Akumulatori
Re: Akumulatori
A nezvanicno? Koji organ drzaavni ga je proglasio mrtvim i dal je dobijen izvod iz umrlih, i najvaznije, a gde je pecat?
Re: Akumulatori
Ako pričamo o istom punjaču, postupak je da priključiš, ostaviš 2 minuta i ništa ne diraš a zatim jednom pritisneš taster za aktiviranje punjenja i ostaviš.
U toku procesa punjenja blinkuje pokazivač stanja na displeju i to shodno trenutnom stanju u odnosu na krivu punjenja.
Bez problema san napunio VRLA aku 12V/24Ah koji je pokazivao oko 8V. Nakon 3 uzastopna ciklusa punjenja aku je ostao napunjena sa 12,7V.
Probao sam i nekoliko akumulatora koji su u rasponu napona 2V do 4V ali njih nije uspeo da reaktivira.
Punio sam više puta i takve sa 9,8, sa 10,2V i normalno ide proces punjenja samo je jako sporo. Od tih 10,2 do 10,9 traje jedno 5 sati (puni se malom impulsnom strujom) i tek tada počinje redovni ciklus punjenja koji potraje oko 16 sati uz odabrani moto program (sporiji).
Opisano je detaljno u uputstvu kako ide punjenje kroz razne faze.
Kada jednom pokreneš proces punjenaj ne smeš ga prekidati niti menajti režim punjenja sve dok se kompletan ciklus ne završi.
Probaj tako da priključiš, aktiviraš punjenje i ostaviš 24 sata, bez diranja ičega, bez obzira šta je na displeju.
Podrazumeva se da prethodno proveriš fizičko stanje akumulatora, da li ima dovoljno elektrolita da su ćelije potopljene bar 15mm.
U toku procesa punjenja blinkuje pokazivač stanja na displeju i to shodno trenutnom stanju u odnosu na krivu punjenja.
Bez problema san napunio VRLA aku 12V/24Ah koji je pokazivao oko 8V. Nakon 3 uzastopna ciklusa punjenja aku je ostao napunjena sa 12,7V.
Probao sam i nekoliko akumulatora koji su u rasponu napona 2V do 4V ali njih nije uspeo da reaktivira.
Punio sam više puta i takve sa 9,8, sa 10,2V i normalno ide proces punjenja samo je jako sporo. Od tih 10,2 do 10,9 traje jedno 5 sati (puni se malom impulsnom strujom) i tek tada počinje redovni ciklus punjenja koji potraje oko 16 sati uz odabrani moto program (sporiji).
Opisano je detaljno u uputstvu kako ide punjenje kroz razne faze.
Kada jednom pokreneš proces punjenaj ne smeš ga prekidati niti menajti režim punjenja sve dok se kompletan ciklus ne završi.
Probaj tako da priključiš, aktiviraš punjenje i ostaviš 24 sata, bez diranja ičega, bez obzira šta je na displeju.
Podrazumeva se da prethodno proveriš fizičko stanje akumulatora, da li ima dovoljno elektrolita da su ćelije potopljene bar 15mm.
- Saša
- Postovi: 13023
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Drugo je VRLA (AGM) njega možeš da napuniš i sa 6-7 V, starter akumulatori su kaput čim im napon padne ispod 12V. Možeš eventualno pokušati da ga oživiš nekim starinskim punjačem sa velikom amperažom i tzv. šok tretmanom. Drugar ima neki ogroman ruski punjač težač 30 kila kojeg je nasledio od ćaleta i sa njim smo više puta vraćali u život starter akumulatore koji su izbijali osigurače i na običnim punjačima i po kući. No taj ima svu silu nekih obrtaljki i ampermetara sa kazaljkama kojima se podešavaju napon i svašta nešto, izgleda kao da je namenjen za podmornicu.
TT
TT
Re: Akumulatori
Nije AGM nego VRLA: VRLA je isti običan kao onaj starter u autu, nema nikakve razlike ni u punjenju ni u pražnjenju.
