Otišla radilica ili senzor radilice?
- igor_harris
- Postovi: 2210
- Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
- Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
- Lokacija: Beograd
Re: Otišla radilica ili senzor radilice?
Ma zameni ti senzor prvo pa ako postoji problem i dalje onda se baci na razmisljanje.
Ja sam svoj platio 3100rsd FEBI, a bilo je i jeftinijih.
Ja sam svoj platio 3100rsd FEBI, a bilo je i jeftinijih.
Re: Otišla radilica ili senzor radilice?
Kao prvi radilica nema zupce niti ima mehanickog dodira sa senzorom.
Zupci, tj lici na njih ali nije to to, se nalaze na obodu zamajca, na njegovom vencu i obicno mogu da se menjaju zasebno (kao prsten su nataknuti).
To nikada nikome nije crklo na planeti samo od sebe pa je verovatnoca kod tebe zanemariva.
Posto je Audi i posto je 1997. godiste tipujem da koristi Boschov senzor polozaja radilice a ta godista senzora su losijeg kvaliteta izrade samog kabla tj njegove izolacije.
Meni se prosle godine bukvalno raspala izolacija na senzoru radilice i gotovo isti opisani simptomi a i zabelezeno kao greska. Na dodir prstima izolacija odmah na pocetku senzora se bukvalno rastadala u prah.
Privremeno sam resio problem tako sto sam popravio senzor tj napravio novu izolaciju zica primenom termo buzira i tako sam vozio oko 2 meseca. Bez ikakvog problema.
PVC izolacija zica senzora se raspada usled starosti i losijeg kvaliteta materijala, nema veze sa grejanjem motora, malim hladnjakom ili drugim okolnostima. Poznat problem sa Boschom. Moj je 1995, taj originaoni senzor.
Oko mesec i po dana sam cekao da se uveze u Srbiju posto su mi rekli u Boschu da prvi put neko trazi taj senzor (za moj model auta) kao originalni rezervni deo pa da traje procedura nabavke.
Uglavnom ni sa popravljenim senzorom a posle ni sa zamenjenim OEM nije vise bio problem. Stari senzor sada cuvam kao rezervni deo.
Sam senzor je dobro zaliven i ne kvari se vec kabl pa se onda zice dodiruju i time nastaje kratak spoj sto ECU i dijganostika vide kao kvar senzora.
Inace to da sa toplotom se pojavi problem je tipicno za taj tip senzora.
S obzirom na 1997 godiste i evropski auto moje uverenje je da zamena senzora trajno resava problem. Sam senzor sam ja platio 3800 dinara original preko Boscha narucen, a sama zamena traje oko 3 do 5 minuta. Samo 1 sraf od 10mm drzi ga pricvrscenom na zvono menjaca i prosto se samo izvuce iz svog (dosta tesnog) lezista.
Moj Bosch je zapravo made in France by Buogicord, prepakovan samo u Bosch kutiju i sa Boscovim oznakama na sebi.
Ako nemaju na stanju Bosch senzor mozes da uzmes i Buogicord, identican proizvod i kvalitet. Cena je takodje gotovo ista.
Da ne cekas sredu i nerviras se opipaj rukom kabl neposredno uz sam senzor, prvih 10tak cm uz menjac.
Zupci, tj lici na njih ali nije to to, se nalaze na obodu zamajca, na njegovom vencu i obicno mogu da se menjaju zasebno (kao prsten su nataknuti).
To nikada nikome nije crklo na planeti samo od sebe pa je verovatnoca kod tebe zanemariva.
Posto je Audi i posto je 1997. godiste tipujem da koristi Boschov senzor polozaja radilice a ta godista senzora su losijeg kvaliteta izrade samog kabla tj njegove izolacije.
Meni se prosle godine bukvalno raspala izolacija na senzoru radilice i gotovo isti opisani simptomi a i zabelezeno kao greska. Na dodir prstima izolacija odmah na pocetku senzora se bukvalno rastadala u prah.
Privremeno sam resio problem tako sto sam popravio senzor tj napravio novu izolaciju zica primenom termo buzira i tako sam vozio oko 2 meseca. Bez ikakvog problema.
PVC izolacija zica senzora se raspada usled starosti i losijeg kvaliteta materijala, nema veze sa grejanjem motora, malim hladnjakom ili drugim okolnostima. Poznat problem sa Boschom. Moj je 1995, taj originaoni senzor.
Oko mesec i po dana sam cekao da se uveze u Srbiju posto su mi rekli u Boschu da prvi put neko trazi taj senzor (za moj model auta) kao originalni rezervni deo pa da traje procedura nabavke.
Uglavnom ni sa popravljenim senzorom a posle ni sa zamenjenim OEM nije vise bio problem. Stari senzor sada cuvam kao rezervni deo.
