Akumulatori
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Gleda koliko struje vuce aku i procenjuje napunjenost. Ti moderni punjaci su svi troetapni, pune u 3 razlicita rezima.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Akumulatori
Znači da je bio podešen na sporo punjenje ako se nije grejao. Punjač zna preko praćenja brzine porasta napona kada je stanje napunjenosti.
Sa 12,9V tokom punjenja i jeste gotovo prazan aku, 1 crtica. Na kraju punjenja je napon 14,4V ili 14,7V zavisno da li je običan ili Ca-Ca tip aku.
55Ah prazan treba da se napuni 14-18 sati obično uz takav ili sličan punjač do 5Ampera maksimalno.
Sa 12,9V tokom punjenja i jeste gotovo prazan aku, 1 crtica. Na kraju punjenja je napon 14,4V ili 14,7V zavisno da li je običan ili Ca-Ca tip aku.
55Ah prazan treba da se napuni 14-18 sati obično uz takav ili sličan punjač do 5Ampera maksimalno.
Re: Akumulatori
Običan akumulator je, crvena Topla od 55Ah.
Kod ovog Lidl punjača zameram i oblik klešta. Kad se prikače, bukvalno u jednoj tački dodiruju klemu sa svake strane. Tražio sam neki položaj štipaljke u kome bi na nekoliko mesta nalegala. To možda može da uspori punjenje zbog velikog otpora ili da zavara punjač ako prati jačinu struje. To ovako laički tumačim, koliko se sećam fizike iz škole Kod tog starog Absaar-a su štipaljke sa jedne strane šire i odgovaraju uglu konusa na klemi, pa samim tim imaju veću kontaktnu površinu, dok kod ovog iz Lidla štipaljka ne hvata gornjim delom jer je klema tu uža.
Kod ovog Lidl punjača zameram i oblik klešta. Kad se prikače, bukvalno u jednoj tački dodiruju klemu sa svake strane. Tražio sam neki položaj štipaljke u kome bi na nekoliko mesta nalegala. To možda može da uspori punjenje zbog velikog otpora ili da zavara punjač ako prati jačinu struje. To ovako laički tumačim, koliko se sećam fizike iz škole Kod tog starog Absaar-a su štipaljke sa jedne strane šire i odgovaraju uglu konusa na klemi, pa samim tim imaju veću kontaktnu površinu, dok kod ovog iz Lidla štipaljka ne hvata gornjim delom jer je klema tu uža.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23808
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Meni se nikad taj kinez punjac nije grejao, ima ventilator unutra.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Akumulatori
Sad mi nista nije jasno , ako sam te dobro razumeo , ovde mu kazes da mu je akomulator od 55Ah gotovo prazan sa 12.9V i da mu zato prikazuje samo jednu crtu. Kod mene sa istim punjacem, kad sam krenuo sa punjenjem akomulatora od 55Ah bilo je 12.8V i pokazivao mi je 3 crte , poceo s punjenjem i dizao do nekih 13.4V i za 30 min spustao na 13.1V i stao, prestao da treperi , sve vreme je drzao na 13.1V i imao je 4 crte ..ljubitelj je napisao: ↑24 Okt 2019, 14:13Znači da je bio podešen na sporo punjenje ako se nije grejao. Punjač zna preko praćenja brzine porasta napona kada je stanje napunjenosti.
Sa 12,9V tokom punjenja i jeste gotovo prazan aku, 1 crtica. Na kraju punjenja je napon 14,4V ili 14,7V zavisno da li je običan ili Ca-Ca tip aku.
55Ah prazan treba da se napuni 14-18 sati obično uz takav ili sličan punjač do 5Ampera maksimalno.
Jel ja tu nesto ne kontam kako treba ili ..
Kako kod njega moze biti 1 crta na 12.9V a kod mene 12.8 i 3 crte ?
I da li je na kraju punjenja trebalo da mi bude na punjacu 14.4V a ne 13.1V na koliko mi je stao ?
Re: Akumulatori
On je krenuo da puni sa praznim akumulatorom i prekinuo punjenje kada je dostigao 12,9V a što je još uvek prazan akumulator. (mala gustina kiseline).
Napunjen aku tokom punjenja ima napon 14,2-14,8V kako koji, ponekad dodje i na 15,1V.
Ti si krenuo da puniš sa 12,8V što je već napunjen akumulator, punjač je to prepoznao i nije ga ni punio ciklusom punjenja već je odmah prešao u fazu održavanja napunjenog. Otuda i plivajući napon 13,1V, eng. floating cycle charge.
Njegov je bio prazan pa je pokazano to sa 1 crtom, tvoj je bio pun ili gotovo pun pa je pokazanjo sa 3 crte( i na kraju 4 crte).
Punjač je korektno prepoznao stanje oba i korektno prikazao trenutnu napunjenost.
Normalno je da su različiti naponi prikazani za razlilčite struje punjenja koje je gurao punjač u aku, aku se puni strujom a ne naponom zapravo, napon je tek posredna informacija o stanju napunjenosti.
Pravilnije bi bilo da se meri amperaža tokom punjenja ali je to komplikovanije, skuplje i zapravo nepotrebno kod ovakvih automatskih punjača koji nisu za profi upotrebu.
Ništa ne brini, tvoj punjač je pravilno odmerio i pravilno uradio posao.
Pogledaj u Lidlovom uputstvu krivu za svaku fazu rada punjača.
Napunjen aku tokom punjenja ima napon 14,2-14,8V kako koji, ponekad dodje i na 15,1V.
