Zalbe na rad ovlascenih Audi servisa - 9000e steta :(

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Ivan.J
Postovi: 24
Pridružio se: 27 Okt 2017, 01:43

Zalbe na rad ovlascenih Audi servisa - 9000e steta :(

Post od Ivan.J » 27 Okt 2017, 01:46

Postovanje svima,

U kratkim crtama, finalno, mijenjac je krenuo da 'trokira' posto su u Roksped auto centru u Podgorici prilikom zamjene poklopca spremnika mijenjaca i sipanja ulja u mijenjac (naletio na odron u kanjonu Moraca) sipano 5L umjesto 8L ulja - Multitronic DSG.
Mijenjac je zaista top kvalitetan, cim je izdrzao 18000km sa 3L manje ulja ali finalno je i pokazao prve simptome nedavno - po Audi standardu sada ga mogu baciti u smece.
Konsultovao sam se sa vise majtora bas iz Audija zvanicnih servisa i svi su mi rekli da su ovi iz Podgorice '......' i da ne postoji drugi moguci scenario osim sipanja 3L manje ulja u mijenjac - bilo da je u pitanju neznanje ili lopovluk, svakako, 8L su mi naplatili na racunu.
Molio bih sve koji su imali slicne probleme, nadam se da Vas nema mnogo, da podjele svoja iskustva i daju neke smjernice tipa kome konkretno u Njemackoj da se zalim - preveo sam na njemacki text koji cu Vam i podijeliti ovdje.
Za start sam mislio da se zalim na zvanicni email a u najgoru ruku upotrijebim poznanstvo sa nasim covjekom koji igrom slucaja radi u Audi Stuttgart. Roksped, naravno, ne prihvata nikakvu odgovornost, iako su mogli da pobiju moju porodicu, mene i ostale ucesnike u saobracaju. Porsche Beograd se samo jednom javio sa porukom da treba vremena da se sagledaju sve cinjenicea proslo je vec skoro 20dana. :))

Evo texta koji sam vec slao Rokspedu i Porsche-u Beograd, Porsche je valjda zaduzen za Roksped, da bi se u potpunosti upoznali sa situacijom kao i slike izvjestaja koji nedvosmisleno upucuju na 'kracenje' 3L ulja od strane servisera iz Roksped Podgorica - izvjestaj servisera iz Porsche Beograd da ulja nema a da nema tragova curenja ulja iz mijenjaca.

' Postovani,

Moje ime i prezime je Ivan J, JMBG 2707......., zaposlen sam u firmi xxxxx doo iz Bx (37 zaposlenih) u kojoj sam i suvlasnik. Takodje, suvlasnik sam firmi xxxxxxs, Radanovici (3 zaposlena) i xxx d.o.o. Beograd (preko 100 zaposlenih) te mi je vozilo potrebno zbog cestih putovanja na relaciji Bar-Beograd.

Automobil Audi A6, WAUZZZ4xxxxxx6, Registarski broj BR xxx, je kupljen od zvanicne Audi auto kuce u Njemackoj:

WILLY TIEDTKE, Griegstrasse 69, 22763 Hamburg
Telefon: +49 40 5589573-118
Telefax: +49 40 5589573-100
E-Mail: sven.hentschel@willytiedtke.de

www.willytiedtke.de
Glavni Manager: Dr. Alexander Tiedtke
Manager prodaje: Sven Bentschel

Kao sto mozete provjeriti u sistemu automobil nije imao nikakvih problema sa mjenjacem kao ni sa drugim djelovima i od pocetka upotrebe servisiran je iskljucivo u ovlascenim Audi servisima u Njemackoj i Crnoj Gori.

Po zavrsetku uvoza automobil je redovno odrzavan u Roksped Auto Centar doo kao sto mozete vidjeti po racunima (skenirani racuni su pridodati) i to 04.02.2016 (problematicna popravka nakon nezgode gdje je trebalo, osim ostalih djelova, zamjenjeniti ulje u mjenjacu - imate .pdf file sa kopijom fiskalnog racuna i originalne fakture) te 18.10.2016 i 03.10.2017 (redovne zamjene filtera i ulja).

Nakon prvih simptoma problema sa mjenjacem automobil je odvezen u Roksped Auto Centar doo gdje mu je odradjen redovni servis 03.10.2017 i gdje su u Roksped Auto Centar doo konstatovali probleme sa mjenjacem ali su zahtjevali da automobil ostane 2dana na posmatranju sto mi se ucinilo kao neosnovano dug vremenski period za dijagnostiku kvara na vozilu. Moram navesti da sam predhodno zakazao prijem i cekao nekoliko dana na prijem vozila (Petak - Utorak).