VRLA/ valve regulated LEAD ACID
VRLA/ valve regulated LEAD ACID
- Saša
- Postovi: 13023
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Ima razlike, taj tvoj akumulator svejedno pripada grupi tzv "deep cycle" akumulatora i trpi dublja/veća pražnjenja nego obični starter. Zato si i uspeo da ga napuniš.
"Deep-cycle lead-acid batteries generally fall into two distinct categories; flooded (FLA) and valve-regulated lead-acid (VRLA), with the VRLA type further subdivided into two types, Absorbed Glass Mat (AGM) and Gel."
"Deep-cycle lead-acid batteries generally fall into two distinct categories; flooded (FLA) and valve-regulated lead-acid (VRLA), with the VRLA type further subdivided into two types, Absorbed Glass Mat (AGM) and Gel."
Re: Akumulatori
Kao što sam napisao, isti kao onaj u autu po svemu. Ne može duboko da se prazni niti da se brzo puni.
Nije tip aku sa dubokim pražnjenjem, koji kao što si citirao postoje u obe varijante i kao VRLA i kao otvoreni neregulisani /FLA/ po tipu kućišta u kome su ćelije.
A napunio sam ga jer sam imao sreće da taj primerak nije sulfaitizovao i da ploče nisu ostale suve.
Poenta je da postoje situacije i kada naizgled mrtav po naponu akumulator uspe da oživi smart punjač, i da nije svaki aku čim padne ispod 10,5V odmah za bacanje već treba testirati i probati da se napuni.
Za razliku AGM aku se pune drugačijom krivom punjenja i koristi se drugačiji punjač za njih odnosno poseban režim se bira ako punjač ima opciju i za AGM.
AGM nema problem da ispari voda i ostanu suve ploče, već je to bitna razlika izmedju VRLA i AGM i zbog čega AGM ima duži radni vek.
Nije tip aku sa dubokim pražnjenjem, koji kao što si citirao postoje u obe varijante i kao VRLA i kao otvoreni neregulisani /FLA/ po tipu kućišta u kome su ćelije.
A napunio sam ga jer sam imao sreće da taj primerak nije sulfaitizovao i da ploče nisu ostale suve.
Poenta je da postoje situacije i kada naizgled mrtav po naponu akumulator uspe da oživi smart punjač, i da nije svaki aku čim padne ispod 10,5V odmah za bacanje već treba testirati i probati da se napuni.
Za razliku AGM aku se pune drugačijom krivom punjenja i koristi se drugačiji punjač za njih odnosno poseban režim se bira ako punjač ima opciju i za AGM.
AGM nema problem da ispari voda i ostanu suve ploče, već je to bitna razlika izmedju VRLA i AGM i zbog čega AGM ima duži radni vek.
- Saša
- Postovi: 13023
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Jaoj Ljubitelju... VRLA je hermetički zatvoren akumulator i nema gubljenja tečnosti odnosno elektrolit iz njega može da izađe samo i slučaju velikog pritiska i "kuvanja" tečnosti i tome služi taj ventil (da akumulator ne bi eksplodirao). Plus je taj akumulator mnogo žilaviji jer po pravilu ima i deblje ploče pa obično izdrži veća maltretiranja od običnog startera sa čepovima... No dobro, živ bio.
TT
TT
- Puzo81
- Postovi: 3263
- Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
- Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Probaču tako sada za vikend.ljubitelj je napisao: ↑13 Dec 2019, 08:50Ako pričamo o istom punjaču, postupak je da priključiš, ostaviš 2 minuta i ništa ne diraš a zatim jednom pritisneš taster za aktiviranje punjenja i ostaviš.
U toku procesa punjenja blinkuje pokazivač stanja na displeju i to shodno trenutnom stanju u odnosu na krivu punjenja.
Bez problema san napunio VRLA aku 12V/24Ah koji je pokazivao oko 8V. Nakon 3 uzastopna ciklusa punjenja aku je ostao napunjena sa 12,7V.
