rukavca tj glavčine. Ali valjci ne mogu da izmere to, nego neujednačenost kočione sile po obodu točka. A da sila varira 20% to bi moralo da se oseti u vožnji.
Sećam se nekad starih autobusa Niš ekspresa koji kad se zaustavlja onako blago cima, tj koči slabije pa jače u ritmu okretanja točka. To bi trebala biti ova neispravnost tj doboši koji nisu idealno okrugli.
Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova
Maksimum na valjcima, onda je nova referentna tačka za ovalnost 1/2 (50%) pa odstupanje 20% od tih 50%.
Tj. 50+-10% je ok a 50+-11 ili više% nije ok. I to za svaku stranu.
Tako sam ja razumeo.
I imam neko svoje tumačenje tj mišljenje te tematike.
Ali, ovalnost tehnički postoji kod doboša i nije moguća kod diskova po definiciji tako da je terminologija merenja ovalnosti diskova besmislena sama po sebi.
Disk može da bude izvitoperen, i to se meri komparaterom kako je prikazano ali to je drugi pojam od ovalnosti.
Ovalnost je radijalna a izvitoperenost je lateralna promena dimenzije.
Sve u svemu tih 20% je valjda neka ECE preporuka ali u praksi i nije mnogo bitno jer ono glavno kočenje se obavlja sa približno 100% silom (jako se koči kada stvarno treba da se koči) a kod ABS sistema je i upitno zašto bi neko uopšte pokušavao sa 50% pritiska ne pedalu kočnice da zaustavlja vozilo...a ABS je prisutan već 30+godina u auto industriji.
Ideja je dobra ali je realizacija izgleda ne baš jednoznačna pouzdana a pogotovu komentari gde se pominje predjena kilometraža vozila a što je potpuno irelevantno za merenje jer nema uticaja ili je uticaj veoma mali/ promenljivog značaja. ABS i ESP upravo peglaju te neravnomernosti sile kočenja odnosno trenja sa podlogom pri kočenju...zbog toga su konstriusani kao takvi.
To je izgleda kao priča o merenju kod benzinaca CO u % a koja je besmisleno da se vrši sondom na kraju auspuha tj posle oksidacionog katalizatora na autu koji ima lambda kontrolu sagorevanja a to su praktično modeli nastali posle 1976, godine kada je uvedena kontrola ubrizgavanja preko lambde.
Sva kola u Evropi prodata od uvodjenja Euro 1 pa novija glatko treba da prodju taj test CO.
Merenje HC ostatka se ne vrši a to preciznije pokazuje i stanje katalizatora i uopšte komplet sagorevanja, a to su upravo nesagoreli ostaci goriva.
Ostaje da se vidi u praksi kako će se pokazati to merenje ovalnosti ali sam nekako skeptik da će izaći na dobro.
Tj. 50+-10% je ok a 50+-11 ili više% nije ok. I to za svaku stranu.
Tako sam ja razumeo.
I imam neko svoje tumačenje tj mišljenje te tematike.
Ali, ovalnost tehnički postoji kod doboša i nije moguća kod diskova po definiciji tako da je terminologija merenja ovalnosti diskova besmislena sama po sebi.
Disk može da bude izvitoperen, i to se meri komparaterom kako je prikazano ali to je drugi pojam od ovalnosti.
Ovalnost je radijalna a izvitoperenost je lateralna promena dimenzije.
Sve u svemu tih 20% je valjda neka ECE preporuka ali u praksi i nije mnogo bitno jer ono glavno kočenje se obavlja sa približno 100% silom (jako se koči kada stvarno treba da se koči) a kod ABS sistema je i upitno zašto bi neko uopšte pokušavao sa 50% pritiska ne pedalu kočnice da zaustavlja vozilo...a ABS je prisutan već 30+godina u auto industriji.
Ideja je dobra ali je realizacija izgleda ne baš jednoznačna pouzdana a pogotovu komentari gde se pominje predjena kilometraža vozila a što je potpuno irelevantno za merenje jer nema uticaja ili je uticaj veoma mali/ promenljivog značaja. ABS i ESP upravo peglaju te neravnomernosti sile kočenja odnosno trenja sa podlogom pri kočenju...zbog toga su konstriusani kao takvi.
To je izgleda kao priča o merenju kod benzinaca CO u % a koja je besmisleno da se vrši sondom na kraju auspuha tj posle oksidacionog katalizatora na autu koji ima lambda kontrolu sagorevanja a to su praktično modeli nastali posle 1976, godine kada je uvedena kontrola ubrizgavanja preko lambde.
Sva kola u Evropi prodata od uvodjenja Euro 1 pa novija glatko treba da prodju taj test CO.
Merenje HC ostatka se ne vrši a to preciznije pokazuje i stanje katalizatora i uopšte komplet sagorevanja, a to su upravo nesagoreli ostaci goriva.
Ostaje da se vidi u praksi kako će se pokazati to merenje ovalnosti ali sam nekako skeptik da će izaći na dobro.
Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova
http://www.amss-cmv.co.rs/pdf/knjigakocenjedeo.pdf
Strana 34.
Dakle, uopšte se ne meri ovalnost diskova/doboša, za njih nije ni predvidjena procedura niti aparati.
Drugo, dozvoljena greška merenja samih valjaka je 10%, važilo do sada.
Treće, referentna vrednost za merenje promene kočione sile po obimu gume je 100% dostignute maksimalne vrednosti pa je 20% dozvoljena granica od te maksimalno moguće sile.