Sam senzor je dobro zaliven i ne kvari se vec kabl pa se onda zice dodiruju i time nastaje kratak spoj sto ECU i dijganostika vide kao kvar senzora.
Inace to da sa toplotom se pojavi problem je tipicno za taj tip senzora.
S obzirom na 1997 godiste i evropski auto moje uverenje je da zamena senzora trajno resava problem. Sam senzor sam ja platio 3800 dinara original preko Boscha narucen, a sama zamena traje oko 3 do 5 minuta. Samo 1 sraf od 10mm drzi ga pricvrscenom na zvono menjaca i prosto se samo izvuce iz svog (dosta tesnog) lezista.
Moj Bosch je zapravo made in France by Buogicord, prepakovan samo u Bosch kutiju i sa Boscovim oznakama na sebi.
Ako nemaju na stanju Bosch senzor mozes da uzmes i Buogicord, identican proizvod i kvalitet. Cena je takodje gotovo ista.
Da ne cekas sredu i nerviras se opipaj rukom kabl neposredno uz sam senzor, prvih 10tak cm uz menjac.
Re: Otišla radilica ili senzor radilice?
Prijatelju, svaka čast na tvojem odgovoru!
Nakon tvojeg odgovora, ja zbilja nemam razloga da sumnjam u najgori scenario!
I svima drugima svaka čast!
Btw, išao sam pogledati taj kabl, ali nikako ga sa sigurnošću ne mogu pronaći, pa ne bih sad eksperimentirao.
Pokušao sam preko googlea pronaći postoji li slika pozicije tog senzora, ali nema ništa.
Nema veze... vjerujem da nije u pitanju radilica, nego senzor!
Eto, šta reći još, osim opet jedno veliko hvala!
Ljudine ste svi od reda!
Nakon tvojeg odgovora, ja zbilja nemam razloga da sumnjam u najgori scenario!
I svima drugima svaka čast!
Btw, išao sam pogledati taj kabl, ali nikako ga sa sigurnošću ne mogu pronaći, pa ne bih sad eksperimentirao.
Pokušao sam preko googlea pronaći postoji li slika pozicije tog senzora, ali nema ništa.
Nema veze... vjerujem da nije u pitanju radilica, nego senzor!
Eto, šta reći još, osim opet jedno veliko hvala!
Ljudine ste svi od reda!
Re: Otišla radilica ili senzor radilice?
Javi šta je bilo posle majstora i zamene senzora
Re: Otišla radilica ili senzor radilice?
Hoću.
Ali ako stave neispravan senzor kako bi ispalo da treba zamijeniti radilicu, onda ću ići drugom mehaničaru.
Uglavnom, javim šta je bilo
Ali ako stave neispravan senzor kako bi ispalo da treba zamijeniti radilicu, onda ću ići drugom mehaničaru.
Uglavnom, javim šta je bilo
Re: Otišla radilica ili senzor radilice?
možda sam već dosadan, ali evo pronašao sam OBD kod:
A P0335 "check engine light" code could be caused by:
Damaged CKP sensor connector
Damaged reluctor ring (missing teeth or not turning due to sheared-off keyway)
Sensor output open
Sensor output shorted to ground
Sensor output shorted to voltage
Failed crank sensor
Broken timing belt Failed PCM
Read more at: https://www.obd-codes.com/p0335
Copyright OBD-Codes.com
OBD funkcionira na principu struje. On "vidi" da senzor radilice ne šalje signal, a razlozi za to mogu zbilja biti i da je prsten radilice oštećen. Ali ODB ne može to "vidjeti".
Kao što se vidi, jedan od razloga može biti i da je zupčasti remen pukao... a nije
Eto, još jedan dokaz da nije radilica u pitanju!
Šta vi mislite?
A P0335 "check engine light" code could be caused by:
Damaged CKP sensor connector
Damaged reluctor ring (missing teeth or not turning due to sheared-off keyway)
Sensor output open
Sensor output shorted to ground
Sensor output shorted to voltage
Failed crank sensor
Broken timing belt Failed PCM
Read more at: https://www.obd-codes.com/p0335
Copyright OBD-Codes.com
OBD funkcionira na principu struje. On "vidi" da senzor radilice ne šalje signal, a razlozi za to mogu zbilja biti i da je prsten radilice oštećen. Ali ODB ne može to "vidjeti".
Kao što se vidi, jedan od razloga može biti i da je zupčasti remen pukao... a nije
Eto, još jedan dokaz da nije radilica u pitanju!
Šta vi mislite?
Re: Otišla radilica ili senzor radilice?
Senzor je verovatno pozadi, za sadnje strane, dole nize, na bloku, uz spoj sa menjacem.
