DSG menjac - servis i odrzavanje

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Korisnikov avatar
steva_anya
Postovi: 5456
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
Lokacija: Beograd

DSG menjac - servis i odrzavanje

Post od steva_anya » 02 Okt 2014, 09:25

Drug juri A4/Pasata sa DSG menjacem.
Zanima ga protokol odrzavanja, cena i troskovi eventualnih servisa?

Ima li razlike izmedju DSG za npr 2.0 tdi i 2.0 tfsi?
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10897
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: DSG menjac - servis i odrzavanje

Post od Uroš S. » 02 Okt 2014, 10:00

Nema razlike između ta dva DSG-a u smislu održavanja. Oba su šestostepeni.

Korisnikov avatar
somi-car
Postovi: 2237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: DSG menjac - servis i odrzavanje

Post od somi-car » 02 Okt 2014, 10:32

Cesto vozim 2.0 TDI sa DSG-om (naravno setostepeni). Auto sad posle 3 god ima oko 110 000 km. Samo je redovan servis na menjacu radjen tj. na 60.000 din. Secam se da su u servisu rekli da ako je menjac ispravan, ide samo redovno odrzavanje tj ta zamena ulja i nekog filtera. Ne mogu da se setim cene ali mislim da nije bas bilo dzaba odraditi taj servis.

Sto se tice eventualnih popravki u slucaju kvara, ne verujem da je na savremenim automaticima to jeftina rabota.

I jos je serviser rekao da uglavnom menjac, ako je na pocetku ispravan (u slucaju polovnog vozila) moze dosta dugo da traje bez ikakvih kvarova.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21145
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: DSG menjac - servis i odrzavanje

Post od nidza » 02 Okt 2014, 10:51

Fensi je to rabota, kompleksan sistem. Uvek će manuelni biti najjeftiniji za održavanje.

Menjač sa dva kvačila ima 2x više potrošnih delova, plus hidrauliku i logiku koja barata sa njima i promenom brzina.

Sa tehničke strane, po mom skromnom mišljenju, trenutno superioran koncept.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7305
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Одг: DSG menjac - servis i odrzavanje

Post od dag81 » 02 Okt 2014, 11:42

DSG je zakon za voznju po meni. Sledeci auto ce ga 90% imati.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21145
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: DSG menjac - servis i odrzavanje

Post od nidza » 02 Okt 2014, 11:43

Biće da sam previše staromodan, ali pružaću mu otpor dokle god budem mogao.

Korisnikov avatar
Milos
Postovi: 8568
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: DSG menjac - servis i odrzavanje

Post od Milos » 02 Okt 2014, 11:51

nidza je napisao:Biće da sam previše staromodan, ali pružaću mu otpor dokle god budem mogao.
Slika

Mene je DSG nacisto razmazio :( sad se ne bih vratio na manuelni za svakodnevni auto.
Xepoj87 je napisao:
03 Feb 2023, 11:30
Sve je poslo naopako kada sam prodao prvi Mercedes.

Korisnikov avatar
somi-car
Postovi: 2237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: DSG menjac - servis i odrzavanje

Post od somi-car » 02 Okt 2014, 12:18

Meni je DSG odlicna stvar i generalno mu nisam pronasao manu. Na novom vozilu bih sigurno radio doplatu dok bih na polovnom DSG uzeo sam ako je auto bas proveren.

Ipak je polovan auto finansijski rizik pogotovu sa tako skupom igrackom, ali opet kazem ako je proveren ne vidim razlog za izbegavanje.

Imam samo 2 zamerke na njegov rad (1. pri laganoj gradskoj voznji previse niske obrtaje dzi, neki moj utisak. 2. lagano spustanje nizbrdo i pri promeni stepena prenosa dolazi do kratkog trzaja. Ovo se ne desava uvek i nije neki problem vec samo moje zapazanje)

ftj
Postovi: 13106
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: DSG menjac - servis i odrzavanje

Post od ftj » 02 Okt 2014, 12:30

Redovno odrzavanje je prihvatljivo, sad me je servis koji se radi na 60k km izasao 12,500 din. Smor je ako bi otislo kvacilo ili ako bi crkao menjac a to se nadam se nece desiti :) Za sad radi kao kad je bio nov.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21145
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: DSG menjac - servis i odrzavanje

Post od nidza » 02 Okt 2014, 12:46

Koliko je zamena kvačila i koji je očekivan interval zamene? Pretpostavljam da je to predvidivo, jer mašina spaja i razdvaja, znanje vozača nema uticaja kao kod manuelnog.

Korisnikov avatar
somi-car
Postovi: 2237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: DSG menjac - servis i odrzavanje

Post od somi-car » 02 Okt 2014, 12:51

Mislim da ce pre da zvekne zamajac nego kvacilo ili lamele...

ftj
Postovi: 13106
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: DSG menjac - servis i odrzavanje

Post od ftj » 02 Okt 2014, 13:56

Nisam cuo da uopste ima zamajac ali sam citao da su neki menjali lamele tj. clutch packs u garantnom roku. Nije predvidjeno servisnim intervalom ali s obzirom da se trosi neminovno je da u jednom trenutku bude za menjanje.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21145
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: DSG menjac - servis i odrzavanje

Post od nidza » 02 Okt 2014, 14:21

Mora da postoji zamajac, tu se stvari nisu promenile. Umesto 1 postoje 2 kvačila, i menjač je podeljen na parne i neparne brzine, vezane za po jedno kvačilo.

Spolja gledano i nije se mnogo promenilo (zamajac, kvačilo, menjač), ali iznutra jeste.

Korisnikov avatar
somi-car
Postovi: 2237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: DSG menjac - servis i odrzavanje

Post od somi-car » 02 Okt 2014, 14:28

steva_anya je napisao:Drug juri A4/Pasata sa DSG menjacem.
Zanima ga protokol odrzavanja, cena i troskovi eventualnih servisa?

Ima li razlike izmedju DSG za npr 2.0 tdi i 2.0 tfsi?
Mislim da postoji samo razlika izmedju onog sa 5 i 6 brzina (Mada ja nigde nisam nasao sa 5 brzina).

Procitao sam jednom da je za menjac sa 5 brzina odrzavanje skupo i da se na redovnim servisima menjaju neki dodatni delovi dok je za ovaj sa 6 stepeni predvidjeno samo redovno odrzavanje sto znaci zamenu ulja i filtera.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23858
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: DSG menjac - servis i odrzavanje

Post od dragvorl » 02 Okt 2014, 16:13

nidza je napisao:Mora da postoji zamajac, tu se stvari nisu promenile. Umesto 1 postoje 2 kvačila, i menjač je podeljen na parne i neparne brzine, vezane za po jedno kvačilo.

Spolja gledano i nije se mnogo promenilo (zamajac, kvačilo, menjač), ali iznutra jeste.
Lamele su visestruke i u ulju, tako da nema klasicne zamene.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori