Akumulatori
Re: Akumulatori
Evo ga vergla besprekorno, nedavno i palio još jedan auto na kablove (motor nije radio), 400+ Ampera struje koju daje (po testu) sasvim dovoljno za sada. Benzinac je, manje time zahtevan.
- srdjanyo
- Postovi: 3258
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Dobar je to akumulator. Nije to još za menjati.
Sent from my Mi Note 10 Lite using Tapatalk
Sent from my Mi Note 10 Lite using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23798
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Masala.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Akumulatori
Može to jošsrdjanyo je napisao:Dobar je to akumulator. Nije to još za menjati.
- srdjanyo
- Postovi: 3258
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Akumulatori
I ja sam vukao na dizelu, na autu starom 17 godina, akumulator star 6 godina. Koji me, uzgred budi rečeno, nikad nije izdao.ljubitelj je napisao:Imam toplotnu spravu, previše mi je rizično jer se extra brzo zagreje kiselina koja je (još naravno) u njemu.
Uglavnom večeras proverio i na tom mestu vlaži, ne curi, ali dovoljno je to da se zaboravi. Nije uspelo, uzima se novi.
Pa nije 6godina nešto mnogo za aku (ako je kvalitetan), evo na proveri ima još 84% zdravlja, udarna struja je više nego dovoljna za pouzdan rad..
Druga je stvar što puno puta se kod nas prodaju nekvalitetni akumulatori koji jedva izdrže dve, tri ili četiri godine tj koliko je garancija preguraju.
Imao sam 2 takva do sada.
A i to što ide u aftermarket je (možda) namerno nižeg kvalitativnog stanja od onog što zaista ta neka fabrika ume da napravi a naravno i da isporuči za prvu ugradnju.
No nema veze, meni je bio prvi ovakav slučaj i hteo sam da podelim iskustvo, svakako 6 godina je sasvim dovoljno da ovaj iz auta nastavi radni vek kao stacionarni, pomoćni koji će stojati napolju na otvorenom prostoru pa nema rizika.
Ionako mi povremeno treba napolju u dvorištu neki izvor 12V za lampu, za kompresorl, za 12V lemilicu, za radio i tako to što zatreba svako malo da se uključi.
Ali čitajući ovaj i još 2 foruma skontao sam da je bolje da se zameni, dok sam pri parama, nego da mi se akumulator pretvori u bugarina (izvinjavam se Bugarskim čitaocima, hoću slikovito da se izrazim prim. aut.).
I tako kupio sam Vesnu, ne na pijaci u Kabulu, nego u Nineksu. Za sad radi OK, posle 20 meseci.
Na tom starom Pro Atomic akumulatoru *health* je bio 88%.
Sent from my Mi Note 10 Lite using Tapatalk
Re: Akumulatori
Ultrazvučno zavarivanje bi trebalo da se koristi u proizvodnji akumulatora.ljubitelj je napisao:Trenutni akumulator Fiamm Titanium, šesta godina i nastao problem.
Popustio lepak gornjeg poklopca i curka kiselina napolje (naravno malecno je popustilo pa se samo u nekom položaju nagiba auta dešava).
Probao juče da očistim, i zalepim lepkom na visokoj temperaturi ali ne verujem da će biti uspešno dugotrajno.
Iako postoji kadica ispod aku došlo je do prelivanja/izlivanja/isparavanja ili šta već i nagrizanja okolo sa kiselinom.
Tako da sam se pozabavio i sa sanacijom, soda bikarbona radi neutralizacije, oprao potom vodom, obrusio lagano i premazao antikorozivnim posebnim grundom.
Pre jedno 2 meseca proveravao nivo elektrolita i bilo u 5 ćelija na minimumu a na 1 ćelij ise čak videle ploče. Mislio sam daj je od redovnog ispravanja vode i od temperatura i pre neki dan onako iz dosade da proverim i opet vidim da je jedna ćelija na samom minimumu.
Onda uradim ozbiljniju dijagnostiku, izvadim aku napolje i imam gore opisano stanje..
Gledao video klipove kako se danas prave akumulatori i kapiram da se taj poklopac samo zalepi nekim lepkom kratkotrajno zagrevanjem.
Što je najgore ona ručka za nošenje aku je baš na tom poklopcu, i tako se sva težina aku kada se stavi ili skida iz auta prenese na taj lepljeni spoj kućišta i poklopca..
