Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Era
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Era » 22 Sep 2016, 16:36

Ljubitelj, ti verovatno imaš neki veći auto, a ovde se priča o slabijoj varijanti 1,2 TSI. Da bi Skoda Fabija išla 120 treba joj 50 konja, a ona ima ukupno 90. Pri tome tih 50 konja na aktuenim obrtajima je oko maksimalne snage. Svaki mali motor na 120 ima prilične obrtaje (u poređenju sa maksimalnim) i prilično je opterećen, a motor radi na najsiromašnijoj smeši goriva (radi manje potrošnje), što pregreva neke delove, ventile, klipove i izduv, svećice, pa naravno i turbo. Taj manjak goriva dovodi motor u veoma nezgodnu situaciju, slično kao kad se plinski brener podesi da radi dobro, da maksimalno greje.
Temperatura vode nema značajnu vezu sa ovom pričom. Na autoputu ima voda dobro hlađenje, a motor opterećen. U gradu, motor nije opterećen, a voda se pregreva, pa pali ventilator. To nije logka za ovu priču.
Nije teško, posle vožnje autoputem, izlaska na neki duži planinski prevoj, ostaviti auto da radi neko vreme, ili ga lagano voziti koji kilometar (što je bolja varijanta).

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Ivan » 22 Sep 2016, 16:41

Ovaj usijani motor sa ljubiteljeve slike je ford 4.0 xr6 sa 1000ks :)
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Miljankg
Postovi: 291
Pridružio se: 02 Jul 2016, 19:30
Lokacija: KG

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Miljankg » 22 Sep 2016, 17:01

Ivan je napisao:Ovaj usijani motor sa ljubiteljeve slike je ford 4.0 xr6 sa 1000ks :)
Bila bi fora da je 1.2 TSI :D Tako gori kad je na 120 :)

@era: Nisam sigurno za to oko obrtaja, jer je na 120, 1.2 TSI oko 3, ako ne i ispod 3000 obrtaja, a crveno mu krece mnogo kasnije. Ne kazem da se tada turbo ne opterecuje, ali motor sam po sebi ne bi trebalo da je bas opterecen jer je daleko od cvene zone, bar sto se obrtaja tice.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od McGruja » 22 Sep 2016, 17:08

Samo se čuvaj planina :)
Era samo tu troši auto


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
Milos
Postovi: 8563
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Milos » 22 Sep 2016, 17:11

Jos ako su Wintere Kopakabana edition , onda ko koci gubi.
Xepoj87 je napisao:
03 Feb 2023, 11:30
Sve je poslo naopako kada sam prodao prvi Mercedes.

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9721
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Markoni » 22 Sep 2016, 17:20

1.2 TSI 110 KS je pri 120 kmh na 2500 o/min. 1.2 TSI 86 KS je pri 120 kmh na 2800 o/min.
Kao sto Ivan rece ne treba se previse opterecivati, vazno je samo da je covek svestan kada je (pre)opteretio motor, i da ga tad pusti malo da iskulira, najbolje par min lagane voznje pre stajanja.


Tapatalk Post

Masa
Postovi: 23
Pridružio se: 27 Avg 2016, 08:44

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Masa » 22 Sep 2016, 17:58

Razvila se baš zanimljiva diskusija, svako razmišljanje ima logike i doprinosi tome da svi ponešto novo saznamo o TSI motorima. Ono što ja mogu to je da iznesem moja zapažanja/iskustva obzirom da "osluškujem" sve i pažljivo pratim sve o ovom motoru TSI-1,2 63 KW. Sigurno je da start-stop sistemom upravlja komp.prateći pomenute parametre i da u zavisnosti od njih "donosi" odluku o gašenju motora ili ne. Nisam primetio u toku dosadašnje eksploatacije da kada je on uključen i motor(rashl.tečnost, ulje, napon akumulatora...) optimalno zagrejan na radnu t da ne gasi motor, naprotiv, gasi skoro uvek kada se stane, i posle višesatne vožnje... Par puta mi se desilo da nakon vožnje ugasi, onda startuje i odmah po sledećem stajanju(1/2 min-1 min) nakratko pokazuje da nije u funkciji...Na bord kompu stoji oznaka da sistem nije u funkciji samo prvih nekoliko minuta(5-10), dok se motor ne zagreje. nakon toga je skoro uvek u funkciji.Kao što reče delija, koga nervira, najbolje ga je ugasiti, to sam i ja radio u početku.
@Era - motor 1,2 TSI uopšte nije "mali", možda samo na papiru, pri 140 km/h nije uopšte opterećen, "vrti" se tačno na 3000 o/min, kao što reče Ivan, što mislim da je izuzetno rešenje nemačkih inženjera, ali turbina itekako jeste, jer je u zoni max.obrtnog momenta(za ovaj motor 1500-3500 o/min).Da, i ovaj motor ima cirkulaciju vode nakon gašenja motora,kao i Urošev, lično čuo dosada puno puta. Ono što je interesantno, nekada se ovo karakt.zujanje/cirkulacija čuje i traje par minuta i posle kraće gradske vožnje, ako je temp.napolju dosta visoka.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Uroš S. » 22 Sep 2016, 18:01

1550-4000(4100) bi trebao da je max obrtni ako se dobro sećam. To je na prvoj verziji CBZA i CBZB. Posle je nesto spusten donji prag i podignut gornji.

Masa
Postovi: 23
Pridružio se: 27 Avg 2016, 08:44

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Masa » 22 Sep 2016, 18:03

Tako je, za verzije 77 kw, odnosno noviju 81 kw.

