Akumulatori

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od ljubitelj » 15 Avg 2021, 11:55

Evo ga vergla besprekorno, nedavno i palio još jedan auto na kablove (motor nije radio), 400+ Ampera struje koju daje (po testu) sasvim dovoljno za sada. Benzinac je, manje time zahtevan.

Korisnikov avatar
srdjanyo
Postovi: 3258
Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od srdjanyo » 15 Avg 2021, 12:44

Dobar je to akumulator. Nije to još za menjati.

Sent from my Mi Note 10 Lite using Tapatalk


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23798
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od dragvorl » 15 Avg 2021, 22:55

Masala.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Akumulatori

Post od Ivan » 15 Avg 2021, 23:40

Tek se razradio.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

pedjaks
Postovi: 82
Pridružio se: 27 Avg 2013, 21:07

Re: Akumulatori

Post od pedjaks » 15 Avg 2021, 23:40


srdjanyo je napisao:Dobar je to akumulator. Nije to još za menjati.
Može to još :)

Korisnikov avatar
srdjanyo
Postovi: 3258
Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od srdjanyo » 16 Avg 2021, 08:29

ljubitelj je napisao:Imam toplotnu spravu, previše mi je rizično jer se extra brzo zagreje kiselina koja je (još naravno) u njemu.

Uglavnom večeras proverio i na tom mestu vlaži, ne curi, ali dovoljno je to da se zaboravi. Nije uspelo, uzima se novi.

Pa nije 6godina nešto mnogo za aku (ako je kvalitetan), evo na proveri ima još 84% zdravlja, udarna struja je više nego dovoljna za pouzdan rad..

Druga je stvar što puno puta se kod nas prodaju nekvalitetni akumulatori koji jedva izdrže dve, tri ili četiri godine tj koliko je garancija preguraju.
Imao sam 2 takva do sada.
A i to što ide u aftermarket je (možda) namerno nižeg kvalitativnog stanja od onog što zaista ta neka fabrika ume da napravi a naravno i da isporuči za prvu ugradnju.

No nema veze, meni je bio prvi ovakav slučaj i hteo sam da podelim iskustvo, svakako 6 godina je sasvim dovoljno da ovaj iz auta nastavi radni vek kao stacionarni, pomoćni koji će stojati napolju na otvorenom prostoru pa nema rizika.

Ionako mi povremeno treba napolju u dvorištu neki izvor 12V za lampu, za kompresorl, za 12V lemilicu, za radio i tako to što zatreba svako malo da se uključi.
I ja sam vukao na dizelu, na autu starom 17 godina, akumulator star 6 godina. Koji me, uzgred budi rečeno, nikad nije izdao.
Ali čitajući ovaj i još 2 foruma skontao sam da je bolje da se zameni, dok sam pri parama, nego da mi se akumulator pretvori u bugarina (izvinjavam se Bugarskim čitaocima, hoću slikovito da se izrazim prim. aut.).
I tako kupio sam Vesnu, ne na pijaci u Kabulu, nego u Nineksu. Za sad radi OK, posle 20 meseci.
Na tom starom Pro Atomic akumulatoru *health* je bio 88%.

Sent from my Mi Note 10 Lite using Tapatalk


Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19248
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Akumulatori

Post od Heinz » 16 Avg 2021, 09:46

ljubitelj je napisao:Trenutni akumulator Fiamm Titanium, šesta godina i nastao problem.
Popustio lepak gornjeg poklopca i curka kiselina napolje (naravno malecno je popustilo pa se samo u nekom položaju nagiba auta dešava).

Probao juče da očistim, i zalepim lepkom na visokoj temperaturi ali ne verujem da će biti uspešno dugotrajno.

Iako postoji kadica ispod aku došlo je do prelivanja/izlivanja/isparavanja ili šta već i nagrizanja okolo sa kiselinom.
Tako da sam se pozabavio i sa sanacijom, soda bikarbona radi neutralizacije, oprao potom vodom, obrusio lagano i premazao antikorozivnim posebnim grundom.

