Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Baš se razvila lepa diskusija. Slažem se sa svima, svi ljudi jako lepo rezonuju i svaka konstatacija je na svom mestu. Punih 11 godina sam ovako vozio Fabiju 1,2 HTP 47 kw(atmo - motor, bez turba, posle većeg napora uvek sam ostavljao motor 1-2 min da radi u "leru", pa tek onda gasio - u tehn. uputstvu za vozilo ovo doslovce i stoji.) Sada, nastavljam tako i da radim i sa golfom 1,2 TSI, nije mi teško da sačekam tih minut-dva,(ako je bio veći napor), pa da gasim auto,mada sam najbliži razmišljanjima Uroša, Markonija, ljubitelja, Mcgruje, Delije i ostalih da je to u normalnim uslovima eksploatacije 99% i nepotrebno. Verovatno ću ovo "nepisano pravilo" uvek poštovati, dokle god vozim.E, sada, unapred se izvinjavam, ako sam dosadan, ali moram da ponovim pitanje svima pa i samom sebi.Zamislite realnu situaciju, što mi se par puta i desilo sa 1,2 TSI-jem, vozi se autoputem,npr par sati, spoljna temp.vazduha 34-36 C, temp.ulja prosek 108-111 C, "start-stop" aktivan, vi stajete(npr.naplatna) i auto se gasi...Šta sad? Sistem gasi motor u roku od nekoliko sec.po zaustavljanju. Ima li štetnih efekata po turbinu, nebitno odmah ili za par ili više godina...? Moje mišljenje je da ako su ostvareni uslovi, sistem uključuje cirkulaciju vode, koje se čuje karakterističnim zujanjem i da se tako motor dodatno hladi, 1,2 TSI ima ovakvo hlađenje. Mislim da ranije generacije TSI(TFSI) motora nisu imale ovakve sisteme, pa je čak jedno vreme "start - stop" bio "okrivljen" za rane i iznenadne kvarove turbina. Hoću da kažem, da možda i u "kulturu" vožnje i način ophođenja prema vozilu spada i to da ne treba gasiti motor odmah po zaustavljanju, ako je on bio preopterećen, ali i da možda ne treba suviše da "lupamo" glavu oko toga, jer su konstruktori ovih savremenih motora to vremenom, sa raznoraznim očekivanim i neočekivanim situacijama i predvideli i predložili odgovarajuća tehnička rešenja, kako bi se životni vek turbine maksimalno "produžio".
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Ne znam da li start stop gleda temepraturu ulja. Po logici bi trebalo da ima i taj parametar, ali da sam na tvom mestu ne bih koristio auto start stop. Recimo da moze da mu se veruje.
Medjutim, iako voda nastavlja da struji, koliko sma razumeo, poenta rada motora je da ulje nastavi da cirkulise, da se ne bi "sprzilo" zbog velike temperature turba i tako ostavilo ostatke koji vremenom mogu da smanje protok ulja u tim kanalima, a onda i da smanje mogućnosti hladjenja i na kraju da mu skrate zivotni vek.
Ja ne bih koristio Start Stop sistem, jako me iritira kada pali i gasi motor stalno.
Medjutim, iako voda nastavlja da struji, koliko sma razumeo, poenta rada motora je da ulje nastavi da cirkulise, da se ne bi "sprzilo" zbog velike temperature turba i tako ostavilo ostatke koji vremenom mogu da smanje protok ulja u tim kanalima, a onda i da smanje mogućnosti hladjenja i na kraju da mu skrate zivotni vek.
Ja ne bih koristio Start Stop sistem, jako me iritira kada pali i gasi motor stalno.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Ja sam ga softverski ugasio. Sistem totalno los po auto. Dobar po ekologiju i ustedu goriva.
Tapatalk Post
Tapatalk Post
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Da, slažem se, u početku sam ga stalno gasio, jer me nervirao, a sada sam se navikao, pa ponekad i zaboravim "namerno" da ga ugasim. Miljane, ima logike ovo što kažeš, (isto mislim), za potrebni nastavak cirkulacije ulja nakon gašenja, izgleda da treba nakon ekstremnih uslova vožnje sačekati par minuta sa gašenjem...
