Akumulatori
Re: Akumulatori
Imam ja i Absaar (valjda se tako piše) stariji od mene nego mi ostao u selu.
Spominje se Ctek kao dobar. O kom se modelu tačno radi?
Spominje se Ctek kao dobar. O kom se modelu tačno radi?
Re: Akumulatori
Apropo odrzavanja akumulatora u ovim vremenima, evo preporuka proizvodjaca:
https://www.honestjohn.co.uk/coronaviru ... e-warranty
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
https://www.honestjohn.co.uk/coronaviru ... e-warranty
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Ovaj Lidlov punjač je izgleda žešće govno. Bio sam na pecanju u četvrtak i kada sam se vratio kući (oko 17.00h) prikačio sam akumulator da se puni i od tada su u prošla dva dana (tačno 48 sati) i još ga nije napunio. Kada sam ga prikačio pokazao je 2 crtice odnosno da je akumulator ispražnjen napola (što je otprilike i odgovaralo relanom stanju jer nisam proveo ceo dan na vodi niti sam se nešto preterano vozao) i evo posle 48 sati i dalje blinka, pokazuje 3 crtice i napon 14.2V.
TT
Cars Pro 4A bi ovo dopunio za upola manje, ako i toliko. Nadam se da mi bar nije sjebao akumulator, ako ga već nije mogao dopuniti.
TT
Cars Pro 4A bi ovo dopunio za upola manje, ako i toliko. Nadam se da mi bar nije sjebao akumulator, ako ga već nije mogao dopuniti.
Re: Akumulatori
Ja bas danas mislio da ga testiram, bolje onda da iskuliram, nego da sjebem aku koji kresrle....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Akumulatori
Koliki je akumulator.
Na slici deluje da je neki poveliki.
Prosto, ako je bio napola napunjen, presotali kapacite podeli sa 0.8 koliko je struja punjenja a dobijeno veme pomnozi sa 1.20 jer treba i gubitke tokom punjenja nadoknaditi.
Npr, aku od 60Ah do pola napunjen
30/0.8 je 37 sati i 30 minuta, onda *1.2 daje 45 sati.
Za otprilike to vreme bice dostignut 100% kapacitet i nakon cega prelazi u rezim odrzavanja.
A dodatno, stavljen je zimski rezim punjenja a to znaci da je drugaciji alogritam i da se ocekuje da vrsi punjenje sve do 14.7-14.8V.
Na slici deluje da je neki poveliki.
Prosto, ako je bio napola napunjen, presotali kapacite podeli sa 0.8 koliko je struja punjenja a dobijeno veme pomnozi sa 1.20 jer treba i gubitke tokom punjenja nadoknaditi.
Npr, aku od 60Ah do pola napunjen
30/0.8 je 37 sati i 30 minuta, onda *1.2 daje 45 sati.
Za otprilike to vreme bice dostignut 100% kapacitet i nakon cega prelazi u rezim odrzavanja.
A dodatno, stavljen je zimski rezim punjenja a to znaci da je drugaciji alogritam i da se ocekuje da vrsi punjenje sve do 14.7-14.8V.
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Kako 0.8 kad bi trebalo da je 5 A? Akumulator je AGM od 110 Ah, a "zvezdica" (zimski režim) je ujedno i po njegovom uputstvu program punjenja za AGM akumulatore.
TT
TT
Re: Akumulatori
Pametni punjaci pune na max amperazi, 5A, do 80% kapaciteta. Kako baterija ne bi prokljucala, nakon toga drze napon, ali spustaju struju i to bas, tako da je pri kraju punjenja moguce i 0.8A ili manje.
Taj Lidl ima u specifikaciji akumulatore do 120 Ah, tako da mu verovatno treba vise vremena.
Pogledaj fazu 4. Ovo je za CTEK, ali je logika slicna.
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
Taj Lidl ima u specifikaciji akumulatore do 120 Ah, tako da mu verovatno treba vise vremena.
Pogledaj fazu 4. Ovo je za CTEK, ali je logika slicna.
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Evo, stavio sam ga u "car" (automobil) mod, isto pokazuje 3 crtice samo sada 14.3 V. Da li da ga ostavim i dalje na punjenju ili da prekinem? Kažem vam da bi to Cars Pro koji je 4A odavno napunio, za upola manje vremena.
Re: Akumulatori
Ja bih ga ostavio, jer manja struja punjenja mu je zastita da ne prokljuca.