Odlucio sam da automobil odvezem u Porsche Ada Beograd na pregled posto sam imao informaciju da je taj ovlasceni servis u Beogradu izuzetno profesionalan a svakako sam imao i poslovnih obaveza u Beogradu.

Na proputovanju do Beograda zastao sam u AC Manik, takodje dobijena preporuka od prijatelja da je servis izuzetno profesionalan, Cacak, gdje me je primio g. Dxxx Mxxx i gdje na zalost nije postojala mogucnost pregleda vozila toga dana. Dugujem zahvalnost g. Mxxx koji me je toplo primio i u kratkim crtama upoznao sa sistemom dijagnostike kvara u tom servisu i eventualnim problemima sa mjenjacem koje bih mogao da ocekujem a shodno simptomima koje sam naveo i na kraju ispratio do samog vozila.
Ovo navodim zbog zajedljivog komentara g. Txxxx pri mojoj posjeti Roksped Auto Centar doo na 14.10.2017 da automobil sa 3L manje ulja u mjenjacu ne moze da 'upali'.

Nakon posjete servisu AC Manik nastavio sam put ka Beogradu gdje sam nakon uradjene kontrole u Porsche Ada Beograd dana 11.10.2017 finalno i saznao da je mjenjac vozen sa 3l ulja manje od fabrickih predispozicija te da su ostecenja takvog stepena da je popravka mjenjaca nemoguca. Zelim istaci da je serviser iz Porsche Ada Beograd osim konstatacije da fali 3L ulja u mjenjacu konstatovao i da nema tragova curenja ulja iz spremnika (izvjestaj menadzera g. Pxxxx pridodat takodje).

Automobil sam ostavio na parkingu Porsche Beograd te ga po potrebi mozete dodatno pogledati (kljucevi su ostavljeni cuvaru, kao sto je zahtjevano).

Osim toga sto je automobil redovno servisiran iskljucivo u ovlascenom servisu Roksped Auto Centar doo automobil je i Kasko osiguran kod Lovcen doo osiguranja (skenirana polisa osiguranja pridodata email-u). Nisam osoba koja povrsno radi stvari i htio sam da budem apsolutno siguran da necu snositi pretpostavljeno skupe popravke u slucaju nekog problema sa automobilom.

Nesavjesnim sipanjem, cak 3L manje, ulja u mjenjac odgovorne osobe iz Roksped Auto Centar doo servisa su dovele u opasnost zivote moje porodice, mene kao i ostalih ucesnika u saobracaju. Na svu srecu zivotom je platio samo mjenjac na mome vozilu.
Mozete biti sigurni da je osjecaj gdje su cijela moja porodica i ostali ucesnici u saobracaju bili u opasnosti od blokiranja mjenjaca te izazivanja udesa ni u kom slucaju nije prijatan i da ce me jos dugo drzati nevjerica zasto su toliki zivoti morali biti u opasnosti zbog 3L ulja ma kolika god vrijednost da je u pitanju.
Pretpostavka Vasih kolega, koje bi zeljele da budu anonimne, je da u nedostatku masine za zamjenu ulja serviseri iz Roksped nisu uspjeli da uspu vise od 5L ulja a ovih 3L 'viska' nisu prijavili. Ja ovo ne tvrdim, niti je to moj posao, sta god da se desilo ja ni u kom slucaju ne mogu naci sebe kao odgovornu osobu.

Ja sam kupio premium Audi vozilo u vjeri da je i podrska zvanicnih servisa isto tako premium kao i sama vozila i prosto ne mogu da vjerujem da da imam ovakav problem kojem ni u kom slucaju nisam doprinio.
Logikom da se mjenjac mora mjenjati na 68000km Audi bi ubrzo izgubio sve svoje musterije. Vec ste napravili ogroman propust posto sam morao da pozajmljujem vozilo od prijatelja koji ce vjerovatno pomisliti da je Audi kvarljiv automobil.
Zahtjevam hitno rijesavanje kvara na mom vozilu odnosno zamjena mjenjaca novim posto cu u suprotnome biti prinudjen da se prvo zalim direktno Audi Stuttgart odnosno da putem sudske tuzbe u Crnoj Gori ostvarim svoja prava i da o svemu obavijestim medije.
Takodje, bicu prinudjen da Vam zatrazim placanje rent-a-car ekvivalentnog vozila do zavrsetka popravke mog automobila.

Sadrzaj ovog email-a, zajedno sa kopijama svih pridodatih dokumenata ce Vam biti poslat preporucenom postom a Vas odgovor zelim kako putem odgovora na ovaj email tako i u pisanoj formi (ovo se odnosi na direktore kako Roksped Auto Centar doo tako i Porsche Beograd Ada).


