Propadanje kočnice
- cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Propadanje kočnice
Ne razumes, menjanje tecnosti ubije sve pozadi. Onda skidaj paknove, menjaj paknove, gumice, dobose (mora i dobosi), rucnu sajlu, cilindre... puno velik ceh za menjanje tecnosti a auto koci po frabrickim speecifikacijama.
U 99% slucajeva se to radi kod nje posle tolikih godina, svi su nadrljali kad su krenuli da menjaju tecnost. Jednostavno sve prosvira pozadi. Cak i kad se menjaju samo paknovi gledaju da to hirurski odrade da ne propisa cilindar i onda sve zivo mora. A dobosi se svejedno menjaju kad se to skida. Kao i sajle rucne.
U 99% slucajeva se to radi kod nje posle tolikih godina, svi su nadrljali kad su krenuli da menjaju tecnost. Jednostavno sve prosvira pozadi. Cak i kad se menjaju samo paknovi gledaju da to hirurski odrade da ne propisa cilindar i onda sve zivo mora. A dobosi se svejedno menjaju kad se to skida. Kao i sajle rucne.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Propadanje kočnice
Zasto sve ode kad se menja tecnost?
A drugo, tehnicki nije jedini pokazatelj, ako je tecnost matora moze da napravi problem na visokim temperaturama...
A drugo, tehnicki nije jedini pokazatelj, ako je tecnost matora moze da napravi problem na visokim temperaturama...
Re: Propadanje kočnice
Ode zato sto je sve vec satrulilo, i sto nije redovno menjano.
MAda se verovatno nista nece desiti, ako je sve ispravno.
BTW vec sam pisao, dovoljno je spricem da izvuces sve iz cantre i uspricas novu pa ces drasticno smanjiti koncentraciju vode, ne moras ni da cackas nista ostalo....
Istina je da ovl servisi to ne menjaju nikad...
jedino na insistiranje, kao sti je istina da je to strogo propisano na dve godine da ide napolje...
MAda se verovatno nista nece desiti, ako je sve ispravno.
BTW vec sam pisao, dovoljno je spricem da izvuces sve iz cantre i uspricas novu pa ces drasticno smanjiti koncentraciju vode, ne moras ni da cackas nista ostalo....
Istina je da ovl servisi to ne menjaju nikad...
jedino na insistiranje, kao sti je istina da je to strogo propisano na dve godine da ide napolje...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Propadanje kočnice
cozmo to što ti radiš je kockanje i to je tvoja stvar ali nemoj savetovati nekoga da isto radi i svesno ugrožava svoju bezbednost.
modesty: moja preporuka ti je da promeniš mehaničara koji ti daje savete da se tečnost ne menja. To je sitna stvar ali govori mnogo o mehaničaru.
modesty: moja preporuka ti je da promeniš mehaničara koji ti daje savete da se tečnost ne menja. To je sitna stvar ali govori mnogo o mehaničaru.
Re: Propadanje kočnice
Bila sam u servisu za laki servis... jesam dobro rekla?
Inace je decko radio u Autokomercu i kaze da su tamo to menjali svima na dve godine, ali kao van ovlascenog nema potrebe...
Nebitno, tamo i ne "lecim" auto pa se ne sekiram mnogo.
Danas idem u servis- servis, pa cu javiti sta se desava.
Inace je decko radio u Autokomercu i kaze da su tamo to menjali svima na dve godine, ali kao van ovlascenog nema potrebe...
Nebitno, tamo i ne "lecim" auto pa se ne sekiram mnogo.
Danas idem u servis- servis, pa cu javiti sta se desava.
Kada je neko glup, ne možete mu to ni dokazati... D. Radović
- cozmo
- Postovi: 5039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Propadanje kočnice
Kocnice koce po fabrickim specifikacijama. Redovno se menjaju plocice prednje i sredjuju kljesta i doliva tecnost ukoliko se ispusta vazduh. Paknovi se kod nje menjaju na oko 200.000km. Zadnji put sam ih menjao pre 10 godina, 100.000km. I dalje rucna hvata ekstra i koce ekstra.ftj je napisao:cozmo to što ti radiš je kockanje i to je tvoja stvar ali nemoj savetovati nekoga da isto radi i svesno ugrožava svoju bezbednost.
