Kočiona tečnost

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Kočiona tečnost

Post od Uroš S. » 01 Apr 2015, 18:59

Pa kako mislis da iscuri sva kt iz vodova, sistem je jednosmeran. U čantri ima dao bog 300ml, ceo sistem mozda i litar.

Huawei P6 TT
Poslednja izmena od Uroš S. u 01 Apr 2015, 18:59, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
ivica122
Postovi: 1526
Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
Garaža: Honda Accord CL7
Lokacija: Pirot, Србија

Re: Kočiona tečnost

Post od ivica122 » 01 Apr 2015, 18:59

ftj je napisao:Sve to stoji ali recimo moze da ti se desi da se spustas niz Cetinje a da ne kocis dovoljno motorom i da mnogo pre skuvas ulje nego sto bi ga skuvao da nije bajato. Inace to je zatvoren sistem i potrosnje ne bi smelo da bude, ako mora da se doliva ono negde curi i mora se odma resavati.
Jeste zatvoren sistem, ali kako se trose kocione plocice tako sa njima i opada nivo kocione tecnosti. Ne zato sto je iscurilo ili sagorelo, vec zato sto trosenjem plocica, pa i diskova, dolazi do sve veceg zazora izmedju delova koji koce, pa tako ceo sistem, recimo, posle 30,000km mora vise da stitsne da bi kocio kako treba i to dovodi do spustanja nivoa ulja koji vidimo u bocici za dolivanje. Naravno, kad se menjaju kocione plocice, treba na ovo obratiti paznju i odliti malo ulja (ako ste dosipali), da se ne bi izililo, zato sto ce se sa novim plocicama nivo vratiti na staro.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Kočiona tečnost

Post od Saša » 01 Apr 2015, 20:51

Ogi je napisao:Skidati sva 4 tocka prilikom zamene kocione tecnosti ? :o
Naravno. Nije dovoljno izvaditi samo staru kočionu tečnost iz one posudice (rezervoara), već se mora ispustiti i iz svih cevi do točkova, a to baš i nije mala količina. Zato se skida jedan po jedan točak jer iza na svakom od njih postoji "sisica" koja se malo odvrne i pusti se tečnost da poteče sve dok se ne primeti da izlazi nova. Jedan čovek pritiska pedalu kočnice, drugi tamo dole ispušta. Posle toga se ono rezervoarče dopuni i to je to. :)

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Kočiona tečnost

Post od nikaragva » 01 Apr 2015, 21:07

Mislim da onu alatku nije komplikovano napraviti.

Imam takvu posudu za zalivanje. Imam manometar, imam tih creva šelni. Jedino nemam drugi čepak koji paše ne posudu :kezo:

Možda onaj moj stari koji je pukao, može da se izlepi fiberglasom za tu namenu.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Kočiona tečnost

Post od Saša » 01 Apr 2015, 21:18

Ma ne treba ništa od toga, onaj video koji si prvi postavio sve lepo i vrlo jednostavno objašnjava. Jedino što je potrebno je ona velika "pipeta" ili kako se to već zove (da se izvuče tečnost iz posudice), parče providnog creva prečnika kao ta "sisica" tamo i flašica od pola litre u koju se uspe malo ulja da drugi kraj creva bude u tečnosti (da ne povuče vazduh) i to je to. Sve dalje ide prirodnim padom i pritiskom, odnosno izlazi samo drukanjem pedale nožne kočnice.

ljubitelj
Postovi: 10583
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kočiona tečnost

Post od ljubitelj » 01 Apr 2015, 23:16

Kod oldtajmera je tako Sasa, kod kola proizvedenih zadnjih 30tak godina koja obicno imaju ABS nephodno je sistem odzracivati ili pod pritiskom ili pod vakuumom adekvatnim uredjajem.
ABS ventili su zatvoreni u stby rezimu.

Bolji je u smislu laksi za rad i pouzdaniji sistem sa natpritiskom u posudi za sipanje.
Za to koristim redovno alatku koja povezuje gumu od auta sa posudom kao vezni element koji pravi sistem za odzracivanje.
Celu proceduru sprovodi jedan covek, ne dira se pedala gasa i pouzdano se ispire kompletan ABS sistem.

ljubitelj
Postovi: 10583
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Одг: Kočiona tečnost

Post od ljubitelj » 01 Apr 2015, 23:24

Blackshadow je napisao:^
Tako je, meni se desilo par puta kad sam forsirao nizbrdo (tad vozio volvo 240) na čuvenom putu Peć - Rožaje, stao na sat vremena, oladio kočaljke i nastavio put normalno..odtad gledam da koristim ulja renomiranijih proizvođača i što većeg DOTa.
Inače pre 20ak godina dot3 je bio standard,
a ko je hteo dot5 samo rejsing je bio dostupan,
npr. Castrol racing DOT 5, po ceni od tričavih 100 DEM.
Slika

TT
DOT5 NE SIPATI u auto osim ako nije eksplicitno navedeno da se koristi iskljucivo taj DOT5 a ne sme DOT3 DOT4 DOT5.1

DOT5 unistava kocioni sistem u roku ekspresno a kocnice postanu nefuncionalne, kod 99% automobila.