Sa postovanjem
Ivan J.'

Slika

Slika

Slika

ftj
Postovi: 13025
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Zalbe na rad ovlascenih Audi servisa - 9000e steta :(

Post od ftj » 27 Okt 2017, 08:40

Srecno u borbi.

Lako je biti general posle bitke ali eto jos jednog razloga zasto ne bih praktikovao insistiranje na ovlascenom servisu kad je auto davno izasao iz garancije.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29977
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Zalbe na rad ovlascenih Audi servisa - 9000e steta :(

Post od trojanac » 27 Okt 2017, 08:45

Pozdrav!

Jednom našem članu je Porsche SCG baš nedavno, na potpuno novom auto (Seat Leon) zamenio komplet menjač jer je povremeno teže ulazio u brzinu. Razumem da imaš ozbiljan problem, ali isto tako smatram da treba sačekati zakonski rok od 45 dana da generalni uvoznik reaguje na reklamaciju, a verujem da će ista biti rešena na obostrano zadovoljstvo.
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8363
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Zalbe na rad ovlascenih Audi servisa - 9000e steta :(

Post od grujicd » 27 Okt 2017, 09:13

Ovaj auto je van garancije, kupljen u Nemačkoj, održavan u CG, nema mesta očekivanju da će srpski Porsche SCG da mu reši problem.

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9720
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Zalbe na rad ovlascenih Audi servisa - 9000e steta :(

Post od Markoni » 27 Okt 2017, 09:43

Pa Roksped je pod Porsche SCGom, tako da mu dodje isti djavo.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zalbe na rad ovlascenih Audi servisa - 9000e steta :(

Post od ljubitelj » 27 Okt 2017, 10:28

Verujem da ce biti zakonski reseno ali, navodi vise kontradiktornosti.
Pre svega menjac je ili DSG ili Mutlitronic (sto je trgovacko ime za CVT).
Ne moze da bude i jedno i drugo kako se tvrdi a sto dovodi do bitno razlicitih nacina odrzavanja i popravke a narocito dijagnostike.
Treba sacekati da se servis izjasni kako je doslo do kvara.
Mozda jeste sve kako se navodi a mozda nesto i nedostaje u opisu toka dogadjaja. Meni ima dosta nejasnoca u opisanom.
S obzirom da Multitronic-om upravlja ECU sasvim je moguce da se auto ne bi mogao upaliti u slucaju nedostatka cak 3 litre ulja a takodje i lampica na instrument tabli bi se uplaila kao obavestenje o kvaru.
A lampica se prema opisu tek nakon 18.000km od sipanja ulja pominje.
----------------------------------
Dalje,navodi se kako je kupljen premium Audi (a nije, kupljen je obican Audi kao i svaki drugi koji VAG prodaje) i da se zato ocekuje nekakav premium servis (a tako nesto ne postoji, ovlaseceni servis je isti obican za sve vlasnike svih modela i verzija Audija) sugerise da postoji i neko dodatno ocekivanje kod vlasnika bez ikakove osnove. To se vidi i u mastovito srocenom osecaju ugrozenosti zivota u proslosti, jos pre nego sto je saznao za smetnju u radu menjaca.

Nejasna je i tvrdnja da je sipano 3 l ulja manje u servisu. Da li je prisustvovao ili proverio ili uopste zna koliko litara je trebalo biti sipano. Sa druge strane navedeno je u prilozenom dokumentu servisa da je sipano i tih 3 litra na koje se sada zali da nije.
To sto je naknadno konstatovano u sasvim drugom servisu da nema sada tragova ulja spolja na menjacu moze da znaci i da je vozilo prano u medjuvremenu tj zasto odbaciti i takvu mogucnost.

Opis kvara je da menjac proklizava iz prve u drugu ali se ne desava u Sport modu.
I uoceni opiljci u ulju. Kvacilo proklizava (potrosen habajuci sloj lamele?).

Svakako je steta sto je uopste doslo do problema ali nema informacija nakon ostecenja na odron kamenja sta se desava. I da li je tada uradjena dijagnostika na licu mesta i sta je tada konstatovano o kolicini ulja u menjacu. Da li je tada primeceno ulja na povrsini menjaca. Bez dalje voznje, znaci odmah na licu mesta nakon udara/sudara sa preprekom.
Ako je tada na primer iscurelo ulje (ne mora sve) postoji mogucnost da je tada doslo vec do pocetnog ostecenja menjaca -lamele ukoliko se nastavila voznja iz kanjona Morace do Podgorice i servisa gde je dolivano naknadno ulje.
To je jako bitno znati a preskoceno je u opisu dogadjanja.
Koliko sam shvatio celo vreme auto se vozi i menjac koristi, pa je cak i dovezen od PG do BG u takvom stanju "opasnom po zivot" kako se vlasnik izjasnio.

