Trošak posedovanja automobila
Re: Trošak posedovanja automobila
Dodaj i razliku izmedju kupovne i prodajne cene pa podeli sa godinama kao i gorivo.
Re: Trošak posedovanja automobila
Gorivo kod svakog drugačije ( ni km ni vrsta goriva ni stil vožnje ) a što se prodaje tiče - možda će je biti a možda i neće.
- Saša
- Postovi: 13023
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Trošak posedovanja automobila
Ne računa mi se sve zajedno jer je cifra pozamašna, bolje da je ne znam. Znam onako okvirno da mi je prošle godine otišlo iz džepa preko 1.000 evra na njega (dva seta novih guma, još jedan komplet čeličnih felni, zamena dizni, registracija, reatest gasa, nov akumulator, veliki i mali servis... itd.) ali sam pre toga u prethodnih pet godina imao stvarno minimalne izdatke. U to naravno nisam računao sve ovo šta sam mu polako dodavao od opreme. No na drugu stranu ne žalim ni dinara, dao bih i više da mogu.
Re: Trošak posedovanja automobila
Hahah znam, zato ovde samo čitam maštovite razloge za izvrdavanje pitanja
Te menjač je samo estetika, te ja računam samo popravke sredom i petkom, ovo ono...svi samo guraju pod tepih
Stara boljka svih ljubitelja 4-točkaša
Okreni, obrni - auto je skupa igračka. Sve i da je reč o 30 god polovnjaku koji se uopšte ne vozi
- Saša
- Postovi: 13023
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Trošak posedovanja automobila
Ako želim da mi auto i dalje bude tip-top kao i prvog dana - jednostavno moram tako da radim i da ga održavam. Znam da mnogi otaljavaju brojne sitne pa i krupnije kvarove i nedostatke i voze tako (što ja opet ne mogu nikako) i onda kada prodaju auto i ponovo kupe neki drugi kažu "nisam imao troškova sa njim". A ono sve lupkalo i curkalo na sve strane. Moj mlađi brat je prvi takav. Crkne mu zadnji desni prozor na Daewoo Tacumi - on lepo raskopa tapacirung, spoji neke žice tamo da podigne prozor i vrati tapacirnug... ostavi tako. Može se i bez tog prozora. Pa majku mu... kako možeš tako? Ja bih crkao da mi je nešto nesipravno na autu. Da kupim nekog iole skupljeg polovnjaka verovatno bih bankrotirao u pokušaju da od babe napravim devojku. Zato je za mene jedino moguć nov auto, pa koliko košta da košta. Lakše podnosim finansijski te redovne mesečne troškove nego nepredviđene ili masu njih odjednom.
Re: Trošak posedovanja automobila
To i jeste jedan od vecih benefita novog automobila, predvidivost troskova. Imas garanciju, pa jos i kasko ako imas mozes vrlo pouzdano da izracunas kolko ce te kostati u narednih 5 godina.
Poneces ga u grob sa sobom?Пунтилак je napisao:Gorivo kod svakog drugačije ( ni km ni vrsta goriva ni stil vožnje ) a što se prodaje tiče - možda će je biti a možda i neće.
Re: Trošak posedovanja automobila
@Saša:
Podseti me da nikad ne kupujem auto od tvog brata Ali definitivno će živeti duže od nas revnosnih
Ps - i ja sam došao do toga da treba sve raditi što pre ali izbaciti "majstore" što je moguće više. Puntić je ionako takav da većinu stvari čovek može sam...a ne kao na nekim kolima što je potrebno rasklapanje motora da bi se prišlo sijalici.
A čak i toj UradiSam varijanti - opet idu pare ali šta da se radi.
Podseti me da nikad ne kupujem auto od tvog brata Ali definitivno će živeti duže od nas revnosnih
Ps - i ja sam došao do toga da treba sve raditi što pre ali izbaciti "majstore" što je moguće više. Puntić je ionako takav da većinu stvari čovek može sam...a ne kao na nekim kolima što je potrebno rasklapanje motora da bi se prišlo sijalici.
A čak i toj UradiSam varijanti - opet idu pare ali šta da se radi.
Re: Trošak posedovanja automobila
Ja nemam nikakvih troškova sa autima, osim guma svake sezone...sve jih pre prodam
Šalim se, evo skoro 4 meseca od kad imam volva i troškovi su bili, 4 nove gume( 350 evra valjda ), novi brisači 3 komada ( oko 35 evra), sijalice 2 komada ( 20 evra valjda) i volvo 1 komad ( 7900evra ). Servis 0 komada za sad. Gorivo nemam pojma jer ne pratim a registracija i osiguranje je bilo oko 750 evriča.