Druga stvar je da li je aku zdrav, da li moze voltaza da dogura do maksimuma.
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
Druga stvar je da li je aku zdrav, da li moze voltaza da dogura do maksimuma.
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Po Ljubiteljevoj računici (ako uzmem da je napola pun - znači 55 Ah i struja 0.8A) trebao bi da se puni skoro 53 sata. Mnogo... Previše...
Re: Akumulatori
Nadji u delu uputstva gde su slike i sliku dijagrama punjenja po fazamai prema naponima..
5A je maksimalna struja, i kao i u svakom slicnom pametnom punjacu odnosi se samo na odredjeni kratki razim rada tj start kada je skoro potpuno prazan.
0.8A je normalna iliti radna struja punjenja i to je vrlo dobro resenje tj pravilno odabrano. Istia struja 0.8A je i kada se odabere rezim punjenja matocikl/manjeg aku.
Ta struja je i navedena u uputstvu, a ako imas ameprmetar/ multimetar mozes i sam da izmeris i da se uveris da punjac radi tacno kako je opisano u uputstvu.
Dalje, pri punjeju temp. elektrolita ne bi trebala da prelazi oko 22-25C a maskimalno 30C inace se skracuje radni vek ciklusa punjenje-praznjenje. Zato se profi punionice i prave tako da su u podrumu/hladnoj prostoriji i obicno oblozene keramickim plocicama uz odlicnu ventilaciju tj dovod svezeg hladnog vazduha pri dnu prostorije.
Kaako je ovo sve ipak amaterski punjac i amaterski uslovi namenski je struja punjenja odabrana tako da nema lavina efekta i formiranja grozdova, a sto je inace osnovni problem sa brzim punjacima.
Racunica je sasvim jednostavna i vrlo jasna, dao sam ti primer za dopunjavanje od 30Ah.
Proporcionalno za recimo punjenje od 90Ah vreme je priblizno puta duze.
Za AGM i treba visi napon punjenja, dakle u ovom punjacu to se zove zimski rad a to znaci dalje produzenje vremena punjenja.
Ukratko, sa 6 ili 3A se puni na naponskoj krivi od 10.8 do 13.7V a od 13.8V do 14.7V sa 0.8A.
Ne treba zaboraviti da se aku ne puni sa punih 0.87A nego sa nesto manje jer postoje i elektro gubici osim hemijskih tj samopraznjenja.
Sto se vise napini aku to se vise i samoprazni, i to je normalno.
Na kraju punjenje u okolini 14.7V prelazi u impulsno punjenje, ima struje 0.8A ima struje 0A ima struje 0.8A ima struje 0A tj nema struje uopste. To je neophodno za duzi zivotni vek i dobra je stvar, tj ovaj punjac je prva liga sto se kvaliteta punjenja tice.
Taj neki od 4A konstantnog punjenja ce svakako mnogo brze napuniti ali i vise ostetiti tj skratiti ukupan radni vek aku.
Inace, ovaj aku od 110Ah se moze puniti i sa 11A bez straha tj toliko moze da podnese.
Rezime, Lidlov punjac radi tacno kako pise i treba po uputstvu a nikako ne spada u tzv, brze punjace i ne ocekuje se od njega da za najkrace moguce vreme zavrsi posao punjenja. Ovaj je vise za odrzavanje aku, da bude stalno prikljucen na primer 24/7.
Moze i da na brzinu za 5-6 sati dopuni ispraznjen taman toliko da moze da startuje auto, tipican slucaj dopune do 60-70-80 posto.
Dakle, ostaviti ga prikljucenog i u utorak/sredu uvece proveriti da li je punjac presao u rezim odrzavanja tj plivajuceg napona. Svakako ce ga napuniti samo treba imati malo strpljenja tj. adekvatno koliko je uobicajeno.
Sve u svemu za taj AGM aku od 110AH pozeljnije je imati punjac sa maksimalnom strujom 15A, i onda regulacijom po kivama za napon, za sturju ili kombinavanu krivu. zavisnosti.
5A je maksimalna struja, i kao i u svakom slicnom pametnom punjacu odnosi se samo na odredjeni kratki razim rada tj start kada je skoro potpuno prazan.
0.8A je normalna iliti radna struja punjenja i to je vrlo dobro resenje tj pravilno odabrano. Istia struja 0.8A je i kada se odabere rezim punjenja matocikl/manjeg aku.