Probao sam i nekoliko akumulatora koji su u rasponu napona 2V do 4V ali njih nije uspeo da reaktivira.
Punio sam više puta i takve sa 9,8, sa 10,2V i normalno ide proces punjenja samo je jako sporo. Od tih 10,2 do 10,9 traje jedno 5 sati (puni se malom impulsnom strujom) i tek tada počinje redovni ciklus punjenja koji potraje oko 16 sati uz odabrani moto program (sporiji).
Opisano je detaljno u uputstvu kako ide punjenje kroz razne faze.
Kada jednom pokreneš proces punjenaj ne smeš ga prekidati niti menajti režim punjenja sve dok se kompletan ciklus ne završi.
Probaj tako da priključiš, aktiviraš punjenje i ostaviš 24 sata, bez diranja ičega, bez obzira šta je na displeju.
Podrazumeva se da prethodno proveriš fizičko stanje akumulatora, da li ima dovoljno elektrolita da su ćelije potopljene bar 15mm.
- Gaginh0
- Postovi: 8808
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: Akumulatori
Caletu crkao 4. akumulator za 12 godina na Octaviji. Nesto mi to puno, cak ni fabricki nije trajao preko 4-5 god. Meni na Polu 9N trajao 8-9 godina fabricki
*edit: naravno nikad nije kao zamenski kupio neki ultra mega giga akumulator.
*edit: naravno nikad nije kao zamenski kupio neki ultra mega giga akumulator.
Re: Akumulatori
Saša, izgleda mi da nisi nikad otvorio VRLA da pogledaš šta ima unutra. A kada otovriš vidi se da niti u bilo čemu ima razlike od starter aku za auto,
Iste olovne ploče, isti elektrolit u tečnom stanju.
VRLA je samo kućište koje omogućava da se koristi u bilo kom položaju .
Postoje posebni aku za duboko pražnjenje i predvidjeni za vrlo velike struje pražnjenja i punjenja sa debljim pločama, drugačijim sepratorom izmedju njih itd i ima ih u obe varrijante kutije bilo da VRLA bilo klasično sa čepovima. Oni su dosta jači sa cenom, odmah se prepoznaju i po težini.
Osnovni uzrok crkavanja VRLA u UPSevima nakon samo 2-3-4 godine je upravo što ostanu suve ploče jer se ne može doliti destilovana voda koja je isparila iz njega.
Ako ne veruješ uzmi jedan VRLA iz UPSa koji je izvadjen kao neispravan, dakle za otpad, i otvori pa sam pogledaj.
Da jeste hermetički zatvoren kao što ti pišeš onda se to ne bi nikada moglo dogoditi.
Preko 25 godina se bavim što UPS što akubaterijama u njima i veruj mi stotine VRLA gotovo svih mogućih proizovdjača su mi prošle kroz ruke i uvek se isto ponašaju i isti način kako se pokvare- ostanu suve ploče.
VRLA sa kiselinom nije isto što i AGM ili gel, Na punjaču se posebno bira mod za AGM ili je posebno naznačeno da se taj neki punjač može koristiti za AGM akubaterije.
Običan punjač za VRLA ne treba koristiti za AGM ili gel aku.
Iste olovne ploče, isti elektrolit u tečnom stanju.
VRLA je samo kućište koje omogućava da se koristi u bilo kom položaju .
Postoje posebni aku za duboko pražnjenje i predvidjeni za vrlo velike struje pražnjenja i punjenja sa debljim pločama, drugačijim sepratorom izmedju njih itd i ima ih u obe varrijante kutije bilo da VRLA bilo klasično sa čepovima. Oni su dosta jači sa cenom, odmah se prepoznaju i po težini.
Osnovni uzrok crkavanja VRLA u UPSevima nakon samo 2-3-4 godine je upravo što ostanu suve ploče jer se ne može doliti destilovana voda koja je isparila iz njega.