Shodno tome ako se vrši merenje pri približno 50% maksimalne sile kako je u emisiji SATa prikazano onda je 40% od te 1/2 sile dozvoljeno odstupanje, deluje sumnjivo tumačenje predstavnika udruženja tehničkih pregleda koje je izneto u emisiji.
Pošto u "ovalnost" kočne sile ulaze kao faktor i gume ostaje da se vidi kako će se vršiti merenje samih guma a i prema proceduri merenje koeficijenta trenja valjaka koji takodje utiče na dobijene rezultate kočne sile.
Meni izgleda da će kontrolorima biti potrebno mnogo obuke ako se želi sprovesti smisao pouzdanosti i ponovljivosti ovog merenja ili će se završiti sa odokativnim merenjima pa kako se kome zalomi...
Strana 34.
Dakle, uopšte se ne meri ovalnost diskova/doboša, za njih nije ni predvidjena procedura niti aparati.
Drugo, dozvoljena greška merenja samih valjaka je 10%, važilo do sada.
Treće, referentna vrednost za merenje promene kočione sile po obimu gume je 100% dostignute maksimalne vrednosti pa je 20% dozvoljena granica od te maksimalno moguće sile.
Shodno tome ako se vrši merenje pri približno 50% maksimalne sile kako je u emisiji SATa prikazano onda je 40% od te 1/2 sile dozvoljeno odstupanje, deluje sumnjivo tumačenje predstavnika udruženja tehničkih pregleda koje je izneto u emisiji.
Pošto u "ovalnost" kočne sile ulaze kao faktor i gume ostaje da se vidi kako će se vršiti merenje samih guma a i prema proceduri merenje koeficijenta trenja valjaka koji takodje utiče na dobijene rezultate kočne sile.
Meni izgleda da će kontrolorima biti potrebno mnogo obuke ako se želi sprovesti smisao pouzdanosti i ponovljivosti ovog merenja ili će se završiti sa odokativnim merenjima pa kako se kome zalomi...
Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova
Ajde neka mi neko razjasni ovu sliku, leva kolona - ate power disc
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova
Sve je jasno, šta te buni?
Bolji disk napred a lošiji pozadi kada nema ABSa, obavezujuće.
Bolji kod ATE znači power disc serija u odnosu na obični.
Na poslednjoj levo slici je zabranjena kombinacija odbičan disk napred a power disk pozadi.
Opšte pravilo
Na zadnjoj osovini NIKADA ne sme da bude jače kočenje od prednje, kod vozila bez ABS-a to znači uparivanje koeficijenata trenja diskova i pločica po osovinama a kada ima ABS nebitno je jer će uvek kočnice pozadi biti automatski prigušene da slabije koče (neće blokirati pre prednjih, tj ne bi trebalo uopšte da blokiraju).
Sve to preneseno važi i za gume, NIKADA napred ne trebaju da budu gume sa većim trenjem (bolje, kvalitetnije, novije, manje potrošene...) već idu pozadi tj lošije gume idu napred a bolje na zadnju osovinu.
Pošto se to često ne radi tako treba biti obazriv a posebno kod auta sa prednjim pogonom na koji se postave nekakve zadnje gume, i onda očas posla pobegne zadnji kraj i pirueta.
Bolji disk napred a lošiji pozadi kada nema ABSa, obavezujuće.
Bolji kod ATE znači power disc serija u odnosu na obični.
Na poslednjoj levo slici je zabranjena kombinacija odbičan disk napred a power disk pozadi.
Opšte pravilo
Na zadnjoj osovini NIKADA ne sme da bude jače kočenje od prednje, kod vozila bez ABS-a to znači uparivanje koeficijenata trenja diskova i pločica po osovinama a kada ima ABS nebitno je jer će uvek kočnice pozadi biti automatski prigušene da slabije koče (neće blokirati pre prednjih, tj ne bi trebalo uopšte da blokiraju).
Sve to preneseno važi i za gume, NIKADA napred ne trebaju da budu gume sa većim trenjem (bolje, kvalitetnije, novije, manje potrošene...) već idu pozadi tj lošije gume idu napred a bolje na zadnju osovinu.
Pošto se to često ne radi tako treba biti obazriv a posebno kod auta sa prednjim pogonom na koji se postave nekakve zadnje gume, i onda očas posla pobegne zadnji kraj i pirueta.
Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova
Ahaaaaa, ok, sad kad pogledan bolje i jeste tako. Mislio sam na kimbinaciju diskova, pošto nazam vec imam ate power a sad xu staviti i napred.
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova
To je ujedno i najbolje rešenje, power discs all around.
Još i ako staviš pločice sa FF karakteristikom trenja super.
Mada sve redje vidjam na ambalaži pločica da se navodi u koju klasu trenja spadaju, to je nekada kod ozbiljnih (čitati bržih i skupljih) automobila bilo bitno kao uparivanje balansa kočenja po osovinama.
Još i ako staviš pločice sa FF karakteristikom trenja super.
Mada sve redje vidjam na ambalaži pločica da se navodi u koju klasu trenja spadaju, to je nekada kod ozbiljnih (čitati bržih i skupljih) automobila bilo bitno kao uparivanje balansa kočenja po osovinama.
Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova
Pa 'obične' ate plocice stavljam
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova
Šta će ti power disc uopšte ili bilo koji sa zarezima za čišćenje pločice?
Čak i vrlo agresivni i trkački automobili to sve ređe stavljaju.
Čak i vrlo agresivni i trkački automobili to sve ređe stavljaju.
Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova
Ej, razlika u ceni je bila 250rsd po komadu
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Re: Kocnice: Bed-in procedura kod novih diskova
Ne zbog cene, nego zbog minusa koji prevazilaze pluseve, a pogotovo za svakodnevni auto.