Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Zdravo svima,
Vise puta sam cuo da postoje neka pravila kojih se treba pridrzavati kod voznje turbo benzinaca. Konkretno za TSI, kazu da nakon duze voznje treba ostaviti auto da radi u mestu 30-tak sekundi, kako bi se turbina lepo ohladila. To navodno povecava radni vek turbine.
Da li je to tacno?
A sto se klime tice, koja bi bila neka generalna pravila, recimo, ne paliti klimu na vecoj brzini? A sta ako je non stop drzim na auto modu?
Vise puta sam cuo da postoje neka pravila kojih se treba pridrzavati kod voznje turbo benzinaca. Konkretno za TSI, kazu da nakon duze voznje treba ostaviti auto da radi u mestu 30-tak sekundi, kako bi se turbina lepo ohladila. To navodno povecava radni vek turbine.
Da li je to tacno?
A sto se klime tice, koja bi bila neka generalna pravila, recimo, ne paliti klimu na vecoj brzini? A sta ako je non stop drzim na auto modu?
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Opusti se i uzivaj!
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Upravo. Klimu jedino gasi par minuta pre zaustavljanja, da ispari vlaga sa isparivaca. Na taj nacin smanjujes pojavu budji, smrada i bakterija na istom.
Sent from my SM-N9005
Sent from my SM-N9005
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Aman.
Opusti se i vozi, ne postoje druga pravila sem da daš kontakt, stisneš kvačilo, upališ auto, ubaciš u prvu i kreneš. Ako ti je klima automatska ne moraš da je gasiš apsolutno nikad. Turbinu treba da odmaraš kao i ceo auto ako odeš na Navak pa peglaš pola sata endurans bez prestanka. Ako voziš normalno ne treba ništa od toga da te brine.
Opusti se i vozi, ne postoje druga pravila sem da daš kontakt, stisneš kvačilo, upališ auto, ubaciš u prvu i kreneš. Ako ti je klima automatska ne moraš da je gasiš apsolutno nikad. Turbinu treba da odmaraš kao i ceo auto ako odeš na Navak pa peglaš pola sata endurans bez prestanka. Ako voziš normalno ne treba ništa od toga da te brine.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Ако се ауто напреже и форсира, наравно да треба охладити и мотор а камо турбину. Рецимо возиш аутопутем и дођеш на границу и гужву и угасиш одмах ауто, није добро.
Или ако иоле форсирано идеш уз већу узбрдицу, никако не гасити ауто одмах.
Рецимо, изађеш на Копаоник а посебно Златибор или из Будве на Цетинје и сл где се вози брже. Много је овде турбака тако рикнуло, посебно савремених ТСИ (знам бар 2 тси, а маторих турбо дизела нема броја). Наравно за хлађенје турба некад треба пар минута, а најбоље возити низбрдо или лагано неки километар.
Ако возаш по локалу или без напрезанја отворен пут, нема проблема.
Или ако иоле форсирано идеш уз већу узбрдицу, никако не гасити ауто одмах.
Рецимо, изађеш на Копаоник а посебно Златибор или из Будве на Цетинје и сл где се вози брже. Много је овде турбака тако рикнуло, посебно савремених ТСИ (знам бар 2 тси, а маторих турбо дизела нема броја). Наравно за хлађенје турба некад треба пар минута, а најбоље возити низбрдо или лагано неки километар.
Ако возаш по локалу или без напрезанја отворен пут, нема проблема.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15138
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
+1 za ne razmisljaj
Ti dok parkiras auto, ispravis volan, ugasis radio, ubacis u prvu, dignes rucnu i uzmes telefon proslo je tih 30ak sekundi potrebno da se turbina ohladi. Plus dok se parkiras obrtaji su dovoljno niski, tako da i tu odlazi 30ak sekundi.
Jedino mozes dodatno obratiti paznju ako vozis autoputem neko vreme i stajes na pumpu da sipas gorivo. Tad bih ostavio auto da radi par minuta u leru.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Ti dok parkiras auto, ispravis volan, ugasis radio, ubacis u prvu, dignes rucnu i uzmes telefon proslo je tih 30ak sekundi potrebno da se turbina ohladi. Plus dok se parkiras obrtaji su dovoljno niski, tako da i tu odlazi 30ak sekundi.
Jedino mozes dodatno obratiti paznju ako vozis autoputem neko vreme i stajes na pumpu da sipas gorivo. Tad bih ostavio auto da radi par minuta u leru.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
A na autoputu se bas prze obrtaji i opterecuje motor pri voznji konstantnom brzinom...