Korisnikov avatar
sale vti
Postovi: 372
Pridružio se: 06 Okt 2012, 09:37
Garaža: sivi auto
Lokacija: bgd/zemun

Re: Kočiona tečnost

Post od sale vti » 02 Apr 2015, 00:05

ljubitelj je napisao:Kod oldtajmera je tako Sasa, kod kola proizvedenih zadnjih 30tak godina koja obicno imaju ABS nephodno je sistem odzracivati ili pod pritiskom ili pod vakuumom adekvatnim uredjajem.
ABS ventili su zatvoreni u stby rezimu.

Bolji je u smislu laksi za rad i pouzdaniji sistem sa natpritiskom u posudi za sipanje.
Za to koristim redovno alatku koja povezuje gumu od auta sa posudom kao vezni element koji pravi sistem za odzracivanje.
Celu proceduru sprovodi jedan covek, ne dira se pedala gasa i pouzdano se ispire kompletan ABS sistem.
Sto gasa? :D
Honda Undetected Garage
https://www.facebook.com/profile.php?id ... &ref=br_tf" onclick="window.open(this.href);return false;

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Kočiona tečnost

Post od Saša » 02 Apr 2015, 00:22

@Ljubitelj

Da, u pravu si, zaboravljam da drugi (većina) imaju i ABS, za razliku od mene. Iako nemam oldtajmera... :D

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Kočiona tečnost

Post od nikaragva » 02 Apr 2015, 19:59

Neko je spomenuo da ne treba da bude stara koćiona tečnost i kada se kupuje da treba obratiti pažnju kada je proizvedena.
Da li postoji neko pravilo, koliko neotpakovana tečnost može da bude tačna?

Korisnikov avatar
Blackshadow
Postovi: 775
Pridružio se: 22 Dec 2013, 01:41
Garaža: W 211 2004 E200 NGT 163KS
Lokacija: Voždovac

Re: Одг: Kočiona tečnost

Post od Blackshadow » 05 Apr 2015, 18:56

ljubitelj je napisao:
Blackshadow je napisao:^
Tako je, meni se desilo par puta kad sam forsirao nizbrdo (tad vozio volvo 240) na čuvenom putu Peć - Rožaje, stao na sat vremena, oladio kočaljke i nastavio put normalno..odtad gledam da koristim ulja renomiranijih proizvođača i što većeg DOTa.
Inače pre 20ak godina dot3 je bio standard,
a ko je hteo dot5 samo rejsing je bio dostupan,
npr. Castrol racing DOT 5, po ceni od tričavih 100 DEM.
Slika

TT
DOT5 NE SIPATI u auto osim ako nije eksplicitno navedeno da se koristi iskljucivo taj DOT5 a ne sme DOT3 DOT4 DOT5.1

DOT5 unistava kocioni sistem u roku ekspresno a kocnice postanu nefuncionalne, kod 99% automobila.
Jbga ja u yuga sipao dot 5 race jedno par sezona sigurno...doduše i yugo bio race car!Slika

TT
Kanis li pobijediti, ne smijes izgubiti!

Korisnikov avatar
Blackshadow
Postovi: 775
Pridružio se: 22 Dec 2013, 01:41
Garaža: W 211 2004 E200 NGT 163KS
Lokacija: Voždovac

Re: Одг: Kočiona tečnost

Post od Blackshadow » 05 Apr 2015, 23:44

ljubitelj je napisao:
Blackshadow je napisao:^
Tako je, meni se desilo par puta kad sam forsirao nizbrdo (tad vozio volvo 240) na čuvenom putu Peć - Rožaje, stao na sat vremena, oladio kočaljke i nastavio put normalno..odtad gledam da koristim ulja renomiranijih proizvođača i što većeg DOTa.
Inače pre 20ak godina dot3 je bio standard,
a ko je hteo dot5 samo rejsing je bio dostupan,
npr. Castrol racing DOT 5, po ceni od tričavih 100 DEM.
Slika

TT
DOT5 NE SIPATI u auto osim ako nije eksplicitno navedeno da se koristi iskljucivo taj DOT5 a ne sme DOT3 DOT4 DOT5.1

DOT5 unistava kocioni sistem u roku ekspresno a kocnice postanu nefuncionalne, kod 99% automobila.
@ Ljubitelj
evo ovaj sam sipao, izgleda da ipak nije bio dot 5 :mrgreen:

http://www.motorcycle-superstore.com/36 ... rake-fluid
Kanis li pobijediti, ne smijes izgubiti!