Multitronik se pokazao u mnogo slucajeva kao sklon kvaru, tih 68.000km ne bi bilo iznenadjenje da se radi o normalnom habanju usled ostre voznje tj da je radni vek dostignut. Puni su nemacki forumi dogodovstina sa Mutlitronicom u VAG grupaciji. Poznat je u Nemackoj(Dekra, TUV, cak i AutoBIld) savet procenitelja da pri kupovini polovnog Audija se zaobilazi Multitronic, kvarljiv je.

Ovlasceni servisi nisu bezgresni i beprekorni uvek ali mi je tesko da poverujem u sugestiju da je motiv servisa da se ne sipa a naplati 3 litra ATF ulja. Ili da ne znaju da sipaju ulje.

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18944
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zalbe na rad ovlascenih Audi servisa - 9000e steta :(

Post od Delija » 27 Okt 2017, 10:59

Ljubitelj, al' si ti tezak covek... :pardon:

Pod "premium" covek misli na premium klasu auta. Sta ti tu nije jasno? :)

Nije DSG (S tronic), vec multitronic - vidi se sa prilozenih papira,
S tronic ide samo na quattro u toj generaciji.
Ali to je irelevantno - verovatno lapsus.

3l je dosuo drugi servis - Porsche - iliti ocigledno jeste falilo 3l. Pitanje je zasto - stednja/kradja ne bih rekao da je razlog.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
Mr.Rotor
Postovi: 6355
Pridružio se: 18 Sep 2014, 21:42
Garaža: ПОЛУПРЕМИЈУМ
Lokacija: Краљево

Re: Zalbe na rad ovlascenih Audi servisa - 9000e steta :(

Post od Mr.Rotor » 27 Okt 2017, 14:08

Pogrešno nazvana tema...

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Zalbe na rad ovlascenih Audi servisa - 9000e steta :(

Post od Velja » 27 Okt 2017, 14:17

+1
,,Klirens je keva'' bi trebalo...

Ivan.J
Postovi: 24
Pridružio se: 27 Okt 2017, 01:43

Re: Zalbe na rad ovlascenih Audi servisa - 9000e steta :(

Post od Ivan.J » 27 Okt 2017, 16:42

@ ljubitelj

Postovanje,

hvala na ukazanim propustima pri pisanju ove 'zalbe'.

'Pre svega menjac je ili DSG ili Mutlitronic (sto je trgovacko ime za CVT).
Ne moze da bude i jedno i drugo kako se tvrdi a sto dovodi do bitno razlicitih nacina odrzavanja i popravke a narocito dijagnostike.
Treba sacekati da se servis izjasni kako je doslo do kvara.'
O: Izvinjenje zbog lapsusa. Molim Vas da uzmete u obzir to da ja nisam niti serviser automobila niti sam nesto previse citao o automatskim mjenjacima. Na zalost, evo se svaki dan sve vise upoznajem sa tom temom.

'S obzirom da Multitronic-om upravlja ECU sasvim je moguce da se auto ne bi mogao upaliti u slucaju nedostatka cak 3 litre ulja a takodje i lampica na instrument tabli bi se uplaila kao obavestenje o kvaru.'
O: Vjerujte da pali. :(

'A lampica se prema opisu tek nakon 18.000km od sipanja ulja pominje.'
O: Lampica ulja se nikada nije upalila. Upalila se 'greska' koja je na dijagnostici 'procitana' kao proklizavanje mjenjaca. Serviseri iz Audi su vozilo prvo testirali na parkingu a zatim su izvrsili mjerenje ulja.

'Dalje,navodi se kako je kupljen premium Audi'
O: U njemackoj ovo vozilo zovu 'Premium'. Da li da bi ga nahvalili ili je to u zargonu u Audiju oznaka za S-Line ili sta god drugo zaista ne znam. Iskreno, ne znam ni zasto sam naveo tu konstataciju a nisam uopste bio siguran da li ima neko znacenje.

