Kočiona tečnost
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Kočiona tečnost
Pa kako mislis da iscuri sva kt iz vodova, sistem je jednosmeran. U čantri ima dao bog 300ml, ceo sistem mozda i litar.
Huawei P6 TT
Huawei P6 TT
Poslednja izmena od Uroš S. u 01 Apr 2015, 18:59, izmenjeno 1 put ukupno.
- ivica122
- Postovi: 1526
- Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
- Garaža: Honda Accord CL7
- Lokacija: Pirot, Србија
Re: Kočiona tečnost
Jeste zatvoren sistem, ali kako se trose kocione plocice tako sa njima i opada nivo kocione tecnosti. Ne zato sto je iscurilo ili sagorelo, vec zato sto trosenjem plocica, pa i diskova, dolazi do sve veceg zazora izmedju delova koji koce, pa tako ceo sistem, recimo, posle 30,000km mora vise da stitsne da bi kocio kako treba i to dovodi do spustanja nivoa ulja koji vidimo u bocici za dolivanje. Naravno, kad se menjaju kocione plocice, treba na ovo obratiti paznju i odliti malo ulja (ako ste dosipali), da se ne bi izililo, zato sto ce se sa novim plocicama nivo vratiti na staro.ftj je napisao:Sve to stoji ali recimo moze da ti se desi da se spustas niz Cetinje a da ne kocis dovoljno motorom i da mnogo pre skuvas ulje nego sto bi ga skuvao da nije bajato. Inace to je zatvoren sistem i potrosnje ne bi smelo da bude, ako mora da se doliva ono negde curi i mora se odma resavati.
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kočiona tečnost
Naravno. Nije dovoljno izvaditi samo staru kočionu tečnost iz one posudice (rezervoara), već se mora ispustiti i iz svih cevi do točkova, a to baš i nije mala količina. Zato se skida jedan po jedan točak jer iza na svakom od njih postoji "sisica" koja se malo odvrne i pusti se tečnost da poteče sve dok se ne primeti da izlazi nova. Jedan čovek pritiska pedalu kočnice, drugi tamo dole ispušta. Posle toga se ono rezervoarče dopuni i to je to.Ogi je napisao:Skidati sva 4 tocka prilikom zamene kocione tecnosti ?
Re: Kočiona tečnost
Mislim da onu alatku nije komplikovano napraviti.
Imam takvu posudu za zalivanje. Imam manometar, imam tih creva šelni. Jedino nemam drugi čepak koji paše ne posudu
Možda onaj moj stari koji je pukao, može da se izlepi fiberglasom za tu namenu.
Imam takvu posudu za zalivanje. Imam manometar, imam tih creva šelni. Jedino nemam drugi čepak koji paše ne posudu
Možda onaj moj stari koji je pukao, može da se izlepi fiberglasom za tu namenu.
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kočiona tečnost
Ma ne treba ništa od toga, onaj video koji si prvi postavio sve lepo i vrlo jednostavno objašnjava. Jedino što je potrebno je ona velika "pipeta" ili kako se to već zove (da se izvuče tečnost iz posudice), parče providnog creva prečnika kao ta "sisica" tamo i flašica od pola litre u koju se uspe malo ulja da drugi kraj creva bude u tečnosti (da ne povuče vazduh) i to je to. Sve dalje ide prirodnim padom i pritiskom, odnosno izlazi samo drukanjem pedale nožne kočnice.
Re: Kočiona tečnost
Kod oldtajmera je tako Sasa, kod kola proizvedenih zadnjih 30tak godina koja obicno imaju ABS nephodno je sistem odzracivati ili pod pritiskom ili pod vakuumom adekvatnim uredjajem.
ABS ventili su zatvoreni u stby rezimu.
Bolji je u smislu laksi za rad i pouzdaniji sistem sa natpritiskom u posudi za sipanje.
Za to koristim redovno alatku koja povezuje gumu od auta sa posudom kao vezni element koji pravi sistem za odzracivanje.
Celu proceduru sprovodi jedan covek, ne dira se pedala gasa i pouzdano se ispire kompletan ABS sistem.
ABS ventili su zatvoreni u stby rezimu.
Bolji je u smislu laksi za rad i pouzdaniji sistem sa natpritiskom u posudi za sipanje.
Za to koristim redovno alatku koja povezuje gumu od auta sa posudom kao vezni element koji pravi sistem za odzracivanje.
Celu proceduru sprovodi jedan covek, ne dira se pedala gasa i pouzdano se ispire kompletan ABS sistem.
