Kočiona tečnost
-
- Postovi: 42
- Pridružio se: 29 Avg 2019, 14:07
- Garaža: Hyundai Elantra 1,6 16v 2006. limuzina
- Lokacija: Novi Beograd
Re: Kočiona tečnost
Poštovani,
Molim za savet, koju kočionu tečnost sipati u Hyundai vozilo?
Predviđeno je DOT3 ili DOT4 (sipaću DOT4). Planiram zamenu, ne dolivanje pa mi je važno koja se pokazala kao najbolja, po karatkeristikama.
Auto je skoro 2 god kod mene, koči besprekorno, jeste papučica malo mekša, ali su mi sad na tehničkom izmerili 6,6% (valjda procenat vlage u tečnosti), što je zaista zabronjavajuće, rekao bih.
Hvala unapred
Molim za savet, koju kočionu tečnost sipati u Hyundai vozilo?
Predviđeno je DOT3 ili DOT4 (sipaću DOT4). Planiram zamenu, ne dolivanje pa mi je važno koja se pokazala kao najbolja, po karatkeristikama.
Auto je skoro 2 god kod mene, koči besprekorno, jeste papučica malo mekša, ali su mi sad na tehničkom izmerili 6,6% (valjda procenat vlage u tečnosti), što je zaista zabronjavajuće, rekao bih.
Hvala unapred
- Blackshadow
- Postovi: 775
- Pridružio se: 22 Dec 2013, 01:41
- Garaža: W 211 2004 E200 NGT 163KS
- Lokacija: Voždovac
Re: Kočiona tečnost
ATE je OK sasvim a i cena mu je pristojna.
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Kanis li pobijediti, ne smijes izgubiti!
Re: Kočiona tečnost
KOd kočione tečnosti treba obratiti pažnju na jedan detalj koji ni majstori ne primete. Ako vozilo ima isti hidraulični sistem sa kvačilom, mislim istu tečnost, treba tražiti tečnost koja je predviđena i za kvačilo i za kočnice, to jeste za plastične cilindre kvačila, inače može da nastane problem skripanja zaglavljivanja ili poskakivanja papučice kvačila. Nebitno je ovo DOT 4 ili šta već, jer sve to zadovoljava ( ne vozimo trke). Na pakovanju ili deklaraciji mora decidno pisati Brakes + clutch, mada ove pojedine fabričke norme pojedinih proizvođača to pokrivaju ako je namenski za to.. Ja sam imao problem godinama dok nisam shvatio šta je u pitanju. Menjao sam cilindre kvačila više puta, bez potrebe. Pa eto, možda nekom znači.
Evo ovako:
http://eneos.technolub.rs/images/proizv ... -DOT-4.jpg
Evo ovako:
http://eneos.technolub.rs/images/proizv ... -DOT-4.jpg
-
- Postovi: 42
- Pridružio se: 29 Avg 2019, 14:07
- Garaža: Hyundai Elantra 1,6 16v 2006. limuzina
- Lokacija: Novi Beograd
Re: Kočiona tečnost
Juče promenjena tečnost i sipana ATE SL DOT4.
Kočnica je maltene kao i pre zamene, primećujem možda malu promenu na bolje. I dalje dobro koči da ne bude zabune i mekana je kočnica, hvata lepo a na polovini papučice prilikom naglog kočenja, kao i ranije. U par situacija mi se ranije palio ABS, sad to nisam pokušavao da simuliram.
E sad, auto ima ABS, da li sam trebao sipati ATE SL.6 ko će ga znati, za nju piše da je manje viskoznosti (700 mm2/s a SL je 1400mm2/s) i piše da je ”for electronic braking systems”. U prodavnici su mi preporučili SL, a ja sam ovo kasnije saznao. Ako neko ima iskustva i zna neka me uputi, da ponovo zamenim?
Što se tiče ove druge stvari vezane za kvačilo, pre 10-ak dana sam menjao glavni cilindar kvačila (zbog seger osigurača do papučice koji je pukao i koji nisam mogao da nađem). U radnji gde sam kupio cilindar sam tražio i tečnost za cilindar i preporučili su mi TEXTAR DOT4. Promenio sam cilindar i dolio tečnost u posudu, sve je radilo ok i nisam menjao u celom sistemu.
Proverio sam posle dan, dva tečnost je bila je dosta tamnija (prljava), izvukao sam ponovo iz posude i dolio novu tečnost. Juče posle zamene u kočionom sistemu, ponovo pogledan tečnost za kvačilo i vidim da je opet dosta crna.