'Nejasna je i tvrdnja da je sipano 3 l ulja manje u servisu. Da li je prisustvovao ili proverio ili uopste zna koliko litara je trebalo biti sipano. Sa druge strane navedeno je u prilozenom dokumentu servisa da je sipano i tih 3 litra na koje se sada zali da nije.
To sto je naknadno konstatovano u sasvim drugom servisu da nema sada tragova ulja spolja na menjacu moze da znaci i da je vozilo prano u medjuvremenu tj zasto odbaciti i takvu mogucnost.'
O: Nezvanicno mi je potvrdjeno od vise zaposlenih kako u ovlascenim Audi servisima tako i u samo Audi Stuttgart da je nemoguce da mjenjac potrosi ulje. Auto nije prano unutra kod motora nikada, to se zasigurno da provjeriti. Ne kapiram zasto bi se prao mjenjac automobila koji je pritom full Kasko osigurano od prvog dana do dana danasnjeg. Da se desila bilo kakva havarija valjda bi bilo logicno da samo pozovem slep sluzbu a ne da radim ne znam sta i da nakon toga operem mjenjac. :)
Svako od servisera mi je rekao da nije sipano 3L ulja i da je to jedini moguci scenario, ako izuzmemo teorije zavjere, vanzemaljce, duhove i sl.

'Bez dalje voznje, znaci odmah na licu mesta nakon udara/sudara sa preprekom.
Ako je tada na primer iscurelo ulje (ne mora sve) postoji mogucnost da je tada doslo vec do pocetnog ostecenja menjaca -lamele ukoliko se nastavila voznja iz kanjona Morace do Podgorice i servisa gde je dolivano naknadno ulje.
To je jako bitno znati a preskoceno je u opisu dogadjanja.
Koliko sam shvatio celo vreme auto se vozi i menjac koristi, pa je cak i dovezen od PG do BG u takvom stanju "opasnom po zivot" kako se vlasnik izjasnio.'
O: Automobil nije pri udaru u prepreku, sitno kamjenje od odrona, prijavio nikakvu gresku vec tek nakon nekoliko kilometara. Pri paljenju te 'greske' stao sam sa strane posto mi nije bilo jasno sto se desilo. Automobil je zatim izbacio neku gresku i vise nije dozvoljavao pokretanje.
Pozvao sam osiguranje i receno mi je da ne pomjeram vozilo odnosno da je slep sluzba obavjetena i da je na putu ka mjestu gdje je vozilo stalo. O svemu postoji zabiljeska u osiguranju, ukljucujuci i slike vozila nakon nesrece, koje je i pokrilo 80% troskova zamjene poklopca mjenjaca i drugog potrosnog materijala kao i 8L ulja (sto mozete vidjeti na slici racuna koji sam dodao). U medjuvremenu ukapirao sam da kapa ulje iz poda automobila te je zdrava pretpostavka da je automobil dovezen u Roksped sa znacajnom kolicinom manjka ulja odnosno bez ulja.

'Ovlasceni servisi nisu bezgresni i beprekorni uvek ali mi je tesko da poverujem u sugestiju da je motiv servisa da se ne sipa a naplati 3 litra ATF ulja. Ili da ne znaju da sipaju ulje.'
O: Ja ne mogu da tvrdim da li je razlog otudjenje 3L ulja ili nesposobnost zamjene ulja - jedan od Audi servisera mi je rekao da nije bas toliko jednostavno zamjeniti ulje na ovom mjenjacu i da zahtjeva kako znajnje tako i neku ne bas jeftinu aparaturu. Svakako, misljenje svih servisera iz Audija je da ulje nije sipano i da se 3L 'viska' moralo prijaviti.

Ukoliko Vas zaista interesuju svi detalji vezani za automobil mogu Vam poslati svu dokumentaciju na email. Bilo mi je nakako nefer prema zaposlenima u ovim auto-kucama da objavljujem javno dokumenta sa njihovim imenima i prezimenima. 'Patetiku' vezanu za moju zabrinutost za sigurnost moje porodice, mene i drugih ucesnika u saobracaju sam morao spomenuti posto se moj dobar prijatelj zbog otkazivanja automatskog mjenjaca u preticanju za malo dobro 'opekao' i preklapanje njegove price sa mojom situacijom je prilicno 'uznemiravajuce'. Ja sam iskreno mislio da j eu pitanju neka software-ska greska i ni na kraju pameti mi nije bilo je mjenjac ozbiljno ostecen - niti se kvar manifestovao na nacin gdje sam ja kapirao opasnost.

Veliki Pozdrav
Ivan J.

@ Ostali

Veliko hvala na interesovanju i Vasim replikama kao i na zeljama da se sve ovo zavrsi na neki normalan nacin.

@ Svi

Danas su mi i gospoda iz Porcshe odgovorila na email sa konstatacijom da je uvidom u dokumentaciju sve odradjeno sjajno i bajno bas kao sto je odgovorio i Roksped. Razlog 3L manjka ulja, koje je Porsche uredno naplatio nakon dosipanja, sto je konacno i normalno, nije naveden, naravno. :(
Ja sam covjek koji je osigurao vozilo Full Kasko i vodio vozilo iskljucivo u ovlascene servise da ne bi imao problema. Dobio sam sto sam dobio.