Ti si krenuo da puniš sa 12,8V što je već napunjen akumulator, punjač je to prepoznao i nije ga ni punio ciklusom punjenja već je odmah prešao u fazu održavanja napunjenog. Otuda i plivajući napon 13,1V, eng. floating cycle charge.
Njegov je bio prazan pa je pokazano to sa 1 crtom, tvoj je bio pun ili gotovo pun pa je pokazanjo sa 3 crte( i na kraju 4 crte).
Punjač je korektno prepoznao stanje oba i korektno prikazao trenutnu napunjenost.
Normalno je da su različiti naponi prikazani za razlilčite struje punjenja koje je gurao punjač u aku, aku se puni strujom a ne naponom zapravo, napon je tek posredna informacija o stanju napunjenosti.
Pravilnije bi bilo da se meri amperaža tokom punjenja ali je to komplikovanije, skuplje i zapravo nepotrebno kod ovakvih automatskih punjača koji nisu za profi upotrebu.
Ništa ne brini, tvoj punjač je pravilno odmerio i pravilno uradio posao.
Pogledaj u Lidlovom uputstvu krivu za svaku fazu rada punjača.
Re: Akumulatori
Hvala jos jednom , za mene je dovoljno i ovo sto si napisao , samo sam pomislio da nesto nije uredu kod mene s obzirom da je pisalo 13.1 V ..
Re: Akumulatori
Jel imao neko iskustva sa Rombat akumulatorima? 66ah idu za 8900din. Kakav je Exide Excell (crni)? Kakva je trenutno Topla sto se tice kvaliteta?
Poslato sa HUAWEI VNS-L21 pomoću Tapatoka
Poslato sa HUAWEI VNS-L21 pomoću Tapatoka
Re: Akumulatori
Ja trenutno imam dve crvene Tople od 55Ah i rade odlično. Imao sam loše iskustvo sa Magnumom. Ne preporučujem taj aukumulator jer nema pravila kada će upaliti, a kada neće, i servisna podrška je loša. Traže da im ostavim akumulator na ispitivanju, a ne daju zamenski. Naravno, auto u kome je bio je potpuno ispravan.
Re: Akumulatori
Kupljena crvena Topla 66ah 620a. 8900-2000(3x stari aku)= 6900din. Mali previd sam napravio jer sam mislio da su "bez odrzavanja", ali ipak ima cepove za dolivanje vode.
Poslato sa HUAWEI VNS-L21 pomoću Tapatoka
Poslato sa HUAWEI VNS-L21 pomoću Tapatoka
- srdjanyo
- Postovi: 3259
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Moj akumulator ima 6 godina i 2 meseca. Auto je dizel. Još uvek pali na zub,ali stvarno mi je frka da ne rikne kad mi najviše treba - kad krećem na posao.
Послато са SM-A605FN помоћу Тапатока
Послато са SM-A605FN помоћу Тапатока
- mitar1982
- Postovi: 329
- Pridružio se: 11 Maj 2019, 14:45
- Garaža: Opel Insignia Sports Tourer SW 2.0 CDTI EDITION 110 hp
- Lokacija: NO
Re: Akumulatori
Pa otići ćeš jedno jutro busem ili taksijem, nije smak sveta.
“I should be sorry if I only entertained them, I wish to make them better.” – G.F. Handel
- dag81
- Postovi: 7262
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Mmmmm mmmmm mmmm javlja nam se da ce mozda izdrzati zimu, a mozda i ne.
Koliko se ja secam rekosmo ti da odes i proveris u nekom aku shopu, a naveli i gde Kako mislis da neko od nas moze da zna da li ce trajati 6g i3m ili 8g.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Koliko se ja secam rekosmo ti da odes i proveris u nekom aku shopu, a naveli i gde Kako mislis da neko od nas moze da zna da li ce trajati 6g i3m ili 8g.
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Re: Akumulatori
Ako imas malo kvalitetniji akumulator mislim da nece naglo da rikne, videces vremenom kada je pri kraju. Mozes da kupis multimetar od 300-400 din i proveris napon i uvek znas kakvo je stanje akumulatora.
Poslato sa HUAWEI VNS-L21 pomoću Tapatoka
Poslato sa HUAWEI VNS-L21 pomoću Tapatoka
- pedja
- član 001
- Postovi: 14196
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Akumulatori
Meni je zveknuo posle 7,5 godina, prva ugradnja. Ostalo upaljeno svetlo unutra, kratke relacije, januar... Srećom, u garaži je, a posao mi relativno blizu.
Upalili na kablove. Dopunio ga. Narednog dana u servis i eto novog.
--
Na Astri je krenuo malo da baguje aku. Posle dužeg puta se normalizovao. Ipak, ide zima, i on je prva ugradnja, šest godina -> uz gume zamenismo i aku. Ko će da razmišlja.
--
Što se mene tiče, da mi radi kako treba, ne bih ga dirao, koliko god da je star. Eventualno kontrola, ali ni to.
Em ima ko da mi upali na kablove, a imam AMSS članarinu, ko ga je*e, imam drugih stvari da brinem u životu, za ovo sam učinio sve što mogu
T-T
Upalili na kablove. Dopunio ga. Narednog dana u servis i eto novog.
--
Na Astri je krenuo malo da baguje aku. Posle dužeg puta se normalizovao. Ipak, ide zima, i on je prva ugradnja, šest godina -> uz gume zamenismo i aku. Ko će da razmišlja.
--
Što se mene tiče, da mi radi kako treba, ne bih ga dirao, koliko god da je star. Eventualno kontrola, ali ni to.
Em ima ko da mi upali na kablove, a imam AMSS članarinu, ko ga je*e, imam drugih stvari da brinem u životu, za ovo sam učinio sve što mogu
T-T