Akumulatori
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Akumulatori
Kako da ne, ako se dobro sećam bilo je i Trepči koje su se pravile u Somboru.
Sent using Tapatalk
Sent using Tapatalk
Širim haos!
Re: Akumulatori
Mislim da je ta Fabrika iz Trepče preseljena u Sombor početkom devedesetih,.
Važili su za ubedljivo najbolje i SFRJ.
Važili su za ubedljivo najbolje i SFRJ.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Evo, kod nas u fimi na kamionima koji se slabije voze crkavaju akumulatori samo tako, malo vise od godinu dana izdrze. Danas smo merili aku par meseci star, kamion se retko pali, health mu je vec pao na 88%.nikaragva je napisao:Ma mora to da traje i 2,3 godine sa takvom voznjom.
Tu su sad nijanse u kvalitetnu akumulatora. Pa ce najlositi trajti 2, a najbolji mozda i 4g.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Akumulatori
Meni je varta silver izdržala na laguni nešto tipa 3-4 godine, i onda ostavim slučajno 4 migavca uključena i skroz crkne na parkingu, posle toga dopunjena ali nije vredelo. Auto se vozio svakodnevno (npr. 25-30k km godišnje, ugrubo pola grad).
edit: mislim da je ipak bila varta blue, kad bolje razmislim
edit: mislim da je ipak bila varta blue, kad bolje razmislim
Re: Akumulatori
Ljudi i svim tim pricama nesto ne STIMA, znamo da su akomulatori KATASTROFA losi, ostaje jedino pitanje kakvi su alternatori! i kako su nastelovani da pune i kojom snagom!
Ja imam problema sa konstantno polupraznim akomulatorom, malo sam se raspitivao, alternator isporucuje struje koliko je opterecenje, a tek izgleda na skoro prazan akomulator salje vise ampera! iako odrzava uvek 14.2 do 14.5v razlika je u amperazi koju salje
Punio sam ga i punjacem ali sve je to u PRAZNO jer se nakon par dana opet vrati us tanje u kojem je bio cak i sa relacija od 7-10km
Trenutno iako kad stoji vuce samo 25mA za jedan dan stojanja bude na 40% snage, za 2 dana bude na ~25%, sto je katastrofa, znaci da stoji 3-4 dana i da je napolju minus ne bi mu ostalo dosta snage da zavergla 100%
Po mojoj proceni za startovanje na minusu mu treba 3 sekunde za grejace i 1sek verglanja, sto je smesno i trebao bi dopuniti za 3-4min rada bez problema
Iskreno krivim pre svega akomulator jer gubi previse prilikom stajanja!, jos je u garanciji i ima da ga razbijem oglavu servisu koji ga odbije, u to sam 100% siguran, pa nek se posle pitaju zasto
Eto svako jutro sam merio koliko predjem i koliko struje ima ujutru pre paljenja... lepo se vidi da mu stajanje uzima najvise ...
10 napunjen punjacem
11 5c 12.54v 2x 4km, 1x 15km
12 2c 12.36v 2x 10km, 2x 1km
13 1c 12.3v 1x 4km, 2x 8km
14 nije vozen
15 0c 12.08v 1x 4km, 1x 15km
16 4C 12.2v 2x 3km
17 nism merio 2x 4km, 1x 10km
18 5c 12.18v 2x 4km, 2x 8km
19 5c 12.17 2x 110km
20 5C 12.29v 2x 5km
21 4c 12.16v 2x4 1x 12km
22 5c 12.33v 2x 5km
23 5c 12.15v 2x 4km
Na bordu mogu da ukljucim prikazivanje voltaze, i kad je veci minus posle paljenja puni cak 14.7v sto traje nekih 20sek pa pdane na 14.5v, sto sma i nasao na netu da je tako kad je napolju minus
Ja imam problema sa konstantno polupraznim akomulatorom, malo sam se raspitivao, alternator isporucuje struje koliko je opterecenje, a tek izgleda na skoro prazan akomulator salje vise ampera! iako odrzava uvek 14.2 do 14.5v razlika je u amperazi koju salje
Punio sam ga i punjacem ali sve je to u PRAZNO jer se nakon par dana opet vrati us tanje u kojem je bio cak i sa relacija od 7-10km
Trenutno iako kad stoji vuce samo 25mA za jedan dan stojanja bude na 40% snage, za 2 dana bude na ~25%, sto je katastrofa, znaci da stoji 3-4 dana i da je napolju minus ne bi mu ostalo dosta snage da zavergla 100%
Po mojoj proceni za startovanje na minusu mu treba 3 sekunde za grejace i 1sek verglanja, sto je smesno i trebao bi dopuniti za 3-4min rada bez problema
Iskreno krivim pre svega akomulator jer gubi previse prilikom stajanja!, jos je u garanciji i ima da ga razbijem oglavu servisu koji ga odbije, u to sam 100% siguran, pa nek se posle pitaju zasto
Eto svako jutro sam merio koliko predjem i koliko struje ima ujutru pre paljenja... lepo se vidi da mu stajanje uzima najvise ...