Planiram da je promenim sad za vikend pa želim da pitam da li mogu da da sipam ovu ATE SL i za kvačilo (pošto mi je ostalo oko 0,3l) ili da kupujem drugu? Da li ova tečnost odgovara za za kvačilo?
Hvala na brzim odgovorima
Kočnica je maltene kao i pre zamene, primećujem možda malu promenu na bolje. I dalje dobro koči da ne bude zabune i mekana je kočnica, hvata lepo a na polovini papučice prilikom naglog kočenja, kao i ranije. U par situacija mi se ranije palio ABS, sad to nisam pokušavao da simuliram.
E sad, auto ima ABS, da li sam trebao sipati ATE SL.6 ko će ga znati, za nju piše da je manje viskoznosti (700 mm2/s a SL je 1400mm2/s) i piše da je ”for electronic braking systems”. U prodavnici su mi preporučili SL, a ja sam ovo kasnije saznao. Ako neko ima iskustva i zna neka me uputi, da ponovo zamenim?
Što se tiče ove druge stvari vezane za kvačilo, pre 10-ak dana sam menjao glavni cilindar kvačila (zbog seger osigurača do papučice koji je pukao i koji nisam mogao da nađem). U radnji gde sam kupio cilindar sam tražio i tečnost za cilindar i preporučili su mi TEXTAR DOT4. Promenio sam cilindar i dolio tečnost u posudu, sve je radilo ok i nisam menjao u celom sistemu.
Proverio sam posle dan, dva tečnost je bila je dosta tamnija (prljava), izvukao sam ponovo iz posude i dolio novu tečnost. Juče posle zamene u kočionom sistemu, ponovo pogledan tečnost za kvačilo i vidim da je opet dosta crna.
Planiram da je promenim sad za vikend pa želim da pitam da li mogu da da sipam ovu ATE SL i za kvačilo (pošto mi je ostalo oko 0,3l) ili da kupujem drugu? Da li ova tečnost odgovara za za kvačilo?
Hvala na brzim odgovorima
Re: Kočiona tečnost
Nemaš potrebe da kupuješ Novo ulje. Juče sam menjao u Hondi Civic 2007. U rezervoaru staje oko 50ml. Izvuko sam špricem ,dosuo novo ulje, stavio okasti 10 na sisici cilindra iznad menjača,navuko providno crevo dužine 1,5 m,odvio sisicu pola krugai staro ulje napunilo crevo prirodnim padom. Dopunjavao sam rezervoar da ne uhvati vazduha. Izazila stara tečnost svetlo cigla boje. Nakon toga primetio sam da mi bolje odvaja kvačilo tj malo višlje. Ovo ću redovno menjati kako bih sačuvao cilindre i gumice kao i tečnost kočnica. Pozdrav Milić.Vlada1984 je napisao: ↑26 Avg 2020, 08:06Juče promenjena tečnost i sipana ATE SL DOT4.
Kočnica je maltene kao i pre zamene, primećujem možda malu promenu na bolje. I dalje dobro koči da ne bude zabune i mekana je kočnica, hvata lepo a na polovini papučice prilikom naglog kočenja, kao i ranije. U par situacija mi se ranije palio ABS, sad to nisam pokušavao da simuliram.
E sad, auto ima ABS, da li sam trebao sipati ATE SL.6 ko će ga znati, za nju piše da je manje viskoznosti (700 mm2/s a SL je 1400mm2/s) i piše da je ”for electronic braking systems”. U prodavnici su mi preporučili SL, a ja sam ovo kasnije saznao. Ako neko ima iskustva i zna neka me uputi, da ponovo zamenim?
Što se tiče ove druge stvari vezane za kvačilo, pre 10-ak dana sam menjao glavni cilindar kvačila (zbog seger osigurača do papučice koji je pukao i koji nisam mogao da nađem). U radnji gde sam kupio cilindar sam tražio i tečnost za cilindar i preporučili su mi TEXTAR DOT4. Promenio sam cilindar i dolio tečnost u posudu, sve je radilo ok i nisam menjao u celom sistemu.
Proverio sam posle dan, dva tečnost je bila je dosta tamnija (prljava), izvukao sam ponovo iz posude i dolio novu tečnost. Juče posle zamene u kočionom sistemu, ponovo pogledan tečnost za kvačilo i vidim da je opet dosta crna.