Re: Одг: Kočiona tečnost
DOT5 NE SIPATI u auto osim ako nije eksplicitno navedeno da se koristi iskljucivo taj DOT5 a ne sme DOT3 DOT4 DOT5.1Blackshadow je napisao:^
Tako je, meni se desilo par puta kad sam forsirao nizbrdo (tad vozio volvo 240) na čuvenom putu Peć - Rožaje, stao na sat vremena, oladio kočaljke i nastavio put normalno..odtad gledam da koristim ulja renomiranijih proizvođača i što većeg DOTa.
Inače pre 20ak godina dot3 je bio standard,
a ko je hteo dot5 samo rejsing je bio dostupan,
npr. Castrol racing DOT 5, po ceni od tričavih 100 DEM.
TT
DOT5 unistava kocioni sistem u roku ekspresno a kocnice postanu nefuncionalne, kod 99% automobila.
Re: Kočiona tečnost
Sto gasa?ljubitelj je napisao:Kod oldtajmera je tako Sasa, kod kola proizvedenih zadnjih 30tak godina koja obicno imaju ABS nephodno je sistem odzracivati ili pod pritiskom ili pod vakuumom adekvatnim uredjajem.
ABS ventili su zatvoreni u stby rezimu.
Bolji je u smislu laksi za rad i pouzdaniji sistem sa natpritiskom u posudi za sipanje.
Za to koristim redovno alatku koja povezuje gumu od auta sa posudom kao vezni element koji pravi sistem za odzracivanje.
Celu proceduru sprovodi jedan covek, ne dira se pedala gasa i pouzdano se ispire kompletan ABS sistem.
Honda Undetected Garage
https://www.facebook.com/profile.php?id ... &ref=br_tf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/profile.php?id ... &ref=br_tf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kočiona tečnost
@Ljubitelj
Da, u pravu si, zaboravljam da drugi (većina) imaju i ABS, za razliku od mene. Iako nemam oldtajmera...
Da, u pravu si, zaboravljam da drugi (većina) imaju i ABS, za razliku od mene. Iako nemam oldtajmera...
Re: Kočiona tečnost
Neko je spomenuo da ne treba da bude stara koćiona tečnost i kada se kupuje da treba obratiti pažnju kada je proizvedena.
Da li postoji neko pravilo, koliko neotpakovana tečnost može da bude tačna?
Da li postoji neko pravilo, koliko neotpakovana tečnost može da bude tačna?
- Blackshadow
- Postovi: 775
- Pridružio se: 22 Dec 2013, 01:41
- Garaža: W 211 2004 E200 NGT 163KS
- Lokacija: Voždovac
Re: Одг: Kočiona tečnost
Jbga ja u yuga sipao dot 5 race jedno par sezona sigurno...doduše i yugo bio race car!ljubitelj je napisao:DOT5 NE SIPATI u auto osim ako nije eksplicitno navedeno da se koristi iskljucivo taj DOT5 a ne sme DOT3 DOT4 DOT5.1Blackshadow je napisao:^
Tako je, meni se desilo par puta kad sam forsirao nizbrdo (tad vozio volvo 240) na čuvenom putu Peć - Rožaje, stao na sat vremena, oladio kočaljke i nastavio put normalno..odtad gledam da koristim ulja renomiranijih proizvođača i što većeg DOTa.
Inače pre 20ak godina dot3 je bio standard,
a ko je hteo dot5 samo rejsing je bio dostupan,
npr. Castrol racing DOT 5, po ceni od tričavih 100 DEM.
TT
DOT5 unistava kocioni sistem u roku ekspresno a kocnice postanu nefuncionalne, kod 99% automobila.
TT
Kanis li pobijediti, ne smijes izgubiti!
- Blackshadow
- Postovi: 775
- Pridružio se: 22 Dec 2013, 01:41
- Garaža: W 211 2004 E200 NGT 163KS
- Lokacija: Voždovac
Re: Одг: Kočiona tečnost
@ Ljubiteljljubitelj je napisao:DOT5 NE SIPATI u auto osim ako nije eksplicitno navedeno da se koristi iskljucivo taj DOT5 a ne sme DOT3 DOT4 DOT5.1Blackshadow je napisao:^
Tako je, meni se desilo par puta kad sam forsirao nizbrdo (tad vozio volvo 240) na čuvenom putu Peć - Rožaje, stao na sat vremena, oladio kočaljke i nastavio put normalno..odtad gledam da koristim ulja renomiranijih proizvođača i što većeg DOTa.
Inače pre 20ak godina dot3 je bio standard,
a ko je hteo dot5 samo rejsing je bio dostupan,
npr. Castrol racing DOT 5, po ceni od tričavih 100 DEM.
TT
DOT5 unistava kocioni sistem u roku ekspresno a kocnice postanu nefuncionalne, kod 99% automobila.
evo ovaj sam sipao, izgleda da ipak nije bio dot 5
http://www.motorcycle-superstore.com/36 ... rake-fluid
Kanis li pobijediti, ne smijes izgubiti!