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Kočiona tečnost

Post od DS9 » 06 Apr 2015, 00:55

nikaragva je napisao:Neko je spomenuo da ne treba da bude stara koćiona tečnost i kada se kupuje da treba obratiti pažnju kada je proizvedena.
Da li postoji neko pravilo, koliko neotpakovana tečnost može da bude tačna?
Više puta sam pominjao na nekoliko foruma da mi je zanimljio kako se ljudi drže toga da npr. motorno ulje i češće menjaju nego što treba, a to ne čine sa kočnom tečnošću.

Ako izuzmemo vozila kod kojih je hidraulično mineralno ulje istovremeno i kočno ulje, u opticaju su kočne tečnosti po DOT 5 standardu na bazi silikona, kao i najkorišćenije kočne tečnosti u posldnjih nekoliko decenija po normama DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1. Dalja priča je o ovim poslednjim.

Dakle te su zečnosti na bazi polyglikola jer on ima osobinu da je manje stišljiv od ostalih tečnosti koje bi bile zgodne za kočnu namenu. Negativna posledica je da su poliglikoli higroskopni, tj vremenom navlače vlagu. Zbog toga ove kočne tečnosti imaju dva bitna parametra, suvu i mokru tačku ključanja. Suva je uglavnom iznad 200 C, mokra je ispod toga. Može se razmatrati da je suva tačka ključana ona kada se tečnost tek otvori iz pakovanja. Mokra t.k. je ona nakon što tečnost bude izložena spoljnim uticajima u sistemu kočenja. Ako je on ispravan verovatno prođe više godina da se od suve tk spusti na mokru tk

Generalno, može se smatrati da je do 5 godina od proizvodnje neotvoreno pakovanje bezbedno. Otvorenu ne bih razmatrao jer je suviše jeftina stvar da se ne koristi sasvim nova.

Vlaga u kočnoj tečnosti je problem jer je voda. Ako se na nekoj nizbrdici puno koči, kočni sistem će postati vreo pa ako kočna tečnost sadrži koji procenat vlage/vode ta voda će proključati pa će se od nestišljive vode dobiti stišljiva vodena para odnosno propala pedala kočnice koja nije funkcionalna.

Ko je preživeo ovo taj pazi da menja kočnu tečnost redovn. Ko nije neka mu je laka zemlja.

Vrlo verovatno da nema potrebe za menjanjem na dve godine koliko umeju da propisuju proizvođači automobila, ali je to vitalno sigurnosni deo vozila i kao takvom mu se propisuje da bude češće zamenjen. Ko to ne čini ni nakon oko tri godine - stavlja svoju i tuđe glave u torbu.

Sa obzirom da kočne tečnosti po DOT 3,4 i 5.1 mogu sadržati vlagu - one između ostalog sadrže i antikorozivne inhibitore (vrlo slično rashladnim tečnostima). Ipak, nije pametno samo dopunjavati kočnu tečnost nego je treba u celosti promeniti. Osim toga, mehaničari koji servisiraju kočnice kojima nije menjana kočna tečnost nailaze na problematične/korodirane kočne cilindre koji bi verovatno duže bili funkcionalni da se kočna tečnost redovno menjala.

Takođe bitno je nagklasiti da se tečnosti po DOT 3,4 i 5.1 - međusobno mogu mešati, odnosno da u sistem koji je predviđen za DOT4 može ići i kočna tečnost po DOT 5.1. Ova poslednja je uglavnom namenjena za intenzivnije namene jer ima veću (na višoj temperaturi) suvu i mokru tk.
Bitno je npr. da u sistem koji je predviđen iskljucivo za DOT 5.1 ne ide tečnost sa manjim tk, tj npr. DOT 4 ili 3 (obratno dakle može, mada se izbegava zbog eventualno drugačijih inhibitora korozije).

Btw, za svoj citroen c3 sam nakon kupovine koristio Galax kočnu tečnost po DOT 4, a kada sam posle oko dve godine promenio prednje i zadnje kočnice (diskovi, pločice, doboši, ležaji, koč cilindri, paknovi) sipao sam famovu. Kočnice savršene.

Koga zanima više ključne norme su SAE J1702, J1703, J1704

Korisnikov avatar
sale vti
Postovi: 372
Pridružio se: 06 Okt 2012, 09:37
Garaža: sivi auto
Lokacija: bgd/zemun

Re: Kočiona tečnost

Post od sale vti » 06 Apr 2015, 01:31

Lepo napisano, svaka cast.
Honda Undetected Garage
https://www.facebook.com/profile.php?id ... &ref=br_tf" onclick="window.open(this.href);return false;

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Kočiona tečnost

Post od DS9 » 06 Apr 2015, 01:38

Hvala.

Inače, japanski proizvođači vozila propisuju sledeće norme JIS K2233 Class X, X=3,4

Odgovori