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od ljubitelj » 22 Sep 2016, 18:07

Ivan je napisao:Ovaj usijani motor sa ljubiteljeve slike je ford 4.0 xr6 sa 1000ks :)
Nemam pojma koji je motor, samo sam potrazio sliku radi ilustracije kao to izgleda kada se optereti turbo motor.
Imao je Saab u reklamnim brosurama fine slike turba koji kao da gori, iz 70tih godina model 99 i 900 ali nisam mogao da nadjem.
I kocioni diskovi se usisaju na crveno posle dva tri jaca- duza kocenja sa visokih brzina. Sve je to pravljeno da normalno radi i izdrzi predvdijena opterecenja.
Miljankg je napisao:Da, verujem u to sto kazes da je fabrika, tj. inzenjeri te probleme resili.

Medjutim, tecimo TSI motori su imali te neke probleme sa lancem, neki drugi motori opet neke lose karakteristike, pa zbog toga nisam vican verovanju da je sve bas ok. Osim toga, vise puta sam bio svedok toga da ljudi zele da naprave neku inovaciju, to u procesu razvoja ispadne potpuno katastrofalna prica, a na kraju se ipak prezentuje kao izuetno dostignuce, sto uopste nije. Tako da je dobro drzati se neke generalne prakse, bez obzira na te sve novitete, ali se svakako slazem da je vecina stvari vec predvidjena i resena.

Jeste da je bilo problema sa TSI u nekim podvarijantama. A i to sa lancem nije sam po sebi problem sto se koristi lanac. Isto tako turbo benzin se koristi vec 4 decenije u raznim modelima i do sada se naucilo sta se moze i sme a sta treba izbegavati pri konstruisanju.
Samo sam hteo da kazem da po mom iskustvu turbo motor nije nista posebniji za voznju niti zahteva neko specijalno postupanje osim zdravog razuma.

Sa druge strane VAG je izbacio 1.2 TSI, kao i 1.4 TSI i napravio novi 1.0 TSI (3 cilindra) koji ih menja i upravo je sada prelaz od ove modelske godine koja pocinje u avgustu (u auto industriji je u toku 2017. modelska godina) na sve modele iz grupacije.

Realno je ocekivati da na kraju razvojnog puta 1.2 TSI motora je vec sve ispeglano od decjih bolesti.
VW ume i zna da napravi vrhunski pouzdane motore, ako hoce i kada hoce. Kao i svi ostali proizvodjaci.


Mislim da 1.2 TSI na autoputu za 140km-h nema potrebe za vise od 50tak % opterecenja, to je nista za turbinu i sam motor. Matematika kaze da bi mogao da se vozi na pola (pedale) gasa, nisam nikada vozio niti probao ali jesam gledao dijagram motora.

Atmo motor 1.2 pri istoj brzini je opterecen sa priblizno 80%, cak mozda i vise.

Era
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Era » 22 Sep 2016, 19:33

ljubitelj
najsmešnije što sam čuo je tvoja izjava, da 2 motora iste snage, na istim uslovima vožnje bez ubrzanja kako reče, da je jedan opterećen 50% a drugi taj atmosferski 80%. :kezo:
Drugo, bez neke matemetike, ovako laički, ako Jugo 55 može da ide 140 maksimalno, to znači da Golfu, koja je teža i veća treba 60 konja.. A to je oko 70% angažovane snage. Ako su auti sa 40 ks mogli da idu 120 najviše, to znači da ovom golfu treba 45 konja, a to je tačno 50% mogućnosti.
Očigledno, da nisi u pravu i da brzina 130 za Golf 1,2 TSI od 90ks, zanemarljivo opterećenje. Naprotiv, pri dužoj vožnji na 130 to je lepo opterećenje.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od nidza » 22 Sep 2016, 19:41

S obzirom da otpor ne raste linearno, 130 je tom golfu negde na pola snage, tj gornjoj strani ekonomične vožnje.

Drugim rečima, poprilično rasterećen.

Tapatalk

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od ljubitelj » 22 Sep 2016, 19:54

Era je napisao:ljubitelj
najsmešnije što sam čuo je tvoja izjava, da 2 motora iste snage, na istim uslovima vožnje bez ubrzanja kako reče, da je jedan opterećen 50% a drugi taj atmosferski 80%. :kezo:
Drugo, bez neke matemetike, ovako laički, ako Jugo 55 može da ide 140 maksimalno, to znači da Golfu, koja je teža i veća treba 60 konja.. A to je oko 70% angažovane snage. Ako su auti sa 40 ks mogli da idu 120 najviše, to znači da ovom golfu treba 45 konja, a to je tačno 50% mogućnosti.
Očigledno, da nisi u pravu i da brzina 130 za Golf 1,2 TSI od 90ks, zanemarljivo opterećenje. Naprotiv, pri dužoj vožnji na 130 to je lepo opterećenje.

Bolje da se ne upetljavas, nije snaga ono sto odredjuje opterecenje motora. Za pocetak.
I ostalo si uglavnom omasio tako da sam sasvim siguran da je tebi sve smesno u ovoj temi, nepoznato.
I da, Golfu treba manje nego Jugu, dosta manje otpora kretanja da savlada motor pri vecim brzinama.
Si cuo za aerodinamiku tela :sesir:

Eto ti prilike, izracunaj opterecenje 1,2 Golfa TSI pri 130km/h i napisi rezultat/ procenu pa da pricamo mozda dalje o tome :kokice:

Era
Postovi: 574
Pridružio se: 28 Feb 2016, 22:52

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od Era » 22 Sep 2016, 20:12

60% za ovaj od 90ks.
Jesi razmišljao da Golf od juga ima bar 30% veću čeonu površinu?

Bolje reći sagori 6-6,5 L goriva za 100km, ili za pola sata

I ?

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Post od nikaragva » 22 Sep 2016, 20:33

Na 140km/h svi otpori sem otpora vazduha mogo slobodno da se zanemare.

Odgovori