Ukoliko Vas zaista interesuju svi detalji vezani za automobil mogu Vam poslati svu dokumentaciju na email. Bilo mi je nakako nefer prema zaposlenima u ovim auto-kucama da objavljujem javno dokumenta sa njihovim imenima i prezimenima.

Ko god ima bilo kakvu ideju, osim tuzbe koja je u slucaju nereagovanja Audi Stuttgart jedino preostalo, molio bih ga da me posavjetuje. Mislio sam da ako neko ima kontakt advokata sa iskustvom u ovakvim sporovima, licne email adrese novinara auto magazina iz Srbije i regiona i sl.

Sledeci korak je slanje dokumentacije Audiju Stuttgart a potrudicu se da Vas obavjestim o njihovom odgovoru i nadam se rijesenju mog problema.


Veliki Pozdrav
Ivan J.

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zalbe na rad ovlascenih Audi servisa - 9000e steta :(

Post od ljubitelj » 27 Okt 2017, 22:48

'A lampica se prema opisu tek nakon 18.000km od sipanja ulja pominje.'
O: Lampica ulja se nikada nije upalila. Upalila se 'greska' koja je na dijagnostici 'procitana' kao proklizavanje mjenjaca. Serviseri iz Audi su vozilo prvo testirali na parkingu a zatim su izvrsili mjerenje ulja.
Znaci upalila se lampica (zuta). Naravno da nema na tabli 150 lampica pojedinacno za svaku gresku, misli se uvek na jednu, check engine ili kako ko vec zove, koja je zbirna za sve greske.
Hvala na dopuni detalja i novim informacijama.
Dobro je da je auto slepovan i nije koristio svoje tockove.
Vozila koja se dosta voze a pogotovu kod ljudi koji ih koriste za potrebe firme/ posla se cesto i redovno peru kako odozgo tako i odozdo (da se spere so) pogotovu tokom zimskih uslova. ATF ulje se veoma lako ispire za razliku od motornog i pomislio sam da se sa nekoliko redovnih pranja moglo dogoditi da se opere i sam menjac.

Ako je tako specijalno komplikovano doliti ulje u bas taj menajc onda je valjda to podjednako tesko i ovlascenom servisu A i ovlascenom servisu B. Ovlasceni koriste iste alate, iste metode, iste procedure, sve je propisao principal.

Mislim da gresite u percepciji da ne moze ulje da iscuri iz menjaca, ATF je lako tekuce pogotovu kada se zagreje dobro kao sto je u menjacu slucaj i ocas posla iscuri i kroz najmanju rupicu ili prskotinu ili ostareli semering.
To isto ATF ulje je u servo upravjacima a oni su veoma cesto spolja masni i pustaju ulje polagano iako nigde na pogled nema rupe, nema ostecenja, nema naizgled razloga.
Menjac svakako ne trosi ulje za svoj rad.

Ali je meni realni scenario da je menjac napunjem sa 8 litara nakon zamene kartera menjaca, da je tokom vremena polagano ispustio na nekom dihtungu ili nekoj prskotini koja mozda nije primecena do sada na alu kucistu menjaca malo po malo.
Kada je nestalo dovoljno, tih 3 litra da se aktivira zastita menjaca i upali lampica vi ste reagovali, logicno je da pre toga niste ni znali (niti trebali da znate) stanje ulja u menjacu.
Tada je i doliveno 3 litra novog ulja ali i dalje se ne zna uzrok koliko citam.
Mozda nije sipano 3 litra radi ustede/ neznanja servisa sto je malo verovatno jer bi se tada upalila famozna lampica odmah. A meni je malo verovatan takav scenario.
Drugi po meni verovatniji scenario je da ulje polagano curka negde i da ce opet da iscuri, pa ce opet nedostajati 3 litra, ako se ne nadje uzrok.
Inace ulje iz menjaca moze da iscuri i kroz njegov izmenjivac toplote (interkuler) i da prividno nestane a da se nigde ne vidi da je iscurelo. Ovo sam video u praksi nekoliko puta, iako je retko da popusti dihtung koji razdaja vodu i ulje.

Sto se tice kasko osiguranja nisam siguran da je njime pokirvena popravka usled habanja menjaca.