Prvi put mi se dogodio ovakav kvar akumulatora, e sad da li je do greške u proizvodnji, do viših spoljnih temperatura (mada ispod haube je uvek vruće), vibracija ili nešto treće/ kombinovano ne bi znao ali eto možda nekom bude koristio da proveri i kod sebe stanje.
Punjenje tj regler radi ok, nema prepunjavanja, kiselina se pojavi na sastavu poklopca kada se nagne malo akumulator van vozila.
Sent from my SM-G770F using Tapatalk
Re: Akumulatori
Pozdrav svima na forumu!
Danas sam obzirom da sam bio zadovoljan prethodnim pazario Energizer premium 63ah 610A a izvadio već oslabljeni Energizer premium 60ah 540A. Čovek dobio akumulatore ispred mene (upravo stigli kamiončićem) i ja naleteo i pazario. E sad ono što mene buni je nalepnica na njima. Nije ona standardna crna energizer već neka siva koju prvi put vidim. Zna li ko za koje je tržište to (ugrađen je pa ne mogu da vidim detalje) Mislim da je proizveden u Češkoj. Jel' to nešto novo ili sam pazario nešto za afričko tržište?
Danas sam obzirom da sam bio zadovoljan prethodnim pazario Energizer premium 63ah 610A a izvadio već oslabljeni Energizer premium 60ah 540A. Čovek dobio akumulatore ispred mene (upravo stigli kamiončićem) i ja naleteo i pazario. E sad ono što mene buni je nalepnica na njima. Nije ona standardna crna energizer već neka siva koju prvi put vidim. Zna li ko za koje je tržište to (ugrađen je pa ne mogu da vidim detalje) Mislim da je proizveden u Češkoj. Jel' to nešto novo ili sam pazario nešto za afričko tržište?
- Prikačeni fajlovi
-
- 20210902_122831.jpg (91.34 KiB) Pogledano 837 puta
Re: Akumulatori
Pa ako je 610A za taj kapacitet tačno, tj nije falsifikat nego je tako, onda je to vrhunski podatak i potpuno nebitno ni gde je sklopljen ni za koje tržište u osnovi namenjen,
Ako je falsifikat onda je opet svejedno šta piše na nalepnici.
Po podacima trebalo bi da bude jako dobar, da ima veću debljinu/ gustinu materijala na pločama.
Ako je falsifikat onda je opet svejedno šta piše na nalepnici.
Po podacima trebalo bi da bude jako dobar, da ima veću debljinu/ gustinu materijala na pločama.
Re: Akumulatori
Dobio sam urednu garanciju od 41 mesec za njega i sve je to okej samo me buni ta nalepnica koja je siva i koju prvi put vidim jer je obično na svim energizer baterijama uključujući i AA i AAA, crna tj. ona na koju smo navikli svi.ljubitelj je napisao: ↑03 Sep 2021, 00:02Pa ako je 610A za taj kapacitet tačno, tj nije falsifikat nego je tako, onda je to vrhunski podatak i potpuno nebitno ni gde je sklopljen ni za koje tržište u osnovi namenjen,
Ako je falsifikat onda je opet svejedno šta piše na nalepnici.
Po podacima trebalo bi da bude jako dobar, da ima veću debljinu/ gustinu materijala na pločama.
- pegazbre
- Postovi: 861
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Akumulatori
Da pitam za savet. Vozim Ford S-max 2014-to 2.0 TDCI dizel. U autu je trenutno Exide Premium 85AH, 800A kupljen 2018-te godine (bio je u autu kad je kupljen auto). Na pocetku mi je cesto auto obavestavao da mi je baterija slaba jer su se vozile kratke gradske relacije (7.5km u jednom pravcu) dok se jednom nije skroz ispraznio nakon 5-6 dana stajanja na parkingu. Znaci toliko se ispraznio da nisam moga da otkljucam auto i kad dam kontakt ni jedna lampica niti svetlo u autu nije radilo. Upaljeno na kablove i od tada kod autoelektricara dopunjavam akumulator na svaka 3-4 meseca i nije bilo problema skoro godinu dana
Medjutim pre dve nedelje mi je opet upozorio da je slab akumulator dok sam pumpao gume i gledao pritisak preko senzora. Nedelju dana pre toga napunjen kod majstora, tehnicki pregled (gde oni stalno otvaraju i zatvaraju vrata, proveravaju svetla i sl) predjeno 3 puta po 100km i jedino sto je nakon toga bilo dosta kratkih voznji koje su se zavrsavale sa utovaranjem i istovaranjem u/iz auta. Ja bih rekao da je akumulator oslabio pogotovo posto je vozen polu pun kad smo uzeli auto a onda imao jedno duboko praznjenje pre nego sto je poceo da se dopunjava redovno.