Ako servis da takav savet ja cu postovati to. Na pedali se odmah oseti kao i na nivou kocenja. Ja nisam dosad imao problema sa pedalom kocenja a vidim mnogi noviji automobili imaju.
Nije zbog trulezi, nego jednostavno u trenutku menjanja tecnosti i paknova cilindri se otpuste i to je to, nema nazad. Moraju se menjati cilindri + tecnost + paknovi + zadnji dobosi jer se kod nje ne obradjuju. Onda se preporucuje i menjanje sajle rucne ako treba. Ceo trosak je dosta velik.
Kod nje se uglavnom paknovi menjaju 1 ili 2 puta za ceo radni vek. Tako je projektovano i uvek odlicno koci.
Sad sam gledao servisno uputstvo i pise proveriti na 50.000km (sto i radim) i zameniti na 100.000km. Dakle, kao sto rekoh, drugacije je na mom autu. Pise proveriti svakih 24 meseca i nista vise, ovo drugo je dato u kilometrazi. Za paknove pise samo provera na svakih 40.000km a za zamenu nista.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Propadanje kočnice
Pa ne rade kocnice isto na tehnickom na 'ladnim diskovima i plocicama i posle veleslaloma sa prokletija, kada se i vozac i kocnice usijaju
Mislim da su na to mislili ljudi kada kazu, da jednom ta tecnost moze da izda. A po marfijevom zakonu, izdaju kad su najpotrebnije
Mislim da su na to mislili ljudi kada kazu, da jednom ta tecnost moze da izda. A po marfijevom zakonu, izdaju kad su najpotrebnije
Re: Propadanje kočnice
Dovoljno je da te jednom 'izda' ili da ti pukne disk ili 'propadne' dobos i da sve to sto ti je 20 godina radilo kako treba padne u vodu. 20 godina staro ulje ce ti mnogo lakse prokuvati, zamisli spustas se niz Cetinje i na pola puta odjednom provalis kako nema vise kocnice i dozivis vrlo neprijatan osecaj.
Na tehnickom ne postoji test koliko brzo ti fejduju kocnice ali sam siguran da tebi fejduju neuporedivo brze nego nekom sa novim uljem.
Na tehnickom ne postoji test koliko brzo ti fejduju kocnice ali sam siguran da tebi fejduju neuporedivo brze nego nekom sa novim uljem.
Re: Propadanje kočnice
ima test u krsenim zemljama na tehnickom, koji meri kolicinu vlage u kocionoj,mislim sa je tako u cro. Nesto slicno testu antifriza,i obavezno je to proci. Posle tih nekoliko godina, kako kolicina vlage raste, dolazis u opasnost ta voda preko 100 stepeni prokljuca, i postane gas. gas za razliku od tecnosti moze da se sabije,i cao. sto se tice praznjenja sistema on ne mosa mi da se prazni vec se samo napravi kompletna cirkulacika, i istiskivanje sa novom. ono drukanje...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Propadanje kočnice
A mozes li da mi objasnis sta znaci termin otpuste, jer stvarno nisam uspeo da shvatim. Nabrojao si gomilu delova koji moraju da se menjaju, ali ne znam ko ti je sve to rekao (mada nakon toliko vremena bi bilo vrlo dobro zameniti sve gumice sistema). Ako koristis kompatibilnu tecnost, recimo DOT3, ne znam sto bi trebalo da se plasis da ce ti se gumice ostetiti. A kociona tecnost ti sad sadrzi dosta vodurine koja ti pospesuje koroziju elemenata sistema kocenja. Da ne pricamo kako ce da pocne da kljuca tecnost u najnezgodnijem trenutku, ako do njega ne daj Boze dodje.cozmo je napisao:u trenutku menjanja tecnosti i paknova cilindri se otpuste i to je to, nema nazad. Moraju se menjati cilindri + tecnost + paknovi + zadnji dobosi jer se kod nje ne obradjuju. Onda se preporucuje i menjanje sajle rucne ako treba. Ceo trosak je dosta velik.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- kvcali
- Postovi: 3008
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Propadanje kočnice
Imaju i kod nas ozbiljniji majstori to za merenje vlage u ulju.