Da i tamnjenje staka 110 evra, čiščenje 70 evra, jebemti nabere se
Šalim se, evo skoro 4 meseca od kad imam volva i troškovi su bili, 4 nove gume( 350 evra valjda ), novi brisači 3 komada ( oko 35 evra), sijalice 2 komada ( 20 evra valjda) i volvo 1 komad ( 7900evra ). Servis 0 komada za sad. Gorivo nemam pojma jer ne pratim a registracija i osiguranje je bilo oko 750 evriča.
Da i tamnjenje staka 110 evra, čiščenje 70 evra, jebemti nabere se
Re: Trošak posedovanja automobila
Ako cemo da cepidlacimo, volvo 1 kom ti ovde nije trosak. Trosak u ovom slucaju ti je amortizacija odnosno gubitak vrednosti kao i cena kapitala to jest finansijski rashodi tj. kamata da si uzeo tih 7,900 na kredit. Dakle ti si od tih para potrosio samo ono sto si izgubio na vrednosti i eventualno kamatu a u sustini si novac konvertovao u auto.
Re: Troškovi održavanja polovnjaka
Nije isto. Na polovnom su potrošni delovi u nekoj fazi potrošenosti, a neki se preventivno zamene prilikom kupovine, poput velikog servisa. Na novom je sve novo i na nultoj tački eksploatacije. Pritom je obično prva ugradnja boljeg kvaliteta nego zamenski delovi.Ivan je napisao:Ja tekuce odrzavanje u koje ubrajam gorivo, registraciju, servise, gume, kocnice I ostali potrosni materijal ne racunam jer me kosta I na novom I na polovnom.
Takodje opciona ulaganja tipa bixenonski farovi, sportski izduv, folije, felne itd.
Kvarovi, pouzdanost I raspolozivost sto su neki rekli je kljucni momenat meni.
Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Re: Trošak posedovanja automobila
ftj je napisao: ↑30 Jan 2018, 21:56Ako cemo da cepidlacimo, volvo 1 kom ti ovde nije trosak. Trosak u ovom slucaju ti je amortizacija odnosno gubitak vrednosti kao i cena kapitala to jest finansijski rashodi tj. kamata da si uzeo tih 7,900 na kredit. Dakle ti si od tih para potrosio samo ono sto si izgubio na vrednosti i eventualno kamatu a u sustini si novac konvertovao u auto.
Re: Trošak posedovanja automobila
Evo mog primera. Relativno mlad auto za uslove u Srbiji, prešao manje od 100.000 km, kupljen nov u Srbiji, vlasnik sam nešto malo preko 2 godine. Od troškova sam imao 1 x veliki servis 300 evra, 2 x mali servis 200 evra, gume letnje i zimske oko 450 evra, akumulator 70-80 evra, prednji diskovi i pločice oko 100 evra, 2x registracija 400 evra, znači ukupno sve oko 1500 evra za dve godine + gorivo, sijalice, brisači, kozmetika, pranja i ostalo, ali to ne znam precizno koliko je ukupno koštalo.
- Gaginh0
- Postovi: 8808
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: Trošak posedovanja automobila
Evo mog primera:
VW Polo 1.4TDI, kupljen sa 78k, prodan sa 182k, vozen 5 god.
Servisi, kocnice, silent blokovi, akumulator i set kvacila je sve sto sam ikad morao zameniti.
6 x servis = 60 x 6 = 360e
3 x silent blok = 20 x 3 = 60e
1 x akumulator = 60e
1x set kvacila = 150e
3 x prednje plocice = 3 x 20 = 60e
( Nazad su pakne, njih nisam menjao)
2 x nove gume = 2 x 120 = 240e
2 x polovne gume = 2 x 30 = 60e
4 x celicne felne 14" = 80e
4 x zimske gume 14" = 4 x 40 = 160e
= 1229,99 evra ( ako sam dobro izracunao iz glave)
Nisam racunao registracije i gorivo naravno.
Veliki servis je uradjen na 70k, prethodna vlasnica odradila.
Znaci kad sam ga prodao trebalo je uraditi veliki servis i staviti nov aku.
VW Polo 1.4TDI, kupljen sa 78k, prodan sa 182k, vozen 5 god.
Servisi, kocnice, silent blokovi, akumulator i set kvacila je sve sto sam ikad morao zameniti.
6 x servis = 60 x 6 = 360e
3 x silent blok = 20 x 3 = 60e
1 x akumulator = 60e
1x set kvacila = 150e
3 x prednje plocice = 3 x 20 = 60e
( Nazad su pakne, njih nisam menjao)
2 x nove gume = 2 x 120 = 240e
2 x polovne gume = 2 x 30 = 60e
4 x celicne felne 14" = 80e
4 x zimske gume 14" = 4 x 40 = 160e
= 1229,99 evra ( ako sam dobro izracunao iz glave)
Nisam racunao registracije i gorivo naravno.
Veliki servis je uradjen na 70k, prethodna vlasnica odradila.
Znaci kad sam ga prodao trebalo je uraditi veliki servis i staviti nov aku.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23797
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Trošak posedovanja automobila
Nisi uracunao pad vrednosti.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money