Pre jedno 2 meseca proveravao nivo elektrolita i bilo u 5 ćelija na minimumu a na 1 ćelij ise čak videle ploče. Mislio sam daj je od redovnog ispravanja vode i od temperatura i pre neki dan onako iz dosade da proverim i opet vidim da je jedna ćelija na samom minimumu.
Onda uradim ozbiljniju dijagnostiku, izvadim aku napolje i imam gore opisano stanje..


Gledao video klipove kako se danas prave akumulatori i kapiram da se taj poklopac samo zalepi nekim lepkom kratkotrajno zagrevanjem.
Što je najgore ona ručka za nošenje aku je baš na tom poklopcu, i tako se sva težina aku kada se stavi ili skida iz auta prenese na taj lepljeni spoj kućišta i poklopca..

Prvi put mi se dogodio ovakav kvar akumulatora, e sad da li je do greške u proizvodnji, do viših spoljnih temperatura (mada ispod haube je uvek vruće), vibracija ili nešto treće/ kombinovano ne bi znao ali eto možda nekom bude koristio da proveri i kod sebe stanje.

Punjenje tj regler radi ok, nema prepunjavanja, kiselina se pojavi na sastavu poklopca kada se nagne malo akumulator van vozila.
Ultrazvučno zavarivanje bi trebalo da se koristi u proizvodnji akumulatora.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk


luka70
Postovi: 2
Pridružio se: 02 Sep 2021, 20:00
Garaža: Renault Clio mk3 2007god.

Re: Akumulatori

Post od luka70 » 02 Sep 2021, 21:57

Pozdrav svima na forumu! :thumbup:
Danas sam obzirom da sam bio zadovoljan prethodnim pazario Energizer premium 63ah 610A a izvadio već oslabljeni Energizer premium 60ah 540A. Čovek dobio akumulatore ispred mene (upravo stigli kamiončićem) i ja naleteo i pazario. E sad ono što mene buni je nalepnica na njima. Nije ona standardna crna energizer već neka siva koju prvi put vidim. Zna li ko za koje je tržište to (ugrađen je pa ne mogu da vidim detalje) Mislim da je proizveden u Češkoj. Jel' to nešto novo ili sam pazario nešto za afričko tržište? :uplakan:
Prikačeni fajlovi
20210902_122831.jpg
20210902_122831.jpg (91.34 KiB) Pogledano 837 puta

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Akumulatori

Post od ljubitelj » 03 Sep 2021, 00:02

Pa ako je 610A za taj kapacitet tačno, tj nije falsifikat nego je tako, onda je to vrhunski podatak i potpuno nebitno ni gde je sklopljen ni za koje tržište u osnovi namenjen,
Ako je falsifikat onda je opet svejedno šta piše na nalepnici.

Po podacima trebalo bi da bude jako dobar, da ima veću debljinu/ gustinu materijala na pločama.

luka70
Postovi: 2
Pridružio se: 02 Sep 2021, 20:00
Garaža: Renault Clio mk3 2007god.

Re: Akumulatori

Post od luka70 » 03 Sep 2021, 00:43

ljubitelj je napisao:
03 Sep 2021, 00:02
Pa ako je 610A za taj kapacitet tačno, tj nije falsifikat nego je tako, onda je to vrhunski podatak i potpuno nebitno ni gde je sklopljen ni za koje tržište u osnovi namenjen,
Ako je falsifikat onda je opet svejedno šta piše na nalepnici.