Elem razmisljam da ga zamenim a za Forda (i neka druga vozila) preporucuju Silver-Ca akumulatore (zbog nesto veceg napona punjenja od 14.4V do 14.8V a u pikovima i 15V) dok je ovaj Exide (kao i vecina drugih Ca-Ca). Ono sto sam uspeo da saznam je da je Varta Silver i Bosh S5 Silver-Ca pa me zanima da li su oni stvarno tog tipa, da li neko ima iskustva sa ova dva akumulatora tj koji preporucujete i da li postoji jos neki drugi proizvodjac koji proizvodi Silver-ca akumulatore. Opet bi uzeo od 85ah i 800A.
Medjutim pre dve nedelje mi je opet upozorio da je slab akumulator dok sam pumpao gume i gledao pritisak preko senzora. Nedelju dana pre toga napunjen kod majstora, tehnicki pregled (gde oni stalno otvaraju i zatvaraju vrata, proveravaju svetla i sl) predjeno 3 puta po 100km i jedino sto je nakon toga bilo dosta kratkih voznji koje su se zavrsavale sa utovaranjem i istovaranjem u/iz auta. Ja bih rekao da je akumulator oslabio pogotovo posto je vozen polu pun kad smo uzeli auto a onda imao jedno duboko praznjenje pre nego sto je poceo da se dopunjava redovno.
Elem razmisljam da ga zamenim a za Forda (i neka druga vozila) preporucuju Silver-Ca akumulatore (zbog nesto veceg napona punjenja od 14.4V do 14.8V a u pikovima i 15V) dok je ovaj Exide (kao i vecina drugih Ca-Ca). Ono sto sam uspeo da saznam je da je Varta Silver i Bosh S5 Silver-Ca pa me zanima da li su oni stvarno tog tipa, da li neko ima iskustva sa ova dva akumulatora tj koji preporucujete i da li postoji jos neki drugi proizvodjac koji proizvodi Silver-ca akumulatore. Opet bi uzeo od 85ah i 800A.
Re: Akumulatori
Idi na sajt Varte i pogledaj koji je aku preporucen za tvoj auto.
Za moj CMax je bio zahtev da aku mora da tolerise 15V koji je specifican za punjenje kod njega, znaci ne bilo koji aku.
Onda nakon zamene, moras da resetujes na bord komjuteru da imas novi aku, kod Forda nije potrebna dijagnostika za to, bar ne na Fokusu, ima na Youtubeu
Sent from my iPhone using Tapatalk
Za moj CMax je bio zahtev da aku mora da tolerise 15V koji je specifican za punjenje kod njega, znaci ne bilo koji aku.
Onda nakon zamene, moras da resetujes na bord komjuteru da imas novi aku, kod Forda nije potrebna dijagnostika za to, bar ne na Fokusu, ima na Youtubeu
Sent from my iPhone using Tapatalk
- pegazbre
- Postovi: 861
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Akumulatori
Za sve iole novije Fordove koji imaju Smart Charging System preporucuju se Silver-Ca akumulatori zbog veceg napona punjenja. Za moj auto mi preporucuje i Varta Blue i Varta Silver. Sta si ti stavio na C-Max? Sta je po vama kvalitetnije Varta Silver ili Bosh S5?
Inace da, citao sam da nakon menjanja akumulatora treba resetovati BMS (Battery Management System) kako bi on poceo da ispocetka prati i nadgleda nov akumulator inace ce koristiti parametre od starog akumulatora.
Jedan od orginalnih Ford akumulatora izgleda ovako:
Inace da, citao sam da nakon menjanja akumulatora treba resetovati BMS (Battery Management System) kako bi on poceo da ispocetka prati i nadgleda nov akumulator inace ce koristiti parametre od starog akumulatora.
Jedan od orginalnih Ford akumulatora izgleda ovako:
- Prikačeni fajlovi
-
- 1682038-500x500.jpg (31.96 KiB) Pogledano 616 puta
Re: Akumulatori
Ja nikada nisam menjao akumulator, uglavnom zamenim nov auto na 3 god.
Koliko se secam pisalo je da mora da bude EFB ili nesto slicno.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Koliko se secam pisalo je da mora da bude EFB ili nesto slicno.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- pegazbre
- Postovi: 861
- Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
- Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp
Re: Akumulatori
Sta je onda po vama bolje da se uzme Varta Silver ili Bosh S5?