Re: Kočiona tečnost
Više puta sam pominjao na nekoliko foruma da mi je zanimljio kako se ljudi drže toga da npr. motorno ulje i češće menjaju nego što treba, a to ne čine sa kočnom tečnošću.nikaragva je napisao:Neko je spomenuo da ne treba da bude stara koćiona tečnost i kada se kupuje da treba obratiti pažnju kada je proizvedena.
Da li postoji neko pravilo, koliko neotpakovana tečnost može da bude tačna?
Ako izuzmemo vozila kod kojih je hidraulično mineralno ulje istovremeno i kočno ulje, u opticaju su kočne tečnosti po DOT 5 standardu na bazi silikona, kao i najkorišćenije kočne tečnosti u posldnjih nekoliko decenija po normama DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1. Dalja priča je o ovim poslednjim.
Dakle te su zečnosti na bazi polyglikola jer on ima osobinu da je manje stišljiv od ostalih tečnosti koje bi bile zgodne za kočnu namenu. Negativna posledica je da su poliglikoli higroskopni, tj vremenom navlače vlagu. Zbog toga ove kočne tečnosti imaju dva bitna parametra, suvu i mokru tačku ključanja. Suva je uglavnom iznad 200 C, mokra je ispod toga. Može se razmatrati da je suva tačka ključana ona kada se tečnost tek otvori iz pakovanja. Mokra t.k. je ona nakon što tečnost bude izložena spoljnim uticajima u sistemu kočenja. Ako je on ispravan verovatno prođe više godina da se od suve tk spusti na mokru tk
Generalno, može se smatrati da je do 5 godina od proizvodnje neotvoreno pakovanje bezbedno. Otvorenu ne bih razmatrao jer je suviše jeftina stvar da se ne koristi sasvim nova.
Vlaga u kočnoj tečnosti je problem jer je voda. Ako se na nekoj nizbrdici puno koči, kočni sistem će postati vreo pa ako kočna tečnost sadrži koji procenat vlage/vode ta voda će proključati pa će se od nestišljive vode dobiti stišljiva vodena para odnosno propala pedala kočnice koja nije funkcionalna.
Ko je preživeo ovo taj pazi da menja kočnu tečnost redovn. Ko nije neka mu je laka zemlja.
Vrlo verovatno da nema potrebe za menjanjem na dve godine koliko umeju da propisuju proizvođači automobila, ali je to vitalno sigurnosni deo vozila i kao takvom mu se propisuje da bude češće zamenjen. Ko to ne čini ni nakon oko tri godine - stavlja svoju i tuđe glave u torbu.
Sa obzirom da kočne tečnosti po DOT 3,4 i 5.1 mogu sadržati vlagu - one između ostalog sadrže i antikorozivne inhibitore (vrlo slično rashladnim tečnostima). Ipak, nije pametno samo dopunjavati kočnu tečnost nego je treba u celosti promeniti. Osim toga, mehaničari koji servisiraju kočnice kojima nije menjana kočna tečnost nailaze na problematične/korodirane kočne cilindre koji bi verovatno duže bili funkcionalni da se kočna tečnost redovno menjala.
Takođe bitno je nagklasiti da se tečnosti po DOT 3,4 i 5.1 - međusobno mogu mešati, odnosno da u sistem koji je predviđen za DOT4 može ići i kočna tečnost po DOT 5.1. Ova poslednja je uglavnom namenjena za intenzivnije namene jer ima veću (na višoj temperaturi) suvu i mokru tk.
Bitno je npr. da u sistem koji je predviđen iskljucivo za DOT 5.1 ne ide tečnost sa manjim tk, tj npr. DOT 4 ili 3 (obratno dakle može, mada se izbegava zbog eventualno drugačijih inhibitora korozije).
Btw, za svoj citroen c3 sam nakon kupovine koristio Galax kočnu tečnost po DOT 4, a kada sam posle oko dve godine promenio prednje i zadnje kočnice (diskovi, pločice, doboši, ležaji, koč cilindri, paknovi) sipao sam famovu. Kočnice savršene.
Koga zanima više ključne norme su SAE J1702, J1703, J1704
Re: Kočiona tečnost
Lepo napisano, svaka cast.
Honda Undetected Garage
https://www.facebook.com/profile.php?id ... &ref=br_tf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/profile.php?id ... &ref=br_tf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kočiona tečnost
Hvala.
Inače, japanski proizvođači vozila propisuju sledeće norme JIS K2233 Class X, X=3,4
Inače, japanski proizvođači vozila propisuju sledeće norme JIS K2233 Class X, X=3,4