Kada je pouzdanost u pitanju VAG pa i Audi kao deo grupe je po nemackim statistikama, dakle u Nemackoj, na glasu da nije ni blizu premiuma, vise tu oko proseka pa cak u necemu ispod proseka. Imai modela iznad proseka naravno.
Mutitronic menjac je konkretno daleko ispod proseka po broju kvarova i kao sto sam naveo smatra se rizicnom kupovinom auto sa njima a van garancije.
Premium su obicno Toyota, Mazda, Honda, Hjundai/Kia, ubaci se poneki evropski model u prvih 5 po TUV brojkama koje su vrlo pouzdane i precizne,
Nazalost tu nema Multitronic Audija pa nema mnogo verovatnoce da bi vas ili neki slican Audi sa tim menjacem prosao bez popravki.

To premium kod nas je vise neki osecaj vise vrednosti zbog vise placene cene ali koja nema bas veliki uticaj na pouzdanost odnosno nekvarljivost.

U slucaju Multironica nazalost Audi se pokazao kao problematican.

Sto se tice moguce pomoci, na vasem mestu ja bih trazio direktno od nemacke direkcije da se prizna tzv Kulanz status i popravka menjaca izvrsi uz podelu troskova vas i fabrike.
Ono sto je meni poznato do sada, to sto trazite da se besplatno zameni menjac van garancije nije nesto sto VAG odobrava pa cete i vi biti glatko odbijeni od Porse SCG kao i samog Audija.
Multitronic je poznat nasiroko po problemima sirom Evrope pa je najbolje kopirati resenja koja su tamo bila ostvarena.

Posto je vozilo van garancije ja bih potrazio drugo misljenje. Samostalni specijalizovani servis za automatske menjace, znam da u BG rade popravke i CVT ukoliko nije ostecena elektronika, gde bi cena popravke trebala da bude visetruko manja od navedene zamene u ovlascenom.
Mozda i majstori u ovlascenom mogu nekoga da preporuce.
Jos jednom, Multitronic je drugaciji od obicnog menjaca i dosta skup kao takav a kod Audija se dodatno nije pokazao kao pouzdan. I tu nema mnogo pomoci sada osim naci najekonomicnije resenje.
Voleo bih mogu da napisem drugacije, da bude optimisticnije ali se bojim da ce biti teska borba da se prodje bez ikakvog troska na popravku.

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zalbe na rad ovlascenih Audi servisa - 9000e steta :(

Post od ljubitelj » 28 Okt 2017, 12:18

S obzirom na brojnost problema sa Multitronic CVT menjacem postoje i brojna iskustva kao i resenja problema.

Slucaj proklizavanja i trzanja osim lamelica (kvacila, spojke) kao uzroka se desava i usled drugih razloga.
Ovde je dat primer proklizavanja uzrokovan problemom pritiska uljne pumpe sa slikama primera potrosenosti.
http://multitronicforum.de/viewtopic.php?f=7&t=13
Problem sa pumpom navode da je cest. Pogledati slike.

Popravka Multitronic je siroko rasprostranjena u Nemackoj i dobro opisana na speciijalizovanom forumu za Audi probleme sa Multitornicom.

www.multitronicforum.de

Opisana je u temi o zameni ATF ulja detaljna procedura. Sama zamena ulja u menjacu je jednostavna i veoma slicna kao za bilo koji automatik.
Navedene su i obavezni preduslovi za kontrolu nivoa ulja u menjacu kao i pri kojim temperaturama ulja se obavlja dolivanje odnosno zamena.
8 litara ulja je za novi, potpuno prazni menjac.
4,5 litra ulja je potrebno pri dolivanju tj zameni ulja.
Nako sipanja ulja obavezna je posebna kalibracija spojke (kvacila) po predvidjenoj proceduri.
http://multitronicforum.de/viewtopic.php?f=13&t=2110

Posebna je u temi opisano mesanje ATF ulja i antifriza u samom izmenjivacu toplote, simptomi i resenja problema.

Potrebno je dobro znanje tehnickog nemackog za dobro razumevanje, uglavnom obradjene su brojne teme o kvarovima, reparaturi i pomoci dijagnostike uzroka problema.
Nadam se da ovo pomaze da procenite moguce dalje korake.

Na forumu navode da se uspesno popravlja proklizavanje menjaca i nije potrebna zamena celog tako da ta cena od 9.000 evra nije mozda realni trosak otklanjanja kvara.

Ivan.J
Postovi: 24
Pridružio se: 27 Okt 2017, 01:43

Re: Zalbe na rad ovlascenih Audi servisa - 9000e steta :(

Post od Ivan.J » 28 Okt 2017, 14:01

Postovanje,

'Znaci upalila se lampica (zuta). Naravno da nema na tabli 150 lampica pojedinacno za svaku gresku, misli se uvek na jednu, check engine ili kako ko vec zove, koja je zbirna za sve greske.'
O: Upalila se i nakon 10min ugasila i vise se nije palila (prijavila gresku proklizavanja) - ako je falilo 3L ili vrlo blizu 3L. Audi definitivno nema senzor za kontrolu nivoa ulja. Pretpostavljali su da nece biti ludaka koji ce sipati manje ulja od tih 8L.