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Za tu razliku stanja 50 i 200kkm je najvise kriva gradska voznja, po gradu se nabije mnogo radnih sati i hladnih startova za malu kilometrazu, ali ionako smo previse razvodnili pricu.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Treba. Koliko vremena provede jedan auto u ekstremnim uslovima voznje, recimo track day je tako nesto. 1% vremena, 5%,30% ?Masa je napisao:, izgleda da treba nakon ekstremnih uslova vožnje sačekati par minuta sa gašenjem...
Ulje u vodeno hladjenim turbinama se ne zagreva do istog nivoa kao ranije u turbinama koje se nisu hladile nakon gasenja motora.
Ta prica o primecenom koksovanju ulja jeste tacna i potice najvise iz doba ranih 80tih godina kada su se za turbo motore preporucivala mineralna ulja a sintetika bila skupa luksuzna egzotika u svakodnevnim motorima.
Temperature su se smanjile a ulja danas su znatno bolja od onih pre 30godina kada je primeceno to sa talozenjem naslaga ulja, a masovno se danas koriste sinteticka ulja ili makar mineralna sa velikim udelom sintetickih aditiva protiv oksidacije.
Nije greska da se formira navika da se jos minut ne gasi motor ali nije ni potrebno sa tipicnim motorima, tipicnim turbinama, tipicnim uljima u tipicnim uslovima koriscenja auta danas.
Moguce, meni je turbo 200.000+km i dalje u savrsenom stanju. Nema zvukova, ne trosi ulje, nema lufta. Ocekujem radni vek u rangu 350.000-400.000km kada bi mogao da zatreba prvi servis.Miljankg je napisao:Ne znaci da ce odmah sve da crkne ako ugasis auto odmah, samo se potencijalno skracuje radni vek nekih komponenti, recimo turba.
Vise mislim da se haba usled mnogih hladnih startova i hladnih zimskih jutra sa -15C.
Uz neku posebnu paznju mozda bi se produzio radni vek turbine ali nesto nemam bas uverenje da bi mi to bilo potrebno dostizati.
I da pricam, o turbini na benzincu, jos ja vozim na TNG gde su nesto vise temperature izduvnih gasova u odnosu na benzin iz perspektive nesto vise od 10 godina iskustva u koriscenju i odrzavanju.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Markoni je pomenuo ekologiju, mislim da je S&S sistem prevashodno uveden zbog toga da se smanji ukupna emisija gasova, pa su onda manje eko takse (u zemljama gde se placaju ).Masa je napisao:Da, slažem se, u početku sam ga stalno gasio, jer me nervirao, a sada sam se navikao, pa ponekad i zaboravim "namerno" da ga ugasim. Miljane, ima logike ovo što kažeš, (isto mislim), za potrebni nastavak cirkulacije ulja nakon gašenja, izgleda da treba nakon ekstremnih uslova vožnje sačekati par minuta sa gašenjem...
@ljubitelj: Koji motor imas? Jel si kola kupio polovna ili nova?
P.S.
Odlican kanal na youtube-u i kratak klip vezan za ovu tematiku:
https://www.youtube.com/watch?v=dyEYaN6Y_FM
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Pa ako je 150-60 kmh na autoputu par sati ekstremna vožnja ja ne znam.
Drugo, nije to TA peć pa da se skuplja toplota i vremenom raste kako ga voziš, pa poraste od 20 do 400 stepeni, zavisno da li voziš kilometar ili 1000km, to je auto sa sistemima hlađenja i sistemima protiv otkaza sistema.
Ok, trenutno može da poraste temperatura recimo ulja, ali to je sve u opsegu predviđenih mera i uslova(kao i predviđenim standardom ulja za predviđen opseg radnih uslova konkretnog motora), svakako kroz par sekundi ili pušten gas sve se vraća u sredinu skale.
Ovo sa koksiranjem turbine je, ko što Ljubitelj reče priča stara 30 godina(ili ekstremni uslovi tipa TD), ulja, materijali, sistemi su otišli daleko, upravo da pojedinac ne bi morao da brine o svemu tome.