Planiram da je promenim sad za vikend pa želim da pitam da li mogu da da sipam ovu ATE SL i za kvačilo (pošto mi je ostalo oko 0,3l) ili da kupujem drugu? Da li ova tečnost odgovara za za kvačilo?
Hvala na brzim odgovorima
Re: Kočiona tečnost
Zaboravih. Prethodne godine mi majstor zamenio tečnost kvačila i za mesec dana nova tečnost je pocrvenela. razlog tome je da tečnost nije menjana redovno pa se u cilindrima obojila od gumica i velikog rada. Pratiću da li će se tako brzo obojiti nakon zamene tečnosti posle godinu dana.
Inače danas mi vratili klijenta sa tehničkog zbog slabe sile kočenja na zadnjim cilindrima. Nikad nije menjao tečnost kočnica. Odvezo svom majstoru ,ovaj skinuo doboše i video dobre obbloge pakni. Zameniće mu samo tečnost kočnica i ide nazad na ponovnu proveru. Videćemo koliko tečnost kočnica utiče na silu kočenja u hladnom stanju,pošto smo ustanovili da kada se pregreje pedala može da propadne.Pozdrav
Inače danas mi vratili klijenta sa tehničkog zbog slabe sile kočenja na zadnjim cilindrima. Nikad nije menjao tečnost kočnica. Odvezo svom majstoru ,ovaj skinuo doboše i video dobre obbloge pakni. Zameniće mu samo tečnost kočnica i ide nazad na ponovnu proveru. Videćemo koliko tečnost kočnica utiče na silu kočenja u hladnom stanju,pošto smo ustanovili da kada se pregreje pedala može da propadne.Pozdrav
Re: Kočiona tečnost
u teoriji ne utice nista, posto je i stara i nova tecnost nestisljiva, jedino ako ima vazduha koji ce biti istisnut napolje sa zamenom.
Nije normalno ni da ti se digne pedala kvacila kad uradis zamenu, jedino ako ti ulazi vazduh u sistem.
Nije normalno ni da ti se digne pedala kvacila kad uradis zamenu, jedino ako ti ulazi vazduh u sistem.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Kočiona tečnost
Tako je, i u teoriji i u praksi ne može biti nikakve promene u hidrauličkom prenosu sile sve dok je u tečnom stanju.
Promena kočione tečnosti se vrši zbog njene higroskopnosti odnosno navlaživanja vodom (vodenom parom) i time snižavanja tačke promene agragatnog stanja u paru.
Promena kočione tečnosti se vrši zbog njene higroskopnosti odnosno navlaživanja vodom (vodenom parom) i time snižavanja tačke promene agragatnog stanja u paru.
Re: Kočiona tečnost
Epilog sa tehničkog pregleda: Nakon zamene kočione tečnosti vozilo vraćeno na tehnički pregled i sila kočenja je bila zadovoljavajuća. Dakle stara kočiona tečnost bitno utiče na silu kočenja koju pokazuju uređaji na tehničkom pregledu. Ko ne veruje mogu mu dati broj vlasnika vozila inače advokata pa neka ga sam priupita. Pozdrav.Milić je napisao: ↑06 Sep 2021, 14:01Zaboravih. Prethodne godine mi majstor zamenio tečnost kvačila i za mesec dana nova tečnost je pocrvenela. razlog tome je da tečnost nije menjana redovno pa se u cilindrima obojila od gumica i velikog rada. Pratiću da li će se tako brzo obojiti nakon zamene tečnosti posle godinu dana.
Inače danas mi vratili klijenta sa tehničkog zbog slabe sile kočenja na zadnjim cilindrima. Nikad nije menjao tečnost kočnica. Odvezo svom majstoru ,ovaj skinuo doboše i video dobre obbloge pakni. Zameniće mu samo tečnost kočnica i ide nazad na ponovnu proveru. Videćemo koliko tečnost kočnica utiče na silu kočenja u hladnom stanju,pošto smo ustanovili da kada se pregreje pedala može da propadne.Pozdrav
Re: Kočiona tečnost
Ne bi bilo razlike u sili kocenja ni da je usuta destilovana voda.
Sve dok ne zagrejes sistem da voda pocne isparavati.
Taj sistem je ili bio sa vazduhom ili neka druga neispravnost.
Mozda advokat da se registruje sam na forum, imamo ovde dosta advokata, pa neka sam objasni sta je bio problem.