Meni je senzor davao cudne simptome, do oko 3200-300rpm je radio ok, a onda motor menja zvuk i krece teze da navlaci obrtaje. Izmerim otpor, otisao u aut, oko 400-500 oma veci nego sto bi trebalo, kupim nov, namontiram, sa njim povremeno trza u voznji Na kraju sam uzeo polovan, pregledao fizicki, izmerio otpor, ima sitno odstupanje od zadate vrednosti i radi kako treba.
Meni je senzor davao cudne simptome, do oko 3200-300rpm je radio ok, a onda motor menja zvuk i krece teze da navlaci obrtaje. Izmerim otpor, otisao u aut, oko 400-500 oma veci nego sto bi trebalo, kupim nov, namontiram, sa njim povremeno trza u voznji Na kraju sam uzeo polovan, pregledao fizicki, izmerio otpor, ima sitno odstupanje od zadate vrednosti i radi kako treba.
Re: Otišla radilica ili senzor radilice?
Bi li prljavština u tom dijelu mogla uzrokovati da niti novi senzor radilice ne očitava položaj radilice?ljubitelj je napisao: ↑27 Nov 2017, 17:36Kao prvi radilica nema zupce niti ima mehanickog dodira sa senzorom.
Zupci, tj lici na njih ali nije to to, se nalaze na obodu zamajca, na njegovom vencu i obicno mogu da se menjaju zasebno (kao prsten su nataknuti).
To nikada nikome nije crklo na planeti samo od sebe pa je verovatnoca kod tebe zanemariva.
Ako da, šta učiniti u tom slučaju?
Re: Otišla radilica ili senzor radilice?
Ne. Senzor je beskontaktni induktivni.
-----------------------------------
Znaci elektro magnetna indukcija kroz vazduh.
Nema uticaja voda, ulje, benzin, dizel, ...bilo sta osim da se postavi neki jaki magnet.
I opet, sve to nema veze sa temperaturom i efektom da kada je hladan radi korektno a kada je vruc prekida signal.
Senor moze da se zaprlja od metalnih opiljaka, recimo za jedno 60-80godina. Sala mala
Polozaj radilice se u Bosch sistemu ocitava tako sto na prstenu sa zupcima od 60 zubaca nedostaju 2 zupca. Kada naidje ta rupa nema elektromagnetne indukcije, signal je nula i to se lepo vidi na instrumentu, na osciloskopu.
Ceo sistem je beskontaktni, bez dodira bilo kojih pokretnih delova, nema nikakvog habanja, nema nikakvog uticaja okoline, nema nikakvog odrzavanja.
Jedino sto ima su zice koja sprovode signla iz samog senzora do ECU sa konektorom na kraju kabla.
I to je ranjivo mesto, koje se moze "pokvariti".
Kada budes video kako izgleda senzor bice jasnije cela ta konstrukcija kako se "hvata" polozaj radilice.
Inace kada je neki mehanicki kvar, tipa nedostaje jos neki zubac, ili neko mehanicko ostecenje senzora auto ne moze uopste nikada da upali. I ne moze da se samopopravi ostecen senzor, da se vrate zupci, ili bilo sta slicno mehanicki.
Prilikom ugradnje jedino se mora pravilno postaviti na predvidjeno odstojanje od zubaca, tj na svoje mesto i pritegnuti. To je toliko lako da samo neko bas potpuno nesposoban da zakuca ekser u drvo moze da ima dilemu kako se radi.
A i sve pise u uputstvima od auta, sa sve slikama.
Imaj u vidu da sve sto sam napisao vazi pod pretpostavkom da se radi o Boschovom sistemu.
-----------------------------------
Znaci elektro magnetna indukcija kroz vazduh.
Nema uticaja voda, ulje, benzin, dizel, ...bilo sta osim da se postavi neki jaki magnet.
I opet, sve to nema veze sa temperaturom i efektom da kada je hladan radi korektno a kada je vruc prekida signal.
Senor moze da se zaprlja od metalnih opiljaka, recimo za jedno 60-80godina. Sala mala
Polozaj radilice se u Bosch sistemu ocitava tako sto na prstenu sa zupcima od 60 zubaca nedostaju 2 zupca. Kada naidje ta rupa nema elektromagnetne indukcije, signal je nula i to se lepo vidi na instrumentu, na osciloskopu.
Ceo sistem je beskontaktni, bez dodira bilo kojih pokretnih delova, nema nikakvog habanja, nema nikakvog uticaja okoline, nema nikakvog odrzavanja.
Jedino sto ima su zice koja sprovode signla iz samog senzora do ECU sa konektorom na kraju kabla.
I to je ranjivo mesto, koje se moze "pokvariti".
Kada budes video kako izgleda senzor bice jasnije cela ta konstrukcija kako se "hvata" polozaj radilice.