E sad, malo gledam i ovo sa pravničke strane. Zar ne misliš da bi jedna velika intenacionalna kompanija tek tako sebi skakala u stomak i nenaglašavala neku bitnu preporuku ili napomenu tamo gde je potrebno to napomenuti i naglasiti? Da će da rizikuje velikoserijski failure svog proizvoda zbog toga što bi to navodno "odbilo potencijalne kupce", pa nisu oni ovce, upakovali bi marketing stručnjaci to tako da poželiš da vodiš računa o određenoj stvari.
Takvi propusti se u razvijenim zemljama skupo plaćaju, pa čak i kod nas postoji konstrukcijska i fabrička greška predviđena zakonom i odgovornost za nju.
VW je imao sličan propust sa G-Lader motorima koje su reklamirali kao maintenance free a zapravo im treba kompletan overhaul G-ladera svakih 30-40kkm ako se dobro sećam, da bi to radilo kako treba.
Hoću reći da nema potrebe za povećanom pažnjom, da je ima, napominjali bi ti na svakom koraku.
Drugo, nije to TA peć pa da se skuplja toplota i vremenom raste kako ga voziš, pa poraste od 20 do 400 stepeni, zavisno da li voziš kilometar ili 1000km, to je auto sa sistemima hlađenja i sistemima protiv otkaza sistema.
Ok, trenutno može da poraste temperatura recimo ulja, ali to je sve u opsegu predviđenih mera i uslova(kao i predviđenim standardom ulja za predviđen opseg radnih uslova konkretnog motora), svakako kroz par sekundi ili pušten gas sve se vraća u sredinu skale.
Ovo sa koksiranjem turbine je, ko što Ljubitelj reče priča stara 30 godina(ili ekstremni uslovi tipa TD), ulja, materijali, sistemi su otišli daleko, upravo da pojedinac ne bi morao da brine o svemu tome.
E sad, malo gledam i ovo sa pravničke strane. Zar ne misliš da bi jedna velika intenacionalna kompanija tek tako sebi skakala u stomak i nenaglašavala neku bitnu preporuku ili napomenu tamo gde je potrebno to napomenuti i naglasiti? Da će da rizikuje velikoserijski failure svog proizvoda zbog toga što bi to navodno "odbilo potencijalne kupce", pa nisu oni ovce, upakovali bi marketing stručnjaci to tako da poželiš da vodiš računa o određenoj stvari.
Takvi propusti se u razvijenim zemljama skupo plaćaju, pa čak i kod nas postoji konstrukcijska i fabrička greška predviđena zakonom i odgovornost za nju.
VW je imao sličan propust sa G-Lader motorima koje su reklamirali kao maintenance free a zapravo im treba kompletan overhaul G-ladera svakih 30-40kkm ako se dobro sećam, da bi to radilo kako treba.
Hoću reći da nema potrebe za povećanom pažnjom, da je ima, napominjali bi ti na svakom koraku.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
2.3 turbo volvo. Kupio sam polovan.
Nije stvar u mom autu, takvih slicnih je milione po svetu.
I ti si vozio te probne automobile koje si testirao, jesi li vodio racuna o zagrevanju i hladjenju motora ili si vozio isto kao i raniji auto koji si imao?
Nisu turbo motori svileni, niti se raspadaju tek tako...pravljeni su od materijala i sa tehnickim resenjima da se voze, da traju, da ne zamaraju vlasnike, da se najnormalnije odrzavaju....da se ne razlikuju od atmo motora.
Ono sto treba je pojacano kao sto su sistemi podmazivanja i hladjenja, ono sto je manje optereceno je pojednostavljeno kao sto je izduvni sistem, itd konstrukciju su radili inzenjeri ne treba smetnuti sa uma.
Nije stvar u mom autu, takvih slicnih je milione po svetu.
I ti si vozio te probne automobile koje si testirao, jesi li vodio racuna o zagrevanju i hladjenju motora ili si vozio isto kao i raniji auto koji si imao?
Nisu turbo motori svileni, niti se raspadaju tek tako...pravljeni su od materijala i sa tehnickim resenjima da se voze, da traju, da ne zamaraju vlasnike, da se najnormalnije odrzavaju....da se ne razlikuju od atmo motora.
