Vakuum problem
Vakuum problem
Ako ima slicna tema spojite, ja ne ne nadjoh...
Naime imam sledeci problem - nemam vakuuma koji treba da se proteze izmedju pierburg ventila (kod vakuum rezervoara) i klapne za gasenje, problem se odrazava na stresanje instrument table-volana prilikom gasenja auta, jer nema vakuuma koji treba da povuce tu klapnu. Kad auto ugasim pritiskom na polugicu - ugasi se sasvim mirno.
Uradio sam sledece:
- ocistio klapnu na usisu (mada sam je cistio prosle god. i nije bila prljava)
- ocistio ventil klapnu
- proverio vakuum creva
- probao jos jedan pierburg ventil - nije ni do njega
Ustanovio sam da kada skinem kratko crevce koje ide od pierburga do cuvara vakuuma cuje se PFFFFF kao da se oslobodi neki vazduh...
Ovo se desavalo u zadnjih godinu dana sve cesce i cesce i na kraju kao da je nesto skroz crklo.
Ne kapiram bas, sta moze biti i sta jos da proverim?
Da li kutija cuvara vakuuma moze da bude problem?
Napominjem da auto radi normalo, turbina radi, vuce super, ne prijavljuje greske...
Lancia lybra 1.9 jtd je u pitanju, pomagajte dok nisam rastreso enterijer
Naime imam sledeci problem - nemam vakuuma koji treba da se proteze izmedju pierburg ventila (kod vakuum rezervoara) i klapne za gasenje, problem se odrazava na stresanje instrument table-volana prilikom gasenja auta, jer nema vakuuma koji treba da povuce tu klapnu. Kad auto ugasim pritiskom na polugicu - ugasi se sasvim mirno.
Uradio sam sledece:
- ocistio klapnu na usisu (mada sam je cistio prosle god. i nije bila prljava)
- ocistio ventil klapnu
- proverio vakuum creva
- probao jos jedan pierburg ventil - nije ni do njega
Ustanovio sam da kada skinem kratko crevce koje ide od pierburga do cuvara vakuuma cuje se PFFFFF kao da se oslobodi neki vazduh...
Ovo se desavalo u zadnjih godinu dana sve cesce i cesce i na kraju kao da je nesto skroz crklo.
Ne kapiram bas, sta moze biti i sta jos da proverim?
Da li kutija cuvara vakuuma moze da bude problem?
Napominjem da auto radi normalo, turbina radi, vuce super, ne prijavljuje greske...
Lancia lybra 1.9 jtd je u pitanju, pomagajte dok nisam rastreso enterijer
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Vakuum problem
Meni je baš to malo, tanko crevo napravilo isti problem. Nije puklo, vizuelno je bilo čitavo ali se na vrhu malo raširilo, toliko da ne drži vakuum a inače, crevo jebsamo navučeno, nikakve šelne ga ne drže.
Kada sam otišao u servis, čim sam opisao probleme, Sloba je odmah zamenio to crevo i auto se preporodio
Kada sam otišao u servis, čim sam opisao probleme, Sloba je odmah zamenio to crevo i auto se preporodio
Re: Vakuum problem
Skinem ja crevo i drzim prst na cucki na pierburg ventilu (tu gde treba da povuce u trenutku kad gasis auto), i dok neko drugi gasi auto, ja ocekujem nekakvu reakciju, ali nema je
a da se crevo sasvim lagano drzi navuceno - jeste !
a da se crevo sasvim lagano drzi navuceno - jeste !
Re: Vakuum problem
Turi u usta i duni i povuci da proveriš da li ima neku rupicu. Verovatno ima i neki aktuator, možda da ga razradiš duvanjem.
Tapatalk
Tapatalk
Re: Vakuum problem
i turao sam, i duvao nista
a gde da duvam, u crevo, u ventil ili da skinem cuvara vakuuma?
pierburg ventil ima dve cucke i jedan elektro dzek, jedna cucka propusta i duvanjem i uvlacenjem, druga ne (ali verovatno ona radi kad joj se dovede struja, to vidis nisam proveravao, a imam 2 ventila, oba rade isto...)
Problem je sto u ovom _ebenom gradu ne postoji majstor!
a gde da duvam, u crevo, u ventil ili da skinem cuvara vakuuma?
pierburg ventil ima dve cucke i jedan elektro dzek, jedna cucka propusta i duvanjem i uvlacenjem, druga ne (ali verovatno ona radi kad joj se dovede struja, to vidis nisam proveravao, a imam 2 ventila, oba rade isto...)
Problem je sto u ovom _ebenom gradu ne postoji majstor!
Re: Vakuum problem
Sta nazivas "pierburg ventil" ?
Akumulator vakuuma moze da propusta, nije tesko uraditi njegovu dijangostiku.
Nepovratne ventile vakuuma takodje nije tesko proveriti, najlakse je pomocu sapunice.
Ti ventili imaju oznacen smer ugradnje na kucistu, da nisu greskom zamenjena dolazno i odlazno crevo?
Vakuum creva nikada nemaju selne, i selne se ne stavljaju po pravilu zbog sigurnosti.
Akumulator vakuuma moze da propusta, nije tesko uraditi njegovu dijangostiku.
Nepovratne ventile vakuuma takodje nije tesko proveriti, najlakse je pomocu sapunice.
Ti ventili imaju oznacen smer ugradnje na kucistu, da nisu greskom zamenjena dolazno i odlazno crevo?
Vakuum creva nikada nemaju selne, i selne se ne stavljaju po pravilu zbog sigurnosti.
Re: Vakuum problem
Akumulator najlakse pumpom za gume. Uzmes onaj nastavak za pumpanje bicikla, konus.
