Trošak posedovanja automobila

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Post od Velja » 30 Jan 2018, 09:33

Ma svaki auto izvlači velike pare na kvarno, onako lagano. To je normalna stvar. Meni je prva stavka kad kupujem auto kako ga je tretirao prethodni vlasnik i to mi dosta smanjuje troškove korišćenja, kao i neprijatne situacije usled kvarova. Takođe moram dodati averziju koju imam prema servisima i polumajstorima...

ljubitelj
Postovi: 10551
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Post od ljubitelj » 30 Jan 2018, 10:31

@velja, slažem se i da dodam mišljenja na osnovu svog iskustva i meni poznatih automobila iz okruženja koje sam pratio tokom eksploatacije.

Svaki auto košta i svaki se pre ili kasnije pokvari. Ali, postoje prosečni, normalni intervali habanja i kvarova pa odstupanja od toga ukazuju na neki problem koji možda postoji.

Auto male kubikaže do tipa 1,4-1,5 se očekuje da nema kvar pogonskog sklopa (motor, menjač, kvačilo, turbina, zamajac, ubirzgavanje, paljenje, poluosovine itd) u opsegu 200,000-250,000km u težim uslovima vožnje.
Auto sa kubikažom 1,8-2,0 se očekuje isto ponašanje u opsegu 250,000-350,000km.

To je obično i kilometraža do koje prvi vlasnik koristi auto a kada naidje prvi ili drugi kvar na autu odlučuje se da ga proda tj zameni za novi.

Predvidjeni obavezni redovni servis koji je fabrika napisala i predvidela da se obavlja tokom tog perioda se naravno ne računa u kvar(kaiševi, vodena pumpa, čišćenje/zamena PCV/EGR itd).
Sada je već postalo šire rasprostranjeno da prvi veliki servis bude na 160,000-240,000km što bi trebalo da ukazuje i samom vlasniku da nikakav poseban trošak niti kvar ne treba da očekuje kao normalan.

Ranije a pogotovu učestale posete servisu/ havarije, tipično se ubrajaju u lemon car, Montagauto, Jean Luc voiture itd. Uglavnom kao problematičan primerak.

Ima i problematičnih modela, ili odredjenih varijanti motora/menjača ili odredjenih meseci/ godina proizvodnje kada se pokaže da je prerana kvarljivost direktna posledica početne konstrukcione ili greške u proizvodnji bilo kod samog proizvodjača auta ili kod dobavljača.
Osim sklopova motora to se odnosi i na elektroniku i druge sisteme (recimo airbag).

Nekada se ispravi sa facelift modelom, nekada se ignoriše od strane fabrike dok ne pukne bruka i masovni problem, nekada se besplatno vrši povraćaj auta na doradu celih serija tzv recall, nekada se dobrovoljno fabrika uključi u skupi popravak sa delimičnim pokrićem troškova tzv kulanz...

U suštini auto redovno održavan prema planu fabrike ne treba očekivati da se pokvari tek tako (pre 300,000km) iznenada ostavi na putu da je potreban šlep i hitan remont havarije za nastavak puta.
Auti koji se koriste u blažim uslovima tipa vangradske /autoput vožnje bar minimum 400,000km a često i 500,000-600,000km predju do prvog ozbiljnog kvara (tipa turbina, dizne pohabane i ne zaptivaju, ležajevi točkova, šolje amortizera imaju lufta, kvačilo potrošeno i slični simptomi koji su normalno očekivani tada).

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Post od ikac2000 » 30 Jan 2018, 10:49

Posao mi je bio vezan u jednom trenutku za Fleet Procurement.

Umali smo sastanak sa prwdstavnikom lizinga, i rekao nam je da se u bransi smatra da je svaki auto pouzdan i bez znacajnih ulaganja do 150 000 km.

Posle toga je lutrija.

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18943
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Post od Delija » 30 Jan 2018, 14:40

Laki021 je napisao:
30 Jan 2018, 09:24
Stokholmski sindrom primenjen na automobile, iznenadjujuce cesta pojava.
:D
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 6697
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Post od ljuba » 30 Jan 2018, 15:12

Pa onda je svaka ljubav cist Stokholmski sindrom, posto svako zaljubljivanje kosta ozbiljno (u osobe ili u nesto drugo) sa vise nego neizvesnim ishodom (da ne kazem skoro izvesno :)) ...

Korisnikov avatar
Пунтилак
Banned
Postovi: 228
Pridružio se: 16 Jan 2018, 16:16
Lokacija: favela Beograd

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Post od Пунтилак » 30 Jan 2018, 17:42

670 evra za 3 godine posedovanja Punta 1.2 8v ( 2010. god)

U to uračunat 1 veliki i 3 mala servisa, gume i svaka kap antifriza.

- veliki servis 150e
- zamena prednjih amortizera ( 100e)
- pranje dizni ( prvi put 50e )
- mali servisi ( 3 x 30e )
- kočione pločice ( 30e)
- pranje dizni ( drugi put - 10e)
- komplet svećica ( 25e )
- dve lambda sonde, sajla ručne , sijalice itd ( sve đuture 190e)
- akumulator ( 45e)
- cilindar kvačila (20e)
- gume i razno ~ 100e

--------------------------------

Negde sam platio danak neiskustvu, nešto je moglo da se izbegne itd...a pre svega ne uzimati auto bez odrađenog velikog servisa.
Da nije toga i prednjih amortizera...bilo OK i pored VELIKOG malera sa lambda sondama koje inače na toj kilometraži ne riknjavaju (glavni osumnjičeni OMV gorivo od 99 ili 100 oktana)

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Post od Ivan » 30 Jan 2018, 17:51

Ja tekuce odrzavanje u koje ubrajam gorivo, registraciju, servise, gume, kocnice I ostali potrosni materijal ne racunam jer me kosta I na novom I na polovnom.