Inace kada je neki mehanicki kvar, tipa nedostaje jos neki zubac, ili neko mehanicko ostecenje senzora auto ne moze uopste nikada da upali. I ne moze da se samopopravi ostecen senzor, da se vrate zupci, ili bilo sta slicno mehanicki.
Prilikom ugradnje jedino se mora pravilno postaviti na predvidjeno odstojanje od zubaca, tj na svoje mesto i pritegnuti. To je toliko lako da samo neko bas potpuno nesposoban da zakuca ekser u drvo moze da ima dilemu kako se radi.
A i sve pise u uputstvima od auta, sa sve slikama.
Imaj u vidu da sve sto sam napisao vazi pod pretpostavkom da se radi o Boschovom sistemu.
Re: Otišla radilica ili senzor radilice?
Hvala ti ljudino, cijenim tvoj trud!
Ovako stručan odgovor zbilja nisam očekivao.
Sutra ako mi mehaničar počne izmišljati priče, sad znam na čemu sam.
Ovako stručan odgovor zbilja nisam očekivao.
Sutra ako mi mehaničar počne izmišljati priče, sad znam na čemu sam.
- LukaMaletin
- Postovi: 1393
- Pridružio se: 31 Maj 2015, 23:43
- Garaža: Renault Clio 1.5 dci 2015
- Lokacija: Novi Sad
Re: Otišla radilica ili senzor radilice?
Meni bukvalno nije jasno zašto odmah nisu očitali kod i videli prvo da probaju sa najeftinijom stvari (senzor radilice). Menjao sam pre par meseci isti , meni nije hteo da upali, verglao ko lud.
Neću da ti solim pamet, ali razmotri menjanje automehaničara.
Sent from my XT1635-02 using Tapatalk
Neću da ti solim pamet, ali razmotri menjanje automehaničara.
Sent from my XT1635-02 using Tapatalk
Re: Otišla radilica ili senzor radilice?
Mehanicar mi je rekao da moze biti i senzor, ali i da problem moze biti i na samoj radilici. I da je mozda prljav taj prostor za ocitavanje, pa da bi zbog toga trebao mijenjati radilicu
Potrazio sam na netu, evo sta javlja OBD za taj kvar.
https://www.obd-codes.com/p0335
Navedeno je vise mogucnosti. Cak i puknut zupcasti remen.
Al cudi me kakav je to mehanicar ako ne poznaje ponasanje auta, kvarova i simptoma
Nema veze, bitno da obavi posao posteno
Potrazio sam na netu, evo sta javlja OBD za taj kvar.
https://www.obd-codes.com/p0335
Navedeno je vise mogucnosti. Cak i puknut zupcasti remen.
Al cudi me kakav je to mehanicar ako ne poznaje ponasanje auta, kvarova i simptoma
Nema veze, bitno da obavi posao posteno
- kragujevac
- Postovi: 3397
- Pridružio se: 16 Jul 2016, 08:46
- Garaža: Jaguar XF 4.2 V8
- Lokacija: Minhen/BRD
Re: Otišla radilica ili senzor radilice?
Čudi te kakav je to mehaničar? Po mojoj slobodnoj proceni je to verovatno jedan od onih koji uz malo truda+iskorišćavanja neznanja i nesigurnosti klijenata pokušava da zaradi novac. Nadji mehaničara koji će da ti zameni senzor radilice i gotovo ( u principu možeš i sam da zameniš to je baš jednostavna stvar, ali ajdsad, ako nisi siguran ili ti se ne prljaju ruke...)
Mislim, sutra će takav mehaničar da ti promeni i bregastu ako crkne senzor iste, ili će da ti promeni kompletnu poluosovinu kad bude trebalo menjati pločice za kočnice. Svašta.
Mislim, sutra će takav mehaničar da ti promeni i bregastu ako crkne senzor iste, ili će da ti promeni kompletnu poluosovinu kad bude trebalo menjati pločice za kočnice. Svašta.
Za bolesnike postoji bolnica, za ludake ludnica. Samo za budale nema ništa, zato ih se toliko i nakotilo.
Ljuba Moljac
Ljuba Moljac
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Otišla radilica ili senzor radilice?
To je jos i dobro. Ima i mehanicara kod kojih odes zbog jedne stvari, a sasvim slucajno ti se posle par dana pokvari neka sasvim druga. Prvi put je mozda i slucajno, ali treci...
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Otišla radilica ili senzor radilice?
Evo upravo sam se vratio od mehaničara; da, senzor radilice je u pitanju, pa etko, ako netko bude imao ovakve simptome, neka se ne brine.
Moram još naglasiti da auto ima osjetno više snage.
Hvala svima na savjetima, ljudi ste!
Moram još naglasiti da auto ima osjetno više snage.
Hvala svima na savjetima, ljudi ste!