Svaka potopna pumpa mora biti potopljena u tečnost, zato se i zove potopna. I naravno da se veruje proizovdjiačima, NIJEDAN ne piše da se pumpa podmazuje bilo kakvim dodavanjem bilo kakvog podmazivača. NIJE potrebno. A čim nešto kruži kroz pumpu jasno je da i odvodi toplotu, samim tim procesom pa ne vidim poentu izdvajanja toga bilo za ulje, za vodu, za antifriz, za gorivo..Morse je napisao: ↑23 Okt 2020, 17:46Sami proizvođači pumpi za gorivo su napisali da pumpa mora biti potopljena radi hlađenja i lubrikacije, kao što sam citirao. Ako verujemo proizvođačima ulja da je ok zamena na 2 godine, zašto ne bismo verovali proizvođačima pumpi da im je potrebna lubrikacija? Naravno, ne govorim o lubrikaciji uljem/uljima, da ne bude zabune, i druge tečnosti mogu imati svojstva lubrikacije, ne samo ulja.
Upravo zbog toga sam i stavio link ka tom tekstu - gorivu se mora podići stepen lubrikacije, upravo zbog komponenti gde je ona neophodna.
Pa zar nije to poenta lubrikacije, pre svega smanjenje trenja? Zašto konkretno mora biti ulje u pitanju da bi se nešto nazvalo lubrikacijom/podmazivanjem?Formiranje tečnog sloja izmedju 2 metala smanjuje trenje, taj efekat je dobro poznat i opisan. To je i napomenuto u tekstu, hidrodinamičko podmazivanje.
Samo kratak komentar, bez ikakve želje za ulaskom u dalju raspravu - voda itekako može biti lubrikant, tj. sredstvo za podmazivanje, i to sa boljim efektom od ulja u vrlo specifičnim slučajevima.No time voda nije postala sredstvo za podmazivanje i nije nešto što podmazuje.
Ulje mora biti u motoru za podmazivanje jer je takva konstrukcija i uslovi rada. Ne samo da mora biti ulje nego i tačno odredjeno po tipu, opsegu viskoznosti, formulaciji mešavine i još mnogo faktora a koje zajedno čine normu npr ACEA C2.
Ne može se sipati bilo šta u motor, ni voda ni nešto što bi se proizvoljno zvalo sredstvom za podmazivanjem.
To isto važi i za gorivo, njegova svrha sipanja nije podmazivanje i nije tečnost za podmazivanje, čak naprotiv vrlo su loša u tome pa im se mora popraviti podmazivost. Takodje se u motor sipaju goriva prema odredjenoj specifikaciji i nemože nešto što ima neke proizvoljne osobine zapaljivosti i gorenja.
Tema je ulje i podmazivanje motora sa izmenama u nekim intervalima. Prosto se treba držati preporuka proizvodjača vozila, proizvodjača maziva a nikako ne preporuka proizvodjača goriva ili drugih tečnosti ma koliko ona imala nekakve (minimalne)osobine podmazivosti.
Motoru je potrebno mnogo više od suvog trenja i podmazivosti tek nešto iznad nule.
Za podmazivanje je potrebno ulje, i potrebno je to ulje menjati u pravilnim intervalima bilo na osnovu radnih sati bilo kilometraže.
I kraj neke priče za vlasnike auta, sve ostalo šta treba je samo ispoštovati jednostavna pravila opisana u uputstvu za upotrebu auta oko te teme.