10 napunjen punjacem
11 5c 12.54v 2x 4km, 1x 15km
12 2c 12.36v 2x 10km, 2x 1km
13 1c 12.3v 1x 4km, 2x 8km
14 nije vozen
15 0c 12.08v 1x 4km, 1x 15km
16 4C 12.2v 2x 3km
17 nism merio 2x 4km, 1x 10km
18 5c 12.18v 2x 4km, 2x 8km
19 5c 12.17 2x 110km
20 5C 12.29v 2x 5km
21 4c 12.16v 2x4 1x 12km
22 5c 12.33v 2x 5km
23 5c 12.15v 2x 4km
Na bordu mogu da ukljucim prikazivanje voltaze, i kad je veci minus posle paljenja puni cak 14.7v sto traje nekih 20sek pa pdane na 14.5v, sto sma i nasao na netu da je tako kad je napolju minus
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Akumulatori
AkUmulator
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Akumulatori
Akomuljator
Ne mozes ti odredjivati struju. Nju vuku potrosaci.
Sto vise potrosaca ukljucis, vise ce struje poteci.
Kao kada na uticnicu prikljucis jedan racunar ili deset racunara
Uticnica je uvek ista
Tebi maksimalnom strujom alternatora je odredjeno koliko mozes da obezbedis struje.
A uticnica je odredjena kablovima koji su instalirani do te uticnice.
Ne mozes ti odredjivati struju. Nju vuku potrosaci.
Sto vise potrosaca ukljucis, vise ce struje poteci.
Kao kada na uticnicu prikljucis jedan racunar ili deset racunara
Uticnica je uvek ista
Tebi maksimalnom strujom alternatora je odredjeno koliko mozes da obezbedis struje.
A uticnica je odredjena kablovima koji su instalirani do te uticnice.
Re: Akumulatori
Kao Smart Charge na Fordovima. Kada je pu akumulator i ne dkpunjava ga alternator. Kada kocis motorom, daje 14.7 V a cim dodas gas vraca ga na 12.8-13.4 V, naravno kada je aku skoro pun.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Re: Akumulatori
Ovo je izgleda neki "protektiran".
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Krenuo me izgleda "biznis" sa punjenjem akumulatora komšiluku, evo upravo punim jednog "Topla 55 Ah 480 A"...
Kod ovog punjač znatno sporije diže napon nego kod mog Magneti Marelli-ja i ne ide za sada toliko u "visine" kao kod njega, izgleda da je u boljem stanju... Pre ovog mi je isti komša (onaj sa garažom ) doneo neki "no name" izvađen ranije iz ženinog Matiza (35 Ah 300A) - za toga je punjač posle početne analize brzo javio da je "kaputt" (nacrtao sličicu precrtanog akumulatora - defektan) i nije uspeo da mu digne napon više od 7.2 V ni posle cele noći... No ovaj je izgleda dobar.
Kod ovog punjač znatno sporije diže napon nego kod mog Magneti Marelli-ja i ne ide za sada toliko u "visine" kao kod njega, izgleda da je u boljem stanju... Pre ovog mi je isti komša (onaj sa garažom ) doneo neki "no name" izvađen ranije iz ženinog Matiza (35 Ah 300A) - za toga je punjač posle početne analize brzo javio da je "kaputt" (nacrtao sličicu precrtanog akumulatora - defektan) i nije uspeo da mu digne napon više od 7.2 V ni posle cele noći... No ovaj je izgleda dobar.
- Blackshadow
- Postovi: 775
- Pridružio se: 22 Dec 2013, 01:41
- Garaža: W 211 2004 E200 NGT 163KS
- Lokacija: Voždovac
Re: Akumulatori
Probaj taj crknuti aku da ,,probudiš'' punjenjem na najobičnijem punjaču bez ikakve regulacije, pa ga posle zakači na smart, često upali.
Kanis li pobijediti, ne smijes izgubiti!
- Saša
- Postovi: 13039
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Imam samo ovaj punjač, a mislim da tome nema pomoći pošto ga je komša koristio dugo vremena za rasvetu u garaži - dakle dokusurio ga do panja... Jedino da ga odnese kod nekog sa profi opremom pa da ga još većom strujom malo "razdrma"... Reći ću mu. Inače, čovek ima i jedan Exide kupljen pre dva meseca koji je već krenuo da ga zeza, savetovao sam mu da poveri punjenje u autu i ako je sve o.k - pravac na reklamaciju...
- Blackshadow
- Postovi: 775
- Pridružio se: 22 Dec 2013, 01:41
- Garaža: W 211 2004 E200 NGT 163KS
- Lokacija: Voždovac
Re: Akumulatori
Ono u šta sam se uverio je da ti punjači mogu biti ,,pametni'' ali da nisu svemogući, ja imam CTEK 5.0 i nisam uspevao da dignem aku koji je ispražnjen ,,preko mere''.
Kanis li pobijediti, ne smijes izgubiti!