Sve dok ne zagrejes sistem da voda pocne isparavati.
Taj sistem je ili bio sa vazduhom ili neka druga neispravnost.
Mozda advokat da se registruje sam na forum, imamo ovde dosta advokata, pa neka sam objasni sta je bio problem.
Re: Kočiona tečnost
Saglasan, upravo je osnova na kojoj se bazira hidraulika osobina (bilo koje) tečnosti da je nestišljiva, i samim tim je osnovni zakon fizike da je sila na valjcima identična sve i da je voda unutra kao tečnost.
Re: Kočiona tečnost
Jedno kratko pitanje - koja je praktična razlika između ATE DOT 4 SL i ATE DOT 4 TYP 200? Obe tečnosti mogu u moj auto (Lancer 1.5) pa se rezmišljam koju da uzmem. Deluje mi kao da je TYP200 malo boljih karakteristika ali pretpostavljam da u mom autu i sa mojom vožnjom nema razlike.
ATE DOT 4 SL (ATE 705802)
Boiling point min. 260° C/500° F
Wet boiling point min. 165° C/329° F
Viscosity at –40° C/–40° F max. 1,400 mm²/s
Viscosity at +100° C/212° F 2.0 to 2.6 mm²/s
Water content max. 0.20%
ATE DOT 4 TYP 200 (ATE 706202)
Boiling point min. 280° C/536° F
Wet boiling point min. 198° C/388,4° F
Viscosity at –40° C/–40° F max. 1,400 mm²/s
Viscosity at +100° C/212° F 2.2 to 2.8 mm²/s
Water content max. 0.20%
Nema ni neke velike razlike u ceni...
ATE DOT 4 SL (ATE 705802)
Boiling point min. 260° C/500° F
Wet boiling point min. 165° C/329° F
Viscosity at –40° C/–40° F max. 1,400 mm²/s
Viscosity at +100° C/212° F 2.0 to 2.6 mm²/s
Water content max. 0.20%
ATE DOT 4 TYP 200 (ATE 706202)
Boiling point min. 280° C/536° F
Wet boiling point min. 198° C/388,4° F
Viscosity at –40° C/–40° F max. 1,400 mm²/s
Viscosity at +100° C/212° F 2.2 to 2.8 mm²/s
Water content max. 0.20%
Nema ni neke velike razlike u ceni...
Re: Kočiona tečnost
260C vs 280C, u normalnoj vožnji ne dobacuje preko 190C-200C pa ni sa jednom nema greške.
Re: Kočiona tečnost
Zamenjena (konačno) kočiona tečnost, evo kako izgleda posle skoro 11 godina:
Ovako je ispumpana tečnost iz zadnjeg desnog točka, prvo tamnija boja pa svetlija. Ni prednji nisu bili bolji, a nova tečnost je bledo žuta u odnosu na ovo. Inače, redovno je merena količina vode, ni pred zamenu nije prešlo u crveno (valjda preko 4% vode), ali sam zamenio svejedno. Toplo preporučujem ovakav set (vakum pumpa), ima razne adaptere za ventile kočione tečnosti i može da se odredi pritisak izvlačenja tečnosti. Najvažnije, nema opasnosti da se vazduh uvuče u sistem i ne mora čovek nikoga da cima da sedi i pumpa pedalu.
Plaćen komplet 20 EUR, nije bitna marka pošto svi kompleti ionako dolaze iz Kine (crvena ili plava kutija), svi su identični.
Ovako je ispumpana tečnost iz zadnjeg desnog točka, prvo tamnija boja pa svetlija. Ni prednji nisu bili bolji, a nova tečnost je bledo žuta u odnosu na ovo. Inače, redovno je merena količina vode, ni pred zamenu nije prešlo u crveno (valjda preko 4% vode), ali sam zamenio svejedno. Toplo preporučujem ovakav set (vakum pumpa), ima razne adaptere za ventile kočione tečnosti i može da se odredi pritisak izvlačenja tečnosti. Najvažnije, nema opasnosti da se vazduh uvuče u sistem i ne mora čovek nikoga da cima da sedi i pumpa pedalu.
Plaćen komplet 20 EUR, nije bitna marka pošto svi kompleti ionako dolaze iz Kine (crvena ili plava kutija), svi su identični.
Re: Kočiona tečnost
Jel mozes da opises kako se koristi?
I ako imas neke slike dok je montirano na auto.
I ako imas neke slike dok je montirano na auto.