Po podacima trebalo bi da bude jako dobar, da ima veću debljinu/ gustinu materijala na pločama.
Dobio sam urednu garanciju od 41 mesec za njega i sve je to okej samo me buni ta nalepnica koja je siva i koju prvi put vidim jer je obično na svim energizer baterijama uključujući i AA i AAA, crna tj. ona na koju smo navikli svi. :zbunjen:

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Akumulatori

Post od pegazbre » 07 Sep 2021, 10:10

Da pitam za savet. Vozim Ford S-max 2014-to 2.0 TDCI dizel. U autu je trenutno Exide Premium 85AH, 800A kupljen 2018-te godine (bio je u autu kad je kupljen auto). Na pocetku mi je cesto auto obavestavao da mi je baterija slaba jer su se vozile kratke gradske relacije (7.5km u jednom pravcu) dok se jednom nije skroz ispraznio nakon 5-6 dana stajanja na parkingu. Znaci toliko se ispraznio da nisam moga da otkljucam auto i kad dam kontakt ni jedna lampica niti svetlo u autu nije radilo. Upaljeno na kablove i od tada kod autoelektricara dopunjavam akumulator na svaka 3-4 meseca i nije bilo problema skoro godinu dana

Medjutim pre dve nedelje mi je opet upozorio da je slab akumulator dok sam pumpao gume i gledao pritisak preko senzora. Nedelju dana pre toga napunjen kod majstora, tehnicki pregled (gde oni stalno otvaraju i zatvaraju vrata, proveravaju svetla i sl) predjeno 3 puta po 100km i jedino sto je nakon toga bilo dosta kratkih voznji koje su se zavrsavale sa utovaranjem i istovaranjem u/iz auta. Ja bih rekao da je akumulator oslabio pogotovo posto je vozen polu pun kad smo uzeli auto a onda imao jedno duboko praznjenje pre nego sto je poceo da se dopunjava redovno.

Elem razmisljam da ga zamenim a za Forda (i neka druga vozila) preporucuju Silver-Ca akumulatore (zbog nesto veceg napona punjenja od 14.4V do 14.8V a u pikovima i 15V) dok je ovaj Exide (kao i vecina drugih Ca-Ca). Ono sto sam uspeo da saznam je da je Varta Silver i Bosh S5 Silver-Ca pa me zanima da li su oni stvarno tog tipa, da li neko ima iskustva sa ova dva akumulatora tj koji preporucujete i da li postoji jos neki drugi proizvodjac koji proizvodi Silver-ca akumulatore. Opet bi uzeo od 85ah i 800A.

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Akumulatori

Post od ikac2000 » 07 Sep 2021, 11:51

Idi na sajt Varte i pogledaj koji je aku preporucen za tvoj auto.

Za moj CMax je bio zahtev da aku mora da tolerise 15V koji je specifican za punjenje kod njega, znaci ne bilo koji aku.

Onda nakon zamene, moras da resetujes na bord komjuteru da imas novi aku, kod Forda nije potrebna dijagnostika za to, bar ne na Fokusu, ima na Youtubeu


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Akumulatori

Post od pegazbre » 07 Sep 2021, 12:27

Za sve iole novije Fordove koji imaju Smart Charging System preporucuju se Silver-Ca akumulatori zbog veceg napona punjenja. Za moj auto mi preporucuje i Varta Blue i Varta Silver. Sta si ti stavio na C-Max? Sta je po vama kvalitetnije Varta Silver ili Bosh S5?

Inace da, citao sam da nakon menjanja akumulatora treba resetovati BMS (Battery Management System) kako bi on poceo da ispocetka prati i nadgleda nov akumulator inace ce koristiti parametre od starog akumulatora.

Jedan od orginalnih Ford akumulatora izgleda ovako:
Prikačeni fajlovi
1682038-500x500.jpg
1682038-500x500.jpg (31.96 KiB) Pogledano 616 puta

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Akumulatori

Post od ikac2000 » 07 Sep 2021, 13:11

Ja nikada nisam menjao akumulator, uglavnom zamenim nov auto na 3 god.

Koliko se secam pisalo je da mora da bude EFB ili nesto slicno.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Korisnikov avatar
pegazbre
Postovi: 861
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Akumulatori

Post od pegazbre » 07 Sep 2021, 14:27

Sta je onda po vama bolje da se uzme Varta Silver ili Bosh S5?

Odgovori