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- Kuzmanovic
- Postovi: 15138
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Dovoljno da vozis sat i po vremena na nekih 2500-3000rpm.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Imaces temperaturu ulja na board-u mislim. Ja recimo cekam da padne ispod 100C, tj u 99% slucajeva ne cekam nista jer ne arcim auto kada znam da cu ga uskoro ugasiti.
Tapatalk Post
Tapatalk Post
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Svojevremeno mi je čovek pokazivao kako izgleda turbina posle nešto brže vožnje uz Zlatibor i tada sam shvatio poentu te priče.
U noćnim uslovima, vidi se onaj gus kako je užaren - svetli. Ukoliko se ugasi takav motor izgori svo motorno ulje u turbini jer nema cirkulacije, a cesto zbog toga ona zariba i propadne. E sad koliko treba da se taj gusani materijal ohladi na prihvatljivu meru, ne znam, ali ne manje od par minuta lagane vožnje ili bar rada u mestu. Isto tako izgleda i turbina pri vožnji autoputem. Jedan mali 1,2 TSI od 90ks, ako ide konstantno 120, nije zanemarljivo grejanje turba.
Ja sam više puta doživljavao da na starijim autima se prevarim pa stanem leti posle velikog uspona. Recimo na Crkvinama ili ispred Palisada, i posle recimo jedan minut auto proključa iako motor ne radi, samo zato što nema cirkulacije vode u motoru, nego ono što je ostalo u motoru se pregreje i prokuva. Recimo stara Skoda 105 ili Fića
U noćnim uslovima, vidi se onaj gus kako je užaren - svetli. Ukoliko se ugasi takav motor izgori svo motorno ulje u turbini jer nema cirkulacije, a cesto zbog toga ona zariba i propadne. E sad koliko treba da se taj gusani materijal ohladi na prihvatljivu meru, ne znam, ali ne manje od par minuta lagane vožnje ili bar rada u mestu. Isto tako izgleda i turbina pri vožnji autoputem. Jedan mali 1,2 TSI od 90ks, ako ide konstantno 120, nije zanemarljivo grejanje turba.
Ja sam više puta doživljavao da na starijim autima se prevarim pa stanem leti posle velikog uspona. Recimo na Crkvinama ili ispred Palisada, i posle recimo jedan minut auto proključa iako motor ne radi, samo zato što nema cirkulacije vode u motoru, nego ono što je ostalo u motoru se pregreje i prokuva. Recimo stara Skoda 105 ili Fića
Poslednja izmena od Era u 20 Sep 2016, 09:12, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Za klimu neki majstor rece, kada se ukljucuje preko 2k rpm pozeljno je pritisnuti kvacilo da obrtaji padnu pa onda ukljuciti. Kao razlog navedeno to da ako je ukljucis recimo na 4k rpm onda komresor trpi taj udar iz stanja mirovanja. E sad, sta kod automatika!?
Navodno se skracuje vek komresora. Ja to nikad nisam radio i nikad problem, ali to je navodno po ps-u kako treba rukovati klima uredjajem.
Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока
Navodno se skracuje vek komresora. Ja to nikad nisam radio i nikad problem, ali to je navodno po ps-u kako treba rukovati klima uredjajem.
Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
To sa klimom mislim da nema nikakve veze. Recimo moj punto kad se da naglo gas gasi klimu da pojača motor, a ona se ionako sama u vožnji pali i gasi po potrebi. Znam jer čujem jasan zvuk i osećam reakciju na nejaki motor. Tu uopšte ne treba obraćati pažnju, osim da je poželjno gašejne i klime pre kraja vožnje da se isuši vlaga, da se ne ubuđa ili usmrdi. Ovo važi i za najskuplji i najjeftiniji auto, posebno ako se zna da se vozilo neće koristiti duže vreme. Jednom kad se usmrdi, tu više nema spasa.
- dag81
- Postovi: 7262
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
A i novi kompresori, auta tipa 2005+ imaju kompresore sa ventilima gde kompresor stalno radi a ventil regulise pritisak u sistemu.
Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
- schonenk
- Postovi: 1868
- Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
- Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
- Lokacija: beograd
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Meni je svaka voznja takva, znam da cu ga uskoro ugasitiMarkoni je napisao:Imaces temperaturu ulja na board-u mislim. Ja recimo cekam da padne ispod 100C, tj u 99% slucajeva ne cekam nista jer ne arcim auto kada znam da cu ga uskoro ugasiti.
Tapatalk Post
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Daleko bolje se hladi u tom rezimu na autoputu nego u gradskoj guzvi.Kuzmanovic je napisao:Dovoljno da vozis sat i po vremena na nekih 2500-3000rpm.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...