Ako ne veruješ uzmi jedan VRLA iz UPSa koji je izvadjen kao neispravan, dakle za otpad, i otvori pa sam pogledaj.
Da jeste hermetički zatvoren kao što ti pišeš onda se to ne bi nikada moglo dogoditi.
Preko 25 godina se bavim što UPS što akubaterijama u njima i veruj mi stotine VRLA gotovo svih mogućih proizovdjača su mi prošle kroz ruke i uvek se isto ponašaju i isti način kako se pokvare- ostanu suve ploče.
VRLA sa kiselinom nije isto što i AGM ili gel, Na punjaču se posebno bira mod za AGM ili je posebno naznačeno da se taj neki punjač može koristiti za AGM akubaterije.
Običan punjač za VRLA ne treba koristiti za AGM ili gel aku.
- Mladen7
- Postovi: 2129
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Akumulatori
Iz tog razloga i gledam uvek ,kad je moguće zbog auta, samo obične akumulatora. Sa otvorima za dosipanje dest. vode.
Oni što nemaju održavanje zato i traju koliko garancija.
Da dodam...
Uzeh i za Alfu nov akumulator ,preventivno.
U Metrou njihov Biloxxi koji inače pravi Monbat. Klasičan Aku, 74ah.
Imaju dobre cene ,a pored toga Monbat snabdeva i NATO akumulatorima pa ako su njima dobri
Oni što nemaju održavanje zato i traju koliko garancija.
Da dodam...
Uzeh i za Alfu nov akumulator ,preventivno.
U Metrou njihov Biloxxi koji inače pravi Monbat. Klasičan Aku, 74ah.
Imaju dobre cene ,a pored toga Monbat snabdeva i NATO akumulatorima pa ako su njima dobri
Re: Akumulatori
Uzeo teci novi akumulator za Seat Arosu 1.0 98 god. Topla 45AH 5800 dinara - 900 dinara za stari = 4900 dinara na kraju sa 3 godine garancije. Videcemo kako ce se pokazati, za sad sam imao dva Topla akumulatora i nisam imao primedbe. Ni jedan nije riknuo kod mene.
- Mladen7
- Postovi: 2129
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Akumulatori
Topla je odličan odnos cena/kvalitet.
Za prošlu Alfu kupio nov ,kod mene oko 3 god služio bez greške ,novi vlasnik testirao nedavno akumulator, kaže odličan.
Takođe čujem još pozitivnih utisska
Za prošlu Alfu kupio nov ,kod mene oko 3 god služio bez greške ,novi vlasnik testirao nedavno akumulator, kaže odličan.
Takođe čujem još pozitivnih utisska
Re: Akumulatori
U očekivanju ove zime koja nikako da dođe...
Da li ima potrebe bilo šta raditi sa akumulatorom na novom automobilu, astra je u pitanju, pošto se auto je vozi svakodnevno, štaviše prilično retko se vozi (jednom nedeljno najčešće, na veće distance, 200-500km u par dana). Ne bih da zeznem nov akumulator bezveze, ali pitanje je šta mogu da uradim.
Auto stoji u garaži koja je obična limenka, temperatura u njoj je najviše stepen - 2 iznad spoljašnje, ispušta se voda iz sistema zimi, dakle bude minus u garaži.
Sent from my SM-A600FN using Tapatalk
Da li ima potrebe bilo šta raditi sa akumulatorom na novom automobilu, astra je u pitanju, pošto se auto je vozi svakodnevno, štaviše prilično retko se vozi (jednom nedeljno najčešće, na veće distance, 200-500km u par dana). Ne bih da zeznem nov akumulator bezveze, ali pitanje je šta mogu da uradim.
Auto stoji u garaži koja je obična limenka, temperatura u njoj je najviše stepen - 2 iznad spoljašnje, ispušta se voda iz sistema zimi, dakle bude minus u garaži.
Sent from my SM-A600FN using Tapatalk
Re: Akumulatori
Ništa ne diraj.