Ta struja je i navedena u uputstvu, a ako imas ameprmetar/ multimetar mozes i sam da izmeris i da se uveris da punjac radi tacno kako je opisano u uputstvu.
Dalje, pri punjeju temp. elektrolita ne bi trebala da prelazi oko 22-25C a maskimalno 30C inace se skracuje radni vek ciklusa punjenje-praznjenje. Zato se profi punionice i prave tako da su u podrumu/hladnoj prostoriji i obicno oblozene keramickim plocicama uz odlicnu ventilaciju tj dovod svezeg hladnog vazduha pri dnu prostorije.
Kaako je ovo sve ipak amaterski punjac i amaterski uslovi namenski je struja punjenja odabrana tako da nema lavina efekta i formiranja grozdova, a sto je inace osnovni problem sa brzim punjacima.
Racunica je sasvim jednostavna i vrlo jasna, dao sam ti primer za dopunjavanje od 30Ah.
Proporcionalno za recimo punjenje od 90Ah vreme je priblizno puta duze.
Za AGM i treba visi napon punjenja, dakle u ovom punjacu to se zove zimski rad a to znaci dalje produzenje vremena punjenja.
Ukratko, sa 6 ili 3A se puni na naponskoj krivi od 10.8 do 13.7V a od 13.8V do 14.7V sa 0.8A.
Ne treba zaboraviti da se aku ne puni sa punih 0.87A nego sa nesto manje jer postoje i elektro gubici osim hemijskih tj samopraznjenja.
Sto se vise napini aku to se vise i samoprazni, i to je normalno.
Na kraju punjenje u okolini 14.7V prelazi u impulsno punjenje, ima struje 0.8A ima struje 0A ima struje 0.8A ima struje 0A tj nema struje uopste. To je neophodno za duzi zivotni vek i dobra je stvar, tj ovaj punjac je prva liga sto se kvaliteta punjenja tice.
Taj neki od 4A konstantnog punjenja ce svakako mnogo brze napuniti ali i vise ostetiti tj skratiti ukupan radni vek aku.
Inace, ovaj aku od 110Ah se moze puniti i sa 11A bez straha tj toliko moze da podnese.
Rezime, Lidlov punjac radi tacno kako pise i treba po uputstvu a nikako ne spada u tzv, brze punjace i ne ocekuje se od njega da za najkrace moguce vreme zavrsi posao punjenja. Ovaj je vise za odrzavanje aku, da bude stalno prikljucen na primer 24/7.
Moze i da na brzinu za 5-6 sati dopuni ispraznjen taman toliko da moze da startuje auto, tipican slucaj dopune do 60-70-80 posto.
Dakle, ostaviti ga prikljucenog i u utorak/sredu uvece proveriti da li je punjac presao u rezim odrzavanja tj plivajuceg napona. Svakako ce ga napuniti samo treba imati malo strpljenja tj. adekvatno koliko je uobicajeno.
Sve u svemu za taj AGM aku od 110AH pozeljnije je imati punjac sa maksimalnom strujom 15A, i onda regulacijom po kivama za napon, za sturju ili kombinavanu krivu. zavisnosti.
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Imam i jedan punjač od pravih 10A (Minn Kota), samo da ga nekako osposobim da mu radi taj smart kontrola punjenja. Ako ne - moraću investirati u neki ozbiljniji punjač (x 2 komada) jer je meni potrebno da se ovakav akumulator napuni za max. 13-14 sati. Učestvujem već duži niz godina na jednom takmičenju u ribolovu gde imamo vezana dva dana takmičenja i kada prvog dana ispraznim akumulatore - nosim često i dva ovakva (a mogu ih na staviti na punjenje recimo tek oko 15-16.00 h) oni moraju do 5.00 ujutro da budu ponovo puni, inače sam obrao bostan taj sledeći dan takmičenja.
- Saša
- Postovi: 13038
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Onaj kukavac iz Lidla i dalje puni, nije se makao ni milimetar. Moraću da kupim opet Cars Pro, stvarno nemam nameru da nedelju dana svaki put punim akumulator, ma koliko brže punjenje bilo štetno po njega. A i taj Cars isto ima kontrolu punjenja, programe, impulsno punjenje i ostalo. Izgleda da sam ipak previše očekivao od punjača za manje od dve crvene.
TT
TT
Re: Akumulatori
Taman ce se napuni kad ukinu karantin
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.