Trošak posedovanja automobila
- shandu90
- Postovi: 12323
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Trošak posedovanja automobila
Sve zavisi od afiniteta. Moj cale je sva 3 auta koja sada vozimo uzeo za kes. Redovno odrzavanje nije bilo preterano skupo, vanredno tj. moji udesi jesu. Srecom kasko nas je uvek izvlacio. Cak se i on razmislja da li mu se isplati da opet pljune svu kintu ili da uzme na rate sto nece ni osetiti. Sestra ide na pola pola, rata ce joj biti mala. I ja cu verovatno tako uraditi. Ako uzmem polovnjaka npr. D segment, dao bi jos para da se sve istrese, zameni, proveri… da bi bio siguran u auto. Novo je ipak novo, govorim iz licnog iskustva, posto je astra tek posle 15g zestoke eksploatacije pocela da posustaje. Nadam se da naredna auta necu toliko dugo voziti kao ovaj.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Trošak posedovanja automobila
Kupljeno za 40 posle 7 godina vredi 1/3 uvrh glave, ako i toliko- 12-13-15.
Razlika 40-15 od 25 je trošak koji je daleko veći nego i redovno i vanredno održavanje za 7 godina za maltene bilo koji auto koji nije totalni krš u startu (razvaljena karoserija pa nadalje).
Naravno ima i nekih ekskluzivnih modela gde i posle 7 godina vredi 50+% početne cene, oni koji nisu economic/ mainstream model velike serije.
7 godina je obično 1 ili neretko i 2 izmene generacije, zavisno u kom periodu ciklusa trajanja modela je uzet auto.
Novi je najbolji ali i sa najvećim gubitkom vrednosti, najviše izgubi nakon prve 3 godine (bude oko 60% početne plaćene cene).
Razlika 40-15 od 25 je trošak koji je daleko veći nego i redovno i vanredno održavanje za 7 godina za maltene bilo koji auto koji nije totalni krš u startu (razvaljena karoserija pa nadalje).
Naravno ima i nekih ekskluzivnih modela gde i posle 7 godina vredi 50+% početne cene, oni koji nisu economic/ mainstream model velike serije.
7 godina je obično 1 ili neretko i 2 izmene generacije, zavisno u kom periodu ciklusa trajanja modela je uzet auto.
Novi je najbolji ali i sa najvećim gubitkom vrednosti, najviše izgubi nakon prve 3 godine (bude oko 60% početne plaćene cene).
Re: Trošak posedovanja automobila
Ne baš. Avensis 2015. Plaćen 22.5k, posle 6 godina prodat za 14k.
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Re: Trošak posedovanja automobila
Ovaj auto sa 14 godina koliko vredi? To nisi ukalkulisao, nije 25k razlika.ljubitelj je napisao: ↑28 Avg 2021, 00:06Kupljeno za 40 posle 7 godina vredi 1/3 uvrh glave, ako i toliko- 12-13-15.
Razlika 40-15 od 25 je trošak koji je daleko veći nego i redovno i vanredno održavanje za 7 godina za maltene bilo koji auto koji nije totalni krš u startu (razvaljena karoserija pa nadalje).
Naravno ima i nekih ekskluzivnih modela gde i posle 7 godina vredi 50+% početne cene, oni koji nisu economic/ mainstream model velike serije.
7 godina je obično 1 ili neretko i 2 izmene generacije, zavisno u kom periodu ciklusa trajanja modela je uzet auto.
Novi je najbolji ali i sa najvećim gubitkom vrednosti, najviše izgubi nakon prve 3 godine (bude oko 60% početne plaćene cene).
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Trošak posedovanja automobila
U DE je kalkulacija, kako sam procitao, da nakon 3godine auto vredi oko 55% pocetne cene, mada to zavisi od marke, postoji koeficijent kod lizinga, gde je na primer GLC dosta zadrzavao vrednost u odnosu na druge.
Gesendet von meinem SM-T510 mit Tapatalk
Gesendet von meinem SM-T510 mit Tapatalk
Re: Trošak posedovanja automobila
Ne znam kako nekima trošak goriva bude 1/3 svih troškova?
Meni je gorivo uvek bilo 90% troška posedovanja automobila.
Govorim o polovnom, gde je uračunat ciklus od dva seta zimskih i letnjih guma, set kvačila sa zamajcem, komplet kočnica dva puta, amortizeri, dve baterije, itd. Sve najskuplji "nedajtibože" servisi u kvalitetu, najskuplji delovi i gume.
Računao sam za astru i ne sećam se tačne cifre, ali približno dovoljno za analizu je bilo:
~12din po km, od čega je ~9in bilo gorivo.
Meni je gorivo uvek bilo 90% troška posedovanja automobila.
Govorim o polovnom, gde je uračunat ciklus od dva seta zimskih i letnjih guma, set kvačila sa zamajcem, komplet kočnica dva puta, amortizeri, dve baterije, itd. Sve najskuplji "nedajtibože" servisi u kvalitetu, najskuplji delovi i gume.
Računao sam za astru i ne sećam se tačne cifre, ali približno dovoljno za analizu je bilo:
~12din po km, od čega je ~9in bilo gorivo.
Re: Trošak posedovanja automobila
Koji auto sa 14 godina? Nisam ništa ukalkulisao osim procene gubitka vrednosti vezanog za protok vremena koji se odnosi na nov auto.Bax je napisao: ↑28 Avg 2021, 05:56Ovaj auto sa 14 godina koliko vredi? To nisi ukalkulisao, nije 25k razlika.ljubitelj je napisao: ↑28 Avg 2021, 00:06Kupljeno za 40 posle 7 godina vredi 1/3 uvrh glave, ako i toliko- 12-13-15.