Ono sto treba je pojacano kao sto su sistemi podmazivanja i hladjenja, ono sto je manje optereceno je pojednostavljeno kao sto je izduvni sistem, itd konstrukciju su radili inzenjeri ne treba smetnuti sa uma.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Jazz GE (2009) ima samo indikaciju dok se ne zagreje.ivica122 je napisao: Koja Honda nema?
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Uroš S. je napisao:Vidi, ja prvi pazim, i aj da kažemo da znam malo više od potpunog autoignoranta, ali realno 99/100 ljudi ne zna da je temp ulja faktor bilo kakav u vožnji auta, i onda fabrika izbaci taj cajger? To meni govori da je to potpuno nevažan faktor za svakodnevnu upotrebu i prosečnog potrošača, jer da je zaista relevantno stajali bi uzvičnici svuda i lampice bi svetlele, a toga nema, niti bilo kakvog upozorenja slične vrste. Takođe, retko vozim preko 130-40 na autoputu, uporavam blagovremeno pre potpunog stajanja i gašenja, pa i tad ostavim pola minuta minut auto da odmori.Markoni je napisao:Urose, ulje se ohladi posle ovog vremena lagane voznje koje Gruja spominje. Ne treba indikator, samo malo zdravog razuma.
OK, kapiram ljude koje kara bole da l' ce nesto na kolima da rikne kada ga prodaju, al' ono kapirajte i vi nas koji vodimo racuna koliko mozemo o kolima. Ja vozim sluzbeni auto, pa mi nije tesko da vodim racuna. Prethodna Zastava 10 mi je posle 145.000 km bila u super stanju, kao mnoge sa 50-60.000 km. Ja od toga nemam nista, ali ima kolega koji je nasledio i koga jos uvek odlicno sluzi.
Tapatalk Post
Ovo bold-ovano i podvuceno je poenta.
BTW, koji procenat vozaca procita uopste uputstvo? Koji procenat vozaca proverava i glupi nivo ulja, a ne drugo?
O kakvim "ekstremnim uslovima" pricamo? Ako je voznja autoputem 160 km/h u nasoj klimi "ekstremna" voznja, ja sam Miki Maus
Pa nisu to igracke - ne testiraju se dzabe automobili u pravim ekstremnim uslovima, tipa 24h voznje max brzinom na kruznim stazama u pustinjama Arizone (a bogami i u Teksasu - recimo, Hjuston - gde je vrlo toplo i uzasno vlazno) i slicno.
Imam taj famozni merac temperature ulja, pa vidim sta sve treba da radim autu da bih nabio temperaturu na neku iole vecu vrednost.
Elem, posle divljanja autom naravno da treba dati autu oduska i sacekati da se malo ohladi, ali posle normalne voznje je sasvim dovoljan period vremena potreban da se auto parkira u garazu ili uspori kada se prilazi pumpi.
Poslednja izmena od Delija u 03 Okt 2016, 12:13, izmenjeno 1 put ukupno.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Delija, proveri kod sebe na autu da li moze da se navuce prva-druga do 6500 o/min odmah po paljenju automobila.
Ako je to stetno sigurno ce ti goreti neke lampice i indikatori, i neces moci to da uradis.
Probaj pa nam javi.
Ako je to stetno sigurno ce ti goreti neke lampice i indikatori, i neces moci to da uradis.
Probaj pa nam javi.
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Pa upravo to, fabrika ga je blokirala svuda gde može da nastane šteta.
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Na M3 to ne moze nikako da se uradi. Kod mene uz malo muke moze - sa automatskim menjacem bi za to morao da potopis gas bukvalno do daske, pa bi i onda presaltao pre iliti morao bi da koristis manuelni mod, gde ce on opet sam da presalta kada se nabiju obrtaji.
To jesu ekstremni uslovi. Ne vidim kakve veze to ima sa voznjom autoputem 160 km/h?
Isto tako mozes i da se zaletis i razbijes o zid - ne pise u uputstvu da je to zabranjeno
To jesu ekstremni uslovi. Ne vidim kakve veze to ima sa voznjom autoputem 160 km/h?
Isto tako mozes i da se zaletis i razbijes o zid - ne pise u uputstvu da je to zabranjeno
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...