a ja sam letos promenio ulje, princip je da odvrnes slavinicu na kllestima jednu po jednu.
dakle odvrnes je dok u posudu za ulje sipas novo ulje dok staro curi dole vrlo lagano, kap po kap.
staro je crno kad podje svetlo zavrnes i tako na sva 4 tocka uz neprestano pracenje nivoa u posudi i stalno dolivanje na svakih minut.
na ovaj nacin ne treba nista da se druka i ispusta vazduh jer nema odakle da udje, samo mora da se pazi da posuda za ulje ne ostane suva, od prilike u ceo sistem staje od 0.5 di 1 litar ulja najvise, od prilike prosecno oko 0.6-7 litara staje jer uvek se malo prospe i ispusti vise nego sto treba
a ja sam letos promenio ulje, princip je da odvrnes slavinicu na kllestima jednu po jednu.
dakle odvrnes je dok u posudu za ulje sipas novo ulje dok staro curi dole vrlo lagano, kap po kap.
staro je crno kad podje svetlo zavrnes i tako na sva 4 tocka uz neprestano pracenje nivoa u posudi i stalno dolivanje na svakih minut.
na ovaj nacin ne treba nista da se druka i ispusta vazduh jer nema odakle da udje, samo mora da se pazi da posuda za ulje ne ostane suva, od prilike u ceo sistem staje od 0.5 di 1 litar ulja najvise, od prilike prosecno oko 0.6-7 litara staje jer uvek se malo prospe i ispusti vise nego sto treba
GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Propadanje kočnice
Izvestaj:
Misljenje 1: To mora sve da se skida da se pregleda, vidi ako ti se ponovo desi da onda to uradis... :trljamoci: Pa ja necu da mi se ponovo desi, u tome je poenta...
Misljenje 2: Kad sam rekla sta se desilo, majstor kaze da je to normalno ako se auto par dana ne vozi i ako je vlazno vreme, odnosno dodjes sa vrucim diskovima, uhvati se od te vlage tanak sloj korozije koji se prilikom prvih par kocenja skine i onda kocnica uhvati... Napominjem da nije znao da li sam ga vozila ili ne. Navodno cak i posle 5 sati moze da se stvori taj fini sloj po onakvim uslovima, sto inace ne moze da se desi kada je suvo.
Misljenje 1: To mora sve da se skida da se pregleda, vidi ako ti se ponovo desi da onda to uradis... :trljamoci: Pa ja necu da mi se ponovo desi, u tome je poenta...
Misljenje 2: Kad sam rekla sta se desilo, majstor kaze da je to normalno ako se auto par dana ne vozi i ako je vlazno vreme, odnosno dodjes sa vrucim diskovima, uhvati se od te vlage tanak sloj korozije koji se prilikom prvih par kocenja skine i onda kocnica uhvati... Napominjem da nije znao da li sam ga vozila ili ne. Navodno cak i posle 5 sati moze da se stvori taj fini sloj po onakvim uslovima, sto inace ne moze da se desi kada je suvo.
Kada je neko glup, ne možete mu to ni dokazati... D. Radović
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Propadanje kočnice
Mhmmm... priča baš i ne drži vodu. Jedno je oksid na diskovima koji se nahvata maltene posle svakog pranja kola i koji se sastruže prilikom prvog kočenja, a propadanje pedale je ipak nešto drugo. To je sistem zatvorenih posuda i tu treba tražiti problem.
Re: Propadanje kočnice
Pa meni su i celjusti i diskovi i plocice i tockovi i sve zivo bili okovani ledom (uspeo sam da operem auto na -18 ), pa je opet kocio. U pocetku je kocio sam , a posle samo kad stisnem pedalu. Nikakvo propadanje, nista.
Re: Propadanje kočnice
Znala sam da sam dala pogresan naziv temi , iako sam u postu opisala da kocnica nije "hvatala", dakle nije mi pedala propala... Nije ni bila tvrda kao bez serva... Jednostavno sam kocila, ali nisam mogla da se zaustavim...
Kada je neko glup, ne možete mu to ni dokazati... D. Radović