Razlika 40-15 od 25 je trošak koji je daleko veći nego i redovno i vanredno održavanje za 7 godina za maltene bilo koji auto koji nije totalni krš u startu (razvaljena karoserija pa nadalje).
Naravno ima i nekih ekskluzivnih modela gde i posle 7 godina vredi 50+% početne cene, oni koji nisu economic/ mainstream model velike serije.
7 godina je obično 1 ili neretko i 2 izmene generacije, zavisno u kom periodu ciklusa trajanja modela je uzet auto.
Novi je najbolji ali i sa najvećim gubitkom vrednosti, najviše izgubi nakon prve 3 godine (bude oko 60% početne plaćene cene).
Re: Trošak posedovanja automobila
Ako sam dobro razumeo, ti kazes da ti pretekne 25k za odrzavanje polovnog auta, narednih 7 godina ili ustedu, kako ti se zalomi?.Razlika 40-15 od 25 je trošak koji je daleko veći nego i redovno i vanredno održavanje za 7 godina za maltene bilo koji auto koji nije totalni krš u startu (razvaljena karoserija pa nadalje).
Ali to nije tacno jer i taj polovan posle 14 godina vredi mozda 5k, pa ako gledamo s novcane strane gubitak za 7 godina, posedovanja auta mora i to da ukalkulise.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Trošak posedovanja automobila
U slucaju moje Mazde bila je jos povoljnija matematika po mene. Nemoguce je reci koliko kola vrede posle x godina jer to zavisi od milion stvari, a jedna od njih je i da su poskupela i nova i polovna kola u poslednjih godinu-dve pa isti polovnjak danas kosta isto ili cak vise nego prosle godine u isto vreme kada je bio godinu dana mladji i sa manjom kilometrazom. Zavisi i sta se prodaje, i gde se prodaje, i ko prodaje... I koliko mu se zuri. Reci 1/3, 1/4, 50, 60, 70%... To bas nista ne znaci.Heinz je napisao:Ne baš. Avensis 2015. Plaćen 22.5k, posle 6 godina prodat za 14k.
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Re: Trošak posedovanja automobila
MIslio sam na poredjenje troška posedovanja neka 2 auta tokom perioda od 7 godina.
Neki novi (od 0 do 7. godine vožen) sa na primer tih 25k i ništa se nikada ne pokvari tokom 7 godina vs. tih 25k da li je potrebno da se utroši na vanredno servisiranje i kvarove tokom tih 7 godina.
Mislim da nema tako skupih kvarova- troškova nekog polovnog ( od 7. do 14. godine vožen) tokom 7 godina eksploatacije koji bi se približili tih 25k minus taj vremenski gubitak vrednosti usled starenja.
U pravu si, to mora da se ukalkuliše ali ne znam neko pravilo za tako starije vozilo, dok za nova je manje više poznato (kataloški) koliko se 1. godine, pa 2. godine pa 3-će godine menja vrednost.
I bude tih nekih 55% preostala vrednost nakon 36 meseci posedovanja novog auta, mislim da je to podatak iz Nemačke a manje više slično je svuda.
Neki novi (od 0 do 7. godine vožen) sa na primer tih 25k i ništa se nikada ne pokvari tokom 7 godina vs. tih 25k da li je potrebno da se utroši na vanredno servisiranje i kvarove tokom tih 7 godina.
Mislim da nema tako skupih kvarova- troškova nekog polovnog ( od 7. do 14. godine vožen) tokom 7 godina eksploatacije koji bi se približili tih 25k minus taj vremenski gubitak vrednosti usled starenja.
U pravu si, to mora da se ukalkuliše ali ne znam neko pravilo za tako starije vozilo, dok za nova je manje više poznato (kataloški) koliko se 1. godine, pa 2. godine pa 3-će godine menja vrednost.
I bude tih nekih 55% preostala vrednost nakon 36 meseci posedovanja novog auta, mislim da je to podatak iz Nemačke a manje više slično je svuda.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Trošak posedovanja automobila
Eto, kod mene 75% posle 5 godina. Dakle, dzabe tabele.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Re: Trošak posedovanja automobila
Eno ja kupio golfa za 14.5, prodao za 13. Nepune tri godine star.
Re: Trošak posedovanja automobila
Statistika kao i svaka je puna anomalija, i nije uvek validna za svaki slučaj.
Slažem se da kao što si opisao ima mali milion faktora koji utiču.
I ograničena ponuda kakva je i inače kod nas tzv mladjih polovnih je jedna od anomalija pri poredjenju sa npr Nemačkom ili Francuskom kao tržištima.
Ima i situacija da vrednost auta raste kako postaje stariji što je opet anomalija u odnosu na tabele.
Slažem se da kao što si opisao ima mali milion faktora koji utiču.
I ograničena ponuda kakva je i inače kod nas tzv mladjih polovnih je jedna od anomalija pri poredjenju sa npr Nemačkom ili Francuskom kao tržištima.
Ima i situacija da vrednost auta raste kako postaje stariji što je opet anomalija u odnosu na tabele.
Re: Trošak posedovanja automobila
Pa Civicu polovnjaku (samo u Srb, u DE ne, dosta im pada cena, koliko sam pratio) raste cena
Gesendet von meinem SM-T510 mit Tapatalk
Gesendet von meinem SM-T510 mit Tapatalk
- carov2
- Postovi: 4177
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Trošak posedovanja automobila
Ok, ali je vrlo optimistično da će "prosečan" auto koji je koštao 40k kao nov, nakon 7 godina da se proda za 20k.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Sent from my SM-G980F using Tapatalk