'Ako je tako specijalno komplikovano doliti ulje u bas taj menajc onda je valjda to podjednako tesko i ovlascenom servisu A i ovlascenom servisu B. Ovlasceni koriste iste alate, iste metode, iste procedure, sve je propisao principal.'
O: Teoretski bi trebalo da je tako ali u praksi nije tako.

'Mislim da gresite u percepciji da ne moze ulje da iscuri iz menjaca, ATF je lako tekuce pogotovu kada se zagreje dobro kao sto je u menjacu slucaj i ocas posla iscuri i kroz najmanju rupicu ili prskotinu ili ostareli semering.
To isto ATF ulje je u servo upravjacima a oni su veoma cesto spolja masni i pustaju ulje polagano iako nigde na pogled nema rupe, nema ostecenja, nema naizgled razloga.
Menjac svakako ne trosi ulje za svoj rad.'
O: Uz svo duzno postovanje, gospoda iz Roksped su mijenjali kompletan set i iskljucivo je njihov problem ako su to lose odradili odnosno ne kapiram kako to po Vama treba da bude moj problem? Audi je moj privatni automobil i NIKADA nije radjeno unutrasnje pranje. Ako 3 servisera iz Audi kazu da je nemoguce curenje ulja bez vidljivih tragova ja u to onda i povjerujem.

'Na forumu navode da se uspesno popravlja proklizavanje menjaca i nije potrebna zamena celog tako da ta cena od 9.000 evra nije mozda realni trosak otklanjanja kvara.'
O: Vi mene navodite da automobil koji je presao 68000km REPARIRAM nakon greske uradjene od strane ZVANICNOG Audi servisa? Naravno da znam da postoje firme koje rade reparaciju mjenjaca, vec sam Vam gore napisao da je prijatelj imao 'isti' problem, nakon gotovo 300000km, i to uspjesno.

'Sto se tice moguce pomoci, na vasem mestu ja bih trazio direktno od nemacke direkcije da se prizna tzv Kulanz status i popravka menjaca izvrsi uz podelu troskova vas i fabrike.
O: Znate kada ce Audi da plati mjenjac u kojem je falilo 3L ulja? Taman kada i ja povjerujem u Vasu pricu iznad. :)


Pozdrav
Ivan

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zalbe na rad ovlascenih Audi servisa - 9000e steta :(

Post od ljubitelj » 28 Okt 2017, 17:48

Imate na linkovanom forumu primer pokvarenog Multitronica nakon 55.000km sa istim simptomom proklizavanja.
Imate auto kome je istekla garancija proizvodjaca sa opisom ponasanja koje nastaje trosenjem sklopova koje su karakteristika Multitronica. (set lamelica i uljna pumpa)
Nisam napisao da ste Vi odgovorni, taj menjac je poznat po problemu proklizavanja i koji je takav konstrukciono pa mozda Rokspedov servis nema nikakvog uticaja jer je auto presao vec 68.000km.
Mutitronic ima citav niz senzora, na nemakom forumu ima i uputstvo kako se proveravaju ocitavanja senzora ulja.

Nemojte verovati meni u vezi mogucih uzroka ni iskustvima nemackih vlasnika sa karakteristikama Multitronica,
Posle procitanih mnogobrojnih iskustava tamo tesko mi je da poverujem u Vasu pricu voznje 18.000 km bez 3 litre ulja.
Zelim Vam svaki uspeh u nameri dobijanja novog menjaca od Audija.

MiniZakon
Postovi: 3
Pridružio se: 27 Okt 2017, 13:50

Re: Zalbe na rad ovlascenih Audi servisa - 9000e steta :(

Post od MiniZakon » 28 Okt 2017, 22:22

18000 km bez 3L ulja manje bez ikakve lampice ili simptoma??? Ma daj, ova prica ne pije vodu. Napisana je tendecionisticki na nacin sto se prozivaju ovlasceni servisi da su lopovi ( ukrali 3l ulja ili neznalice),ugrozili zivote ucesnika u saobracaju,kao i Vasu porodicu a sve to sa ciljem vrsenja pritiska na iste da bi Vam se izaslo u susret. :doubleup:
Imam prijatelja koji je na taj nacin izvukao menjac ( samo sto je u tom slucaju on ispustio malo ulja) ... :loool:

Odgovori