Ubacis u vakuum crevo koje je direktno povezano na aku.
Dalje moze na 2 nacina
- namazes sapunicom povrsinu akumulatora i videces gde pusta cim malo napumpas
- ako pumpa ima na crevu manometar napumpaj na oko 1/2 bara i prati stanje kazaljke. Ako je sve ok kazaljka ce ostati da miruje.
Nepovratne ventile prave i druge firme osim Pierburga a proverava se najlakse opet sa sapunicom.
Nanesen na ulazni kraj sapunicu a onda na izazni kraj duvas (ili preko vakuum creva opet povezes pumpu za gume) i gledas.
Ako ima mehurica ne zaptiva i to je uzrok kvara.
Ako nema mehurica ventil je ok.
Nekoliko takvih ventila sam popravio prostim pranjem potapanjem u sredstvo za pranje sudova.
Nakupila se neka priljavstina koja je sprecavala membranu da lepo legne pa je tu curilo.
Radi se o nepovratnim ventilima za sistem pranja farova, princip je isti i za ove vakuum (isti su zapravo).
Oprala se priljavstina i neki opiljci od gume, i dalje radi bez greske.
Mozes i da pregledas membranu ventila pod jakim svetlom i lupom mada je sve izuzetno lako uz manometar i pumpu. Mozes i da duvas ustima ako ti se ne gadi.
Ubacis u vakuum crevo koje je direktno povezano na aku.
Dalje moze na 2 nacina
- namazes sapunicom povrsinu akumulatora i videces gde pusta cim malo napumpas
- ako pumpa ima na crevu manometar napumpaj na oko 1/2 bara i prati stanje kazaljke. Ako je sve ok kazaljka ce ostati da miruje.
Nepovratne ventile prave i druge firme osim Pierburga a proverava se najlakse opet sa sapunicom.
Nanesen na ulazni kraj sapunicu a onda na izazni kraj duvas (ili preko vakuum creva opet povezes pumpu za gume) i gledas.
Ako ima mehurica ne zaptiva i to je uzrok kvara.
Ako nema mehurica ventil je ok.
Nekoliko takvih ventila sam popravio prostim pranjem potapanjem u sredstvo za pranje sudova.
Nakupila se neka priljavstina koja je sprecavala membranu da lepo legne pa je tu curilo.
Radi se o nepovratnim ventilima za sistem pranja farova, princip je isti i za ove vakuum (isti su zapravo).
Oprala se priljavstina i neki opiljci od gume, i dalje radi bez greske.
Mozes i da pregledas membranu ventila pod jakim svetlom i lupom mada je sve izuzetno lako uz manometar i pumpu. Mozes i da duvas ustima ako ti se ne gadi.
Re: Vakuum problem
Ljubitelju hvala na savetima, a da li da ustekam struju na ventil? (i da li on tada propusta druge krajeve, logicno bi trebalo da tako funkcionise)
Re: Vakuum problem
Funkcija nepovratnog ventila je da ne propusta vazduh u jednom smeru, to treba proveriti.
Ako propusta u oba smera nece se zadrzati vakuum u akumulatoru istog.
Ne znam kako je povezan ventil na tvom autu, probaj i sa strujom da testiras i bez struje da testiras.
Time ces jos preciznije znati kako se ponasa.
Ako propusta u oba smera nece se zadrzati vakuum u akumulatoru istog.
Ne znam kako je povezan ventil na tvom autu, probaj i sa strujom da testiras i bez struje da testiras.
Time ces jos preciznije znati kako se ponasa.
Re: Vakuum problem
Ustanovio sam da je ventil ispravan i da je cuvar vakuuma ispravan (ne 100%, ali verovatno..) Ali sumnjam da nesto nije u redu sa strujom koja dolazi na ventil, ima dve zice, logicno jedna je masa, a na drugoj ima uvek struje, i kad je kontakt ukljucen, i kada auto radi, i u trenutku kada se gasi, nikada se struja ne prekida, mislim da tako ne treba, da li je neka masa odsmelcovala, ili neki relej, osigurac....? Ima li neko ideju?
Re: Vakuum problem
Relej zalepio?sashicus je napisao: Ovo se desavalo u zadnjih godinu dana sve cesce i cesce i na kraju kao da je nesto skroz crklo.
Kratak spoj zice sa +12V negde unutar kablovskog snopa?
Re: Vakuum problem
Ih majku mu, kako da nadjem koji je...
- dag81
- Postovi: 7255
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Vakuum problem
Sa semom ili pistslicom pa redom.
Re: Vakuum problem
Jos jednom su ispitana sva creva, proveren jos jedan vakuum ventil. klapna za gasenje istestirana (kad joj se dovede drugi vakuum ona odradi normalno - znaci ispravna je). Dosli smo do zakljucka da na strujnom dzeku koji napaja vakuum ventil (to je pierburg ventil koji stoji iza kutije - cuvara vakuuma ) ima uvek struje, i kada auto radi i u trenutku kada se gasi, ali u trnutku gasenja (okretanja kljuca) on dobije na delic sekunde vakuum i odmah prestane, a treba mu bar 2-3 sekunde da bi odradio svoje. i lampica na glinerici za taj delic sekunde dobije jace svetlo (struju)...
da se razumemo, ovo nije problem bez koga ne moze da se vozi, ali iritira to nemirno gasenje.
bio kod 2 majstora, gledaju belo, druga dvojica na odmor...
da se razumemo, ovo nije problem bez koga ne moze da se vozi, ali iritira to nemirno gasenje.
bio kod 2 majstora, gledaju belo, druga dvojica na odmor...