Takodje opciona ulaganja tipa bixenonski farovi, sportski izduv, folije, felne itd.

Kvarovi, pouzdanost I raspolozivost sto su neki rekli je kljucni momenat meni.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45622
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Post od Geza » 30 Jan 2018, 17:52

Trošak posedovanja automobila, ko voli da računa posebno.
viewtopic.php?f=10&t=3340&start=90
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Пунтилак
Banned
Postovi: 228
Pridružio se: 16 Jan 2018, 16:16
Lokacija: favela Beograd

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Post od Пунтилак » 30 Jan 2018, 17:58

@ mislim da je ok računati SVE šta izađe iz džepa osim kozmetike ( ksenoni itd) odnosno "opcionih ulaganja" što kažeš

@geza
ne razumem - je l se to na mpj post odnosi? Ako jeste - prebaci post na tu temu?

ljubitelj
Postovi: 10551
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Post od ljubitelj » 30 Jan 2018, 18:03

i
ikac2000 je napisao:
30 Jan 2018, 10:49

Umali smo sastanak sa prwdstavnikom lizinga, i rekao nam je da se u bransi smatra da je svaki auto pouzdan i bez znacajnih ulaganja do 150 000 km.
Čuo sam za pravilo da 150,000km ili 10 godina kod lizinga, banke, osiguranja, knjigovodja znači da je auto amortizovan knjigovodstveno, postao je bezvredan papirološki. Tehnički retko koji auto ima tako kratak životni vek.

PSA je za svoj 1,6HDI motor upravo 150,000km naveo zvanično pred sudom kao radni vek, poznati sudski postupak u Hanoveru pre više godina,
Tako se najlakše ograde, kao i ona varijanta kod VAGa da je 1 lit/1,000km potrošenog ulja normalno i ne predstavlja osnov za popravku u garanciji.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45622
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Post od Geza » 30 Jan 2018, 18:04

Za sve važi, krenuli ste sa servisima, a na kraju ćete završiti sa količinom potrošenog šampona za pranje.
A mogu i da spojim dve teme...
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Пунтилак
Banned
Postovi: 228
Pridružio se: 16 Jan 2018, 16:16
Lokacija: favela Beograd

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Post od Пунтилак » 30 Jan 2018, 18:12

@Geza:
Pa možda bi bilo dobro spojiti jer i ovako se ne provaljuje razlika :nemampojma:

Korisnikov avatar
Pulp Fiction
Postovi: 1629
Pridružio se: 19 Jul 2015, 21:52
Garaža: Astra G 1.7 dti

Re: Troškovi održavanja polovnjaka

Post od Pulp Fiction » 30 Jan 2018, 18:18

Ne znam sad baš šta želite da ubacite u račun za polovnjaka, ali evo neke cifre za sada:
2200e plaćena septembra 2016. Prešao sam 8-9 hiljada km od momenta kupovine.

Za to vreme:
veliki servis - 36 hiljada
zimske gume - 20 hiljada
akumulator - 11 hiljada
Neko crevo - 1k
Reostat - 1K
Sijalice razne - 1k.

Registracija je bila 23k i zeleni karton recimo 2000.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 12985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Trošak posedovanja automobila

Post od Saša » 30 Jan 2018, 18:45

I mene više interesuju kvarovi/nepredviđeni troškovi kod polovnjaka i novog (novog kupljenog) vozila jer, što Ivan reče, gume moraš kupiti i za jedan i drugi, registraciju platiti moraš takođe. Po tom pitanju, ja sam za ovih skoro 7 godina posedovanja auta i 120.000 km imao 4 kvara:

- na oko 65.000 km - senzor pritiska i temperature gasa (60 EUR) - to je bio prvi kvar posle skoro 4 godine upotrebe.
- na oko 75.000 km - lonac auspuha (25 EUR)
- na oko 82.000 km - gasne dizne (150 EUR)
- na oko 118.000 km - pumpa goriva (30 EUR)

Dakle sve zajedno 265 EUR nepredviđenih troškova za 7 godina posedovanja i nešto više od 120.000 km. Nije puno. Pritom nijedan od ovih kvarova me nije ostavio na putu, najviše zahvaljujući pogonu na dva goriva. :)

Korisnikov avatar
Пунтилак
Banned
Postovi: 228
Pridružio se: 16 Jan 2018, 16:16
Lokacija: favela Beograd

Re: Trošak posedovanja automobila

Post od Пунтилак » 30 Jan 2018, 19:00

@ Sasa

Naslov teme kaže drugačije.
"Trošak POSEDOVANJA automobila". Zapravo i ja sam pogrešio..trebalo je i registraciju ubaciti.

Dakle u mom slučaju, 130e ( registracija) + 220e ( godišnji prosek za popravke i ulaganja) = 350e godišnje košta Puntić koji se ne vozi uopšte.

Znači, polovni Punto 1.2 otprilike godišnje košta 350e + gorivo.

Odgovori